4 Minutės
Nuo mokyklinės svajonės iki dangaus: 1965 metų Mustang restomodo nuotykis
Kiekvienas automobilių entuziastas prisimena savo pirmąją meilę, tačiau oro pajėgų pilotui Roger Nelson tai buvo klasikinis 1965 metų Ford Mustang, įžiebęs aistrą automobilių našumui. Nelson, būdamas vos 14 metų, pradėjo atgaivinti seną Mustang kupė su kuklia eilės-šešių cilindrų jėgaine. Kol kiti tenkinosi vairavimu, jis troško kurti, vedinas užsispyrimo ir meilės originaliam amerikietiškam „pony“ automobiliui.
Dvi dešimtys metų pertraukos: tarnyba šaukia, bet svajonė laukia
Nelsono kelias pasuko kita kryptimi – jis įsipareigojo Jungtinių Valstijų oro pajėgoms, keisdamas raktus į sparnus A-10 kovos lėktuve. Per du dešimtmečius Roger kilo virš 30 000 pėdų aukščio, kur disciplina, tikslumas ir saugumas tapo jo kasdienybe. Šios patirtys suformavo ne tik jo charakterį, bet ir naują požiūrį į nebaigtą Mustang projektą.
.avif)
Sugrįžimas: iš kabinos – atgal prie įrankių
Po ilgos tarnybos Nelson grįžo namo, pasikeitęs, bet vis dar vedinas aistringo noro atgaivinti savo 1965 metų Mustang. Tai jau nebe paauglio užsiėmimas – restauracija virto siekiu tobulybės, kur kiekvienas varžtas ir suvirinimas turėjo atitikti aukščiausius standartus, gimusius debesyse.
Visapusiška transformacija: legendinio „muscle car“ atgimimas
Ryžtingai nusprendęs sukurti ne eilinį garažui skirtą Mustang, Nelsonas išardė savo automobilį iki rėmo, įsivaizduodamas gatvėse dominuojantį ir akį traukiantį restomodą. Rezultatas – restomodas, kuriame klasikinis Mustang dizainas derinamas su modernia inžinerija ir piloto atkaklumu.
.avif)
Išskirtinis dizainas: BMW Alpina Green spalva nepalieka abejingų
Išskirtinis Mustang bruožas – išraiškinga išorė, dažyta BMW Alpina Green atspalviu. Nelsonas sąmoningai atsisakė tradicinės Bullitt žalios spalvos, bendradarbiaudamas su draugais Finikse, siekdami nepriekaištingo, brangakmenio blizgesio dažymo. Po dykumos saule ši spalva tikrai traukia dėmesį, kad ir kur automobilis važiuotų.
Tėvo ir sūnaus komanda: individualūs sprendimai ir asmeniškumas
Beveik kiekviena automobilio detalė buvo pritaikyta individualiai. Nelson kukliai vadina savo darbą „mėgėjišku“, tačiau tikrasis šio projekto grožis – bendradarbiavimas su sūnumi Justinu, kuris padėjo atnaujinti variklį ir pakabą. Jie kartu sukūrė Mustang, kuris kalba apie paveldą ne mažiau nei apie arklio galias.
.avif)
Atvira galia: įspūdingi Mustang restomodo techniniai duomenys
Po variklio dangčiu originalus šešių cilindrų variklis užleido vietą 408 kubinių colių Windsor V8, generuojančiam net 469 arklio galias (pagal tiekėjo dinamometro bandymus). Galia perduodama per Tremec TKX penkių pavarų mechaninę dėžę ir siaurintą 9 colių galinę ašį.
Automobilio charakterį pabrėžia ir individualus 2,5 colio duslintuvo išmetimas su Varex reguliuojamais duslintuvais – garsas praneša apie save taip pat, kaip anksčiau darydavo Nelsono pilotuoti naikintuvai.
Pakaba, stabdžiai ir ratai: paruošta šiuolaikiniam keliui
Puikų valdymą užtikrina Detroit Speed Quadralink galinė pakaba, o stabdžiai – tai rankiniai Wilwood su keturių stūmoklių apkabomis priekyje ir dviem stūmokliais gale. Automobilis stovi ant 17 colių ratų – priekyje 235 mm, gale – įspūdingi 315 mm pločio padangos, maksimaliai derinant pravažumą ir sukibimą.
Salono patirtis: klasika susitinka su naujovėmis
Salone susipina nostalgija ir modernumas. Nors išlaikytas klasikinis Mustang pojūtis, Nelson įrengė šiuolaikinę garso sistemą, todėl kiekviena kelionė virsta koncertu. Giliai įrengtos Corbeau kaušinisė sėdynės suteikia sportiniam Mustang jausmui ypatingą autentiškumą.
.avif)
Sukurtas važiuoti: tikras Mustang restomodas kasdienai
Šis 1965 metų Ford Mustang restomodas jau nuvažiavo daugiau nei 8 000 kilometrų per vos penkis mėnesius. Tai ne parodinis eksponatas ar kolekcinis daiktas – Nelson tiki, kad tokį automobilį reikia vairuoti tiek pat drąsiai, kiek naują sportinį automobilį. Mustang restomodas išlaiko ryšį tarp klasikinės technikos, aukšto lygio saugumo ir neprilygstamo vairavimo malonumo – bruožai, kuriuos Nelsonas įgavo iš aviacijos.
Saugumas jam visada prioritete, o inžineriniai sprendimai atspindi pilotavimo patirtį ir brandą. „16 metų nebūčiau išgyvenęs su šiuo automobiliu“, – sako Nelson – dabar, beveik sulaukęs 50-ies, jis renkasi mėgautis kiekvienu momentu atsakingai.
Rinkos pozicija ir palyginimai: kuo išsiskiria Roger Mustang?
Tarp individualių ir restomodo „muscle car“, Nelsono Mustang siūlo ypatingą balansą: klasikinė estetika, įspūdinga galia, sportiškas valdymas ir unikali išvaizda. Skirtingai nei dauguma parodinių projektų, šis Mustang sukurtas važiuoti, stebinti ir girdėti.
Lyginant su įprastais 60-ųjų Mustang arba naujausiais „pony car“, šis restomodas siūlo nepakartojamą vairavimo patirtį, originalų dizainą ir išskirtinę istoriją, kuri pakelia jį aukščiau kolekcinių automobilių statuso. Nelsono darbo kokybė prilygsta aukščiausios klasės „muscle car“, besiorientuojančių į realų naudojimą.
Išsipildžiusi Mustang svajonė: įkvepianti istorija
Galiausiai Roger Nelson istorija – daug daugiau nei automobilis. Tai atkaklumo, augimo ir atgimusios aistros pasakojimas, kuris primena: kelias yra ne mažiau svarbus nei galutinis taškas. Mustang fanams, senovinių automobilių kolekcionieriams ir automobilių svajotojams ši istorija – tikras įkvėpimas ant keturių ratų.
Šaltinis: autoevolution

Komentarai