8 Minutės
Alpine patvirtina: A110 EV debiutuos 2026 m. pirmąjį pusmetį
Renault kontroliuojama „Alpine“ aiškiai nustatė svarbų orientyrą savo garsiąjai A110 berlinette ateičiai: visiškai elektrinė A110 bus atskleista 2026 m. pirmąjį pusmetį. Generalinis direktorius Philippe Krief apibūdino artėjantį modelį kaip prekės ženklo perėjimą nuo lengvo vidaus degimo sportinio automobilio prie elektrifikuoto našumo flagmano. Šis debiutas žymi lemiamą etapą Prancūzijos markės istorijoje ir rodo, kad „Alpine“ siekia išlaikyti savo sportinių automobilių pėdsaką per elektrifikaciją.

Šiaurės Amerikos perspektyvos ir modelio metų laikas
Plėtojant naująją A110 EV, „Alpine“ akcentavo ir JAV rinkos galimybes. Jei gamintojas nuspręs pristatyti modelį Amerikoje, prekiautojai galėtų gauti vienetus kaip 2027 modelių metų automobilius. Vis dėlto prieinamumas Šiaurės Amerikoje priklausys nuo kelių veiksnių: vartotojų paklausos, homologacijos reikalavimų (pvz., EPA ir NHTSA procesų), taip pat „Alpine“ platesnės elektromobilių plėtros strategijos ir gamybos pajėgumų. Praktiniai klausimai — nuo sertifikavimo iki garantijų aprėpties, atsarginių dalių logistikos ir serviso tinklo plėtros — nulems, ar A110 EV taps prieinama JAV pirkėjams ir kokiu kiekiu.
Alpine Performance Platform: specializuota EV sportinė architektūra
Pagrindinė A110 EV sėkmės dalis — naujoji Alpine Performance Platform (APP), moduliniam elektriniam sportiniam automobiliui sukurta architektūra. APP koncentruojasi į žemą masę, manevringumą ir subalansuotą valdymą, kartu suteikdama lankstumo tiek dviejų, tiek trijų variklių išdėstymams. Platforma projektuojama taip, kad būtų optimizuota kėbulo standumas, žemas svorio centras ir efektyvus baterijų integravimas, o tai yra kertiniai elementai siekiant išlaikyti „berlinette“ vairavimo charakterį net ir pereinant prie elektrinių variklių.

Pagrindiniai platformos akcentai ir projektavimo prioritetai apima tiek mechaninius sprendimus, tiek elektronikos architektūrą, termomanagementą ir aerodinamiką. APP leidžia optimizuoti svorio paskirstymą, naudoti pažangias medžiagas — įskaitant aliuminio ir vietomis anglies pluošto sustiprinimus — bei integruoti 800 voltų elektrinę sistemą, skirtą greitam įkrovimui ir sumažintam laidų diametrui. Tokia architektūra taip pat supaprastina ateities modelių integraciją; ta pati platforma bus panaudota planuojamiems modeliams, tokiems kaip keturių vietų A310 grand tourer ir A590 SUV konfigūracija, kuri gali būti orientuota į Šiaurės Amerikos rinką.
Pagrindinės platformos savybės yra aiškios ir nukreiptos į sportinį našumą bei lengvumą:
- Modulinis dizainas, pritaikytas mažam masei ir ryškioms dinaminėms savybėms
- Parama galiniam varančiųjų ratų išdėstymui su dviem varikliais ir opcioninei trijų variklių konfigūracijai
- Bendra architektūra, kurią planuojama naudoti būsimuose „Alpine“ modeliuose, įskaitant A310 keturių vietų grand tourer ir A590 SUV, skirtą Šiaurės Amerikai
Pavarų perdavimas ir veikimo lūkesčiai
Įeinančio lygio A110 EV tikimasi naudoti dviem varikliais pagrįstą sistemą, kur abu varikliai leis galiniai ašiai — toks išdėstymas išsaugo vairavimo grynumą ir suteikia galiniam ratui būdingą charakterį, kuris yra svarbus „Alpine“ paveldui. Philippe Krief ne kartą užsiminė apie trijų variklių variantą: pridėjus vieną priekyje montuojamą variklį, automobilis įgautų tikrą visu varomųjų ratų sistemą, geresnį greitėjimą ir pažangesnį sukimo momento paskirstymą tarp ratų. Tokia konfigūracija atveria galimybes pažangiam sukimo momento valdymui (torque vectoring), kuris gali reikšmingai pagerinti tiek trajektorijos stabilumą, tiek aplinkkelių išeigų trauką.
Technine prasme laukiama, kad transmisijos ir variklių valdymo programinė įranga bus sukurta taip, kad maksimaliai išnaudotų baterijos energiją, optimizuotų regeneracinį stabdymą ir palaikytų aukštą nuolatinį našumą trasoje. Galimos priemonės apima pažangius invertorius, atskirą aušinimo grandinę varikliams ir inverteriams, taip pat skirtingus važiavimo režimus — nuo ekonomiško iki maksimalios galios režimo. Tam, kad išsaugotų A110 valdymo pojūtį, „Alpine“ turės suderinti programinę įrangą ir mechaninius komponentus — pakabą, stebulius, elektromotorų charakteristikas — taip, kad automobilis jaustųsi natūralus entuziastų akims ir rankoms.

„Alpine“ siekia išlaikyti elektromobilį neįprastai lengvą — pranešimuose minimas tikslas yra apie 1 400 kilogramų. Tai leistų išsaugoti originalios A110 valdymo dvasią ir suteiktų pranašumą priešininkams, kurių masė dažnai yra didesnė. Techninės specifikacijos, kurias žada „Alpine“, apima 800 voltų elektrinę architektūrą ir WLTP nuvažiuojamo atstumo tikslą maždaug 600 kilometrų diapazone — rodiklį, kuris padarytų A110 EV konkurencingą ilgo nuotolio sportiniam vairavimui. 800 V sistema reiškia galimybę naudoti labai didelės galios įkroviklius, trumpinti atgaivinimo laiką ir sumažinti šilumos generaciją didelės srovės įkrovimo metu.
Baterijų išdėstymas ir pavaros novacijos
Vietoje įprastos plokščios baterijų lentos po grindimis, „Alpine“ pristatė suskaidyto paketo (split-pack) koncepciją, kuri modulius išdėsto aplink keleivių saloną siekiant išlaikyti sėdynės padėtį žemą ir sutelkti masę į centrinę zoną. Koncepcijoje pavaizduota 12 modulių diegimo schema: keturi moduliai priešais vairuotojo vietą ir aštuoni už kabinos, o tai sudaro beveik idealų svorio pasiskirstymą tarp ašių. Tokie specialiai pritaikyti moduliai leidžia maksimaliai išnaudoti nelygias ertmes kėbule ir išsaugoti berlinetės proporcijas bei sėdėjimo pojūtį.

Toks baterijų išdėstymas suteikia keletą privalumų: žemesnį svorio centrą, geresnį pasiskirstymą ir galimybę išlaikyti standžią vagono struktūrą be didesnių kompromisų salone. Be to, modulinių baterijų privalumas — paprastesnė servisavimo ir keitimo eiga, nes pažeistą modulį galima aptarnauti atskirai. Konstrukcinė sauga taip pat gauta įvertinant smūgio sritis: modulių padalinimas gali padėti sumažinti didelių energijos kaupimo elementų pažeidimo riziką konkrečiuose smūgio scenarijuose. Rinkos kontekste tai daro A110 EV įdomiu sprendimu tiems, kurie ieško elektrinio sportinio automobilio su bendro naudojimo savybėmis ir aukšto lygio dinaminėmis savybėmis.
Netikėtas sprendimas EV sportinių automobilių pasaulyje — daugiapavarė transmisija — taip pat buvo išbandytas „Alpine“ koncepcijoje. A110 E-ternite koncepcija apėmė Getrag gamintojos dviejų pavarų dvigubos sankabos agregatą, kurio tikslas — išvengti sukimo momento nutrūkimo persirikiuojant pavaroms. Tai analogiškas sprendimas, kurį naudoja tokie modeliai kaip „Porsche Taycan“ ir „Audi e-tron GT“; dviejų pavarų dėžė leidžia optimizuoti pradinių pavarų santykius greitėjimo metu ir aukštą pavarą tolimesniam efektyvumui bei mažesniam energijos suvartojimui aukštose greitvėse.
Kaip jis atrodo prieš konkurentus
Dėl savo svorio tikslų, vidurinio baterijų išdėstymo ir ypatingo dėmesio valdymui, A110 EV pozicionuojama kaip tiesioginė varžovė 2027 m. „Porsche 718 Cayman Electric“. „Alpine“ siekia išlaikyti išskirtinį valdymo charakterį, o ne vien tik siekti absoliutaus tiesinio greičio dominavimo — tai atspindi originalios A110 filosofiją. Tokia diferenciacija gali pritraukti vairuotojus, vertinančius automobilio jausmą, reakciją ir dinamiką keliuose bei trasoje, o ne tik be kompromisų išskaitomus 0–100 km/h skaičius.
Konkurencinėje analizėje svarbu atkreipti dėmesį į kelis aspektus: masė, svorio paskirstymas, baterijų konfigūracija, variklių išdėstymas ir elektronikos valdymas. Jei „Alpine“ pasieks pažadėtą ~1 400 kg svorį kartu su 800 V architektūra ir WLTP ~600 km siekiu — tai sukurtų unikalų derinį tarp ilgo nuotolio galimybių ir sportinių savybių. Be to, trijų variklių opcija gali užtikrinti, kad A110 EV turės universalesnį panaudojimą — nuo švelnaus kelių klavišo iki ekstremalių trasos seansų.
Akcentai apžvelgiant trumpai:
- Numatomas svoris: apie 1 400 kg
- Architektūra: Alpine Performance Platform, 800 V elektrinė sistema
- Nuvažiuojamas atstumas: tikslas maždaug 600 km (WLTP)
- Konfigūracijos: standartinė galinių ratų dviejų variklių schema, pasirinktinai trijų variklių versija

Žvilgsnis į ateitį
„Alpine“ elektrinė transformacija bus stebima atidžiai tiek entuziastų, tiek pramonės analitikų. Originalią A110 gerbėjai vertino dėl jos lengvumo, subalansuoto valdymo ir meistriškumo — iššūkis dabar yra perteikti tuos pačius bruožus elektriniame automobilio pasaulyje. Komercinis ir emocinis sėkmės perkėlimas priklausys nuo to, ar A110 EV sugebės suderinti vertybes: vairavimo pojūtį, autentiškumą, techninį pasiekimą ir tinkamą kainos-vertės santykį. Aišku viena — „Alpine“ aiškiai orientuojasi į valdymą, modulines architektūras ir galimą JAV buvimą, todėl šis projektas yra vienas įdomiausių sportinių EV iniciatyvų artimiausiais metais.
Konkrečiam kontekstui, dabartinė vidaus degimo modelių gama vis dar apima A110, GTS, R 70 ir R Ultime; pastaroji versija pasižymi 340 arklio galių iš Renault sukurto turbokompresorinio keturių cilindrų variklio. Tokie modeliai sudaro tvirtą pagrindą prekės ženklo paveldui, o pereinamasis laikotarpis leis klientams ir kolekcininkams stebėti, kaip „Alpine“ derins tradicijas su naujomis technologijomis. Ateityje galime tikėtis ir ribotų leidimų, specialių versijų bei dalinio varianto tarp komforto ir trasos orientuotų konfiguracijų, kurios patenkins skirtingų pirkėjų lūkesčius.
Šaltinis: autoevolution
Palikite komentarą