Ford keičia kursą: krovininiai, hibridai ir pigesni EV

Ford keičia strategiją: daugiau dėmesio krovininiams automobiliams, hibridams ir mažesniems, pigesniems elektromobiliams. Įtraukiami ir baterijų saugojimo sprendimai (BESS) bei EREV perėjimas F-150 Lightning serijoje.

Komentarai
Ford keičia kursą: krovininiai, hibridai ir pigesni EV

8 Minutės

Ford pasuka kita kryptimi: daugiau krovininių, hibridai ir pigesni EV

Ford Motor Company paskelbė reikšmingą strateginį persiorientavimą, kuris sutelkia dėmesį į krovininius automobilius (truck), komercinius vanus, hibridines jėgaines ir mažesnius, labiau prieinamus elektromobilius. Šis žingsnis — pateikiamas kaip klientų poreikių ir pelningumo varomas — taip pat pertvarko gamybos planus ir produktų prioritetus Blue Oval gamyklose Jungtinėse Valstijose.

Kas keičiasi

Vietoje vienpusiško perėjimo prie didelio nuotolio elektrinių automobilių su didelėmis baterijomis, Ford plečia savo jėgainių portfelį: benzininės, hibridinės ir elektrinės pavara bus siūlomos lygiagrečiai, pritaikytos skirtingiems pirkėjų poreikiams. Hibridai bus ne laikini sprendimai, o papildymas efektyviems vidaus degimo varikliams, suteikiantis geresnį degalų vartojimo balansą ir realų nuvažiuojamą atstumą mišriomis sąlygomis. Kartu Ford pristato Universal EV Platform — bendrą elektrinių platformą, kuri leis kurti lankstesnius, ekonomiškesnius modelius ir lengviau pritaikyti gamybą vietiniams rinkos poreikiams.

Platformos idėja — modularumas. Universal EV Platform optimizuota taip, kad būtų galima montuoti skirtingų dydžių akumuliatorių, įvairius variklius ir elektrines modulių konfigūracijas, taip mažinant vieneto kaštus per masto efektą. Tai taip pat palengvins vietinę gamybą ir tiekimo grandinės adaptaciją, kas svarbu prisitaikant prie regioninių baterijų tiekimo, logistikos ir muitinės reikalavimų.

Gamybos akcentai apima:

  • Nauji pikapai bus gaminami BlueOval City, Tenesio valstijoje.
  • Benzininis ir hibridinis komercinis vanas bus gaminamas Ohio surinkimo gamykloje (Ohio Assembly Plant).
  • Pirmasis Universal EV Platform pagrindu sukurtas modelis — visiškai sujungtas vidutinio dydžio pikapas — planuojamas surinkti Louisville surinkimo gamykloje nuo 2027 metų.
  • Kitos kartos F-150 Lightning pereis prie išplėstinio nuotolio (EREV) architektūros ir bus gaminamas Rouge Electric Vehicle Centre, Dearborne, Mičigano valstijoje.

Darbo jėga ir gamyba

Ford teigia, kad per artimiausius kelerius metus pridės kelis tūkstančius darbo vietų JAV, tuo pačiu perskirstydama darbuotojus tarp gamyklų, kad palaikytų naują gamybos portfelį. Bendrovė planuoja didesnį nuosavų gamyklų Kenterio ir Mičigano valstijose naudojimą, taip pat LFP (geležies fosfato) baterijų chemijos pritaikymą kaip dalį platesnės energetikos ir saugojimo strategijos.

Tokios permainos reikalauja investicijų į mokymus, darbų perkvalifikavimą ir naujų linijų diegimą. Vietinė darbo jėga ir kvalifikuoti įgūdžiai taps svarbia konkurencine persvara gamybos optimizavime — ypač kai kalbama apie Universal EV Platform adaptyvų surinkimą ir EREV sprendimų surinkimą Rouge centre. Ford taip pat planuoja glaudesnį bendradarbiavimą su tiekėjais, kad užtikrintų komponentų tiekimą, kokybės kontrolę ir racionalizuotą atsarginių dalių logistiką.

Baterijų energijos saugyklos (BESS) įtraukiamos į planus

Ženklus diversifikavimas: Ford plečia veiklą į energetinę infrastruktūrą ir baterijų energijos saugojimo sistemas (BESS), orientuodamasi į duomenų centrų ir kitų komercinių klientų paklausą. Pradines BESS siuntas planuojama pradėti 2027 m., su tikslu pasiekti 20 GWh metinių pardavimų. Tai strateginis žingsnis, siekiant užfiksuoti pasikartojančias, didesnės maržos pajamas už transporto priemonių pardavimų ribų.

BESS verslas apims ne tik patiekimą rinkai, bet ir integruotus sprendimus — energijos valdymo programinę įrangą, baterijų valdymo sistemas (BMS), integravimą su fotovoltinėmis stotelėmis ir tinklo balansavimo paslaugas. Ford akcentuoja gaminių patvarumą, saugumo standartus ir LFP chemijos privalumus — ilgesnį ciklų tarnavimo laiką ir mažesnę kainą, lyginant su kai kuriomis kobaltu pagrįstomis chemijomis.

Nors BESS atveria naują pajamas, tai taip pat reikalauja didelių investicijų į gamybos pajėgumus, tiekimo grandinę ir sertifikaciją. Ford siekia, kad šis verslas taptų nuolatiniu, aukštos maržos segmentu, papildo automobilinės pramonės cikliškumą — ypač kai EV pardavimų maržos patiria spaudimą dėl medžiagų kainų ir rinkos pokyčių.

Nors naujos iniciatyvos plečiasi, Ford Model e padalinys — atsakingas už EV produktus ir programinę įrangą — išlieka spaudžiamas stabilizuoti pelningumą. Vadovybė prognozuoja, kad Model e pelningumas pasirodys per artėjančius metus, o reikšmingesni pagerėjimai tikimasi iki 2029 m. Ši perspektyva priklausys nuo platformų diegimo, akumuliatorių tiekimo sutartinių kainų ir programinės įrangos monetizacijos modelių.

Produktų portfelio korekcija: didesni EV projektai atidedami

Viena labiausiai pastebimų sprendimų serijų yra atidėti arba nutraukti kai kurių didesnių elektrinių automobilių vystymą ar gamybą, kur verslo atvejis pablogėjo. Įmonė nurodo mažesnę nei tikėtasi paklausą, kylantį kaštą ir besikeičiančius reguliavimo reikalavimus kaip priežastis didesnių EV projektų laikinam sustabdymui ar perprojektavimui. Dėl to dėmesys sugrįžta prie mažesnių, labiau prieinamų elektromobilių, kuriuos bus galima gaminti ekonomiškiau Universal EV Platform pagrindu, taip pat prie hibridinių ir išplėstinio nuotolio (EREV) sprendimų klientams, kuriems svarbi vilkimo galia ir naudingoji apkrova.

Tokios korekcijos atspindi platesnį rinkos poslinkį: ne visos rinkos yra pasiruošusios priimti brangius, sunkius BEV modelius, ypač krovininių klasių segmente, kur pirkėjai vertina galimybes vilkti, našumą ir eksploatacines sąnaudas. Ford atsako adaptuojamomis technologijomis — mišriomis jėgainėmis, EREV architektūromis ir mažesnėmis EV injekcijomis, kurios yra pigesnės vartotojui ir dažnai labiau priimtinos flotei.

„Tai klientų poreikių varoma pertvarka, siekiant sukurti tvirtesnį, atsparesnį ir pelningesnį Ford“, — sakė Jim Farley, Ford prezidentas ir generalinis direktorius, apibendrindamas kapitalo perskirstymo nuostatą link didesnės grąžos projektų.

F-150 Lightning ir perėjimas prie EREV

Ford jau nutraukė dabartinės visiškai elektrinės F-150 Lightning gamybą. Lightning vardas neišnyks — jis sugrįš kaip kitos kartos modelis, perėjęs prie EREV architektūros, kurioje vidaus degimo variklis derinamas su elektrine pavara siekiant pratęsti nuotolį ir pagerinti vilkimo galimybes. Per šį perėjimą darbuotojai, kurie anksčiau dirbo prie Lightning gamybos, buvo perkelti palaikyti papildomas benzino ir hibridines F-150 pamainas Dearborn Truck Plant gamykloje.

EREV strategija yra orientuota į klientus, kurie prioritetizuoja vilkimą, naudingoji apkrovą ir ilgo nuotolio eksploatavimą — sritys, kur grynai bateriniai pikapai dažnai negali konkuruoti su ICE sunkvežimiais be labai didelių baterijų ir didelių sąnaudų. EREV suteikia kompromisą: leidžia pasiekti baterijos suteiktą tylą ir momentinę trauką miesto sąlygose, tuo pačiu leidžiant vidaus degimo varikliui veikti kaip generatoriui ilgesniems keliams ir sunkesnėms sąlygoms.

Techniniu požiūriu EREV sprendimai reikalauja integracijos tarp variklio, elektrinės transmisijos ir pažangios BMS sistemos, kad būtų optimizuota kuro ekonomika ir išlaikytas baterijos ilgaamžiškumas. Tokie sprendimai taip pat keičia priežiūros modelius ir servisų reikalavimus — reikalingas tiek tradicinių mechanikų, tiek elektros inžinierių prisitaikymas.

Penkios prieinamos transporto priemonės ir beveik visapusiška hibridizacija

Iki dešimtmečio pabaigos Ford planuoja pristatyti penkis naujus prieinamus modelius, iš kurių keturi bus gaminami JAV. Anksčiau planuotas visiškai elektrinis komercinis vanas Šiaurės Amerikai dabar pakeistas į prieinamesnį komercinį vaną, siūlomą su benzino ir hibridine pavara — pragmatiškas sprendimas, atitinkantis klientų poreikius dėl kainos, nuvažiuojamo atstumo ir naudingos apkrovos.

Ford prognozuoja, kad iki 2030 m. beveik kiekvienas modelis asortimente turės hibridinę ar kelių energijos šaltinių variantą. Tai atspindi platesnę rinkos tendenciją: vietoje vienodo kelio į elektrifikaciją gamintojai derina technologijas, kad aprėptų platesnį panaudojimo spektrą ir skirtingas pirkėjų kainų grupes. Hibridizacija leidžia sumažinti mass adoption kliūtis, suteikiant pigesnį įėjimo tašką ir mažesnes eksploatacines išlaidas daugeliui vartotojų.

Be to, Universal EV Platform leidžia optimizuoti gamybos sąnaudas ir supaprastinti variantų valdymą — vienu pagrindu bus galima sukurti keletą modelių su skirtingomis jėgainėmis, taip mažinant inžinerijos ir tiekimo grandinės sudėtingumą. Tokia moduliarumo strategija yra svarbi palaikant konkurencingas kainas ir greitą reagavimą į rinkos poreikių pokyčius.

Finansinis fonas ir perspektyvos

Ford padidino koreguotą EBIT prognozę 2025 metams iki maždaug 7 mlrd. USD, nurodydama sveiką bazinę veiklą ir nuolatinį kaštų mažinimą. Vis dėlto Model e pelningumo atkūrimas išlieka daugelio metų užduotis. Investuotojai ir stebėtojai atidžiai stebės Ford ketvirčio ir visų metų 2025 rezultatus, kurie bus paskelbti 2026 m. vasario 10 d., kad gautų daugiau informacijos apie vykdymą ir maržas.

Finansiniu požiūriu strateginės iniciatyvos — Universal EV Platform, EREV perėjimas, BESS verslas — turi potencialą pagerinti bendrą maržą, tačiau jos taip pat reikalauja kapitalo investicijų ir laiko. Sėkmė priklausys nuo akumuliatorių kainų dinaminių pokyčių, tiekimo sutarties sąlygų, vietinių mokesčių ir subsidijų politikos bei nuo to, kaip greitai rinka priims EREV ir hibridinius sprendimus.

Pagrindinės išvados

  • Ford persiorientuoja į krovininius automobilius, vanus, hibridus ir prieinamesnius elektromobilius vietoje brangių didelių BEV.
  • Universal EV Platform taps pagrindu mažesniems, ekonomiškiems elektriniams modeliams, pradedant vidutinio dydžio pikapu 2027 m.
  • F-150 Lightning sugrįš kaip išplėstinio nuotolio (EREV) variantas, gaminamas Dearborne.
  • BESS verslas pradės siuntas 2027 m., su 20 GWh metiniu pardavimų tikslu.

Automobilių entuziastams ir flotių pirkėjams žinia aiški: Ford prioritetizuoja gebėjimą, kainą ir maržą. Ar tai leis atgauti konkurencingumą EV segmente ir pagerinti pelningumą, priklausys nuo vykdymo — nuo platformos diegimo ir akumuliatorių tiekimo iki rinkos susidomėjimo EREV ir hibridais. Per ateinančius 12–24 mėnesius paaiškės, kaip gerai Blue Oval strategijos persikėlimas atitinka klientų ir investuotojų lūkesčius.

Šaltinis: autoevolution

Palikite komentarą

Komentarai