3 Minutės
General Motors (GM) imasi pragmatiško sprendimo, siekdama greičiau pateikti į rinką savo prieinamiausią elektromobilį – naujos kartos Chevrolet Bolt. Kol įmonė plės gamybą JAV, laikinu sprendimu taps ličio-geležies-fosfato (LFP) akumuliatorių paketų importas iš Kinijos baterijų gamintojo CATL. GM patvirtino šią žinią po „The Wall Street Journal“ pranešimo, pabrėždama, kad tai trumpalaikė priemonė, kol bus sustiprinta baterijų gamyba šalies viduje.
Produkcijos ir kainodaros laikotarpis GM planuoja pradėti naujos kartos Bolt elektromobilio gamybą jau šių metų pabaigoje, o prekyboje jis pasirodys 2026-aisiais. Kompaktiškas elektromobilis bus surenkamas Kansas valstijoje, Fairfax Assembly gamykloje. Kainos detalės kol kas neatskleistos, tačiau žadama, kad naujas Chevrolet Bolt kainuos šiek tiek daugiau nei ankstesnis modelis, kurio 2023 metų bazinė kaina prasidėjo nuo 28 795 JAV dolerių. Norėdama išlaikyti konkurencingą kainą pradinio lygio elektromobilių segmente, GM artimiausius dvejus metus naudos CATL tiekiamas LFP baterijas. Vėliau žadama pereiti prie vietinės gamybos akumuliatorių, kurie bus sukurti kartu su partneriu LG Energy Solution.
Techninės ypatybės ir LFP baterijų privalumai Oficialios techninės specifikacijos kol kas neskelbiamos, tačiau LFP technologija išsiskiria ilgesniu tarnavimo ciklu, didesniu saugumu ir mažesne žaliavų savikaina, palyginti su nikelio ir kobalto baterijomis. Nors LFP elementų energijos tankis kiek mažesnis, o tai gali lemti trumpesnį nuvažiuojamą atstumą vienam baterijos tūriui, šios baterijos tampa vis populiaresnės prieinamų elektromobilių klasėje dėl žemesnių sąnaudų ir mažesnės perkaitimo rizikos.
Svarbiausios naujo Chevrolet Bolt specifikacijos:
- Akumuliatorius: CATL LFP (laikinai, iki pereinant prie vietinių)
- Surinkimas: Fairfax Assembly gamykla, Kanzase
- Kainos pozicionavimas: įperkamų elektromobilių segmentas; kaina kiek didesnė nei $28,795
- Prekyba: nuo 2026 m., gamyba prasidės metų pabaigoje
Dizainas ir našumo lūkesčiai Naujasis Chevrolet Bolt bus pristatytas kaip praktiškas ir prieinamas elektromobilis plačiajai auditorijai. Planuojamas kompaktiškas hatchback arba nedidelio krosoverio kėbulas, orientuotas į efektyvų važiavimą, o ne sportinį našumą. LFP cheminės sudėties baterijos pasižymi ilgaamžiškumu ir mažesnėmis eksploatacijos išlaidomis. Gamintojas žada išlaikyti pagrindinius šio modelio privalumus: erdvę salone, patogias technologijas ir praktišką nuvažiuojamą atstumą mieste.
Pozicionavimas rinkoje ir strategija GM nurodo, kad CATL baterijų tiekimas yra laikinas kompromisas, kuris leis išlaikyti žemą kainą ir konkurencingumą įperkamų elektromobilių segmente, nepaisant didėjančio spaudimo mažinti priklausomybę nuo užsienio tiekėjų. Iš 13–os dabar JAV parduodamų GM elektromobilių, 12 turi JAV pagamintas baterijas, o išimtis yra tik Cadillac Celestiq. Po pereinamojo laikotarpio planuojama visiškai pereiti prie amerikietiškų, ekonomiškai efektyvių baterijų LG Energy Solution pagrindu.
Sąnaudos, muitai ir konkurencija Importuojamos baterijos iš Kinijos gali būti papildomai apmokestintos net iki 80 % muito tarifu, tačiau GM vertinimu, bendrosios sąnaudos vis tiek išlieka palankios, siekiant išlaikyti Chevrolet Bolt kainų prieinamumą. Lyginant su pagrindiniais konkurentais prieinamų elektromobilių klasėje, naujasis Bolt pabrėš vertės, garantijos, pardavėjų tinklo ir eksploatacijos kaštų privalumus, užuot akcentavęs nuvažiuojamą atstumą ar sportinius parametrus.
Išvados GM laikinas sprendimas naudoti CATL LFP baterijas leidžia pasiūlyti rinkai prieinamą Chevrolet Bolt modelį, kol įmonė spartina baterijų gamybą šalies viduje. Tiems, kurie ieško praktiško ir ekonomiško elektromobilio su patikima sauga ir ilgaamžiškumu, naujos kartos Bolt gali tapti patraukliu pasirinkimu – net jei pradžioje bus montuojamos importuotos baterijos.
Šaltinis: carscoops

Komentarai