5 Minutės
Žvelgiant į 2026-uosius metus, automobilių savininkų dilema tampa vis aštresnė. Bendra infliacija ir autoservisų įkainiai Lietuvoje pasiekė rekordines aukštumas. Natūralu, kad atėjus laikui keisti padangas, ranka pati tiesiasi link pigesnio varianto.
Padangų rinkoje vyksta tyli revoliucija. Prieš dešimtmetį kiniškos padangos buvo vadinamos "plastmasinėmis žudikėmis". Šiandien tokie brendai kaip "Triangle" ar "Sailun" užima didžiulę rinkos dalį ir drąsiai konkuruoja su vidutine klase.
Tuo tarpu "Premium" grandai – "Continental", "Michelin", "Nokian" – kainuoja dvigubai ar net trigubai brangiau. Ar 2026 metais šis kainų skirtumas vis dar reiškia skirtumą tarp saugios kelionės ir griovio?
"Pedal.lt" komanda atliko išsamią analizę, atmesdama marketinginius šūkius ir remdamasi tik faktais bei Lietuvos kelių realybe.
1. KET Reikalavimai 2026: Pasitikrinkite žymėjimą
Prieš pradedant rinktis brendus, būtina žinoti teisinę bazę, nes policija vis griežčiau žiūri į padangų atitikimą sezonui.
Svarbiausias simbolis – 3PMSF: 2026 metais vien tik "M+S" (Mud and Snow) užrašo ant padangos šono nebepakanka, kad ji būtų laikoma tikra žiemine padanga. Būtinai ieškokite trijų kalno viršūnių su snaige viduryje (3PMSF) simbolio. Tai sertifikatas, įrodantis, kad padanga išlaikė testus ant sniego.
Protektoriaus gylis: Įstatymas reikalauja minimum 3 mm.
Pedal.lt ekspertų pastaba: Lietuvos sąlygomis, kai dažnai tenka važiuoti per šlapią sniegą ("pliurzę"), 3 mm yra absoliuti rizika. Saugus minimumas žiemai yra 4–5 mm. Jei jūsų senos padangos turi tik 4 mm, 2026-ųjų sezonui jos jau netinkamos.

2. "Premium" prieš Kiniją: Ką rodo skaičiai ant ledo?
Didžiausias skirtumas tarp pigios ir brangios padangos išryškėja ne važiuojant sausu asfaltu, o ekstremaliose situacijose – ant plikledžio ar suplūkto sniego, kai lauko temperatūra nukrenta žemiau -10°C.
Kodėl kaina skiriasi 3 kartus?
Premium (pvz., Continental): Investuoja milijonus į gumos mišinį, kuriame yra daug natūralaus kaučiuko ir silicio dioksido. Tai leidžia padangai išlikti minkštai ir lanksčiai net prie -25°C. Jų lamelės (smulkios įpjovos) veikia kaip tūkstančiai mažų siurbtukų.
Biudžetinė (pvz., pigi kiniška): Taupoma gumos mišinio sąskaita. Šaltyje tokia guma greičiau "suplastikoja", praranda elastingumą ir tiesiog slysta ledo paviršiumi.
Gyvybiškai svarbūs metrai: Stabdymo testas

Įsivaizduokite tipinę situaciją: užmiesčio kelias, plikledis, greitis 50 km/h. Staiga reikia stabdyti iki nulio.
Premium padanga (pvz., Michelin X-Ice): Sustojimo kelias ~ 32 metrai.
Vidutinė klasė (pvz., Hankook): Sustojimo kelias ~ 38 metrai.
Pigi kiniška padanga (Nežinomas brendas): Sustojimo kelias gali siekti ~ 50 metrų ir daugiau.
Skirtumas tarp Premium ir pigiausios kiniškos padangos yra beveik 20 metrų! Tai keturių automobilių ilgis. 2026 metais, kai kėbulo remontas kainuoja tūkstančius, šie 20 metrų gali kainuoti brangiau nei sutaupyti pinigai perkant padangas.
3. 2026 Metų Rinkos Gidas: Ką rinktis pagal biudžetą?
Mes suskirstėme rekomendacijas ne pagal brendų prestižą, o pagal realų kainos ir kokybės santykį Lietuvos rinkoje.

A. "Aukso viduriukas" – Protingiausias pasirinkimas (Vidutinė klasė)
Tai kategorija, kuri 2026 metais siūlo geriausią balansą. Jūs gaunate 80% Premium kokybės už 60% kainos.
Hankook Winter i*cept RS3: Korėjiečių milžinas, kuris testuose dažnai lipa ant kulnų premium lyderiams. Puikus sukibimas ant šlapios dangos ir sniego.
Kumho WinterCraft: Dar vienas solidus korėjietiškas pasirinkimas, ypač vertinamas dėl tylaus važiavimo.
B. "Biudžetinis, bet saugus" (Geriausi iš pigiųjų)
Jei finansai neleidžia rinktis brangesnių, rinkitės patikrintus Kinijos gamintojus, kurie investuoja į technologijas, o ne pačius pigiausius "noname" variantus iš turgaus.
Sailun Ice Blazer: Šiuo metu tai bene geriausiai vertinama kiniška žieminė padanga Europoje. Turi stebėtinai minkštą mišinį, kuris neblogai dirba lietuviškomis žiemomis.
Triangle WinterX: Labai populiarios Lietuvoje dėl savo kainos ir padorio elgesio ant sniego (nors ant šlapio asfalto nusileidžia vidutinei klasei).
C. "Premium" – Kai saugumas yra prioritetas
Jei daug važinėjate užmiesčio keliais, vežiojate šeimą ir norite maksimalios ramybės.
Continental VikingContact 8: Nedygliuotų padangų karalius. Jei ieškote maksimalaus sukibimo ant ledo be dyglių triukšmo – tai geriausias pasirinkimas 2026 metams.
Goodyear UltraGrip Ice 3: Pasižymi puikiu balansu tarp sukibimo ant sniego ir stabilumo ant šlapio asfalto.
4. Amžinas klausimas: Dygliai ar "Skandinaviškos"?

Lietuvoje vis dar populiarios dygliuotos padangos, tačiau klimato kaita keičia žaidimo taisykles.
Rinkitės DYGLIUS, jei: Gyvenate užmiestyje, dažnai važinėjate nevalytais rajoniniais keliais ar žvyrkeliais, kur dažnai būna grynas ledas. (Atminkite: su jomis draudžiama važiuoti į Lenkiją ir Vokietiją).
Rinkitės MINKŠTO MIŠINIO ("Skandinaviškas"), jei: 80% laiko važinėjate mieste (Vilnius, Kaunas), kur gatvės barstomos druska, ir keliaujate greitkeliais. Jos tylesnės ir geriau stabdo ant šlapio asfalto.
5. Pedal.lt Verdiktas 2026 metams
Taupymas 2026 metais yra būtinas, bet taupyti reikia protingai.
Mūsų griežta rekomendacija: Geriau nauja vidutinės klasės (Hankook/Kumho) arba "topinė" kiniška (Sailun) padanga, nei 6 metų senumo "Premium" padanga iš skelbimų portalo. Padangos guma sensta net nenaudojama.
Jei jūsų biudžetas labai ribotas, kiniškos padangos nebėra tabu, tačiau rinkitės jas tik tuomet, jei jūsų vairavimo stilius yra itin ramus ir esant baisioms oro sąlygoms galite leisti sau niekur nevažiuoti.
Jei kelyje praleidžiate daug laiko – investicija į vidutinę ar Premium klasę atsipirks pirmo rimto stabdymo metu.
Komentarai
driveline
Negaliu patikėti, kad pigiausios padangos visada prastesnės, bet skirtumas stabdyme kartais didelis. Vidutinė klasė arba geras Sailun variantas gali būti išmintis, jei važiuojama ramiai.
pumpzone
3PMSF reikalavimas įdomus, bet ar tikrai 4–5 mm Lietuvoje užtikrins saugumą? 3 mm – rizika, ypač pliurze. Įdomi ta kainodaros analizė, bet reikia ir realių testų.
Palikite komentarą