5 Minutės
Nauja G klasės era
Praėjus beveik penkiems dešimtmečiams nuo originalios G klasės atsiradimo, Mercedes‑Benz plečia šeimą kompaktišku kandidatu, neoficialiai vadinamu „Baby G“. Tai nebus paprasta sumažinta replika — Mercedes patvirtina, kad šis naujokas kuriamas nuo nulio su savo architektūra ir pabrėžimu elektrifikacijai. Testiniai prototipai, pasak pranešimų, jau važinėja viešais keliais, o gamintojas atskleidė du visureigius šalia vienas kito
Unikali platforma ir važiuoklė
Mercedes‑Benz vadovybė aiškiai nurodė, kad „Baby G“ nestatomas ant tokios pačios platformos kaip įprasta G klasė. Įmonės vadovai pabrėžia autentiškumo svarbą: kompaktiškam modeliui reikia tikslingai sukurtos struktūros, o ne jau egzistuojančios architektūros paveldėjimo. Nepaisant šio naujo požiūrio, „Baby G“ išlaikys kėbulo ant rėmo konstrukciją, atkartodamas didesnio G tvirtą pagrindą. Šis sprendimas rodo, kad Mercedes siekia išsaugoti rimtas bekelės galimybes pritaikant platformą kompaktiškam SUV segmentui.
Ką tai reiškia inžinerijai
Specialiai sukurta platforma leidžia Mercedes inžinieriams optimizuoti važiuoklės aukštį, priėjimo ir nuvažiavimo kampus, pakabos derinimą bei avarines konstrukcijas būtent mažesniam, greičiausiai lengvesniam automobiliui. Tuo pačiu kėbulo ant rėmo išdėstymas suteikia „Baby G“ didesnį torsinį standumą sudėtingai bekelės eksploatacijai ir palengvina sunkiosios pavaros komponentų integravimą.
Dizainas ir skirtumai
„Baby G“ atkartos G klasės kampuotą, istoriją akcentuojantį dizainą, tačiau Mercedes teigia, kad daugelis detalių bus unikalios. Vadovai net paminėjo, jog tam tikri išoriniai elementai — iki pat durelių rankenų — nebus bendrinami su standartine G klase. Tikėkitės pažįstamų vizualinių požymių, tokių kaip kubinė silueto linija, stačiąsias palydovines stiklines zonos ir firminis apšvietimas, interpretuotų kompaktiškesnėje formoje, skirtai miesto ir nuotykių mėgėjams.

Varikliai ir našumas
Skirtingai nuo dabartinės G klasės gamos, kur siūlomi benzininiai ir elektriniai variantai, „Baby G“ tikimasi pasirodysia daugiausia arba išimtinai kaip akumuliatorinis elektrinis automobilis (BEV). Spėjama, kad akumuliatorius bus panašus į naująjį elektrinį GLC — galbūt apie 94,0 kilovatvalandžių talpos — su galia maždaug 480–485 arklio galių. Tokie duomenys suteiktų spartų pagreitį kelyje ir reikalingą sukimo momentą bekelės traukai.
Baterija, nuvažiuojamas atstumas ir įkrovimas
Nors Mercedes oficialiai dar nepaskelbė nuvažiuojamo atstumo skaičių, 94,0 kWh baterija pagal EPA ekvivalentą galėtų užtikrinti konkurencingą nuvažiuojamą atstumą, priklausomai nuo svorio ir aerodinamikos. Greito įkrovimo galimybė greičiausiai bus, sekiant naujausias Mercedes EV naujoves, kad būtų palaikomi ilgi kelionės maršrutai ir išgyvenimo bekelėje atvejai su trumpesniu įkrovimo laiku.

Bekelės galimybės ir įranga
Kėbulo ant rėmo konstrukcijos išlaikymas leidžia manyti, kad „Baby G“ bus projektuojamas rimtai bekelės eksploatacijai. Tikėkitės sunkiųjų pakabos elementų, pažangių traukos kontrolės sistemų, užsirakinančių diferencialų arba sukimosi momento paskirstymo sprendimų ir tvirto po variklio apsaugos. Mercedes bekelės važiavimo režimai ir reljefo valdymo technologijos greičiausiai bus perkelti arba pritaikyti naujai platformai, kad kompaktiškas modelis galėtų veikti smėlyje, purve ir statumuose.
Rinkos pozicionavimas ir kaina
„Baby G“ užims žemesnę poziciją Mercedes‑Benz SUV hierarchijoje, siekiant pirkėjų, norinčių ikoniško dizaino ir bekelės galimybių kompaktiškesniame miesto draugiškame kėbule. Ankstyvi pranešimai numato startinę kainą maždaug tarp 55 000 ir 65 000 JAV dolerių, pozicionuojant „Baby G“ kaip konkurentą premium segmento kompaktiškiems ir vidutinio dydžio elektriniams SUV. Mercedes tikisi pritraukti tiek jaunesnius miesto profesionalus, tiek garbingus entuziastus, vertinančius paveldą ir gebėjimus.
Kaip jis lyginamas su pilno dydžio G klase ir konkurentais
Lyginant su pilno dydžio G klase, „Baby G“ bus mažesnis, lengvesnis ir prieinamesnis, išlaikydamas esmines savybes, dėl kurių G vardas patrauklus — tvirtą konstrukciją, stačią estetiką ir bekelės kompetenciją. Lyginant su konkurentais, „Baby G“ pagrindiniai pardavimo argumentai bus Mercedes prestižas, speciali kėbulo ant rėmo EV architektūra ir unikali dizaino kalba, kuri linksi į originalą, bet prisitaikys prie šiuolaikinių elektrinių automobilių reikalavimų.
Laiko juosta ir prieinamumas
Detalių dar trūksta, tačiau tikimasi, kad „Baby G“ debiutuos 2026 metais, o pardavimai prasidės vėlyvame 2026 arba 2027 metų pradžioje. Mercedes jau patvirtino, kad bandomieji automobiliai yra kūrimo stadijoje ir netrukus pasirodys viešuose keliuose. Galutinės specifikacijos, komplektacijos ir oficialios kainos bus atskleistos arčiau paleidimo.
Santrauka
„Baby G“ žymi strateginį G klasės šeimos plėtimą: kompaktiškas, autentiškas, tikslingai sukurtas modelis, jungiantis kėbulo ant rėmo tvirtumą su akumuliatoriumi varomu varikliu. Turėdamas unikalią platformą, atskirus dizaino elementus ir konkurencingą našumo potencialą — galbūt remiantis ~94,0 kWh baterija ir iki maždaug 483 arklio galių — Mercedes siekia pristatyti prabangų, bekelėje galintį elektrinį SUV, kuris išsiskirtų tiek iš pilno dydžio G klasės, tiek iš perpildytos EV rinkos.
Šaltinis: motor1

Komentarai