6 Minutės
CGI vizualizacija įsivaizduoja keturių eilių visiškai elektrinį Escalade
Paskutinės automobilių pasaulio naujienos neateina iš oficialaus Cadillac pranešimo spaudai — jas skleidžia skaitmeniniai menininkai. YouTube kanalas, žinomas dėl aukštos kokybės automobilių CGI, vaizduoja hipotetinį 2027 metų Cadillac Escalade IQL ESV — modelį, kuris išplečia elektrinių Escalade galimybes į iki šiol neregėtą sritį: keturių eilių prabangų visureigį, galintį talpinti iki 11 keleivių.
Escalade, pristatytas kaip viso dydžio prabangos ikona devintojo dešimtmečio pabaigoje, perėjo kelią nuo išraiškingo, body-on-frame tipo dizaino iki šiuolaikinės elektrifikuotos prabangos mašinos. Cadillac žengė į EV erą su Escalade IQ, pastatytu ant GM BT1 platformos, kuri dalijasi techniniais sprendimais su GMC Hummer EV ir Chevy Silverado EV. Realus Escalade IQ jau pasižymi galingais skaičiais — Velocity Max dvimotoris nustatymas siekia maždaug 750 AG ir 785 lb-ft sukimo momentą — tačiau CGI koncepcija nukreipia dėmesį į keleivių talpą ir vizualinę buvimą kelyje, o ne vien tik į gryną galią.
Kodėl šis įsivaizduojamas IQL ESV yra reikšmingas
AutoYa kanalo skaitmeniniai kūrėjai ištyrinėjo ilgesnės ratų bazės variantą, kurio Cadillac oficialiai niekada nevadino ESV. Renderiai praplėtė IQL galinį kėbulo segmentą ir ratų bazę, sukurdami maksimaliai ištemptą siluetą. Rezultatas vizualiai per daug paryškintas, bet išlieka tikėtinas: erdvus, stačiai stovintis prabangus EV, kuris sujungia Escalade dizaino elementus su amerikietiška apetitu į erdvę ir statusą.
„Escalade, kuris šeimos vežimą pakelia į naują lygmenį,“ siūlo vedėjas, o vizualizacijos stiprina šią idėją per išdrįstas galines dureles, pailgintą vidurinę dalį ir kelis sėdimų vietų išdėstymo variantus. Tai ne vien vizualinis triukas — tai būdas parodyti, kaip ateities EV galėtų perrašyti pratimus, kuriuos tradiciškai reikėdavo minivanams ar dideliems krovininiams kėbulams.

CGI koncepcijos akcentai:
- Galimybė keturių eilių salono su konfigūracijomis devynioms, dešimčiai arba vienuolikai sėdimų vietų — tai leidžia išvystyti daugybę naudojimo scenarijų, nuo komercinių pervežimų iki didelių šeimų kelionių;
- Pailgintos IQL proporcijos su perdarytu galiniu sparnu ir stogo linija — pakeitimai skirti didesnei vidinei erdvei ir patogesnėms trečios bei ketvirtos eilės įlipimo galimybėms;
- Escalade IQ ir IQL galinės dalies stiliaus sintezė, kurioje pabrėžiama ilgesnė ratų bazė — dizaino kalba palaiko Cadillac identitetą, neprarandant proporcijų stabilumo.
Dizainas ir pakavimas: kas pasikeistų?
Renderiai vaizduoja, kur reikėtų keisti kėbulo paketavimą: didesnis galinis išsikišimas, C ir D statramsčių pozicijų perkėlimas ir galimai plokštesnė grindų konstrukcija, skirta optimizuoti keleivių erdvę. Tokios transformacijos nebūtinai reikalauja bendros architektūros perprojektavimo — BT1 tipo platforma jau siūlo tam tikrą lankstumą, ypač kai kalbame apie akumuliatoriaus išdėstymą po plokščiu grindų paviršiumi.
Dizaineriai sąmoningai paryškino Escalade būdingą vertikalią apšvietimo temą ir drąsias grotelių primenančias plokštes, kad išsaugotų markės atpažįstamumą, nors automobilis ir išauga savo užimama erdve. Tokie elementai — aukštas, stovintis priekinis fasadas, monumentali stovėsenos pojūtis ir vizualiai dominuojantys žibintai — veikia kaip emocinis tiltas tarp tradicinio Escalade PR ir naujojo elektrinio, daugiavietės konfigūracijos produkto.
Iš praktinės perspektyvos, elektromobilių platformos, tokios kaip BT1, padaro daugiasvietes schemas įgyvendinamas. Akumuliatorių pakavimas po plokščiu grindų sluoksniu atlaisvina daug vidinio tūrio ir leidžia kurti kūrybingas sėdimų vietų kombinacijas — nuo „captain chair“ tipo prabangių individualių kėdžių iki tradicinių suolinių sprendimų, priklausomai nuo rinkos poreikio. Be to, modulinės sijos ir pakabos sprendimai gali užtikrinti, kad važiuoklė išlaikytų komfortą ir valdymo charakteristikas, nepaisant ilgesnio kėbulo.

Vejas, platforma ir rinkos pozicionavimas
Nors CGI modelyje nėra pateikta išsamių techninių specifikacijų už vizualinės koncepcijos ribų, daug ko galime spėti remdamiesi jau esančia Escalade IQ įranga. Galime laukti, kad tokio tipo dideliems Escalade EV modeliams būtų būdingi šie bruožai:
- Dvimotorinė visų varančiųjų ratų sistema kaip standartas — tai suteiktų reikalingą tempimo galią ir stabilumą su pilnu keleivių ir bagažo užkrautu automobiliu;
- Didelis dėmesys nuvažiuojamam atstumui ir įkrovimo galimybei — esminiai veiksniai, kai kalbama apie didelius EV, skirtus gabenti daug žmonių; optimizuoti energijos valdymo algoritmai ir greito įkrovimo palaikymas turėtų būti prioritetas;
- Prabangios apdailos ir technologijų sprendimai, atitinkantys Cadillac ambicijas aukštesnėje segmente — pažangios sėdynių konfigūracijos, izoliuotos zonos triukšmui mažinti, išmanios klimato kontrolės sistemos ir įtampos valdymas kroviniui bei vartotojams.
Rinkos požiūriu, Cadillac bandytų išmėginti paklausą ultra-dideliems elektrifikuotiems keleiviniams masiniams sprendimams: nuo verslo parkų ir transporto priemonių nuomos firmų iki aukštesnės klasės didelių šeimų arba klientų, kurie vertina tiek statusą, tiek erdvę. Vienuolikos vietų Escalade — nesvarbu, ar jis būtų vadinamas ESV, IQL ESV, ar net žaismingu pavadinimu ESSV (Escalade Super-Stretched Vehicle) — užimtų nišą tarp prabangių SUV ir premium keleivinių furgonų, formuodamas hibridinį segmentą, kurio iki šiol nėra daug.
Tokio tipo modelis galėtų pasitarnauti ir konkretiems komerciniams tikslams: privatūs pervežimai, VIP paslaugos, aukštos klasės oro uostų transferai bei ilgesni šeimos maršrutai, kuriuose svarbi tiek komforto įranga, tiek galimybė vežti daug keleivių ir bagažo.

Ar realu, kad tai iš CGI virstų salonu?
Renderiai yra spekuliacinis menas, o ne inžineriniai pasiūlymai. Vis dėlto jie atlieka svarbų vaidmenį: jie demonstruoja, kaip Cadillac EV architektūra galėtų būti išnaudota naujiems kėbulo stiliams. Automobilių gamintojai dažnai stebi tokio tipo viešąją vaizduotę ieškodami ženklų apie vartotojų poreikius, o kartais net vizualizacijos gali paveikti būsimas produktų planavimas.
Praktiniu požiūriu, perėjimas nuo CGI idėjos prie gamybinio modelio susidurtų su keliais svarbiais iššūkiais: saugos reikalavimai ketvirtos eilės keleiviams (rizikos mažinimas susidūrimo atveju), standumo išlaikymas ilgesnio rėmo atveju, svorio balansavimas ir akumuliatoriaus integracija taip, kad nebūtų pažeistos važiuoklės charakteristikos. Be to, gamybos ir tiekimo grandinės klausimai — nuo ilgesnių kėbulų presavimo iki specializuotų sėdimų modulių — taip pat reikštų papildomas investicijas.
Cituojant sektoriaus stebėtoją:
- „Tai mažiau gamybos brėžinys ir labiau diskusijos pradžia apie dydį, gebėjimus ir prabangą EV eroje,“ teigia vienas pramonės stebėtojas.

Ar Cadillac kada nors pasiūlys gamykliškai pagamintą keturių eilių Escalade EV, šiuo metu lieka neaišku. Tačiau CGI IQL ESV koncepcija viena aiškią žinutę siunčia: EV platformoms tobulėjant, auga ir prabangos, sėdimų vietų lankstumo bei to, ką apskritai galime vadinti SUV, galimybės. Tokie projektai skatina diskusijas industrijoje ir tarp vartotojų, nes perbraižo ribas tarp tradicinio automobilio klasifikacijų.
Ką manote jūs: ar vienuolikos vietų Escalade būtų genialus iššūkis — ar per toli nutolusi ekscentriška vizija? Pasidalinkite savo nuomone žemiau.
Šaltinis: autoevolution
Palikite komentarą