5 Minutės
Nissano pardavimų nuosmukis ir pasaulinis kontekstas
Nissan per pirmąjį 2025 m. pusmetį nusmuko į 11‑tą vietą pasaulinių pardavimų sąraše, pirmą kartą per 16 metų iškritęs iš pirmojo dešimtuko. Remiantis MarketLines duomenimis, kuriuos cituoja Nikkei Asia, Nissano pasaulinės pristatytos transporto priemonės sumažėjo 6,0% iki maždaug 1,61 mln. vienetų. Šis smuktelėjimas paliko bendrovę už lyderių, tokių kaip Toyota ir Volkswagen Group, ir leido greitai augančioms Kinijos konkurentėms aplenkti Nissaną.
Rinkos pokyčiai: Kinijos konkurentai ir vietiniai varžovai
BYD ir Geely pasinaudojo Nissano nuosmukiu. BYD užfiksavo įspūdingą 33% pardavimų augimą ir pakilo tarp aštuonių didžiausių gamintojų, tuo tarpu Suzuki — ilgametis vietinis konkurentas — vos pranoko Nissaną pasauliniu mastu, pardavusi maždaug 1,63 mln. vienetų prieš Nissano maždaug 1,61 mln. Tai pirmas kartas nuo 2004 m., kai Suzuki aplenkė Nissaną pasaulinių pardavimų ataskaitose, kas atspindi besikeičiančią konkurencijos dinamiką, skatintą agresyvių kainų politikos, naujų elektromobilių portfelių ir spartaus gamybinių pajėgumų plėtimo Kinijoje.
Finansinis poveikis ir regioninė veikla
Nuo balandžio iki birželio Nissan pranešė apie 15,7 mlrd. jenų nuostolį (apie 105 mln. USD), tai jau ketvirtasis iš eilės ketvirtinis nuostolis ir ryškus pasisukimas, palyginti su 28,5 mlrd. jenų pelnu (apie 191 mln. USD) tuo pačiu laikotarpiu pernai. Regioniniu požiūriu Nissano rezultatai yra nevienodi: Kinijoje — didžiausioje vienoje rinkoje — pardavimai per pirmąjį 2025 m. pusmetį krito 18% iki apie 270 000 vienetų, palyginti su 720 000 vienetų viršūne 2018 m. Vietiniai pardavimai Japonijoje sumažėjo maždaug 10% iki 220 000 vienetų, tai žemiausias rodiklis namų rinkoje nuo 1993 m. JAV apimtys taip pat išlieka silpnos, tai didina spaudimą maržoms ir rinkos daliai.

Atsigavimo kelias: nauji modeliai ir elektrifikacija
Nors metų pradžia buvo sudėtinga, Nissan aktyviai pertvarko savo gamą, siekdamas atgauti pagreitį. Bendrovė sustiprino dėmesį elektrifikacijai ir atnaujinimo programoms, kad pritrauktų pirkėjus įvairiuose segmentuose.
Leaf EV: prieinama elektrinė alternatyva
JAV Nissan perleido Leaf modelį su konkurencinga pradinė kaina 31 485 USD, pozicionuodama jį kaip prieinamą įėjimo tašką kompaktiškame elektrinių hečbekų segmente. Atnaujintas komplektas pabrėžia vertę, siūlydamas naują technologiją ir efektyvumo funkcijas, skirtas masiniams EV pirkėjams.
Kicks ir krosoveriai: apimties lyderiai
Atnaujintas Nissan Kicks krosoveris jau parodė reikšmingą mažmeninės paklausos patrauklumą — pirmąjį 2025 m. pusmetį parduota daugiau nei 50 000 vienetų. Kaip prieinamas mažas visureigis, Kicks padeda Nissanui išlaikyti poziciją svarbiame didelio apimties segmente, kuriame krosoveriai lemia pelningumą.
N7 EV ir Kinijos strategija
Kinijoje Nissan balandį pristatė N7 EV sedano modelį su pradinė kaina 119 900 juanių (maždaug 16 727 USD). Ankstyvas priėmimas rodo, kad vietiniai pirkėjai palankiai vertina Nissano atnaujintą elektromobilių pasiūlą. Nissan regione planuoja dar keletą visiškai elektrinių modelių, siekdamas geriau konkuruoti su vietoje gaminamais EV iš BYD, Geely ir kitų gamintojų.
Dizainas, specifikacijos ir našumo akcentai
Nissano pastarieji produktų atnaujinimai jungia atnaujintą išorės ir interjero dizainą su technologiniais bei variklių patobulinimais, skirtais padidinti patrauklumą. Svarbiausios prioritetinės sritys visoje gamoje apima:
- Elektrinės pavaros ir geresnis akumuliatorių efektyvumas, siekiant padidinti nuvažiuojamą atstumą ir sumažinti eksploatavimo sąnaudas.
- Šiuolaikinis išorės dizainas ir atnaujintas multimedijos sprendimas, atitinkantys dabartinius pirkėjų lūkesčius.
- Konkurencinga kaina ir įranga pradinio lygio EV bei kompaktiškuose krosoveriuose, siekiant gintis nuo Kinijos konkurentų dėl apimčių.
Nors Nissan dar nėra paskelbęs plačių naujų našumo rodiklių kiekvienam modeliui, bendrovė pabrėžia realaus pasaulio efektyvumą, patikimumo gerinimą ir tikslingą pavarų agregatų derinimą, kad pagerintų važiavimo dinamiką populiariuose modeliuose, tokiuose kaip Leaf ir Kicks.
Rinkos pozicionavimas ir konkurenciniai palyginimai
Nissano persiorientavimo tikslas — suderinti prieinamumą ir elektrifikaciją. Palyginti su Toyota ir Volkswagen Group, kurios išlaiko aukščiausias pozicijas plačiais portfeliais ir mastu, Nissan remiasi tikslingais EV paleidimais ir atnaujintais masinės rinkos modeliais. Ši strategija skirta sustabdyti rinkos dalies eroziją prieš judrius, mažos kainos konkurentus, tokius kaip BYD ir Geely, ir susigrąžinti pozicijas, prarastas prieš vietinį varžovą Suzuki.
Ko laukti toliau
Artimiausios perspektyvos priklausys nuo kelių veiksnių: naujų Nissano EV priėmimo Kinijoje ir JAV, Kicks sėkmės ir galimo nišinių modelių, pavyzdžiui, tvirtesnio Xterra, sugrįžimo, taip pat bendrovės gebėjimo stabilizuoti pelningumą valdant teisminius ir operacinius iššūkius. Jei Nissan sugebės paversti atnaujintus modelius nuolatiniu apimčių augimu, ji gali susigrąžinti prarastas pozicijas; priešingu atveju konkurencinis atotrūkis su sparčiai augančiomis EV orientuotomis prekės ženklais gali dar labiau išsiplėsti.
Šaltinis: motor1

Komentarai