6 Minutės
Mercedes patvirtina planus naujam įžengimo lygio modeliui
Mercedes-Benz ruošia naują požiūrį į savo kompaktiškų modelių gamą: vietoj to, kad CLA taptų markės įėjimo rinka po A‑klasės nutraukimo, pranešama, jog Mercedes planuoja naują, mažesnį krosoverį, kuris užimtų šią vietą. Šį pranešimą pateikė aukštas vadovas, o tai rodo strategiją, grindžiamą MMA architektūra — platforma, sukurta kompaktiškiems, elektrifikacijos link judačioms transporto priemonėms.
Ką Mercedes pasakė — ir ką tai reiškia
Mathias Geisen, rinkodaros ir pardavimų valdybos narys, Vokietijos žurnalui Automobilwoche sakė, kad įmonė plės modelių gamą ant MMA platformos po CLA. „Po CLA mes pristatysime papildomus modelius, paremtus naująja MMA architektūra,“ teigė Geisen. Jis pridūrė: „Patikėkite, ilgalaikėje perspektyvoje pasaulyje bus Mercedes‑Benz įžengimo lygio modelis.“ Šis pareiškimas, panašu, patvirtina tiek platformos pasirinkimą, tiek ketinimą išlaikyti prieinamą modelį naujiems pirkėjams, nors formos faktorius gali keistis — nuo hečbeko link kompaktiško krosoverio.
Kodėl tai svarbu
Iki šiol tikėtasi, kad CLA — elegantiškesnė, kupė tipo kompaktiška mašina — taps Mercedes įėjimo modeliu. Naujoji strategija rodo, kad gamintojas labiau linksta į krosoverio siluetą siekdamas platesnio rinkos patrauklumo ir siekdamas geriau pritraukti jaunesnius pirkėjus, kurie vertina padidintą pravažumą ir praktinę kasdienę naudą. Jei gandai pasitvirtins, šis modelis bus žemiau GLA ir GLB segmento, sukuriant naują, kompaktišką lygį Mercedes SUV/krosoverių šeimoje.

Tiksliniai pirkėjai ir rinkos pozicionavimas
Maskuojamas kaip mažas krosoveris, tikėtinas pirkėjas yra miestietis ir jaunas žmogus — tas, kuris nori prestižinio ženklo, kompaktiškų išmatavimų ir prieinamų eksploatavimo išlaidų. Mercedes siekia išlaikyti kainą prieinamą, palyginti su esamais kompaktiškais modeliais: dabartinė A‑klasės hečbeko kaina Vokietijoje prasideda maždaug nuo €34,250, tuo tarpu elektrinė CLA versija prasideda gerokai virš €53,000. Rinkos lūkesčiai rodo, kad naujasis bazinis krosoveris bus arčiau €30,000 ribos (apie $35,000) arba galbūt žemiau, kad sudomintų pirmą kartą Mercedes perkančius klientus.
- Platforma: MMA architektūra (dalijasi technologinį pagrindą su naujausiu CLA)
- Pozicionavimas: žemiau GLA ir GLB, kaip įėjimo lygio Mercedes krosoveris
- Tikslinga kaina: ~€30,000 arba mažiau, priklausomai nuo komplektacijos ir variklių
- Tiksline auditorija: jaunesni, miestietiški pirkėjai ir tie, kurie ieško prieinamos prabangos

Pavaros agregatai ir techninės prognozės
Kadangi naujas modelis bus pastatytas ant tų pačių MMA pagrindų kaip CLA, Mercedes galės siūlyti kelis pavaros variantus. Reikėtų tikėtis lanksčios gamos, kuri gali apimti mažesnius vidaus degimo variklius (VDV), mild‑hybrid (švelnios hibridizacijos) arba įkraunamus hibridinius sprendimus (PHEV), siekiant išlaikyti pradines kainas žemesnes ir mažinti emisijas, taip pat bent vieną visiškai elektrinę versiją (BEV) atitinkančią augančią EV paklausą bei reguliavimo reikalavimus dėl CO2 mažinimo.
Ši lankstumo strategija bus lemiama skirtingose pasaulio rinkose, kur EV priėmimo tempai labai skiriasi. Žemesnės komplektacijos modeliai galėtų remtis mažesniais benzininiais varikliais arba mild‑hybrid technologija, kad būtų pasiektas sub‑€30k kainų lygis, tuo tarpu aukštesnės komplektacijos versijos — arba speciali elektrinė giminaitė — suteiktų nulines išmetamąsias emisijas ir modernias įkrovimo galimybes, įskaitant greito įkrovimo palaikymą bei integruotus valdymo sprendimus per Mercedes programinę įrangą.
Technologijų požiūriu, MMA platforma leidžia optimizuoti akumuliatorių išdėstymą, vidaus erdvę ir svorio pasiskirstymą, taip pat palaiko pažangias šilumos valdymo sistemas, regeneracinės stabdymo funkcijas ir elektromobilių valdymo programinę įrangą. Tai svarbu siekiant konkuruoti su kitais kompaktiškais elektriniais krosoveriais ir tenkinti tiek miestų kompaktiškumo, tiek užmiestinių maršrutų reikalavimus.
Dizainas, dydis ir konkurentai
Tiksli išvaizda šiuo metu lieka spekuliatyvi, tačiau galima tikėtis kompaktiško krosoverio, atitinkančio Mercedes dabartinę dizaino kalbą: erdvesnės vertikalios proporcijos, palyginti su CLA, išraiškingesnė priekinė dalis — su tradicine grotelių interpretacija arba uždara „EV“ fasado versija elektrinei modelio atšakai — ir interjeras, kuriame būtų perimta technologija iš didesnių Mercedes modelių (pavyzdžiui, dideli ekranai, naujos kartos MBUX sistema, ADAS sprendimai). Tokia konfigūracija suteiktų komfortą ir premium pojūtį net žemesniame kainų segmente.
Galimi konkurentai:
- Audi Q2 / mažesni Audi EV modeliai
- BMW X1 arba ateities sub‑X1 pasiūla
- Volvo kompaktiški krosoveriai ir įėjimo lygio elektriniai modeliai
Taip pat į konkurencinį lauką patektų tos pačios klasės modeliai iš Lexus, Škoda (jei susiję su premium alternatyvomis), o regionuose — Kinijos gamintojų mažesnės kainos EV sprendimai. Mercedes gali išsiskirti siūlydama stiprų prekės ženklo pranašumą, aukštesnį interjero apdailos lygį ir pažangias paslaugas po pardavimo, tokiu būdu formuodama pranašumą per prekės ženklo vertę, o ne vien kainą.
Ką dar nežinome
Vis dar yra keletas neaiškių aspektų: oficialus pavadinimas, tikslus pristatymo laikas ir išsamus pavaros linijos sudėtis. Istoriškai Mercedes savo krosoveriams ir SUV priskiria raidę „G“ (GLA, GLB, GLC ir kt.), todėl kyla klausimų, ar naujasis modelis gaus G‑priešdėlį, ar bus pasirinktas kitas vardinimo būdas, galintis atspindėti naują architektūrą ar tikslesnį pozicionavimą rinkoje.
Daroma prielaida, kad A‑klasė bus nutraukta apie 2028 metus, o B‑klasė bus atšaukta anksčiau, 2026 metais — todėl naujo modelio atėjimas galėtų būti suderintas su šiais pasikeitimais, nors oficialių datų dar nėra. Mercedes gamybos ir tiekimo grandinės planavimas, tiek komponentų konfigūracijos (pvz., baterijų tiekimas EV versijai) turės būti suderintos, kad naujasis krosoveris pasiektų norimą kainos ir kokybės pusiausvyrą.

Svarbiausios išvados
- Mercedes patvirtina planus išplėsti MMA pagrįstų modelių gamą už CLA ribų.
- Greičiausiai A‑klasės pakaitalas bus mažas krosoveris, pozicionuotas žemiau GLA/GLB.
- Tikėtinos kelios pavaros parinktys: ICE, hibridinės ir bent viena visiškai elektrinė versija.
- Kainos tikslas apima maždaug €30,000 ribą, siekiant pritraukti jaunesnius, įėjimo lygio pirkėjus.
Strateginis poslinkis išryškina Mercedes platesnę kryptį: elektrifikuotos sprendimų įvairovė, krosoverių paklausa ir markės prieinamumo išlaikymas naujiems klientams. Nors daug specifikos šiuo metu tebėra spėlionių lygmenyje, žingsnis signalizuoja, kad Mercedes nori modernios, kompaktiškos durų į markę — modelio, kuris jungtų premium ženklą su praktiškais, pritaikytais pavaros sprendimais įvairioms pasaulio rinkoms. Dėl detalesnių duomenų apie pavadinimą, technines charakteristikas ir numatomus debiuto terminus verta sekti oficialius Mercedes pranešimus ir pramonės analizę, nes įmonė toliau vystyti MMA kelią bei diegs naujas technologijas siekiant konkurencinio pranašumo.
Papildomai verta atkreipti dėmesį į rinkos dinamiką: Europoje ir Kinijoje augantis EV populiarumas sparčiai keičia gamintojų strategijas, o įžengimo lygio modeliai turi atitikti tiek kainos lūkesčius, tiek naujus teisinius reikalavimus dėl emisijų. Mercedes pasirinkus MMA architektūrą leidžia optimizuoti gamybos sąnaudas per modulinį požiūrį, dalintis komponentais tarp modelių ir greičiau skaliuoti elektrines bei hibridines versijas. Tai gali sumažinti vieneto savikainą ir leisti pasiūlyti konkurencingą kainą su premium funkcionalumu.
Galiausiai, norint, kad šis modelis tikrai būtų sėkmingas, Mercedes turės subalansuoti tris pagrindinius veiksnius: kainą (prieinamumą pirmąkart perkančiam klientui), prekinį ženklą (premium pojūtis) ir technologijas (EV parinktys, ADAS, infotainment). Sėkmingas derinys galėtų pakeisti įėjimo lygio prabangos rinkos žemėlapį, pritraukiant jaunutę auditoriją ir stiprinant Mercedes ilgalaikį klientų ratą bei paklausą ateinančiose kartose.
Šaltinis: autoevolution
Palikite komentarą