4 Minutės
Dodge prekės ženklas visada buvo siejamas su amerikietiškais raumenų automobiliais, tačiau aštuntajame dešimtmetyje ši įmonė pasiryžo žengti drąsesnį žingsnį. Dodge Turbo Charger koncepcinis automobilis puikiai atspindėjo tuometinį novatorišką dvasią – tai išskirtinis sportinis automobilis, gerokai pralenkęs savo laiką ir iki šiol žadinantis automobilių entuziastų smalsumą visame pasaulyje. Šio unikalaus modelio niekada nepateko į masinę gamybą, o dabar jis bus pristatytas aukcione – kolekcionieriams suteikiama neeilinė galimybė įsigyti istorinį Dodge automobilį, kuris galėjo būti pamirštas dizaino studijos šešėlyje.
Naujovės era ir rizikos automobilių pramonėje Aštuntas dešimtmetis buvo reikšmingas lūžio taškas Detroito automobilių gigantams – General Motors, Ford ir Chrysler (Dodge patronuojančiai įmonei). Amerikos automobilių rinka sparčiai keitėsi dėl griežtesnių reikalavimų, vartotojų įpročių kaitos ir stiprėjančios konkurencijos su Japonijos gamintojais. Šiame kontekste Dodge nusprendė išsiskirti ir permąstyti savo identitetą, pristatant inovatyvius technologinius sprendimus bei modernų dizainą. Taip gimė drąsus Dodge Turbo Charger – futuristinis koncepcinis automobilis, parodęs, kaip galėtų atrodyti turbo variklio varoma amerikietiška sportinė mašina.
Dizaino kalba: Futuristinė išvaizda, lenkusi laiką Turbo Charger kūrė Special Vehicles komanda. Išskirtinai žema, aštri priekinė dalis, įleisti žibintų gaubtai ir platūs oro aptakai leido sumažinti oro pasipriešinimą bei pagerino stabilumą dideliu greičiu. Užpakalinėje dalyje išsiskyrė išraiškingas spoileris ir agresyvus difuzorius, efektyviai didinę prispaudžiamąją jėgą – šias aerodinamines savybes dažniau buvo galima pamatyti Europos superautomobiliuose, bet ne Amerikos modeliuose. Nors galima įžvelgti panašumų su septintojo dešimtmečio Alpine A310, Turbo Charger išsiskyrė raumeningomis linijomis ir ryškiu sportiniu siluetu.
Interjeras: lenktynių įkvėptas salonas Viduje Turbo Charger koncepcija buvo išties sportiška. Recaro sportinės sėdynės su RJS saugos diržais, integruotas saugos lankas ir išskirtinis prietaisų skydelis su 11 atskirų rodmenų kūrė piloto kabiną primenančią aplinką. Kiekviena detalė, nuo pločiu apimančių instrumentų iki minimalistinio išdėstymo, pabrėžė, kad tai ne eilinis maketas, o tikras inovacijų bandymų laukas.
Techninės charakteristikos: kas slypėjo po kapotu Dodge Turbo Charger variklio skyriuje buvo sumontuotas 2,2 litro turbo įpūtimo keturių cilindrų variklis, sujungtas su penkių pavarų mechanine greičių dėže, varančia galinius ratus – tai skyrėsi nuo tų laikų Dodge priekinės pavaruotės automobilių. Jis išvystydavo 142 AG (144 metric hp) ir 217 Nm sukimo momentą. Nors rodikliai nebuvo revoliuciniai, automobilis išsiskyrė ištobulinta pakaba, platesne vėže, specialiais amortizatoriais, stabdžių sistema bei aerodinaminėmis NACA oro angomis efektyviam aušinimui. Visa tai parodė rimtą gamintojo požiūrį į našumą.
Kodėl nepasiekė serijinės gamybos: vizijos ir rinkos realybės Nepaisant stipraus įspūdžio ir sėkmingo debiuto PPG IndyCar World Series lenktynių saugos automobiliu 1981–1982 m., finansiniai ir logistiniai iššūkiai neleido Turbo Charger pasirodyti salonuose. Išskirtinės technologijos (pakeliamų durų konstrukcija, sudėtinga pakaba, aerodinamika) padarė gamybą per brangią, ypač recesijos ir svyruojančios paklausos laikotarpiu. Nepaisant to, Dodge perėmė kai kurias inovacijas – pavyzdžiui, turbo variklius, ir 1984 m. pristatė 2.2L turbovariklį serijiniams modeliams. Tačiau pilnas koncepcijos įgyvendinimas liko neįgyvendintas, o Turbo Charger įgijo legendinį, beveik mitinį statusą tarp koncepcinių modelių.
Parodinis automobilis ir aukciono žvaigždė Turbo Charger nesilaukė šou stenduose – jis kėlė susižavėjimą Čikagos ir Detroito automobilių parodose, iškart sugrąžino Dodge į sportinių automobilių rinkos dėmesio centrą. Dalyvavimas Indy Car World Series kaip saugos automobilis tik sustiprino jo sportinės reputacijos aurą. Pradžioje automobilis buvo nudažytas sidabro ir raudonai, vėliau – sidabro ir mėlynai, o viduje – pilkos sportinės apdailos, išskirtiniai SVI trijų dalių ratai ir ryškios, ant stogo sumontuotos lenktyninės švyturėlio lempos.
Paskutinis akordas: aukcionas ir palikimas Klairmont Kollections automobilių muziejui Čikagoje užveriant duris, visa kolekcija, įskaitant šį istorinį koncepcinį Dodge automobilį, bus išparduota. Dodge Turbo Charger koncepcinis modelis bus parduodamas be rezervinės kainos Mecum Larry’s Legacy 2025 aukcione, kuris vyks rugsėjo 21 dieną. Taip pat bus siūloma beveik 300 kitų kolekcionuojamų automobilių ir daugiau nei tūkstantis „Road Art“ eksponatų.
Muziejus užsidaro po paskutinio peržiūros savaitgalio rugsėjo 13–14 d., tad tai paskutinė proga pamatyti Turbo Charger iš arti. Muziejaus įkūrėjas Larry Klairmont mirė 2020 m., o didžiulės išlaidos ir pastangos prižiūrint retų automobilių kolekciją lėmė paskutinį šio muziejaus skyrių.
Palyginimai ir įtaka: koncepcija, kuri formavo Dodge ateitį Nors Turbo Charger niekada netapo masinės gamybos modeliu, jo įtaka akivaizdi vėlesnių Dodge automobilių dizaino sprendimuose ir turbo technologijos diegime. Šis koncepcinis superautomobilis primena ambicingą „kas būtų, jeigu...?“ – ir simbolizuoja, kaip galėjo išvystyti amerikietiškų sportinių automobilių dizainas. Kiekvienam kolekcininkui, automobilių istorikui ar koncepcinių automobilių gerbėjui, įsigijusiam Dodge Turbo Charger, tenka išskirtinė galimybė tapti šio simbolio, vis dar įkvepiančio svajones po keturių dešimtmečių, saugotoju.
Nepraleiskite unikalios progos papildyti savo kolekciją vienu iš įsimintiniausių, labiausiai prarastų Dodge koncepcinių automobilių – tai legendinė dizaino, inovacijų ir lenktynių aistros dermė, pralenkusi savo laiką.
Šaltinis: autoevolution

Komentarai