Foxconn Pardavė Lordstown Elektromobilių Gamyklą: Neapibrėžtumas Išlieka | Pedal - Automobilių naujienos, apžvalgos ir technologijos Lietuvoje
Foxconn Pardavė Lordstown Elektromobilių Gamyklą: Neapibrėžtumas Išlieka

Foxconn Pardavė Lordstown Elektromobilių Gamyklą: Neapibrėžtumas Išlieka

2025-08-07
0 Komentarai Tadas Jankauskas

3 Minutės

Foxconn, pasaulinė elektronikos gamybos milžinė, dar kartą sudrebino automobilių pramonę, pardavusi Lordstown elektrinių transporto priemonių (EV) gamyklą. Ši gamykla, įsigyta iš Lordstown Motors 2021 m., turėjo tapti EV inovacijų centru JAV, tačiau dabar pasiekė naujus savininkus, palikdama automobilių mėgėjus ir rinkos analitikus svarstyti apie objekto bei elektromobilių gamybos ateitį Amerikoje.

Lordstown Motors istorijoje susipynė drąsios ambicijos ir realybės iššūkiai automobilių rinkoje. Įmonė įžengė į elektrinių pikapų segmentą, žadėdama pristatyti rinkai pažangiausią modelį su novatoriška keturių ratų stebulės variklių sistema. Deja, gamybos problemos nuo pat pradžių stabdė pažangą – pagaminta vos keletas Lordstown Endurance pikapų, o tie, kurie pateko į rinką, liko neišskirtiniai. Galutinė „Endurance“ EPA nuvažiuojamo atstumo reikšmė siekė tik 280 km – gerokai mažiau nei tiesioginių konkurentų, todėl prie augančių finansinių bėdų prisidėjo ir silpnas vartotojų susidomėjimas.

Lordstown Endurance buvo kuriamas kaip patikimas elektrinis darbo automobilis, išsiskiriantis keturiais nepriklausomais ratų stebulės varikliais, kurie turėjo pagerinti sukibimą ir valdymą. Vis dėlto inovatyvus techninis sprendimas neišgelbėjo nuo pagrindinių problemų: menko nuotolio, ribotos gamybos ir neišspręstų kokybės klausimų. Potencialūs elektromobilių pikapų pirkėjai dažnai rinkosi žinomesnių gamintojų modelius, kurie garsėjo didesniu patikimumu ir stipresniu aptarnavimu.

Po gamyklos perėmimo iš General Motors 2019 m., Lordstown Motors, nutrūkus finansavimui, buvo priversta ją parduoti savo investuotojui Foxconn. Pastaroji tikėjosi paversti objektą kelių elektromobilių modelių gamybos centru, kur būtų surenkami ir tokie modeliai kaip Fisker Pear elektromobilis. Tačiau Fisker susidūrė su savomis problemomis, o Foxconn taip ir nepavyko sėkmingai pristatyti savo EV modelių į rinką.

Naujausias šios istorijos etapas – gamyklos pardavimas Cresent Dune LLC, įmonei, įkurtai vos prieš dvi savaites iki sandorio. Pagal Foxconn ir TechCrunch duomenis, sandorio vertė siekia 88 mln. JAV dolerių už žemę ir pastatus bei dar 287 mln. JAV dolerių už įrengimus bei technologinę įrangą. Nors Cresent Dune pristatoma kaip esamas Foxconn verslo partneris, tikrasis savininkas lieka neišaiškintas, kuriant papildomas spekuliacijas automobilių pramonėje.

Nepaisant pardavimo, Foxconn išlaikys veiklą gamykloje, teikdama sutartinę automobilių gamybą ir paslaugas klientams. Pranešama, kad Foxconn taip pat svarsto teritoriją paversti dirbtinio intelekto (DI) duomenų centru – tai rodo strateginį pokytį link augančių technologijų sektorių. Foxconn serverių padalinys 2025 m. pradžioje sudarė net 34 % bendros įmonės pajamų, taigi investicijos į DI infrastruktūrą naujame Teksaso centre puikiai atspindi keičiamas prioritetus, ypač JAV EV paskatų politikai keičiantis.

JAV elektrinių pikapų rinka šiuo metu sparčiai auga – ją formuoja tokie gigantai kaip Ford F-150 Lightning, Rivian R1T ir kiti. Lyginant su jais, Lordstown Endurance nesėkmė išryškina didžiulius iššūkius naujiems elektromobilių gamintojams. Šiuo metu Foxconn strategija atspindi vis glaudesnį automobilių ir technologijų sektorių ryšį, o Lordstown gamykla gali tapti šio virsmo centru.

Galiausiai, lieka neaišku, ar Cresent Dune LLC atgaivins elektromobilių gamybą Lordstown gamykloje ar likviduos automobilių turtą. Aišku tik viena – Foxconn išlieka aktyvus šiame procese, o tikrasis naujo savininko identitetas tebėra paslaptis. Besikeičiant Lordstown paskirčiai ir jai galbūt tampant duomenų centrų centru, tiek auto pramonės stebėtojai, tiek naujų technologijų entuziastai atidžiai seks tolimesnę šio svarbaus JAV elektromobilių centro ateitį.

Šaltinis: autoevolution

Labas! Aš Tadas – automobilių bandymai man yra tikra gyvenimo dalis. Nuo mažens svajojau vairuoti ir vertinti įvairius modelius. Kiekvienas mano testas yra nuoširdus ir paremtas tikrais įspūdžiais – k

Komentarai

Palikite komentarą