4 Minutės
Pramonė ragina palaipsnį pereinamąjį laikotarpį iki 2050 m.
Europos automobilių gamintojai, kuriuos atstovauja prekybos organizacija ACEA, teigia, kad visiškas vidaus degimo variklių (ICE) pardavimo draudimas jau 2035 m. yra pernelyg skubotas. ACEA rekomenduoja siekti klimatiškai neutralaus transporto iki 2050 m. ir prašo reguliatorių palikti gamintojams lankstumo pereinamuoju laikotarpiu. Ši diskusija didina spaudimą automobilių gamintojams, kurie turi suderinti didelius elektromobilių (EV) diegimus su išlikusia benzino ir dyzelino paklausa.
Ką kai kurie gamintojai sako
Ne visi gamintojai turi vienodą požiūrį. Kia Europos vadovas Marc Hedrich žurnalistams Automotive News sakė, kad tokia greita ICE modelių atsisakymo tvarka „mums kainuotų turtą“. Hedrich teigia, jog Kia laukia „elektromobilių lavina“, ir kad EV pristatymų sulėtėjimas, kad būtų išlaikyti degimo variklių modeliai prekyboje, mažintų pelningumą. Nors pati Kia nėra ACEA narė, jos patronuojanti bendrovė Hyundai yra, kas pabrėžia, kaip kruopščiai gamintojai sveria reguliacijas ir komercines strategijas.
Reguliaciniai pakeitimai ir CO2 tikslai
Europos Sąjunga šiemet dar kartą patvirtino 2035 m. ICE pardavimo draudimą, tačiau suteikė gamintojams šiek tiek lankstumo. CO2 tikslai, kurie įsigaliojo 2025 m., nebekelia reikalavimo griežtai laikytis jų kasmet; vietoje to gamintojai gali vidurkinti emisijas per 2025–2027 m. laikotarpį. Net ir su šiuo sušvelninimu, nauji 2025–2029 m. ciklo tikslai yra 15 % griežtesni nei 2021–2024 m. taisyklės, todėl parkai privalo vidutiniškai pasiekti maždaug 93,6 g/km CO2. Šis spaudimas skatina spartesnę elektrifikaciją, tuo pačiu suteikdamas gamintojams ribotą laikotarpį prisitaikyti.
.avif)
Transporto priemonių specifikacijos: EV prieš ICE ir hibridus
Iš techninės pusės gamintojai turi derinti labai skirtingus inžinerinius prioritetus, siūlydami EV, hibridines ir ICE gamas. Tipiški masinės rinkos elektromobiliai dabar suteikia apie 300–500 km nuotolį pagal WLTP, naudodami baterijas nuo 50 iki 80 kWh. Didžiausias sukimo momentas ir momentinis galios prieinamumas leidžia daugeliui EV konkuruoti 0–100 km/h greičio ruožuose su panašaus svorio benziniais automobiliais, o įkrovimo greitis (nuo 50 kW iki 350 kW, priklausomai nuo automobilio ir infrastruktūros) bei baterijų terminis valdymas išlieka pagrindinėmis konkurencijos sritimis.
ICE ir hibridų specifikacijos
Šiuolaikiniai vidaus degimo varikliai vis dar turi privalumų: mažesnę pirminę kainą, greitą degalų papildymą ir plačią degalų infrastruktūrą. Mild-hybrid ir plug-in hibridiniai pavarų blokai suteikia tarpinį CO2 mažinimą – efektyvūs miesto cikluose ir patrauklūs pirkėjams, kuriems reikia didelės nuotolio lankstumo be visiškos priklausomybės nuo EV įkrovimo infrastruktūros.
Dizaino ir našumo pasekmės
EV architektūra (skateboard platformos ir žemai įmontuotos baterijos) leidžia kitokias proporcijas, žemesnį svorio centrą ir didesnę salono erdvę, palyginti su ICE ekvivalentais. Į našumą orientuoti EV išnaudoja didelį elektrinį sukimo momentą ir pažangų traukos valdymą, tuo tarpu ICE automobiliai remiasi rafinuotais varikliais ir važiuoklės derinimu, kad išlaikytų vairuotojo įsitraukimą. Šie skirtumai formuoja pirkėjų lūkesčius segmentuose nuo kompaktiškų krosoverių iki prabangių sedanų.
Rinkos pozicionavimas, pelningumas ir parkų strategija
Gamintojai turi įvertinti kūrimo ir gamybos sąnaudas, tiekimo grandinės ribotumus (ypač baterijų ir puslaidininkių) bei prekybos tinklų pasirengimą. Greitas plataus EV portfelio paleidimas gali reikalauti daug kapitalo; sulėtinus tempą, kad palaikytų ICE pardavimus, galima apsaugoti trumpalaikes maržas, tačiau tai rizikuoja nesilaikymu griežtėjančių CO2 tikslų. Todėl gamintojai taiko mišrias strategijas: agresyvūs EV paleidimai paklausoje segmentuose, kartu su tęstiniais ICE ir hibridų pasiūlymais rinkose arba pirkėjų grupėms, kurios vis dar priklauso nuo skystųjų degalų.
Palyginimai ir galutinė išvada
ACEA rekomendacija siekti neutralumo iki 2050 m., o ne priversti 2035 m. ICE trūkumą, atspindi nerimą dėl pramonės sutrikimų, darbo vietų ir technologinio pasirengimo visoje Europoje. Tokios OEM kompanijos kaip Kia ir Hyundai stovi tarp reguliacinio impulso ir komercinių realijų: „elektromobilių lavina“ ateina, bet visiškas vidaus degimo variklių išbraukimas per griežtą laikotarpį gali būti ekonomiškai žalingas ir logistiškai rizikingas. Pragmatiškas požiūris – etapinis EV diegimas, išlaikant efektyvius hibridus ir švaresnę ICE techniką trumpuoju laikotarpiu – gali geriau subalansuoti klimato ambicijas ir rinkos stabilumą.
Šaltinis: motor1
Palikite komentarą