Universalas grįžta: Skoda Vision O ir elektrinė Octavia

Universalas grįžta: Skoda Vision O ir elektrinė Octavia

0 Komentarai Tadas Jankauskas

5 Minutės

Universalas grįžta

SUV ir krosoverių eroje Skoda pristatytas Vision O konceptas Miuncheno automobilių parodoje aiškiai signalizuoja: universalas vis dar turi ateitį — ir ta ateitis yra elektrinė. Pristatytas kaip tiesioginė naujos kartos Skoda Octavia užuomina, Vision O demonstruoja, kaip praktiškumas, stilius ir elektromobilių technologijos gali susijungti šeimai tinkamame ilgo stogo modelyje.

Ką reiškia Vision O

Skoda pozicionuoja Vision O kaip pagrindinį planą elektrinei Octavia, kurios pasirodymo salonuose laukiama iki 2028 m. Vietoj to, kad būtų metami į šalį gerai žinomi prekės ženklo privalumai, Skoda verčia pažįstamą Octavia formą — erdvę, vertę ir naudojimo paprastumą — į elektrinį paketą, sukurtą ant pažangios prekės ženklo SSP platformos. Ši architektūra taip pat tarnaus giminaičiams Volkswagen grupėje, pavyzdžiui, būsimo Volkswagen ID. Golf modelio pagrindu.

Dizainas: „Modern Solid“ susitinka su pragmatišku funkcionalumu

Išorės dizainas

Vision O remiasi Skoda „Modern Solid“ dizaino kalba ir pasižymi ryškesne išvaizda nei bet kuri ankstesnė Octavia. Priekis atrodo agresyvesnis, su išskirtiniu „tech-loop" šviesų parašu. Aštrios linijos, blokinės formos ir kvadratiniai sparnai suteikia konceptui užtikrintą stovį. Nors kai kurie parodai skirti sprendimai — pavyzdžiui, užpakalinės durys su galine vyra — greičiausiai nepasieks serinės gamybos, būdingi elementai, tokie kaip juodintas C statramstis ir įdubusi bagažinės anga su LED raidėmis „Skoda", greičiausiai išliks ir salono automobilyje.

Salono sprendimai ir kabinos technologijos

Tikrasis Vision O žvilgsnis į ateitį atsiskleidžia viduje. Skoda tradicinį prietaisų skydelį keičia plačiu „Horizon Display" — 1,2 m pločio ekranu, einančiu per priekinio stiklo apačią ir pateikiančiu svarbiausią vairuotojo informaciją minimalistiniu išdėstymu. Tai papildo didelis, portreto formato centrinis jutiklinis ekranas, tarsi plūduriuojantis virš prietaisų skydelio. Vidurinė konsolė integruoja dvi belaidžius telefonų įkroviklius ir sukimo haptinį ratuką pagrindinėms funkcijoms valdyti, o balsu komandas įgyvendina „Laura", Skoda AI asistentė. Šis derinys siekia pasiūlyti intuityvią vartotojo patirtį išlaikant saloną tvarkingą.

Techninės charakteristikos ir praktiškumas

Vision O yra pratęstas dėl krovinio ir keleivių komforto. Esant 4 850 mm ilgio — maždaug 152 mm ilgiau nei dabartinis Octavia universalas — konceptas prioritetą teikia erdvei. Kai galinės sėdynės užimtos, bagažo tūris siekia 650 litrų, todėl tai patrauklus pasirinkimas šeimoms, kurioms reikia kasdienio elektrinio universalo su tikra krovinių gabenimo geba. Koncepcijoje taip pat matyti gyvenimo būdo elementai (integruotas šaldytuvas, nešiojamas Bluetooth garsiakalbis ir slėptos skėčių vietos), pabrėžiantys modelio šeimai skirtą misiją, nors dalis šių sprendimų labiau koncepciniai nei paruošti serijinei gamybai.

Pajėgumas, įkrovimas ir programinė įranga

Skoda atsargiai elgėsi su galutinėmis variklio charakteristikomis, tačiau keli svarbūs techniniai aspektai yra aiškūs. SSP platforma sukurta aukštos įtampos architektūroms, ir pranešimai rodo, kad serijinė elektrinė Octavia greičiausiai naudos 800 voltų įkrovimo technologiją itin greitiems įkrovimo seansams — tai didelis privalumas ilgoms kelionėms. Skoda taip pat bendradarbiauja su Rivian kuriant pažangią automobilio programinę įrangą, kas reiškia stiprų dėmesį prijungtoms paslaugoms, per-aistrai (over-the-air) atnaujinimams ir moderniai EV vartotojo patirčiai. Pirkėjams, norintiems daugiau dinamikos, Skoda numato vėlesnį vRS variantą, kuris pridės daugiau galios ir sportiškesnį įvaizdį elektrinių universalų linijoje.

Rinkos pozicionavimas ir palyginimai

Kol automobilių rinka krypsta link elektrifikacijos ir SUV segmentų, ilgo stogo elektrinė Octavia užims aiškią nišą: pirkėjams, kurie nori tradicinio universalo praktiškumo kartu su elektromobilio privalumais. Lyginant su kompaktiškais SUV, universalas paprastai pasižymi geresne aerodinamika ir mažesne mase, o tai gali reikšti didesnį nuotolį ir geresnį valdymą. Lyginant su esama Octavia, Vision O žada papildomą vidaus erdvę ir pažangias technologijas neprarandant pagrindinių dorybių, dėl kurių Octavia tapo bestseleriu. Priešinantis artėjantiems varžovams — įskaitant platforminius brolius kaip būsimą ID. Golf — Skoda siekia išsiskirti pragmatišku išdėstymu, stipria verte ir akcentu į interjero naudojimo patogumą.

Išvada

Skoda Vision O konceptas ženklina, kad Octavia pavadinimas pernešamas į elektrinę erą kaip erdvus, technologijomis aprūpintas universalas. Remiantis SSP pagrindu, tikėtina 800 voltų įkrovimo galimybe, pažangia programine įranga, kurią kuria kartu su Rivian, ir numatomu vRS variantu, elektrinė Octavia gali tapti praktiška ir patrauklia alternatyva daugeliui SUV — ypač šeimoms ir pirkėjams, vertinantiems bagažo talpą ir išmanų išdėstymą. Jei Skoda sėkmingai perneš pagrindinius Vision O elementus į serijinį gaminį, universalas gali patirti tikrą renesansą EV eroje.

Šaltinis: arenaev

Labas! Aš Tadas – automobilių bandymai man yra tikra gyvenimo dalis. Nuo mažens svajojau vairuoti ir vertinti įvairius modelius. Kiekvienas mano testas yra nuoširdus ir paremtas tikrais įspūdžiais – k

Komentarai

Palikite komentarą