3 Minutės
Fox Body Mustang – tikras amerikietiškos klasikos simbolis
Mažai kuris automobilis sukelia tiek susižavėjimo tarp automobilių entuziastų kaip Ford Mustang, ypač legendinis Fox Body GT 5.0. Tad kai Jungtinėje Karalystėje po trijų dešimtmečių apleidimo atrastas praktiškai nesiliestas 1990 metų Ford Mustang GT, nuvažiavęs vos 29 000 mylių (46 670 kilometrų), šio išskirtinio raumenų automobilio prikėlimas iškart patraukė automobilių bendruomenės dėmesį.
Istorija: užmirštas Mustangas kovoja dėl naujo šanso
Šis 1990 metų Fox Body Mustang, skirtas JK rinkai, ilsėjosi nuo 1990-ųjų vidurio, pastatytas šalia kito amerikietiško klasikinio automobilio – 1990 metų C4 Corvette. Ankstesnis savininkas dar prieš 20 metų bandė jį prikelti, bet nesėkmingai ir galiausiai paliko sandėlyje. Dabar, pasiryžusių mechanikų ir Mustang gerbėjų komanda nusprendė imtis šio amerikietiško raumenų automobilio atgaivinimo.
Pirmieji žingsniai: kaip gaivinti ilgai stovėjusį raumenų automobilį
Kaip ir daugelio klasikinių automobilių restauracijose, pirmiausia buvo sumontuotas naujas akumuliatorius. Džiugu, kad 5.0 litro V8 variklis nerodė užstrigimo požymių – viltinga pradžia. Tačiau, kaip žino daugelis restauratorių, ilgos laikymo metų dažnai pažeidžia kuro sistemą, ir šis Mustangas nebuvo išimtis.
Komanda pasiruošė – šviežias kuras, kuro ištraukimo pompa ir talpos galimai nešvariam benzinui. Tačiau bakas buvo tuščias. Atsargiai nuėmus ir nuleidus kuro baką, paaiškėjo, kad viduje stipriai išplitusi rūdis, o aitrus, senų degalų kvapas priminė, kad ne visos „barn-find“ istorijos baigiasi sėkmingai.
.avif)
Prikėlimo bandymai ir techniniai iššūkiai
Komanda nusprendė kol kas bako nekeisti, o tęsti darbus. Labai senas kuro filtras buvo pakeistas nauju, moderniu, o išvalytos kuro linijos, siekiant apsaugoti originalinius purkštukus. Kai visi komponentai buvo sujungti, su viltimi bandyta užvesti variklį, bet Mustangas išliko nebylus.
Nenuleisdami rankų, specialistai keitė oro filtrą, pagalbinį diržą, uždegimo skirstytuvo dangtelį ir uždegimo laidus – viską, kas liko iš Mustang’o šlovės dienų. Tačiau 5.0 V8 variklis vis dar nėjo užvesti. Dėmesys nukrypo į galimus purkštukų arba relės gedimus, tačiau pažangos nebuvo – automobilis atkakliai priešinosi atgimimui.
Specifikacijos, dizainas ir pajėgumas
1990 metų Ford Mustang GT Fox Body garsus tvirtu 5.0 litro V8 varikliu, išvystančiu 225 arklio galias ir didelį sukimo momentą, leidžiantį mėgautis klasikiniais galiniais varomais ratais. Lengvas kėbulas, ryškios, kampuotos linijos ir veržli išvaizda atspindi tikrąją amerikietiškų raumenų automobilių dvasią. Lyginant su tokiais konkurentais kaip Chevrolet Camaro IROC-Z ar C4 Corvette, Fox Body Mustang vis dar išlieka vienu geidžiamiausių dėl derinio tarp galios, modifikacijų galimybių ir prieinamos klasikinės vertės.
(1).avif)
Rinkos pozicija ir kolekcininkų susidomėjimas
Tvarkingai išsilaikę Fox Body Mustang modeliai šiandieninėje klasikinių automobilių rinkoje yra itin vertinami dėl kultinio dizaino ir sportiškų charakteristikų. Jų vertė nuolat kyla – ypač originalių, mažai nuvažiavusių egzempliorių, todėl atgaivinimo bandymai kaip šis tampa reikšmingi automobilių istorijai.
Lyginimas ir palikimas
Lyginant su to meto konkurentais – Camaro ar Corvette – Mustang GT Fox Body išsiskyrė galios ir manevringumo balansu. Jis sėkmingai sujungė gryną raumenų automobilių jėgą su praktiško sportinio kupė savybėmis, taip pelnydamas vietą tarp geriausių amerikietiškų automobilių. Tokios ikonos prikėlimas niekuomet nėra lengvas – Fox Body modeliai pagarsėję užsispyrimu, tačiau atsidavusių gerbėjų dėka šio automobilio legenda gyvuoja toliau.
Pamoka: ne kiekviena restauracija vyksta sklandžiai
Nors komanda pasižymėjo aistra ir patirtimi, 1990 metų Ford Mustang GT vis dar atsisako atgyti, primindamas apie nenuspėjamus klasikinių automobilių restauravimo iššūkius. Kartais ši istorija tampa ne tik apie staiga atgyjantį variklį, bet ir apie ištvermę, pagarbą automobilių istorijai bei ypatingą ryšį tarp automobilio ir jo prižiūrėtojo. Nesvarbu, ar šis Mustang kada nors vėl išvažiuos į kelią, jo prikėlimo kelionė išryškina ir restauravimo sunkumus, ir grynąsias klasikinių raumenų automobilių gaivinimo džiaugsmus.
.avif)
Šaltinis: autoevolution

Komentarai