12 Minutės
Kompaktiškas, praktiškas ir dabar dvi labai skirtingos ateitys
Kai Mercedes apie 2019 metus pristatė GLB, tai tapo netikėtu hitu: kompaktiškas visureigis, kuris atsisakė tuo metu madingo aptakesnio, iškilmingo dizaino ir pasirinko aiškią, kubišką praktiškumą. Pirmoji GLB karta išsiskyrė markės gamoje savo savita tapatybe. Jis atrodė pragmatiškas, vokiškas ir keistai žavus – mažas šeimos automobilis su trimis žvaigždėmis, nepriekaištingai įsikūnijantis be didesnio Mercedes SUV pompastikos.
Pereinant prie 2025 metų pabaigos, Mercedes pagreitino modelio ciklą. Antrosios kartos 2026 GLB pasirodo anksčiau nei tradicinis septynių metų intervalas ir tai nėra tik kosmetinis atnaujinimas. Mercedes permąstė, ką gali reikšti kompaktiškas SUV, pasiūlydamas dvi skirtingas jėgainės filosofijas po tuo pačiu vardu: rafinuotą 48V hibridą, kuris išlaiko vidaus degimo pažįstamumą, ir specialiai sukurtą 800V elektrinį GLB EQ. Rezultatas – vienas modelis, skirtas tiek pereinantiems pirkėjams, tiek visiškai elektriniams vairuotojams.

Trumpa foninė informacija: kodėl GLB buvo svarbus
Originalus GLB (vidinis kodas X247) išsiskyrė tuo, kad buvo atvirai utilitarus. Imdamas įkvėpimą iš G-Klases, jis buvo kubiškas taip, kad pabrėžtų erdvę ir funkcionalumą, o ne atletinę laikyseną ar gryną prabangą. Skirtingai nei daugelis kompaktiškų SUV, kur galinės sėdynės dažnai būdavo antrame plane, GLB siūlė iki septynių sėdynių, pagarbų bagažo tūrį ir gaminių liniją orientuotą į efektyvumą, o ne į aukšto sukimosi charakteristikas.
Toks derinys padarė GLB daugiau nei nišinį keistenybę: jis tapo protingu Mercedes sprendimu šeimoms, kurios norėjo ženklo ir naudingos erdvės, bet neprireikė pilno dydžio GLS. Iš to taip pat gimė EQB – elektromobilis, įrodęs, kad platforma gali talpinti tiek ICE, tiek EV interpretacijas – iki šiol.

Kuo pasikeitė 2026 metams?
Popieriuje naujasis GLB atrodo evoliucinis, tačiau iš tikrųjų tai išsamus pertvarkymas. Mercedes teigia, kad kiekviena matoma ir nematoma dalis buvo sukurta iš naujo. Tai apima visiškai naują daugiasvirtę galinę pakabą, tobulintą vairo mechaniką, atnaujintas kėbulo plokštumas ir, kas svarbiausia, dvi atskiros jėgainių architektūros po vieningu eksterjeru.
Svarbiausia naujiena – kaip Mercedes suskirstė modelį į dvi technines tapatybes:
- Tradicinė modelių serija, varoma tik patobulintų hibridinių variklių su 48V integruotu elektros varikliu 8 pavarų dvigubos sankabos transmisijoje.
- Specialus GLB EQ – elektrinis automobilis, sukurtas ant 800V architektūros su greitu įkrovimu ir baterijos talpa, atitinkančia ilgų nuotolių lūkesčius.
Tai pragmatiškas inžinerijos sprendimas su strategine paskirtimi: padaryti GLB aktualų pirkėjams, kurie vis dar vertina tradicinį „pilamas į baką“ patogumą, tuo pačiu siūlant pilnavertį EV, ne tik perdarytą versiją, bet žemė–iki–viršaus elektra varomą konstrukciją. Taip Mercedes išplečia savo aprėptį rinkoje, atsižvelgiant į skirtingus mobilumo poreikius ir įkrovimo infrastruktūros realijas.

Dizaino kalba: pažįstama, bet tikslingesnė
Iš tolo naujasis GLB išlaiko statų, kvadratinį siluetą, dėl kurio originalas priminė kompaktišką utilitarinę dėžę. Tačiau detalės rodo subtilią dizaino revoliuciją. Forma tapo šiek tiek harmoningesnė: plokštesnė stogo linija, platesnės keturgalvės linijos, išraiškingesni, bet skoningai sumodeliuoti ratų arkiniai ir trumpesni dangteliai. Ratų pasirinkimo galimybės siekia iki 20 colių, o tai padeda automobiliui atrodyti solidžiau prisodrintam prie kelio.
Priekyje naujieji žibintai yra plonesni ir sujungti vienijančia juosta arba „unibrow“, suteikiančia veidui aiškesnę, tikslingesnę išraišką. Grotelės atskiria hibridą nuo elektromobilio: hibridinės versijos turi tradicines radiatoriaus groteles su chromuotu Mercedes raštu, kirptu LED šviesos linija; GLB EQ naudoja užblokuotą priekinį fasadą su apšviesta 94 LED žvaigždučių raštų kompozicija, aiškiai deklaruojančia elektrinę tapatybę.
Galinė dalis parodo akivaizdžiausią pokytį: nauji L formos galiniai žibintai sujungti plonu LED juostele, dėl ko kompaktiškos proporcijos atrodo platesnės ir geriau subalansuotos, o ne viršutinės dalies sunkios ar išsipūtusios.

Interjeras: erdvė išliko didelė, technologijos pagerintos
Tai, kas padarė GLB patrauklų iš pradžių, buvo tikrai naudojama erdvė. Mercedes tai išsaugojo ir patobulino. Salonas vis dar gali būti užsakomas su iki septynių sėdynių, o ergonomika sulaukė aiškaus patobulinimo. Galvos ir kelių erdvė yra dosni visuose eilių lygiuose, o vidurinė suoliuko sėdynė gali būti judinama išilgai. Pasirenkamos trečios eilės sėdynės sulankstomos į grindis, sukuriant lanksčias bagažo konfigūracijas – svarbu šeimų poreikiams ir įvairiems krovinių scenarijams.
Mercedes siūlo pasirenkamą MBUX Superscreen, kuris vizualiai užima prietaisų skydelį po vienu stiklo lakštu. Toks sprendimas integruoja vairuotojo skydelį, centrą infotainment ekraną ir keleivio ekraną. Tačiau automobilis nėra vien blizgesys: Mercedes, regis, subalansavo didelio ekrano patrauklumą su praktišku valdymo išdėstymu ir rankinių valdiklių logika.
Medžiagų pasirinkimas atspindi GLB misiją. Žemesni apdailos lygiai naudoja racionalias, patvarias medžiagas vietoje ultraprabangos apdailų, o dažniausiai liečiami paviršiai jaučiasi tinkamai premium. Pirkėjams siūlomos funkcijos apima:
- Panoraminis stogas kaip standartas, su pasirinktiniais elektrochrominiais stiklų sprendimais, kurie tamsėja vienu mygtuko paspaudimu
- Priekinės sėdynės su masažo funkcija aukštesniuose komplektacijos lygiuose
- Pažangi aplinkinio apšvietimo sistema su keliomis scenomis
- Talpus priekinis bagažo skyrius (frunk) – 127 litrai elektriniame GLB EQ

Bagažo talpa svyruoja nuo 540 litrų penkiaviečiame išdėstyme iki 480 litrų pasirinkus septyniavietę konfigūraciją. Sulenkus arba pašalinus antrą ir trečią eiles, bagažo tūris penkiaviečiame variante išauga iki įspūdingų 1 715 litrų, suteikdamas SUV pirkėjams tikrą mikroautobuso tipo praktiškumą kompaktiškame kėbule. Tai ypač aktualu šeimoms ir pirkėjams, kuriems svarbus tiek keleivių, tiek krovinio derinys.
Jėgainės padalijimas: vienas vardas, dvi kryptys
Pagrindinis naujojo GLB bruožas – dvikryptė jėgaineių strategija. Mercedes nusprendė nesiūlyti kištuku įkraunamo hibrido (plug-in hybrid). Vietoje to, markė susitelkė į dvi aiškias strategijas: patobulinti vidaus degimo modelį su pažangia 48V hibridine sistema ir pristatyti tikrą pilnai elektrinį GLB EQ, pastatytą ant 800V techninės platformos.
Tai nėra tik kosmetiniai skirtumai. Kiekviena kryptis buvo projektuojama su konkrečiais tikslais: hibridas – kasdienis praktiškumas ir kuro ekonomija be vairuotojo įpročių keitimo; EQ – didelis nuotolis, greitas įkrovimas ir elektrinė charakteristika bei dinamika.
48V hibridas: efektyvus, pažįstamas ir sumanus
Vietoje tradicinės plug-in sistemos, ne-EQ GLB gama iš pradžių pasirodo su 48V mild-hybrid sprendimu, kuriame 30 AG elektros variklis integruotas į 8 pavarų dvigubos sankabos transmisiją. Visos pradines variklių versijos naudoja naujai sukurtą 1,5 l turbokompresorinį keturių cilindrų variklį, viduje žymimą M 252, jis yra Mercedes modulinių variklių šeimos (FAME) dalis.
Pagrindinės hibrido savybės:
- 1,5 l turbopetrol variklis su skirtingomis galios konfigūracijomis
- Integruotas 48V elektros variklis transmisijoje, duodantis 30 AG (29,5 AG)
- 1,3 kWh baterija, galinti atgauti iki 25 kW stabdant
- Galimi FWD arba AWD variantai priklausomai nuo komplektacijos
Mercedes teigia, kad naujasis mild-hybrid GLB suteiks bent 20 procentų geresnį kuro sąnaudų rodiklį lyginant su pirmos kartos GLB su panašia galia, sumažins dyzelio tipo kompromisus ir pagerins greitėjimą. Ankstyvi duomenys rodo maždaug vienos sekundės pagerėjimą iki 0–100 km/val. lyginant su pirmtaku tų pačių galios lygių modeliams, nepaisant nedidelio svorio padidėjimo. Tokie patobulinimai yra svarbūs tiems, kurie nori ekonomiškesnio kasdieninio naudojimo be būtinybės įsisavinti įkrovimo rutiną.
Kodėl 48V? Ši sistema užima vietą tarp konvencinio mild-hybrid ir pilno hibride. Ji negarantuoja ilgo nuotolio vien elektra ar dramatiško EV tūrinio momento, tačiau suteikia realų efektyvumo prieaugį, sklandesnį start-stop veikimą, momentų „užpildymą" pėsčiomis ir ribotą žemo greičio elektrinį judėjimą esant tinkamoms sąlygoms – visa tai be kištuko įkrovimo ar nerimo dėl nuotolio.
GLB EQ: tikras 800V elektrinis kompaktiškas SUV
Jei hibridas yra pragmatiškas pasirinkimas, GLB EQ žvelgia į priekį. Mercedes žinojo, kad EQ neturi būti tik baterija priklijuota prie ICE platformos. Šis GLB EQ pastatytas ant 800V architektūros, skirtos greitesniam įkrovimui, geresnei terminio valdymo eigai ir kompaktiškam komponentų išdėstymui.

Paleidimo metu GLB EQ siūlomas su 85 kWh ličio jonų NMC baterijos bloku ir DC greitojo įkrovimo galimybe iki 320 kW. Tai reikšmingas dydis kompaktiškam EV ir reiškia greitą papildymą: idealiosiomis sąlygomis Mercedes nurodo, kad maždaug 10 minučių maksimalio įkrovimo režimu įkraunama apie 260 km (162 mylių) WLTP atitikmens nuotolio.
WLTP pagrindu pateikti nuotolio ir galios skaičiai yra įspūdingi klasei:
- Viena ašis (RWD), vieno variklio GLB 250 EQ: 631 km (392 mylios) WLTP
- Du varikliai, visų ratų pavara GLB 350 4Matic EQ: 614 km (382 mylios) WLTP
Galingumo ir pagreičio duomenys:
- GLB 250 EQ vieno variklio: 272 AG (268 AG), 0–100 km/val. per 7,4 s
- GLB 350 4Matic EQ dviejų variklių: 353 AG (348 AG), 0–100 km/val. per 5,5 s
Šie skaičiai rodo, kad Mercedes nori, jog GLB EQ tarnautų pirkėjams, kuriems reikia tikro elektrinio nuotolio ir spartaus įkrovimo galimybių kompaktiniame pakete, ne tik miesto režimui.
Vairavimo įspūdžiai ir praktinės implikacijos
Nors ilgalaikiai bandymai dar laukia, techniniai pakeitimai leidžia daryti aiškias prielaidas. Daugiasvirtė galinė pakaba ir atnaujinta vairo mechanika rodo geresnį sudėtį ir brandesnį važiavimo komfortą lyginant su ankstesniu modeliu. Platesnis ratų išstūmimas, trumpesni dangteliai ir didesni ratų diametrai prisideda prie solidesnio stovėjimo ant kelio.
Hibridiniuose variantuose integruotas 48V variklis turėtų užtikrinti sklandų galios pateikimą ir geresnį miesto režimo efektyvumą. Savininkai pajus pagerintą start-stop sistemos elgesį ir subtilią elektrinę pagalbą be įkrovimo rutinos įsipareigojimo. Daugeliui pirkėjų rinkose, kur EV infrastruktūra yra nevienoda, tai yra praktiškas sprendimas, suderintas su realiomis kasdienio naudojimo sąlygomis.
EV pirkėjams GLB EQ reiškia kompaktiškos klasės variantą su neįprastai ilgu WLTP nuotoliu ir labai aukštais DC įkrovimo tempais. Vieno variklio RWD versija pabrėžia efektyvumą ir nuotolį, o dviejų variklių AWD variantas orientuojasi į didesnį našumą ir trauką, patikimą tiek sausose, tiek slidžiose sąlygose.
Kaip GLB dera su Mercedes strategija ir rinka
GLB dvikryptis požiūris tvarkingai dera su platesnėmis pramonės tendencijomis. Automobilių gamintojams reikia subalansuoti spartėjantį perėjimą prie EV su realybe, jog daugelis klientų dar nėra pasiruošę visiškai pereiti prie elektrinio važiavimo. Mercedes, regis, pripažįsta dvi neginčijamas tiesas:
- Kai kurios vartotojų grupės greitai priims EV, jei automobiliai atitiks nuotolio, įkrovimo ir praktikos lūkesčius.
- Didelė dalis pirkėjų vis dar vertina vidaus degimo privalumus ir hibridų patogumą be būtinybės keisti kasdienius įpročius.
Pasiūlydama tiek rafinuotą 48V hibridą, tiek specialiai sukurtą 800V elektrinį variantą po tuo pačiu modelio vardu, Mercedes dengia abi galimybes. GLB tampa tiltu: jis išlaiko markės prieinamumą tradiciniams pirkėjams ir tuo pat metu suteikia ankstyviesiems EV entuziastams pilnavertį elektrinį pasirinkimą be kompromisų.
Techninių duomenų suvestinė
Pagrindiniai skaičiai, kuriuos verta įsiminti:
- Baterija (GLB EQ): 85 kWh ličio jonų NMC
- DC greitas įkrovimas: iki 320 kW
- Elektrinis nuotolis WLTP: iki 631 km (392 mylios) vieno variklio RWD
- Elektrinė galia: 272 AG (268 AG) vieno variklio; 353 AG (348 AG) dviejų variklių
- 0–100 km/val.: 7,4 s (vieno variklio); 5,5 s (dviejų variklių)
- Hibridinis elektros variklis: 30 AG (29,5 AG) integruota 48V pavara
- Hibridinė baterija: 1,3 kWh, regeneracija iki 25 kW
- Bagažo talpa: 540 litrų (5 vietos) / 480 litrų (7 vietos)
- Maks. bagažo tūris sulenkus sėdynes: iki 1 715 litrų (5 vietos)
- Priekinis bagažo skyrius (frunk) GLB EQ: 127 litrų
Kainodara, komplektacijos ir konkurencija
Mercedes paskelbimo metu dar nepaskelbė galutinės globalios kainodaros, tačiau pozicionavimas bus labai svarbus. GLB konkuruoja perpildytoje kompaktiškų SUV segmente, kur pirkėjai vertina kainą, erdvę, ženklo prestižą ir technologijas. Pagrindiniai konkurentai – premium kompaktiški krosoveriai iš BMW, Audi ir Volvo, taip pat mainstream konkurentai siūlantys šeimoms draugišką pakuotę.
GLB konkurenciniai pranašumai:
- Tikra septyniaviečių lankstumas kompaktiškame kėbule
- Stiprūs interjero ergonomikos sprendimai ir mikroautobuso tipo universalumas
- Aukšto greičio įkrovimo galimybė EQ varianto
- Pasirinkimas tarp patogaus hibrido valdymo ir pilno elektrinio valdymo
Galimi iššūkiai:
- Pirkėjai, siekiantys grynos prabangos, gali rinktis didesnius Mercedes modelius
- EV versijų premijinė kaina kai kuriose rinkose gali riboti masinį patrauklumą
Paskutinės mintys: pragmatiška evoliucija, ne reinvencija
2026 metų Mercedes GLB yra protinga, rinkos poreikius atsižvelgianti evoliucija. Jis išsaugo praktinę DNR, kuri padarė pirmąjį GLB sėkmingą, bet atnaujina paketą modernią technologiją, patobulintą važiuoklės architektūrą ir du skirtingus jėgainių požiūrius, kad atitiktų įvairius pirkėjų poreikius.
Svarbiau tai, kad Mercedes vengė pusiau sprendimo. GLB EQ nėra refleksija: tai 800V EV su stipriu nuotoliu ir greito įkrovimo kredencialais. Tuo pačiu metu vidaus degimo gama nėra pavargusi atkaba: 48V hibridinė sistema yra apgalvotas pasirinkimas, gerinantis ekonomiją ir vairavimo malonumą, išlaikant paprastą nuosavybės patirtį.
Trumpai tariant, 2026 GLB žaidžia ilgalaikį žaidimą. Jis suteikia pirkėjams pasirinkimą neišsklaidant modelio tapatybės: tas pats išorės siluetas, ta pati dosni salono erdvė, bet dvi skirtingos vairavimo filosofijos. Daugumai pirkėjų sprendimas priklausys nuo gyvenimo būdo ir prieigos prie įkrovimo infrastruktūros. Mercedes GLB įrodo, kad markė gali palydėti klientus nuo kuro prie elektros nepalikdama nė vieno už borto.
Pagrindiniai akcentai
- Dvi skirtingos jėgainės architektūros: pažangus 48V hibridas ir specialiai sukurtas 800V EV
- GLB EQ turi 85 kWh bateriją ir iki 320 kW DC greitą įkrovimą
- Iki 631 km WLTP vieno variklio GLB EQ nuotolis
- Interjeras lieka lanksčios konfiguracijos su iki septynių sėdynių ir iki 1 715 litrų bagažo talpos
- Nauja daugiasvirtė galinė pakaba ir atnaujintas vairo mechanizmas geresniam važiavimo komfortui ir valdymui
Ar norite hibrido, suteikiančio įprastą degalų įsipildymo patirtį, ar ilgo nuotolio bei greito įkrovimo pažadą iš GLB EQ, Mercedes akivaizdžiai sukūrė šią antrosios kartos GLB versiją taip, kad patenkintų abi paklausas. Pirkėjams, ieškantiems kompaktiško, praktiško ir gerai aprūpinto SUV, 2026 GLB siūlo patrauklią pasirinkimo galimybę dviejose labai skirtingose skonių variacijose.
Šaltinis: autoevolution
Komentarai
mechbyte
Nejaugi plug-in neatėjo? įdomu, bet brangus sprendimas masinei rinkai.
driveline
Wow GLB 2026 atrodo dvigubas: EV su greitu įkrovimu ir praktiškas hibridas. Tas kubinis siluetas vis dar funkcionalus.
Palikite komentarą