4 Minutės
Audi Europoje išbando atnaujintą Q4 e-tron elektromobilį, o naujausios šnipų nuotraukos patvirtina, jog šis vidurio ciklo atnaujinimas išliks santūrus, tačiau kryptingas. Modelis nuo 2021 m. kuriamas ant Volkswagen Group MEB platformos, o gamyba JAV rinkai prasidės 2026 m., kaip 2027 metų modelis. Facelift‘o metu daugiausia dėmesio skiriama dizaino atnaujinimams, reikšmingoms salono technologijų permainoms bei perėjimui prie MEB+ platformos po kėbulu.
Dizainas išlieka evoliucinis – priekyje Q4 e-tron pasipildė nauja daugiasegmentių dienos šviesų LED juostos technologija, primenančia Q6 e-tron modelį, tačiau be skirtingų žibintų blokų. Jei prieš atnaujinimą modelio apatinėje grotelių dalyje dominavo horizontalios grotelės, dabar jas keičia šešiakampis tinklelis – tai rodo pertvarkytą buferį ir žemiau įrengtą oro įleidimo angą. Viršutinė grotelė vis dar stipriai maskuota, todėl, tikėtina, laukiama papildomų pakeitimų.
Gale taip pat matomos ryškesnės detalės – naujieji galiniai žibintai ir maskuota apdailos juosta, jungianti žibintus per visą galinę dangtį. Tai gali būti tiek paprastas apdailos elementas, tiek visa juosta šviečiantys žibintai. Maži, bet reikšmingi pakeitimai prie apatinės durų apdailos ir slenksčių signalizuoja apie aerodinaminius patobulinimus ar aiškesnį vizualinį skirtumą tarp atnaujinto modelio ir jo pirmtako.
Salono srityje laukiama reikšmingų inovacijų – tikėtina, Audi pasirinks dviejų ekranų išdėstymą, jau matytą naujausiuose modeliuose, kai 11,9 colio skaitmeninis prietaisų skydelis derinamas su 14,5 colio lenktu centriniu jutikliniu ekranu. Tikėtina, kad pagrindiniai klimato ir informacinės sistemos valdymo elementai persikels į centrinį ekraną, taip pagerinant ergonomiką ir salono technologinę darną.
Technikos srityje 2027 metų Q4 e-tron pereis prie pažangios MEB+ platformos, kuriame numatoma galimybė naudoti LFP (ličio geležies fosfato) baterijas, didesnę naudingą energijos talpą bei greitesnį įkrovimą, geresnį baterijos šiluminį valdymą. Nuo 2023 m. Q4 buvo patobulintas – gavo daugiau galios ir spartesnį krovimą, todėl MEB+ pereinimas dar labiau pagerins nuvažiuojamą atstumą ir efektyvumą. Tikimasi, jog nauji elektros varikliai bus dar efektyvesni ir galingesni, nors modelis vis dar komplektuojamas su galinių būgninių stabdžių sistema – tai stebina, nes daugelis konkurentų jau renkasi diskinius stabdžius.
2025 m. modelio JAV pradinė kaina nuo 49 800 JAV dolerių; Audi skaičiuoja, kad Q4 e-tron vienu įkrovimu galės įveikti apie 463 kilometrus (288 mylias), o nuolatinės srovės greito įkrovimo režimu nuo 10 iki 80 proc. baterija įkraunama per maždaug 28 minutes. Nors galutiniai variklių ir akumuliatorių duomenys atnaujinimui dar nepatvirtinti, perėjimas prie MEB+ turėtų užtikrinti aukštesnį energijos tankį ir geresnį įkrovimo greitį.
Rinkoje Q4 e-tron užima prestižiškesnę poziciją nei Volkswagen ID.4 ir laikomas aukštesnių technologijų bei komforto kompaktišku elektriniu SUV. Q4 Sportback e-tron išsiskiria sportiškesne, kupė tipo forma ir kiek didesne kaina. Palyginti su artėjančiu Volkswagen ID.2, kuriam žadami galiniai diskai, Audi MEB modeliai vis dar naudoja būgninius stabdžius – tai išlieka savotišku keistumu šioje klasėje. Atjauninimas yra svarbus žingsnis – 2025 m. antrąjį ketvirtį Q4 e-tron pardavimai JAV sumažėjo 40 proc., Sportback versija – 36 proc. lyginant su ankstesnių metų tuo pačiu laikotarpiu.
Facelift‘as yra audi atsakas į augančią prabangių kompaktiškų elektromobilių konkurenciją – stengiantis atnaujinti dizainą, modernizuoti saloną ir išnaudoti MEB+ platformos privalumus, siekiama užtikrinti pastebimą nuvažiuojamo atstumo bei įkrovimo proveržį. Išoriniai dizaino patobulinimai ir pažangus skaitmeninis prietaisų skydelis turėtų dar kartą sustiprinti Q4 pozicijas prieš kitus elektrinius SUV ir „Volkswagen Group“ konkurentus.
Pagrindiniai faktai:
- JAV rinkoje pasirodys 2026 m. kaip 2027 metų modelis.
- Pagrindiniai atnaujinimai: daugiasegmentės dienos LED šviesos, perkurti buferiai, galimas naujas šviečiantis galinių žibintų baras.
- Platformos atnaujinimas: perėjimas prie MEB+ su LFP baterijos galimybe ir didesne panaudojama energija.
- Salono technologijos: dviejų ekranų konfigūracija (11,9 colio prietaisų skydelis, 14,5 colio centrinis lenktas ekranas).
- 2025 m. kaina nuo 49 800 JAV dolerių; nuvažiuojamas atstumas iki 463 km, greitas įkrovimas nuo 10 iki 80% per 28 minutes.
Laukiant oficialių duomenų ir pristatymo datos, Audi Q4 e-tron atnaujinimas, regis, skirtas išlaikyti modelį aktualų ir konkurencingą greitai besikeičiančioje elektromobilių rinkoje – čia dera subtili dizaino raida ir svarbūs technologiniai pagerinimai.
Šaltinis: autoevolution

Komentarai