6 Minutės
Įžanga – Dvi revoliucinės Corvette koncepcijos su žvilgsniu į ateitį
Chevrolet pristatė dvi radikalias Corvette koncepcijas „The Quail, a Motorsports Gathering“ renginyje: keliams skirtą Corvette CX ir trasai dedikuotą Corvette CX.R Vision Gran Turismo (CX.R VGT). Šie koncepciniai automobiliai nėra serijiniai gaminiai – jie veikia kaip krypties studijos, kurios tiria aerodinamiką, jėgos sistemas ir dizaino kalbą, skirtą formuoti ateities Corvette modeliams. Sukurtos pasinaudojus daugiau nei septyniasdešimt metų Corvette sportinių automobilių paveldu, naujovės gimė bendradarbiaujant GM pasaulinėms dizaino studijoms bei Chevrolet Performance Studio Mičigane.
Dizaino filosofija ir stiliaus gairės
Abi koncepcijos išsaugo atpažįstamą Corvette identitetą per būdingas dizaino linijas, kartu išplėsdamos formą, proporcijas ir paviršių apdirbimą iki kraštutinumų. CX pasižymi klasikiniais Corvette bruožais – žemu, į priekį „šokančiu“ priekiu, ryškia horizontalia linija, kuri atriboja viršutinę ir apatinę kėbulo dalis, bei dviejų dalių galiniais žibintais. Vis dėlto, šios savybės išgrynintos, siekiant dar ilgesnio, žemesnio silueto ir stulbinančiai žemos – žemiau 41 colio – stogo linijos. Į naikintuvą panaši kabina ir į priekį paslinkta sėdimųjų vietų padėtis suteikia CX aerodinaminės krypties, kurioje dera ir kasdienio pravažiavimo agresija, ir sportinės trasos sugebėjimai.
.avif)
Lenktynių įkvėpta CX.R VGT interpretacija
Corvette CX.R Vision Gran Turismo perkelia CX sportišką išorę į dar ryškesnį lenktyninį lygmenį. Geltonai-juodos spalvos schema primena Corvette Racing pasiekimų istoriją GT lenktynėse. Automobilio pozicija dar žemesnė ir agresyvesnė, pažangūs aerodinaminiai elementai didinami, o pagrindinis dėmesys skiriamas prispaudimo jėgai trasoje ir svorio sumažinimui efektyvumui didinti. Salone komfortas iškeičiamas į lenktyninę funkciją – atvira anglies pluošto apdaila, alkantaros sėdynių įdėklai ir stiprūs atraminiai elementai šoninėms apkrovoms valdyti.
.avif)
Išmanioji aerodinamika ir aktyvios sistemos
Abi koncepcijos demonstruoja motorsporto bendradarbiavimu įkvėptus aerodinamikos sprendimus. CX aprūpintas vakuuminio ventiliatoriaus sistema: integruoti ventiliatoriai traukia orą pro specialius kėbulo kanalus, sukurdami stiprią prispaudimo jėgą ir aktyviai valdydami oro srautą virš galinio difuzoriaus. Aktyvūs priekiniai difuzoriai ir reguliuojamas galinis sparnas reaguoja į vairuotojo komandas, didindami sukibimą ir aerodinaminį balansą. Po automobiliu – matomi aerodinaminiai kanalai, o į sparną panašūs A formos svirtys optimizuoja oro srautą, sumažina priekinės dalies keliamąją jėgą.
.avif)
Jėgos agregatai ir dinaminės galimybės
Kiekvienai koncepcijai Chevrolet pasirinko skirtingus pavaros sprendimus, pabrėžiančius skirtingus ekstremalaus našumo kelius: visišką elektrifikaciją keliams skirtam CX ir hibridinę, lenktynėms orientuotą architektūrą CX.R VGT.
Corvette CX – Visiškai elektrinis AWD superautomobilis
- Jėgos agregatas: Keturi atskiri elektros varikliai (po vieną ratui) su momentinės galios valdymu kiekvienam ratui.
- Galia: daugiau nei 2 000 AG (visų sistemų bendra galia).
- Baterija: 90 kWh ličio jonų akumuliatorius, sumontuotas važiuoklėje žemam svorio centrui ir optimaliai masės paskirstymo kontrolei.
- Pavaros sistema: Pilnas visų varančiųjų ratų pavara su individualiu ratų valdymu tiksliam posūkiui ir sukibimui.
Pilnai elektrinis CX sukurtas taip, kad sujungtų maksimalią tiesiosios traukos galią su ventiliatoriaus kuriama prispaudimo jėga posūkiuose. Aktyvi aerodinamika ir keturių ratų momentinė kontrolė leidžia išnaudoti inovatyvią elektrinio superautomobilio trauką be kompromisų.
.avif)
Corvette CX.R VGT – Hibridinis lenktynių hiperautomobilis
- Jėgos agregatas: Centriniu būdu sumontuotas 2,0 l twin-turbo V8 variklis su trimis elektros varikliais.
- V8 galia: iki 900 AG, sukelia iki 15 000 aps./min. sūkių.
- Elektrifikacija: Trys elektros varikliai (po vieną prie kiekvieno priekinio rato ir vienas integruotas į 8 laipsnių dviejų sankabų transmisiją).
- Bendra sistemos galia: apie 2 000 AG, derinant momentinę elektrinę trauką ir aukštų apsukų V8 veikimą.
- Kuras: sukurtas naudoti atsinaujinančius e-kuro sprendimus, mažinant anglies emisijas lenktynėse.
- Pavarų dėžė: 8 laipsnių dvigubos sankabos pavarų dėžė, varanti galinius ratus.
CX.R VGT skirtas dominuoti trasoje – hibridinis lenktyninis automobilis, jungiantis jausmingą V8 garsą su akimirksniu prieinama elektrinių variklių trauka. Tai – tiltas tarp Corvette kelių modelių DNR ir Corvette Racing inovacijų technologijų.
Vidus: dėmesys vairuotojui ir skaitmeninei integracijai
CX salone dominuoja vairuotojo patirtis. Atidaroma kupolo tipo stogo dalis pasitinka vairuotoją, o vidaus apdaila derina „Inferno Red“ balistinį tekstilę su aukščiausios kokybės silikonine oda, frezuotu aliuminiu ir kaltinio anglies pluošto akcentais. Skaitmeninis prietaisų skydelis paverčia priekinį langą panoraminės informacijos ekranu, o pagrindiniai automobilio valdikliai integruoti į vairą, kad vairuotojas išliktų susitelkęs.
CX.R VGT keičia komfortą į lenktyninę ergonomiką – prietaisų skydelis iš lengvo anglies pluošto, o sėdynės su alkantaros įdėklais ir sustiprintomis galvos bei pečių atramomis, skirtomis atlaikyti trasos keliamas apkrovas.
.avif)
Rinkos pozicionavimas ir strateginė paskirtis
Chevrolet mato CX ir CX.R VGT konceptus kaip ateities kelrodžius, o ne artimiausios ateities gamybinius modelius. Šie automobiliai leidžia dizaineriams eksperimentuoti be gamybos ribojimų, išbandyti radikalias aerodinamikos bei jėgos agregatų idėjas ir vizualiai apibrėžti būsimos Corvette kalbą. Abi koncepcijos ryškiai pabrėžia Chevrolet siekį inovuoti – nuo elektrifikuotų superautomobilių iki anglies emisiją mažinančių lenktyninių technologijų.
Automobilių entuziastams tai – vizionieriški orientyrai, transliuojantys užuominas apie būsimų Corvette bruožus: pažangūs elektriniai varikliai, aktyvios aerodinaminės sistemos bei dar stipresnis lenktynių ir kasdienių modelių ryšys. Inžinierių bendruomenei konceptai tampa inžinerinėmis studijomis – Chevrolet su Polyphony Digital sukūrė detaliai išpildytas važiuoklės, agregatų ir aero specifikacijas, kad šie automobiliai būtų įtraukti į Gran Turismo 7 žaidimą.
Palyginimas: CX ir CX.R VGT vieta našumo segmente
CX keturių elektros variklių AWD platforma ir 2 000+ AG formuoja jį tarp pažangiausių elektrinių hiperautomobilių, o ventiliatoriaus sukurta prispaudimo jėga bei aktyvi aerodinamika primena aukšto prispaudimo sporto prototipų technologijas. Lyginant su tradiciniais Corvette, naujosios koncepcijos dar labiau linksta trasos estetikai išlaikant Corvette paveldą.
CX.R VGT apima hibridinių lenktyninių automobilių nišą – panašią į šiuolaikinius ištvermės lenktynių prototipus, kuriuose elektrifikuotos jėgos sistemos padeda užpildyti sukimo momentą bei užtikrinti efektyvumą, kartu išlaikant vidaus degimo variklio emocinį atspalvį. CX.R VGT – ateities lenktyninis automobilis, optimizuotas ir žaidimų platformoms („Gran Turismo 7“), ir realiam technologijų perdavimui.
Galimybė išbandyti ir gerbėjų patirtis
Nors CX ir CX.R VGT neišvysime salonuose, Chevrolet bendradarbiauja su Polyphony Digital, kad abu konceptai būtų įtraukti į Gran Turismo 7 – tai leidžia simuliavimo lenktynininkams ir fanams iš viso pasaulio virtualiai išbandyti šiuos inovatyvius automobilius. Dalindamasi detalizuotais dizaino brėžiniais ir technine informacija, kompanija plečia šių konceptų įtaką, kuri gali formuoti būsimas Corvette modifikacijas, išskirtines modifikacijas ar specialias serijas.
Pabaiga – naujas Corvette raidos etapas
Corvette CX ir CX.R Vision Gran Turismo išryškina Chevrolet performanso vėliavnešio ateities viziją. Inovacijų kupinos ventiliatoriaus pagrindu veikiančios aerodinamikos, aktyvios valdymo sistemos, V8 hibridiniai varikliai bei keturių elektrinių variklių superautomobilis atveria skirtingus technologinius kelius Corvette raidai. Tai ne tik automobiliai – tai gyvi inžinerijos, dizaino bei prekės ženklo tyrimai, kurie formuos Corvette kryptį tiek keliuose, tiek lenktynių trasose, tiek Gran Turismo 7 virtualioje erdvėje.
Šaltinis: electriccarsreport

Komentarai