4 Minutės
Įžanga: Autonominių laivų era DARPA USX-1 Defiant – pirmasis demonstracinis laivas iš No Manning Required Ship (NOMARS) programos – žymi esminį JAV karinės jūrų galios strategijos pokytį. Kongresas šiam projektui skyrė 2,1 mlrd. JAV dolerių, siekiant kuri specializuotus, vidutinio dydžio beįgulius paviršinius laivus (MUSV). USX-1 Defiant – tai visiškai autonominis jūrų laivas, nuo pat pradžių kurtas be žmonių įgulos. Automobilių ir autonomijos entuziastams tai – jūrinis analogas elektromobiliui: nuo pirmųjų projektavimo etapų orientuotas į autonomiją, moduliškumą ir paprastesnę priežiūrą.
Dizainas ir architektūra: Naujoviška konstrukcija USX-1 Defiant buvo sukurtas pagal DARPA NOMARS programą, bendradarbiaujant su Serco ir partneriais, tokiais kaip Beier Integrated Systems, Caterpillar, DRS Naval Power Systems, ICE FLOE, Metron, Submergence Group ir Thrustmaster. Vietoje pritaikymo egzistuojančiam įgulos laivui, Defiant konstruktoriai atsisakė pravažų ir gyvenamųjų patalpų – pagrindinis akcentas skirtas naudingajai apkrovai ir sumažintam konstrukcijos sudėtingumui. Toks sprendimas leidžia efektyviau išnaudoti erdvę bei supaprastina eksploatavimą – tai tarsi logistikos furgonas be keleivinės dalies.
Pagrindiniai parametrai ir konstrukcija Demonstracinio laivo ilgis – apie 57 metrai, o vandentalpa – maždaug 240 tonų. DARPA pabrėžia, kad korpuso konstrukcija supaprastinta, kad būtų galima greitai ir pakartotinai statyti laivus. Tai leidžia laivą gaminti ir prižiūrėti įprastuose laivų statyklose ar uostuose (Tier III), skirtuose jachtoms ar vilkikams – analogiškai specializuotam sunkvežimiui, kurį galima remontuoti įprastame servise.
Techninės charakteristikos Nors kai kurie techniniai duomenys išlieka konfidencialūs, viešai žinomi šie parametrai:
- Ilgis: apie 57 m
- Vandentalpa: apie 240 tonų
- Didžiausias greitis: ~27 km/h
- Galimybė veikti esant jūros būklei iki 5 balų (bangos 2,5–4 m)
Variklio, energijos gamybos ir visos apkrovos informacija kol kas neskelbiama. Programa išlaisvino inžinierius nuo apribojimų, susijusių su įgula, todėl galimos ir hibridinės, ir elektrinės, ir modulinės energijos sistemos, optimizuotos ilgoms užduotims.
Veikimo trukmė ir ištvermingumas Defiant sukurtas ilgiems žygiams jūroje bei darbui sudėtingomis oro ir bangavimo sąlygomis. Platforma geba ilgai veikti be sustojimo ir atnaujinti operacijas net po audros, o tai primena ilgo nuotolio krovininį elektromobilį. Kariniams planuotojams, tokia autonomija reiškia mažesnį logistinių resursų poreikį, retesnius atplaukimus į uostus ir platesnį taktinių galimybių spektrą.
Technologiniai sprendimai transporto entuziastams USX-1 Defiant dizainas atspindi pažangias automobilių industrijos tendencijas: integruoti jutikliai ir autonomijos sistemos, modulinių užduočių konteineriai, paprastesnė priežiūra ir gamybos mastelio didinimas. Vieninga platforma leidžia gaminti skirtingos paskirties laivus iš tos pačios bazės, mažinant išlaidas, spartinant gamybą ir lengvinant aptarnavimą.
Rinka ir strateginiai tikslai USX-1 Defiant sukurtas papildyti įgulinius karinius laivus, didinant stebėsenos, kovinės galios ir logistikos galimybes neeksponuojant jūreivių pavojaus. Esant sėkmei, jis galėtų pakeisti dalį laivų, skirtų veikti tiek su įgula, tiek be jos, pasiūlydamas tikrą visapusiškai autonominį variantą. NOMARS programa siekia ne tik parodyti technologinį potencialą, bet ir sudaryti sąlygas greitam diegimui bei integracijai su sąjungininkų flotilėmis.
Palyginimai: įgulos-optional laivai, senoji bazė ir automobilių analogai Lyginant su laivais, turinčiais įgulos patalpas, Defiant visiškai atsisako žmogaus integracijos, todėl pasiekiamas efektyvesnis svorio paskirstymas bei konstrukcijos išdėstymas. Tai primena specialų autonominį furgoną, palyginus su perdirbtu keleiviniu automobiliu – pirmasis visada bus efektyvesnis. Prieš senus laivus, pritaikytus autonomijai, specialiai kurtas MUSV leidžia pažangiau įgyvendinti energijos tiekimo, varymo bei valdymo inovacijas.
Į ateitį: bandymai, integracija, flotilės plėtra Po oficialaus vardinimo Everett Ship Repair, Vašingtone, USX-1 pradėjo paskutinius sistemos bandymus. Planuojamas ilgas bandymas jūroje, po kurio laivo demonstratorius bus perduotas JAV karinio jūrų laivyno autonominių sistemas programos biurui galutiniam vertinimui. Jei bus patvirtintas, USX-1 taps pirmu visiškai autonominiu MUSV tarnyboje, o tai gali pagreitinti beįgulinių laivynų plėtrą.
Išvada: Kodėl transporto entuziastams tai svarbu Visiems, kuriems įdomios transporto technologijos, autonomija ir energijos sistemos, USX-1 Defiant – pavyzdinis atvejis, kaip žmonių nebuvimas atveria naujus inžinerinius sprendimus. Naujų karinių laivynų vystymo pamokos bus aktualios ir automobilių sektoriui – nuo autonominių valdymo sistemų iki atsparių energetinių sprendimų. Toliau stebėsime naujausią informaciją apie Defiant jūros bandymus, energijos sistemas ir architektūrą.
Šaltinis: autoevolution

Komentarai