Skoda Kodiaq RS: sportiškiausias šeimos SUV Australijoje

Skoda Kodiaq RS: sportiškiausias šeimos SUV Australijoje

0 Komentarai

8 Minutės

Skoda Kodiaq RS: sportiškiausias Kodiaq pasiekia Australiją

Skoda pristatė naują aukščiausios klasės narį Kodiaq šeimoje Australijoje – 2025 metų Kodiaq RS. Šis modelis, užimantis vietą virš Select ir Sportline komplektacijų, pasižymi ryškesniu dizainu, tvirtesniais važiuoklės nustatymais ir stipriausiais našumo rodikliais visoje gamoje. Tai aiškus signalas, kad čekų markė rimtai žiūri į siekį pasiūlyti įdomesnį septynių vietų crossover’į pirkėjams, kurie nori suderinti kasdienį praktiškumą su sportiškumu ir vairavimo malonumu.

Dizainas ir išorinės savybės

Kodiaq RS iš karto išsiskiria juodais 20 colių Alias ratlankiais, subtiliomis juodomis išorės detalėmis ir dviem nerūdijančio plieno išmetimo vamzdžių antgaliais. RS specifiniai priekiniai ir galiniai buferiai suteikia visureigiui labiau atletinę stovėseną, o raudoni stabdžių apkabų akcentai bei užtamsinti galiniai stiklai dar labiau pabrėžia sportinę charakteristiką. Apšvietimas taip pat atnaujintas: standartinėje įrangoje yra Matrix LED priekiniai žibintai su adaptyvia tolimųjų šviesų sistema, dinamiški LED galiniai posūkio signalai bei LED rūko žibintai, užtikrinantys geresnį matomumą ir modernų estetinį vaizdą.

Svarbiausios išorinės detalės

  • 20 colių poliruoti juodi Alias ratlankiai
  • Matrix LED adaptyvūs priekiniai žibintai
  • Sportiniai buferiai, juodi dekoratyviniai elementai, nerūdijančio plieno išmetimo antgaliai
  • Užtamsinti galiniai langai ir raudonos stabdžių apkabos

Dizaino sprendimai ne tik formuoja įspūdį, bet ir pagerina aerodinamiką bei konstrukcinį vientisumą. Pavyzdžiui, didesni oro įsiurbimai priekinėje dalyje ir galinių difuzorių elementai padeda optimizuoti oro srautą esant didesniam greičiui. Juoda stilistika – nuo ratlankių iki juodų apvadų – skirtinė RS detalė, leidžianti atskirti šią versiją nuo likusių modelių rinkoje bei pabrėžti sportiškesnį pozicionavimą automobilių segmente.

Interjeras: vairuotojui orientuota ir gerai aprūpinta kabina

Viduje Kodiaq RS linksta link performanso orientuoto interjero neaukojant komforto. Vairuotojas ras plokščią apačią turintį vairo ratą ir sportines sėdynes su integruotais galvos atramomis, aptrauktas juoda perforuota oda su raudonomis siūlėmis – tai vizualiai ir funkcionaliai užtikrina geresnį laikymąsi aktyviai važiuojant. Kromuotos, matinės arba juodos dailylentės su RS emblema ir aukštos kokybės apdaila patobulina bendrą saloną, suteikdamos prabangesnį jausmą palyginti su žemesnėmis komplektacijomis.

Interjere gausu pažangios technologijos ir komforto sprendimų: 13 colių jutiklinis multimedijos ekranas, sujungtas su 10 colių skaitmeniniu prietaisų skydeliu, leidžia lengvai valdyti informacijos ir pramogų sistemas. Bevielė išmaniųjų telefonų integracija (Apple CarPlay ir Android Auto), head-up ekranas, ir Canton erdvinio garso sistema su 13 garsiakalbių sukuria aukštos kokybės multimedijos patirtį. Praktiniai sprendimai apima net penkias USB-C jungtis, 15W dvigubas belaidžio įkrovimo padas su aktyvia ventiliacija, trijų zonų klimato kontrolę ir šildomas sėdynes priekyje bei gale. Patogumą didina elektros variklio bagažinės dangtis, be raktelio priartėjimo sistema (keyless) ir automatinis užrakinimas išėjus iš automobilio.

Salono ergonomika atidžiai suprojektuota ilgiems šeimos kelionėms: talpūs daiktadėžės sprendimai, reguliuojama trečia sėdėjimo eilė, papildomos tvirtinimo vietos vaikų kėdutėms (ISOFIX) ir daugybė praktinių laikiklių užtikrina kasdienį funkcionalumą. Garso izoliacija ir papildomos triukšmo slopinimo priemonės pagerina važiuoklės komfortą, ypač važiuojant ilgesniais atstumais arba greitkeliais.

Važiuoklė, režimai ir pakaba

RS komplektuojamas su Dynamic Chassis Control Plus (DCC Plus) ir Driving Profile Selection sistema, kartu su progresyvia pavarų mechanika, kuri padeda pagerinti valdomumą. DCC Plus leidžia reguliuoti amortizatorių kietumą per kelis lygius – nuo komfortiško iki sportiško – todėl automobilis gali būti tiek šeimos kasdienybė, tiek entuziastų vairavimo priemonė posūkiuose. Progresyvi vairo mechanika suteikia didesnį jautrumą ir grįžtamąjį ryšį vairuotojui, kas ypač svarbu aktyviam vairavimui.

Be to, RS modelyje sumontuotos patobulintos stabdžių sistemos ir sustiprinti stabilumo valdymo elementai, leidžiantys kontroliuoti didesnį variklio sukimo momentą. Komplektacija orientuota į tai, kad automobilis išlaikytų komforto balansą urbanistinėse sąlygose, o kartu būtų pasiruošęs agresyvesniam traktavimui – pavyzdžiui, serijinei trasai ar vingiuotoms magistralėms. Vairavimo režimų pasirinkimas apima Eco, Comfort, Normal, Sport ir Individual, leidžiančius pritaikyti automobilio elgesį prie vairuotojo poreikių ir kelio sąlygų.

Variklis ir pavaros sistema

Po variklio dangčiu įsitaisęs gerai pažįstamas 2,0 litro turbobuferinis keturių cilindrų benzininis variklis, sujungtas su 7 laipsnių DSG dvigubos sankabos automatinė pavarų dėže ir visų ratų pavara (AWD). Oficialiai galios rodikliai siekia 195 kW (265 PS / 261 AG) ir 400 Nm sukimo momento – tai maždaug 15 kW (20 AG) daugiau nei ankstesnėje RS versijoje. Šis papildomas gūsis leidžia sumažinti 0–100 km/h įsibėgėjimo laiką iki 6,4 sekundės, o deklaruojamas maksimalus greitis – 230 km/h (143 mph).

Toks variklio ir transmisijos derinys suteikia subalansuotą dinamiką: automobilis yra pakankamai energingas kasdieniam lenkimui, sportiškam vairavimui ir saugiam įsibėgėjimui kelyje. Visų ratų pavara gerina traukos kontrolę nepalankiomis sąlygomis – drėgname ar nelygiame paviršiuje – todėl RS tampa patraukliu pasirinkimu pirkėjams, kuriems reikalingas stabilus elgesys įvairiuose sezonuose. DSG transmisija pasižymi greitais perjungimais ir efektyvumo principais, o taip pat suteikia galimybę rankiniam perjungimui per lazdų pavarų svirteles sportiškesniam valdymui.

Be tradicinių benzininių sprendimų, Skoda planuoja elektrifikuotus variantus, įskaitant minkštą hibridą ir įkrovimui skirtą hibridą, kurie ateis vėliau (pirmoje 2026 metų pusėje). Tai atspindi rinkos poreikį mažinti emisijas ir pagerinti degalų sąnaudas, išlaikant universalumą bei našumo lygį.

Įranga ir komfortas

RS standartinė įranga yra dosni ir apima daug aukščiausios klasės komforto bei pagalbinių sistemų. Tarp pagrindinių patogumų ir komforto funkcijų yra:

  • Priekinės sėdynės su šildymo ir vėdinimo funkcija bei atminties nustatymais
  • Galinės sėdynės su šildymo funkcija ir šildomas vairas
  • Trijų zonų klimato kontrolė bei automatiniai valytuvai ir žibintai
  • Skaitmeninis prietaisų skydelis ir dvigubas ekranų sprendimas (13 colių multimedija, 10 colių skaitmeninis klasteris)

Saugumo ir vairuotojo pagalbos paketai apima adaptacinį greičio palaikymą, juostos išsaugojimo bei eismo kamščių pagalbos sistemas. Kodiaq RS taip pat aprūpintas keliais avarinio stabdymo algoritmais ir keliais pagalbiniais modulių rinkiniais, kurie prisideda prie Euro NCAP tipo saugumo reitingo gerinimo. Papildomos paslaugos, tokios kaip nuotolinis automobilio valdymas per mobilią programėlę, diagnostikos pranešimai ir integruotos navigacijos paslaugos, padidina automobilio funkcionalumą modernioje kasdienybėje.

Kainodara ir rinkos pozicija Australijoje

Australijos rinkoje Kodiaq RS rekomenduojama mažmeninė kaina yra AU$69,990 (maždaug US$46,140 pagal tuo metu galiojančius kursus). Tai padeda jam užimti aukščiausią poziciją 2025 metų Kodiaq gamoje, kuri taip pat apima įvadinį Select lygį (nuo AU$56,990 / ~US$37,570) ir vidutinės klasės Sportline (nuo AU$61,990 / ~US$40,865). RS aiškiai orientuojamas į pirkėjus, pasiruošusius mokėti priemoką už didesnį našumą, išskirtinį dizainą ir platesnį technologinį paketą.

Skoda pranešė, kad rinkoje vėliau pasirodys elektrifikuotos variacijos: minkštasis hibridas ir įkraunamasis hibridas planuojami prisijungti prie gaminių asortimento pirmoje 2026 metų pusėje. Tai parodo markės strategiją reaguoti į didėjantį vartotojų susidomėjimą mažesnėmis emisijomis ir geresniu kuro ekonomijos balansu, tuo pačiu išlaikant universalumą ir šeimos transporto priemonės privalumus.

Kaip jis atrodo konkurencinėje aplinkoje ir kam jis skirtas

Palyginti su kitais vidutinės klasės šeimos SUV, kurie siūlo sportiškas versijas, Kodiaq RS konkuruoja tiek pagal įrangą, tiek pagal kainą. Tai nėra „visiškai pamišęs“ aukštos klasės galingas SUV, kaip kai kurie specializuoti išleidimai iš prabangių prekės ženklų, tačiau jis suteikia solidų realaus pasaulio tempą, visų ratų trauką ir važiuoklės pritaikymą vairuotojams, kurie nori įsitraukimo į vairavimą kartu su septynių vietų praktiškumu.

Pirkėjams, vertinantiems erdvų saloną, pažangias multimedijos sistemas ir ryškesnį vairavimo charakterį, RS atrodys labai patraukliai. Tiems, kuriems prioritetas – degalų taupymas arba elektrifikacija, gali būti protinga palaukti minkštųjų hibridinių arba įkraunamųjų hibridinių variantų, kurie suteiks didesnę efektyvumą ir mažesnes emisijas, ypač miesto režimuose.

Greita specifikacijų santrauka

  • Variklis: 2.0 l turbobuferinis keturių cilindrų
  • Transmisija: 7 laipsnių DSG, AWD (visų ratų pavara)
  • Galia / Sukimo momentas: 195 kW / 400 Nm (265 PS / 295 lb-ft)
  • 0–100 km/h: 6.4 sek; Maksimalus greitis: 230 km/h (143 mph)
  • Kaina (Australija): AU$69,990

Bendruoju atžvilgiu, Skoda Kodiaq RS yra racionalus pasirinkimas entuziastams, kuriems reikia vidutinio dydžio visureigio erdvės, nenutraukiant vairavimo malonumo. Dėl gausios įrangos, pažangių technologijų ir lengvai pastebimo našumo pranašumo prieš bendrąsias komplektacijas, RS yra laiku įtrauktas į Kodiaq gamą, atsižvelgiant į augantį klientų poreikį turėti daugiau charakterio šeimos SUV segmente. Šis modelis siūlo gerą pusiausvyrą tarp kasdienio praktiškumo, saugumo ir sportiškumo – tai vertinga kombinacija rinkoje, kurioje pirkėjai ieško universalaus automobilio šiuolaikiniams poreikiams.

Šaltinis: autoevolution

Komentarai

Palikite komentarą