Įkrovūs hibridai pirmą kartą lenkia dyzelį Europoje 2025

2025 m. įkrovūs hibridiniai automobiliai pirmą kartą Europoje aplenkė dyzelinius: PHEV užėmė 9,4 % naujų automobilių rinkos, dyzelis — 8 %. Straipsnyje analizuojamos priežastys, direktyvos ir rinkos perspektyvos.

Komentarai
Įkrovūs hibridai pirmą kartą lenkia dyzelį Europoje 2025

4 Minutės

Įkrovūs hibridai pirmą kartą lenkia dyzelį

Pirmą kartą modernioje Europos automobilių istorijoje įkrovūs hibridiniai elektriniai automobiliai (PHEV) pardavėsi geriau nei dyzeliniai automobiliai. Per pirmuosius 2025 m. dešimt mėnesių PHEV sudarė 9,4 % naujų automobilių rinkos, o dyzelis — tik 8 % 27 ES šalyse bei Islandijoje, Lichtenšteine, Norvegijoje, Šveicarijoje ir Jungtinėje Karalystėje. Šis kertinis momentas iliustruoja, kaip sparčiai per pastarąjį dešimtmetį pasikeitė pirkėjų pageidavimai ir pramonės strategijos.

Nuo dyzelio dominavimo iki smarkaus nuosmukio

Anksčiau dyzeliniai varikliai buvo Europos motorizacijos pagrindas. Savo piką 2010-aisiais dyzeliniai automobiliai daugelyje rinkų sudarė daugiau nei pusę naujų pardavimų. Ši era ėmė byrėti po 2015 m. "Volkswagen" dyzelio skandalo („dieselgate"), ir pardavimai niekada nebegrįžo į ankstesnius lygius. Jau 2017 m. benzininiai automobiliai aplenkė dyzelį pagal naujų registracijų skaičių, o vėlesniais metais savaime įkraunami hibridai (2021) ir visiškai baterijomis varomi automobiliai (2022) paeiliui pranoko dyzelinių modelių paklausą.

Kur dabar yra dyzelis

2025 m. dyzelis nusmuko į ketvirtą vietą pagal kuro rūšis. Kelios jėgos susivienijo ir stumtelėjo dyzelinius automobilius žemyn:

  • Sukietėjusios ES emisijų ir realaus važiavimo taršos taisyklės, palankios žemą ar nulinę emisiją turintiems varikliams.
  • Stiprios fiskalinės paskatos ir sumažinti mokesčiai už švaresnius automobilius, dėl ko hibridai, įkrovūs PHEV ir EV tapo finansiškai patrauklūs.
  • Gamintojų strategijos, kurios prioritetizuoja elektrifikuotas gamų eilutes, siekiant atitikti floto CO2 tikslus ir pasiruošti planuojamiems naujų vidaus degimo variklių pardavimo apribojimams (kai kurių reguliuotojų tikslas — 2035 m.).
  • Dyzelinių variantų nebuvimas daugelyje mažų automobilių segmentų, kur vartotojai vis dažniau renkasi miestui pritaikytus elektrifikuotus modelius.

"Reglamentavimas, paskatos ir produktų planavimas susiderino prieš dyzelį," — sako rinkos analitikas, gerai susipažinęs su ES automobilių parko strategijomis. "Tai struktūrinis pokytis, o ne ciklinis."

Kodėl įkrovūs hibridai? Praktika ir paskatos

Įkrovūs hibridai rado optimalų sprendimą daugeliui Europos pirkėjų: elektrinį nuotolį, tinkantį kasdieniams važiuojimams (dažniausiai dešimtys kilometrų), vidaus degimo atsarginę dalį ilgesnėms kelionėms ir mokesčių arba pirkimo paskatas, mažinančias turėjimo sąnaudas. Gamintojai taip pat dažnai siūlo reikšmingas nuolaidas ir lizingo pasiūlymus elektrifikuotiems modeliams, kas spartina jų priėmimą tiek tarp privačių pirkėjų, tiek įmonių parkų.

Įkrovūs hibridai paprastai derina vidaus degimo variklį su vienu ar keliais elektriniais varikliais, suteikdami geresnį degalų vartojimą mišriame miesto/autostrados režime ir mažesnį CO2 pagal standartizuotus testus — privalumus, kuriuos dabar prioritetu laiko tiek privatūs pirkėjai, tiek įmonių automobilių parkų valdytojai.

Kas toliau: EV, pigūs Kinijos modeliai ir nauji debiutai

Vis didėjantys baterijomis varomų automobilių (BEV) pardavimai turi potencialą dar labiau sustiprėti, kai rinką pasieks prieinamesni modeliai. Konkurencingai kainuojančių Kinijos elektrinių automobilių antplūdis ir artėjantys naujų modelių debiutai iš žinomų prekės ženklų greičiausiai pagreitins šią tendenciją. Pastarieji pastebimi žingsniai apima „Renault" atnaujintą Twingo EV ir „Volkswagen" planą kitais metais pristatyti ID Polo, o 2027 m. — dar pigesnį VW EV.

Rinkos perspektyvos

  • Trumpuoju laikotarpiu: įkrovūs hibridai greičiausiai išlaikys pagreitį kaip pereinamasis sprendimas, ypač ten, kur greito įkrovimo infrastruktūra tebėra ribota.
  • Vidutiniu laikotarpiu: BEV turėtų užimti didesnę rinkos dalį, kai gerės kainų lygybė ir pasirodys daugiau nebrangių modelių.
  • Ilguoju laikotarpiu: dyzelis liks nišinė rinka — sutelktas tam tikruose sunkiosios technikos ir komerciniuose segmentuose — o ne atgaus savo buvusį masinio vartojimo vaidmenį.

Automobilių entuziastams ir pirkėjams pamoka aiški: elektrifikuotos pavaros dominuoja produktų planuose ir politikos paskatose. Šiandien pasirinkimas tarp benzininio automobilio, PHEV ar visiško EV priklauso nuo važiavimo profilio, mokesčių taisyklių ir prieigos prie įkrovimo — tačiau dyzelis nebe tas numatytasis pasirinkimas, koks buvo anksčiau.

Pagrindiniai faktai:

  • PHEV 9,4 % vs dyzelis 8 % rinkos dalis (pirmieji 10 mėn. 2025 m.)
  • Dyzelis krito nuo daugiau nei 50 % 2010-aisiais iki ketvirtos vietos 2025 m.
  • Emisijų reglamentavimas, paskatos ir nauji EV modeliai spartina pokyčius

Šaltinis: smarti

Palikite komentarą

Komentarai