Kaune – painiava dėl elektromobilių parkavimo: laiškai šlamšte, baudos ir ką svarbu žinoti

Kaune – painiava dėl elektromobilių parkavimo: laiškai šlamšte, baudos ir ką svarbu žinoti

0 Komentarai Tadas Jankauskas

4 Minutės

Kauno vairuotojai susidūrė su netikėta problema

Rugpjūčio 1 d. įsigaliojęs sprendimas dėl elektromobilių parkavimo Kauno miesto zonoje sukėlė ne vieną netikėtą situaciją: dalis vairuotojų gavo 25 eurų baudas, nes elektroniniai pranešimai apie parkavimo leidimų pasibaigimą pateko į šlamšto aplanką. Kauno miesto tarybos sprendimas, priimtas liepos 8 d., turėjo atlaisvinti vietas centro zonoje ir skatinti ekologinį transportą – bet informacijos sklaida kai kuriems gyventojams nepavyko.

Kas nutiko ir kodėl reikėjo leidimų?

Pagal naują tvarką nemokamas elektromobilių parkavimas Kaune skiriamas tik fiziniams asmenims, deklaravusiems gyvenamąją vietą Kaune, ir Kaune registruotoms įmonėms. Visi kiti – tiek miesto svečiai, tiek svečių automobilių savininkai – turi mokėti standartinį parkavimo tarifą. Biudžetinė įstaiga „Parkavimas Kaune" pažymi, kad negali kontroliuoti, kur dėmes bus nukreipti siunčiami el. laiškai, nes tai priklauso nuo vartotojų pašto nustatymų. Visgi informacija buvo skelbiama Kaunas.lt, parkavimaskaune.lt ir žiniasklaidoje, o leidimą galima patikrinti savitarnoje.

Elektromobilių parkavimas Lietuvoje – kas skiriasi tarp miestų?

Lietuvos savivaldybės taiko skirtingas parkavimo lengvatas elektromobiliams. Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje ir Panevėžyje nemokamą parkavimą suteikia tik savivaldybės išduotas parkavimo leidimas. Leidimų trukmė ir išdavimo tvarka skiriasi: Vilniuje leidimai dažniau išduodami metams, Kaune – gali būti ilgesnė galiojimo trukmė. Klaipėdoje leidimas galioja ir Kuršių Nerijoje, Šiauliuose ar Trakuose leidimų nereikia – elektromobilio valstybinis numeris laiko nemokamo parkavimo įrodymu. Palangoje leidimas kainuoja simbolinę sumą, o Kuršių Nerijoje vasarą taikoma suma yra perpus mažesnė palyginti su kitomis transporto priemonėmis.

Įkrovimo vietos ir griežtos taisyklės

Negalima stovėti elektromobilių įkrovimo vietose jei nevyksta įkrovimas. Kelių eismo taisyklėmis ženklu Nr. 735 pažymėtos vietos skirtos tik aktyviai įkraunamiems elektromobiliams; hibridams be įkrovimo galimybės stovėti šiose vietose taip pat draudžiama. Už pažeidimus grėsmė – 30–90 eurų bauda pagal Lietuvos administracinių nusižengimų kodeksą. Tai skirta apsaugoti prieinamą infrastruktūrą ir užtikrinti, kad kiti elektromobilių savininkai galėtų laisvai įkrauti automobilį.

Daugiau privilegijų: A+ eismo juostos ir greitesnis judėjimas

Kai kurios savivaldybės leidžia elektromobiliams naudotis specialiomis A+ eismo juostomis, skirtomis aplenkti kamščius. Tokias juostas žymi specialus simbolis su elektromobilio ikona; teisė jomis naudotis priklauso nuo vietinių taisyklių. Vairuotojams rekomenduojama prieš naudojimąsi patikrinti atitinkamos miesto zonos nuostatus, kad būtų išvengta baudų.

Praktiniai patarimai vairuotojams

Patikrinkite leidimo galiojimą savitarnos sistemoje, pasiskirkite el. pašto filtrus ir įtraukti institucijų adresus į saugiųjų siuntėjų sąrašą, o pastebėjus neteisingą baudą – kreipkitės į kontrolierių ir pateikite techninį pasą ar kitus įrodymus.

Techninės gairės: elektromobilio specifikacijos, dizainas ir našumas

Nors straipsnio tema – parkavimas ir taisyklės, verta trumpai paminėti, kaip elektromobilio techninės savybės susijusios su infrastruktūra. Elektromobilio baterijos talpa ir įkrovimo lizdo standartas (pvz., CCS, Type2) lemia įkrovimo trukmę ir todėl – kiek ilgai reikės užimti įkrovimo vietą. Lengvesnis kėbulo dizainas ir aerodinamiškumas pagerina elektros suvartojimą, o galingesni varikliai suteikia geresnį pagreitį, tačiau trumpina nuvažiuojamą atstumą jei vairuojama agresyviai. Renkantis elektromobilį svarbu vertinti realų nuvažiuojamą atstumą, įkrovimo greitį ir prieinamą infrastruktūrą mieste.

Rinkos pozicionavimas ir palyginimai

Miesto politika, skatinanti elektromobilių parkavimą, yra viena iš priemonių formuoti EV rinką – nemokamas arba pigesnis parkavimas, A+ juostos, sumažintos rinkliavos Kuršių Nerijoje ir kitos lengvatos padeda pigesniems modeliams įsitvirtinti miestų centre. Lyginant didžiųjų miestų sprendimus, aišku, kad vieningos Lietuvos politikos nėra – kiekviena savivaldybė prisitaiko prie vietinių poreikių, kas lemia skirtingą elektromobilių populiarumą regionuose.

Išvados ir ką daryti, jei gavote baudą

Jeigu jūsų laiškai pateko į šlamšto aplanką ir dėl to praradote leidimą – pirmiausia patikrinkite savitarną, susisiekite su „Parkavimas Kaune" ir, jei būtina, apskundykite baudą pateikdami įrodymus. Nuoseklus patikrinimas (leidimas, ženklai, techninis pasas) padės išvengti nereikalingų išlaidų. Elektromobilių parkavimas, leidimai ir įkrovimo taisyklės yra svarbi miesto mobilumo dalis – supratimas, kaip veikia parkavimo leidimai ir įkrovimo vietų taisyklės, padeda vairuotojams ir saugo infrastruktūrą visiems naudotojams.

Šaltinis: 77

Labas! Aš Tadas – automobilių bandymai man yra tikra gyvenimo dalis. Nuo mažens svajojau vairuoti ir vertinti įvairius modelius. Kiekvienas mano testas yra nuoširdus ir paremtas tikrais įspūdžiais – k

Komentarai

Palikite komentarą

Susijusios straipsniai