8 Minutės
Prototipo pastebėjimas: BMW tobulina savo kitą elektrinį 3 serijos modelį
Šiaurės Švedijoje fotografai užfiksavo lengvai užmaskuotą BMW i3 prototipą, vykdantį žiemos bandymus, kas suteikia vieną aiškiausių vaizdų iki šiol apie BMW artėjantį visiškai elektrinį 3 serijos sedaną. Kadangi Neue Klasse pagrindu sukurtų iX3 pristatymai jau vyksta, i3 sedanas dabar yra vėlyvos stadijos testuose — o bandymų automobilis turėjo gerai matomą lipduką, nurodantį, kad vykdomi vairuotojo pagalbinių sistemų (ADAS) ir komforto sistemų darbai.
Šis bandymų etapas pateikia vertingus duomenis apie realias eksploatacines sąlygas, temperatūros valdymą ir sistemos elgseną esant sniegui bei ledui. Fotografijos leidžia stebėti ne tik išorinius pakeitimus, bet ir suprasti BMW inžinerinį požiūrį į elektrinio sedano integraciją į esamą modelių gamą. Tai svarbu gamintojui, siekiančiam išlaikyti prekės ženklo dinamines charakteristikas, tuo pačiu stipriai akcentuojant efektyvumą ir elektrinę pavarą.
Kodėl Švedija? Kodėl dabar?
Žemų temperatūrų bandymai yra automobilių pramonės standartas ADAS (vairuotojo pagalbinių sistemų), traukos valdymo ir terminio valdymo sistemių tobulinimui. Elektromobiliams inžinieriai taip pat patikrinti baterijų elgseną, salono šildymą ir pavarų sistemos atsparumą prie temperatūrų žemiau nulio. BMW žiemos sesijos Šiaurės Švedijoje todėl nėra vien tik apie sukibimą ar stabilumą — tai paskutiniai patikrinimai prieš masinės gamybos kalibravimą.
Šiuose testuose vertinami komponentai, kurie įtakoja kasdienį vairuotojo patyrimą: temperatūros poveikis didelės talpos baterijai, regeneracinio stabdymo valdymas šlapiomis ir slidžiomis dangomis, šildymo sistemos efektyvumas, salono komfortas mažinant energijos sąnaudas, taip pat sensorių ir radarų funkcionalumo patikimumas esant sniegui ar užšalusiam purvui. Tokios sąlygos padeda inžinieriams nustatyti ribas, kritines taškų vertes ir atsargumo mechanizmus, užtikrinančius saugų bei patikimą automobilio veikimą žiemą.

Platformos padalijimas: Neue Klasse prieš CLAR
BMW toliau renkasi netradicinį kelią su savo naujos kartos 3 serija. Vietoje to, kad vieną platformą naudotų tiek vidaus degimo, tiek elektriniams variantams, BMW išskyrė abi technologijas: vidaus degimo variklio (ICE) 3 serija lieka atnaujintos CLAR architektūros pagrindu (kodas G50), o visiškai elektrinis i3 naudoja Neue Klasse architektūrą (kodas NA0). Šis techninis padalijimas paaiškina skirtingas proporcijas ir kėbulo linijas, kurias matėme, palyginę abu modelius šalia vieno kito.
Tokia platformų diferenciacija leidžia optimizuoti kiekvienos pavaros tipo inžinerinius sprendimus: Neue Klasse sukurta nuo pagrindo kaip elektrinė platforma, todėl leidžia naudoti žemesnį grindų profilį, integruoti didesnę baterijų masyvą ir optimizuoti svorio paskirstymą. Tuo tarpu CLAR architektūra išlaiko tradicinę dinamiką ir išbaigtumą, reikalingą BMW vairavimo pojūčiui su vidaus degimo varikliu. Tokia strategija mažina kompromisus tarp vidaus degimo ir elektrinių versijų, leidžiant kiekvienai technologijai vystytis savo keliu ir maksimaliai išnaudoti savo privalumus.
Pastebimos skirtumų eilutės, matomos net po kamufliažu, suteikia papildomą kontekstą apie arkos dizainą ir funkcionalumą:
- Trumpesnė priekinė konsolė ir kompaktiškesnis kapotas i3 atveju, atspindintis ilgų inline variklių vietos nebuvimą ir leidžiantis geresnę priekinės dalies konstrukciją bei pažangesnį šilumos valdymą;
- Lygesnė stogo linija ir pakeistos galinės ketvirčio detalės ant elektrinio modelio, leidžiančios pagerinti aerodinamiką ir sumažinti Cd koeficientą;
- Ikoniškas Hofmeisterio linkis vis dar paslėptas — BMW, atrodo, taupo kai kuriuos vizualinius atskleidimus vėlesniam etapui, kai maskavimas bus nuimtas ir stilistiniai sprendimai taps aiškesni.

Dizaino užuominos iš bandymų automobilio
Prototipas atskleidė pakeistą žibintų grafiką ir sumažintą apdailos kiekį aplink dirbtinę „inkstų“ grotelę. Aerodinaminiai ratlankiai — panašu, kad skirti išskirtinai i3 — buvo sumontuoti, kas signalizuoja, jog BMW siekia aukšto lygio pasipriešinimo oro koeficiento (Cd) mažinimo siekiant padidinti nuvažiuojamą atstumą. Šie vizualiniai pokyčiai rodo, kad serijinis i3 akcentuos efektyvumą ir mažą Cd, kad agresyviai konkuruotų elektromobilių rinkoje.
Dizaino detalės turi ir praktinį poveikį: sumažinta priekinė oro įsiurbimo zona, integruotos šoninės užuolaidos ir optimizuotos galinės dalies linijos sumažina turbulenciją ir pagerina akumuliatoriaus temperatūros valdymą ilgesnėse kelionėse. Be to, siauresnė priekinė silueto dalis leidžia patobulinti jėgos paskirstymą ir pagerinti matomumą vairuotojui, tuo pačiu išsaugant BMW markės dizaino tapatybę.
Vairuotojo pagalbinės ir komforto sistemos – reguliavimas
Didelis lipdukas ant galinių durelių informavo stebėtojus, kad šis automobilis tobulina vairuotojo pagalbines ir komforto funkcijas. Praktikoje tai apima adaptyvią kruizo kontrolę, juostos išlaikymo pagalbą, parkavimo asistentą ir sensorių bei programinės įrangos kompleksą, kuris palaiko pusiau autonomines funkcijas. Žiemos bandymai yra idealūs kalibravimui tokiomis mažo sukibimo situacijomis ir prasto matomumo sąlygomis.
Kalibravimo metu inžinieriai vertina sistemos reakcijos laikus, sensorių filtracijos algoritmus, radaro bei kameros derinimo strategijas, taip pat sprendžia problemą, kaip sumažinti klaidinančių indikacijų kiekį (false positives) sniego ar ledo sąlygomis. Svarbu, kad ADAS pranešimai vairuotojui būtų intuityvūs ir neperkrautų informacija, o sistema elgtųsi prevenciškai — tai reikalauja daug bandymų įvairiomis aplinkybėmis, kurių metu renkama telemetrija ir vaizdo įrašai tolimesniam AI bei modelių treniravimui.
Taip pat testuojama salono komforto sistema: kaip pasiskirsto šiluma salone, ar sėdynių ir vairo šildymas gali sumažinti pagrindinį šildymo poreikį, kas savo ruožtu taupo energiją ir pagerina nuvažiuojamą atstumą žemoje temperatūroje. Ventiliacijos sistemos filtrų elgsena esant drėgmei ir ledui taip pat yra kritiškai vertinama, kad būtų išvengta kondensacijos ir neužšaltų valdymo paviršiai.

Pavaros blokas ir įkrovimo lūkesčiai
BMW pastarieji elektromobiliai pakėlė kartelę. Šeštos kartos eDrive, pristatyta iX3, sujungia 800 voltų architektūrą su silikoninio karbido (SiC) galia elektronikos sprendimais ir 46 mm cilindrinėmis elementų ląstelėmis, suteikiančiomis greitą įkrovimą ir didesnį atsparumą kaitai. Ankstyvi požymiai rodo, kad i3 paveldės šią technologiją ir toliau ją optimizuos siekiant mažesnių nuostolių ir didesnio efektyvumo.
Tokios technologinės charakteristikos turi konkretų poveikį vartotojui ir infrastruktūrai: 800 V sistema leidžia naudoti didesnę įkrovimo galią su mažesniais srovės nuostoliais, o SiC komponentai gerina inverterių efektyvumą ir mažina šilumos generavimą. 46 mm cilindrinės ląstelės suteikia aukštą energijos tankį ir geresnį tolygaus šiluminio elgesio valdymą palyginti su kai kuriomis plokščių formos ląstelėmis.
Ką tai reiškia realiais skaičiais:
- Didžiausias įkrovimo potencialas tikėtina viršys 400 kW, leidžiant aukštos galios stotelėse labai greitai papildyti energiją;
- Greito įkrovimo tempai gali pridėti beveik 300–320 km (EPA ekvivalentas) arba apie 120–200 EPA mylių per maždaug 10 minučių idealiomis sąlygomis, priklausomai nuo baterijos temperatūros ir pradinių parametrų;
- Dėl aerodinamikos patobulinimų ir mažesnio Cd i3 efektyvumas turėtų būti geresnis už iX3, todėl i3 turės galimybę pranokti jau įspūdingas EPA nuvažiuojamo atstumo prognozes.
Svarbu pažymėti, kad faktiniai skaičiai priklausys nuo galutinės baterijos talpos, energijos valdymo strategijos, temperatūros valdymo sistemos efektyvumo ir įkrovimo stočių sąlygų. BMW taip pat gali pasiūlyti kelis akumuliatoriaus variantus bei skirtingas variklių konfigūracijas (vieno arba dviejų variklių), kas leis klientams pasirinkti kompromisą tarp kainos, galios ir nuvažiuojamo atstumo.
Rinkos pozicionavimas ir ko laukti toliau
BMW aiškiai siekia pusiausvyros tarp vairavimo dinamikos, nuvažiuojamo atstumo ir greito įkrovimo patogumo. Kadangi iX3 parodė, jog BMW gali pateikti didelės įkrovimo galios sprendimą be didelių terminio valdymo problemų, i3 sedanas yra gerai pozicionuotas tapti rimtu žaidėju aukščiausios klasės elektromobilių segmente. Entuziastai gali tikėtis papildomų atskleidimo etapų, kai kamufliažas bus nuimtas ir BMW galutinai užbaigs stiliaus bei funkcijų rinkinį.
Rinkos kontekste i3 turės konkuruoti su kitų gamintojų prabangesniais elektriniais sedanai, tokiais kaip Audi A4 e-tron (jei bus), Tesla Model 3 Performance bei kai kuriais Mercedes-Benz modeliais. BMW strategija atrodo grindžiama autentišku vairavimo pojūčiu, bet su didesniu dėmesiu elektrinio efektyvumo: tai reiškia, kad i3 turėtų pasiūlyti sportišką važiuoklės charakteristiką, bet ir aukštą efektyvumą bei patogumą kasdienėms kelionėms.
Be to, BMW gali naudoti i3 kaip platformą naujoms technologijoms: pažangesnė baterijų valdymo programinė įranga, atnaujinti energijos atkūrimo algoritmai (regenerative braking), patobulinti šilumos siurbliai, bei integracija su išmaniosiomis paslaugomis ir pakaitomis, tokiomis kaip optimizuotos maršrutizavimo paslaugos, skirtos mažinti energijos sunaudojimą bei maksimaliai išnaudoti greito įkrovimo tinklą.

Svarbiausi punktai:
- Vėlyvos stadijos žiemos bandymai, orientuoti į ADAS ir komfortą, renka kritinius duomenis realioms sąlygoms.
- Neue Klasse platforma i3 (NA0) atskiria jį nuo ICE 3 (G50), leidžiant specializuoti elektrinės architektūros sprendimus.
- Pažangi 800V eDrive technologija ir numatomas labai greitas įkrovimas, kas suteikia konkurencinį pranašumą įkrovimo ir eksploatacijos srityje.
Stebint elektromobilių konkurenciją, i3 prototipas Švedijoje patvirtina BMW metodinį požiūrį: tobulinti aparatūrą ekstremaliomis sąlygomis, sureguliuoti vairuotojo pagalbines sistemas, kad jos būtų natūralios ir intuityvios, ir pristatyti sedaną, kuris prioritetą teikia tiek nuvažiuojamam atstumui, tiek vairavimo malonumui. Daugiau oficialių detalių turėtume tikėtis, kai BMW po truputį nuims kamufliažą ir pradės pristatyti galutinius modelio variantus bei technines specifikacijas 2027 modelių ciklui.
Šaltinis: autoevolution
Komentarai
turbo_r1
Wow tas i3 prototipas atrodo rimtai. Žieminiai bandymai su ADAS ir 800V eDrive jau skamba įtikimai. Įdomu pamatyti, kaip iš tiesų seksis baterijų temperatūrai ir įkrovimui.
Palikite komentarą