3 Minutės
Automatinės užvedimo / išjungimo technologijos atsiradimo priežastys šiuolaikiniuose automobiliuose
Automatinė variklio užvedimo / išjungimo (Start/Stop) sistema jau daugelį metų yra svarbi benzininių automobilių savybė. Ji buvo sukurta siekiant gerinti kuro sąnaudų efektyvumą ir mažinti išmetamųjų teršalų kiekį. Ši technologija automatiškai išjungia variklį, kai automobilis sustoja – pavyzdžiui, prie šviesoforo – ir įjungia jį vėl, kai vairuotojas pasirengęs važiuoti toliau. Tokiu būdu gamintojai padėjo vairuotojams sutaupyti kurą, sumažinti eksploatacijos išlaidas ir mažinti anglies dioksido pėdsaką visame pasaulyje.
Palyginimas su kitomis kuro taupymo technologijomis
Palyginti su hibridinėmis sistemomis ar sudėtingomis aerodinaminėmis modifikacijomis, start/stop technologija išsiskiria paprastu veikimo principu ir nedidelėmis diegimo sąnaudomis. Nors kai kurios kuro taupymo naujovės reikalauja didesnių modifikacijų automobilių konstrukcijose ar variklio sistemoje, start/stop dažnai galima integruoti į jau esamus variklius ir elektros sistemas. Tai itin patrauklu gamintojams, siekiantiems pagerinti kuro sąnaudų rezultatus be didelių investicijų.
Vartotojų nepasitenkinimas ir didėjanti reguliatorių kritika
Nors ši sistema turi akivaizdžių privalumų, daugelis vairuotojų ją laiko nepatogia ar trikdančia kasdienėse kelionėse. Susirūpinimą kelia tariamas veikimo delsimas, papildomas variklio susidėvėjimas bei nepatogumai intensyviame eisme, todėl nemaža dalis vairuotojų ieško būdų, kaip šią kuro taupymo technologiją išjungti ar apeiti. Nors daugumos automobilių naudotojai gali patys išjungti sistemą, bendras nepasitenkinimas išlieka.
Pastaruoju metu prie vartotojų nepritarimo prisijungė ir JAV Aplinkos apsaugos agentūra (EPA). Agentūros vadovas Lee Zeldin viešai pareiškė, kad ši technologija „tėra simbolinis prizas klimatui“, kas signalizuoja apie galimą politikos pokytį. EPA svarsto, ar gamintojai ir toliau turėtų gauti reguliacinius taškus už start/stop sistemų įdiegimą – tai galėtų pakeisti paskatas visame automobilių sektoriuje.
Pramonės paskatos ir galimi politikos pokyčiai
Anksčiau automobilių gamintojai gaudavo EPA taškus už start/stop sistemų diegimą, padedančius atitikti griežtus kuro efektyvumo reikalavimus ir išvengti finansinių sankcijų. Tačiau keičiantis taisyklėms ir sušvelninus kai kurias nuobaudas už nepasiektus vidutinius kuro sąnaudų tikslus, motyvacija naudoti šią technologiją sumažėjo. Tokie pokyčiai gali paskatinti gamintojus keisti požiūrį į kuro taupymo sprendimus.
Privalumai, nepatogumai ir galimi ateities sprendimai
Nors šalininkai teigia, kad nenorintys naudoti start/stop sistemos vairuotojai gali ją tiesiog išjungti, kiti siūlo peržiūrėti numatytąją sistemos veikseną, geriau pritaikant ją prie vairuotojų lūkesčių. „Žmonėms patinka taupyti degalus, o tiems, kuriems ši funkcija nepriimtina, galima ją išjungti“, – pažymi Zero Emission Transportation Association vykdomasis direktorius Albert Gore. Kol kas lieka neaišku, ar kompromisas galėtų būti numatytasis išjungimas, o ne įjungimas iš karto užvedus automobilį.
Automobilių efektyvumo technologijų ateitis
Automatinė užvedimo / išjungimo sistema efektyviai mažina kuro suvartojimą miestuose, kur dažnai stabdoma ir vėl pradedama važiuoti. Tačiau nevienareikšmė vartotojų reakcija atskleidžia didelį iššūkį automobilių inovacijose – reikia balansuoti tarp ekologinių tikslų ir vairuotojų patogumo. Besikeičiant EPA politikai, automobilių pramonė laukia aiškesnių nurodymų, ar ši pripažinta kuro taupymo technologija išliks svarbi ateities automobiliuose, ar bus pakeista kitomis sprendimais.
Sekite naujienas apie tolesnius šios istorijos pokyčius ir inovacijas kuro taupymo srityje, besikeičiant teisės aktams ir automobilių technologijoms sparčiai tobulėjančioje transporto pramonėje.
Šaltinis: carscoops

Komentarai