1970 Mercury Cougar Eliminator: Retas raumeningas automobilis su išskirtiniu dizainu ir galia | Pedal - Automobilių naujienos, apžvalgos ir technologijos Lietuvoje
1970 Mercury Cougar Eliminator: Retas raumeningas automobilis su išskirtiniu dizainu ir galia

1970 Mercury Cougar Eliminator: Retas raumeningas automobilis su išskirtiniu dizainu ir galia

2025-08-11
0 Komentarai Aistė Petrauskaitė

4 Minutės

Įžanga: Išskirtinis „Pony Car“ su sportinio automobilio paveldėjimu

1967 metų modelių sezone pristatytas Mercury Cougar tapo Mercury atsaku į populiarėjančią „pony car“ kategoriją. Sukurtas pagal ankstyvus Lincoln-Mercury projektus, taip pat davusius pradžią ir Ford Mustang, Cougar buvo pozicionuojamas tarp sportiško Mustang ir prabangesnio Thunderbird. Šis automobilis siūlė išskirtinį dizainą, prabangesnę apdailą ir komfortišką važiavimą. Vienas trokštamiausių pirmos kartos Mercury Cougar modelių – Eliminator, trumpai gamintas sportinės komplektacijos variantas, kuris šiandien yra itin vertinamas klasikinių amerikietiškų raumeningų automobilių gerbėjų.

Kilmė ir rinkos pozicionavimas

1969 metais pasirodęs Cougar Eliminator skirtas pirkėjams, siekiantiems galingesnių važiavimo savybių, bet kartu vertinantiems „pony car“ komfortą ir stilių. Panašus į Mustang Mach 1, tačiau nutaikytas į kiek kitokią auditoriją, Eliminator užėmė nišą tarp bazinių sportinių automobilių ir didesnių asmeninių prabangių kupė. Tai buvo brangi, daug papildomų pasirinkimų turinti komplektacija, orientuota į našumo ištroškusius vairuotojus, kurie nori komforto ir išvaizdos.

Dizainas ir stiliaus sprendimai

Eliminator modelis pasižymėjo ryškiais grafikos elementais, specialiais ženklais ir aerodinaminiais akcentais, išskiriančiais jį iš kitų Cougar kupė. Sportinės juostos, unikali priekinė grotelė, išskirtinės spalvos – tokios kaip Competition Blue – automobilį iškart padarydavo pastebimą tiek gatvėje, tiek lenktynių trasoje. Interjere Eliminator išsaugojo prabangias Cougar savybes, bet siūlė ir sportiškam vairavimui pritaikytas opcijas.

Komplektacija ir išorės akcentai

Eliminator modeliai dažnai turėjo „shaker“ tipo variklio dangčius, juodas groteles, specialius ratus ir veikiančias oro įtraukimo angas kai kuriems varikliams. Competition Blue spalva, derinama su galingais motorais, šį automobilį darė itin retą ir ieškomą klasikinių automobilių kolekcininkų tarpe.

Techninės charakteristikos

Eliminator buvo siūlomas su visu Cougar variklių pasirinkimu, tačiau dažniausiai buvo komplektuojamas su 351 kub. colio (5,8 l) V8. Galimų variklių ir gamybos duomenys:

  • 351 kub. colio (5,8 l) V8 – populiariausias pasirinkimas
  • 390 kub. colio (6,4 l) V8 – siūlytas tik 1969 m., pagaminti vos 260 automobiliai
  • 302 kub. colio (5,0 l) Boss 302 – itin retas variklis, montuotas tik 638 automobiliuose, bendras su Mustang Boss 302
  • 428 kub. colio (7,0 l) Cobra Jet – galingiausias raumeningo automobilio variantas, 676 automobiliai su šiuo varikliu, tačiau tik 374 buvo pristatyti 1970 m.

Pirkėjai galėjo rinktis tarp trijų laipsnių C6 automatinės pavarų dėžės – 1970 m. šią kombinaciją su Cobra Jet varikliu pasirinko vos 145 klientai. Kai kurie rinkdavosi ir mechanines pavarų dėžes, siekdami dinamiškesnių vairavimo įspūdžių.

Važiavimo savybės ir dinamiškumas

Su 428 Cobra Jet varikliu Eliminator išvystė įspūdingą sukimo momentą, įsibėgėdavo labai greitai ir skleidė išskirtinį amerikietiškų raumeningų automobilių garsą. Didelės talpos varikliai, sustiprintos transmisijos bei sportinė važiuoklė (kai kuriose komplektacijose) Eliminator padarė konkurentabiliu tiek drage, tiek kelyje. Lyginant su lengvesniu Mustang, Cougar pasiūlė komfortiškesnį važiavimą, tačiau Eliminator tai priartino prie tikro raumeningo automobilio pojūčio.

Gamybos skaičiai ir retumas

Eliminator buvo gaminamas nedideliais kiekiais – 1969 m. Mercury pagamino 2 250, o 1970 m. – 2 268 automobilius. Ypač reti yra 428 Cobra Jet variklius turintys modeliai – atrenkant Competition Blue spalvą, C6 automatinę dėžę ir ne „Drag Pak“ komplektaciją, išlikusių automobilių yra vos kelios dešimtys. Toks retumas labai iškelia Eliminator vertę klasikinių automobilių kolekcininkų akyse.

Restauravimas ir kolekcinė vertė

Daugelis Cougar buvo modifikuoti, utilizuoti arba palikti sunykti, tad gerai išlikęs ar profesionaliai restauruotas Eliminator yra tikra retenybė. Aprašytas automobilis buvo restauruotas 2007 m. ir šiandien išlieka puikiu Eliminator modelio dizaino ir techninės kokybės pavyzdžiu. Kolekcininkus labai traukia originalūs varikliai, Competition Blue spalva bei autentiška išorės ir vidaus apdaila, didinanti automobilio vertę.

Palyginimai: Eliminator, Mustang ir kiti raumeniniai automobiliai

Eliminator užima tarpinę poziciją tarp Mustang Mach 1 ir didesnių, galingų to meto kupė. Palyginus su Mustang, Cougar pasiūlė prabangesnį interjerą ir didesnį svorį, tačiau su Boss 302 ar 428 Cobra Jet varikliais Eliminator galėjo pilnai varžytis ar net pranokti Mustang galimybes. Kitų amerikietiškų raumeninių automobilių – Pontiac Firebird ar Chevrolet Camaro – fone Cougar išsiskyrė derindamas eleganciją ir tikrą, originalų raumeningo automobilio pajėgumą.

Išvada

1970 metų Mercury Cougar Eliminator yra retas raumeningas automobilis, sėkmingai derinantis išskirtinį dizainą bei sportines savybes, ypač su Cobra Jet varikliu. Maži gamybos kiekiai, ypatingai retų kombinacijų, šį modelį padaro labai geidžiamą kolekcininkų ir automobilių entuziastų tarpe. Visiems, mylintiems klasikinius V8 raumeningus automobilius, Eliminator išlieka įspūdingu ir dažnai nepelnytai užmirštu amerikietiškos automobilių eros pavyzdžiu.

Šaltinis: autoevolution

Sveiki! Esu Aistė ir automobiliai – mano kasdienė aistra. Seku naujausias automobilių naujienas, modelių premjeras ir džiaugiuosi galėdama dalytis jomis su jumis. Tikiu, kad gera informacija padeda pa

Komentarai

Palikite komentarą