4 Minutės
Kas yra „Starline“ ir kodėl tai svarbu automobilių gerbėjams?
Kopenhagoje įsikūręs analitinis centras „21st Europe“ pristatė ambicingą „Starline“ projektą – kontinentinį aukštųjų greičių geležinkelių tinklą, kuris sujungs 39 miestus 22 Europos šalyse. Tinklas, kurio bendras ilgis siektų apie 22 tūkst. km, kursuotų kaip žemyninis „metro“, be sudėtingų persėdimų ir skirtingų nacionalinių tvarkaraščių. Traukiniai planuojami važiuoti 300–400 km/h greičiu, kas automobilių ir kelių transporto entuziastams reiškia greitesnes, patikimesnes alternatyvas trumpoms ir vidutinio nuotolio kelionėms.

Stotys, maršrutai ir Vilnius
„Starline“ tinklas apimtų svarbiausius centrus – nuo Dublino ir Lisabonos iki Helsinkio, Stambulo ir net Ukrainos. Viena iš 39 pagrindinių stočių bus Vilnius, todėl Lietuvos sostinė taps reikšmingu mobilumo mazgu. Tai atveria galimybes automobiliais keliaujantiems: efektyvus traukinys lengviau integruosis su vietiniu transportu, parkavimo ir EV įkrovimo infrastruktūra prie stočių taps svarbia naujos kelių ir geležinkelių sinergijos dalimi.
Techninės specifikacijos ir transporto priemonės dizainas
Greičio ir variklio charakteristikos
Planuojami traukiniai bus elektriniai, varomi moderniomis traukos sistemomis su regeneraciniu stabdymu. Maksimalus greitis numatytas 300–400 km/h – tai lems trumpesnes kelionės trukmes nei daugeliu trumpų skrydžių. Nors automobiliai ir sportiniai „supercar“ vis dar dominuoja greičio aistruolių vaizduotėje, „Starline“ pažada stabilų, aukštos vidutinės greičio reikšmę pasiekiantį judėjimą per miestų koridorius.

Dizainas ir interjeras
Traukinių išorė bus vieningo mėlyno dizaino, akcentuojanti aerodinamiką su mažinamu pasipriešinimu (žemesnis Cd). Interjeras nebus suskirstytas į tradicines klases, o pagal funkcines zonas: tylios darbo erdvės, šeimyniniai skyriai, bendravimo bei poilsio zonos. Tokios sprendimo detalės atitiks automobilių komforto standartus — ergonomiškos sėdynės, vietos bagažui, aukštos kokybės apdaila ir triukšmo izoliacija, panaši į aukštos klasės sedanų arba touring segmentą.
Važiavimo eiga, saugumas ir performance
Elektrinės traukos agregatai užtikrins sklandžią važiavimo eigą, greitą pagreitį iš stotelės ir efektyvų stabdymą. Saugumo standartai bus harmonizuoti per naują Europos geležinkelių agentūrą (ERA), todėl techniniai reikalavimai, diagnostika ir priežiūra bus vienodi visose šalyse. Tai reiškia, kad traukinių brigados ir mechanikai galės dirbti pagal bendrą standartą, panašiai kaip automobilių serviso tinklai, dirbantys pagal gamintojų technologijas.

Rinkos pozicionavimas ir palyginimas su lėktuvais bei automobiliais
„Starline“ orientuotas tapti pagrindine alternatyva trumpiems skrydžiams ir ilgesnėms automobilio kelionėms tarp regionų. Projektu siekiama iki 30 % sutrumpinti keliones palyginti su esamais geležinkeliais ar keliais, o dėl žemesnių CO₂ emisijų – iki 90 % mažiau nei lėktuvai – tinklas prisidėtų prie ES 2050 m. klimato neutralumo tikslų. Automobilių entuziastams tai reiškia mažesnį poreikį naudotis vieškeliais ilgesnėms kelionėms, tačiau ne mažiau svarbu – naujos stotys taps multimodaliniais mazgais, kur prie traukinių galima bus greitai persėsti į elektrinį automobilį, pasidalinamą transportą ar užsisakyti taksi.
Įgyvendinimas ir institucinis modelis
Projekto įgyvendinimas numatomas valstybiniu finansavimu, bet centralizuotai koordinuojant per ERA. Nacionalinės geležinkelio kompanijos teiks paslaugas pagal vieningą modelį, užtikrinant standartizuotas darbo sutartis ir techninius protokolus. Tokia struktūra leidžia operatyviai diegti naujas technologijas, investuoti į infrastruktūrą ir plėtoti multimodalinę mobilumo ekosistemą, kuri domina ir automobilių gamintojus bei infrastruktūros tiekėjus.
Apibendrinant, „Starline“ nėra tik traukinių tinklas – tai platforma, kuri pakeis kelionių įpročius Europoje, sumažins priklausomybę nuo trumpų skrydžių ir skatins sinergiją su automobilių rinka: EV įkrovimo stotys prie stočių, dalijimosi paslaugos, logistika ir nauji mobilumo sprendimai miestuose.
Palikite komentarą