4 Minutės
Audi pristatė Concept C, kompaktišką dvivietį elektrinį roadsterį, kuris perkelia originalo TT dvasią ir pristato drąsią naują prekės ženklo dizaino kalbą. Atidengtas Milane ir netrukus eksponuojamas Miunchene, Concept C suteikia užuominą apie gamybinį modelį, planuojamą 2027 m., kuris iš esmės nepasikeis nuo parodos automobilio ir dalinsis vidurine baterijos išdėstymo schema bei PPE platformos pagrindu su būsimosiomis Porsche 718 Boxster/Cayman elektrinėmis versijomis.
Dizainas ir paveldas
Aiškumas, paprastumas ir užuomina į praeitį
Concept C pavadinimas siejamas tiek su orientacija į „aiškumą“, tiek su 1936 m. Auto Union Type C lenktyniniu automobiliu ir žymi sąmoningą grįžimą prie minimalistinio, monolitinio stiliaus po naujojo dizaino vadovo Massimo Frascella vadovavimo. Frascella uždavinys aiškus: atsisakyti nereikalingų puošmenų ir padaryti Audi akimirksniu atpažįstamą per proporcijas, paviršiaus kokybę ir nedidelį rinkinį aiškių dizaino bruožų. Concept C stiklinė kabina, besitęsianti link galinės dalies, ryški pečių linija ir vertikalesnė, paveldo inspiruota grotelė – tai sąmoningi atsigręžimai į ankstesnius Audi modelius ir originalų TT, perteikti šiuolaikiška elektrine estetika.
Naujos šviesų paraiškos ir grotelės
Keturių žiedų motyvas atsispindi LED apšvietimo parašuose ir aukštesnėje, labiau vertikalioje grotelių konstrukcijoje, kurioje integruotos ADAS kameros ir jutikliai. Audi apibūdina tai kaip pažangią savo paveldo interpretaciją, kuri bus taikoma ateities modeliuose, stiprinant prekės ženklo identitetą naktį ir judant kelyje.
Platforma ir techninė išdėstymo schema
PPE platforma ir vidurinė baterija
Concept C naudoja centrinėje vietoje sumontuotą baterijos bloką, o ne įprastą po grindimis esančią konfigūraciją. Tokia vidurinė baterija sumažina svorio centro aukštį, pagerina svorio pasiskirstymą ir leidžia sėdėti arčiau kelio — savybės, padedančios elektriniam automobiliui jaustis artimesniu tradiciniam vidaus degimo sportiniam automobiliui. Koncepcinis modelis yra varomas galine ašimi su vienu varikliu, o gamybinis automobilis pasiūlys ir dviejų variklių pasirinkimą didesniam našumui. Architektūra yra specialiai pritaikyta Porsche–Audi PPE platformos versija, kurią dalinsis su Porsche elektriniais 718 Boxster ir Cayman modeliais.

Našumas ir vairavimo patirtis
Sutelktas į vairuotoją
Audi pozicionuoja gamybinį Concept C kaip elektrinį roadsterį, sukurtą entuziastingam vairavimui kaimo keliuose, o ne kaip trasai skirtą superautomobilį. Siekdama sumažinti pojūčių spragą tarp ICE ir EV, Audi tiriami opcioniniai sintetizuoti variklio garsai ir virtualūs pavarų perjungimai. Vadovybė teigia, kad imituotas pavarų dėžės grįžtamasis ryšys gali pagerinti tiek vairavimo malonumą, tiek važiavimo rezultatus klientams, pratintiems prie tradicinių mechaninių ar sekvencinių pavarų dėžių.
Salonas ir technologijos
Minimalistinis kabinos dizainas su taktiliniais valdikliais
Viduje Concept C pabrėžia vairuotojui skirtą išdėstymą su anoduoto aliuminio fiziniais valdikliais, sukurtais suteikti būdingą „Audi klik“ pojūtį. Sulankstomas 10,4 col. centrinis ekranas palaiko skaitmeninę technologiją, tačiau lieka neįkyri, o tradicinė apvali vairo forma ir metalinis Audi ženkliukas akcentuoja autentiškumą bei mechaninę kokybę.

Rinkos pozicionavimas ir palyginimai
Vieta modelių gamoje
Audi pabrėžia, kad Concept C nėra tiesioginis TT įpėdinis nei pavadinimu, nei tiksliu pozicionavimu. Generalinis direktorius Gernot Döllner apibūdina jį kaip užimantį erdvę tarp istorinio TT ir superautomobilio R8 — kompaktų, premium klasės elektrinį sportinį automobilį, skirtą nišiniam, bet strategiškai svarbiam segmentui. Jis konkuruos su kylančia elektrinių roadsterių rinka ir stovės šalia Porsche elektrinio 718 dueto, o bendros platformos ekonomijos padės kontroliuoti vystymo ir gamybos sąnaudas.
Laikotarpis, gamyba ir platesnė strategija
Audi ketina pradėti Concept C gamybą 2027 m. su minimaliais pakeitimais. Automobilis yra dalis platesnio korporatyvinio pertvarkymo: supaprastinta modelių hierarchija, nauja dizaino kalba būsimiems modeliams (įskaitant Q7, A2 E‑tron, elektrinį A4 ir būsimo flagmano modelį) bei didesnis dėmesys sąnaudų efektyvumui ir pagrindiniams privalumams. Audi taip pat planuoja aukštos klasės variantus iš Audi Sport ir tęsia darbą prie kitos kartos R8 hibridinio superautomobilio.

Išvada
Audi Concept C yra aiškus pareiškimas apie ketinimus: lengvas, minimalistinis elektrinis roadsteris, kuris per paveldo inspiruotą dizainą ir vidurinę baterijos išdėstymo schemą prioritetą teikia vairuotojo įsitraukimui. Su gamyba, planuojama 2027 m., ir patvirtintu Porsche Boxster dvyniu toje pačioje PPE architektūroje, šis dvivietis elektrinis sportinis automobilis gali iš naujo apibrėžti, ką reiškia modernus, vairuotojui skirtas EV roadsteris.
Šaltinis: autocar.co

Komentarai