4 Minutės
Monterey automobilių savaitėje Gordonas Murray dar kartą atsidūrė automobilių pasaulio dėmesio centre, pristatydamas dvi išskirtines superautomobilių naujienas iš naujojo Gordon Murray Special Vehicles (GMSV) padalinio. Vietoje paprastų T50 šeimos evoliucijų, buvo atskleisti du visiškai nauji kūriniai, moderniai interpretuojantys lenktynių paveldą bei pažangią inžineriją: S1 LM ir Le Mans GTR. Abu automobiliai žymi naują strateginę GMSV kryptį ir demonstruoja atsidavimą lengvai konstrukcijai, aerodinaminio efektyvumo paieškoms bei vairuotojo patirčiai.
S1 LM: moderni McLaren F1 duoklė
S1 LM – tai atviras pagarbos ženklas legendiniam McLaren F1, kuriuo Murray išgarsėjo, ypač už 1995 m. Le Mano pergalę. Automobilis sujungia McLaren F1 dizaino akcentus ir T50 bei T50S technologinius sprendimus, papildomai įtraukiant naujas formas bei naujovėmis pasižyminčius mechaninius mazgus. Proporcijos ir šviesų sprendimai iškart atpažįstami, tačiau S1 LM pasižymi savitu vizualiniu identitetu – perdaryti oro kanalai, išskirtiniai pečių angos bei atnaujintos kėbulo detalės daro automobilį šiuolaikišką.
Dizainas ir salonas
Trivietė salono architektūra, kurią GMSV vadina „skeletine struktūra“, orientuota į minimalią masę ir maksimalų vairuotojo įsitraukimą. Centro vietoje sėdintis vairuotojas, kas tapo Murray vizitine kortele, gauna išskirtinį pojūtį ir ergonomiką. Išorėje automobilis primena F1 modelį ovaliais oro kanalais virš priekinių ratų arkų, išraiškingais šoniniais oro paėmimais, tačiau šiuolaikiškos šviesos ir kruopštūs paviršiai suteikia naują veidą.
Variklis ir dinamika
Po galiniu dangčiu slepiasi atnaujintas 4,3 l V12 variklis, išvystantis daugiau nei 700 AG (521 kW). Pavarų dėžė – T50 ir T50S dalių derinys, pritaikytas naujam galiui. Pakaba, lyginant su T50, tapo lengvesnė ir standesnė, dėl to pagerėjo valdymas, greitesnė vairuotojo reakcija bei išlaikyta superautomobiliui būdinga dinamika.
Išskirtinumas
Pagaminta bus vos penki S1 LM egzemplioriai – visi jie jau rezervuoti vienam kolekcionieriui. Toks ribotas kiekis šį automobilį įkurdina itin prabangių, kolekcinio lygio superautomobilių kategorijoje.
Le Mans GTR: ilgauodegio koncepcija šių dienų trasoms
Le Mans GTR sugrąžina F1 GTR Longtail dvasią ir semiasi įkvėpimo iš istorinių ištvermės lenktynių modelių – Porsche 917, Alfa Romeo Tipo 33/3, Matra-Simca MS660. S1 LM atnaujina F1 estetiką, o Le Mans GTR – ilgauodegės formos pritaikomos šiuolaikinėms aerodinamikos ir trasos reikalavimams.
Aerodinamika, aušinimas ir važiuoklė
Skirtingai nuo T50 su ventiliatorine aušinimo sistema, Le Mans GTR ventiliatoriaus neturi – efektyvumą užtikrina pailgintas kėbulas, išbaigti aerodinaminiai paviršiai, didelės angos, šoniniai iškilimai ir galingesni aušinimo kanalai. Sustiprinta važiuoklės konstrukcija pagerina automobilio valdymą ir grįžtamąjį ryšį nepakenkiant komfortui.
Variklis ir individualizavimas
Le Mans GTR išlaiko T50 šeimai būdingą V12 variklio platformą, tačiau didžioji dalis kitų sistemų pertvarkyta ilgos uodegos koncepcijai. Planuojama pagaminti tik 24 vienetus, kuriuos pirkėjai galės išskirtinai individualizuoti, ypač trivietį saloną – pagal asmeninius pageidavimus.
Techninės santraukos ir palyginimai
Bendri S1 LM ir Le Mans GTR bruožai – lengvi korpusai, V12 varikliai ir vairuotojui orientuotas dizainas. S1 LM – tai šiuolaikinė duoklė McLaren F1, turinti išskirtinį 4,3 l V12, virš 700 AG, minimalų pagaminamų skaičių ir dizainą, jungiantį praeitį su dabartimi. Le Mans GTR – ilgauodegis, gerinantis aerodinamiką, su didesnėmis pirkėjų individualizavimo galimybėmis.
Palyginimas su ankstesniais Murray automobiliais
Skirtingai nei T50, T50S ar T33 modeliai, kurie garsėjo inovatyvia konstrukcija ir aerodinaminiais sprendimais, S1 LM ir Le Mans GTR labiau akcentuoja pasakojimą ir paveldą. S1 LM – tai tiesioginis stilistinis pagyrimas atnaujintais mechanizmais, o Le Mans GTR – aerodinaminė ilgauodegio interpretacija. Abu laikosi pagrindinių Murray prioritetų: mažos masės, proporcijų balanso bei aiškios mechanikos.
Rinkos pozicionavimas ir pirkėjų profilis
GMSV naujieji modeliai orientuoti į kolekcionierius ir išskirtinumą vertinančius entuziastus, ieškančius tiek istorijos, tiek našumo. Ribota gamyba (nuo 5 iki 24 vienetų) šiuos automobilius perkelia į kelių milijonų dolerių vertės kolekcinę rinką. GMSV žada beveik neribotas individualizavimo galimybes, tad kiekvienas automobilis gali tapti unikaliu kūriniu pagal pirkėjo pageidavimus. Šis požiūris padeda GMSV konkuruoti su elitiniais ženklais ir nepriklausomais superautomobilių gamintojais.
Išvada: technikos ir nostalgijos dermė
Gordon Murray S1 LM ir Le Mans GTR parodo, kaip lenktynių istorijoje įsišaknijęs kūrėjas geba legendinius dizainus sujungti su šiuolaikinės inžinerijos iššūkiais. Nesvarbu, ar žavitės tiesiogine S1 LM sąsaja su McLaren F1, ar Le Mans GTR aerodinaminiu efektyvumu – abu automobiliai įprasmina Murray devizą: laikui nepavaldus dizainas ir apgalvota inžinerija. Kolekcionieriams, vertinantiems išskirtinumą, technologinį švarumą ir stiprų ryšį su automobilių sporto paveldu, GMSV debiutiniai modeliai tikrai bus įsimintini.
Šaltinis: زwww.carscoops

Komentarai