6 Minutės
Naujas mažas Audi EV — greičiausiai pavadintas A2 e-tron
Slaptos nuotraukos su naujo Audi prototipu rodo, kad markės kitas mažos klasės elektrinis automobilis gali pasirodyti jau 2026 metais. Šis modelis, kuriuo siekiama pakeisti tiek A1 miesto hečbeką, tiek Q2 kompaktišką krosoverį, plačiai laikomas A2 e-tron (kartais apie jį kalbama ir kaip Q2 e-tron). Pastaruoju metu automobilis buvo pastebėtas bandomajame kamufliaže, kurį dizaino sprendimais stipriai primena Volkswagen ID.3.
Tyrimo metu užfiksuotas bandymų egzempliorius aiškiai dalijasi proporcijomis ir stiklo ploto sprendimais su ID.3 hečbeku, tačiau matomi ir ryškūs Audi stilistiniai bruožai: Q4 e-tron tipo grotelių lipdukas, padalintos formos priekiniai žibintai, ratų jutikliai ir ant galinių durelių matomas užrašas "BRAKE TEST". Baldauf paviešintos šnipinėjimo nuotraukos atskleidžia prototipo lašo formos siluetą — ženklą, kad Audi semiasi įkvėpimo iš ikoniško A2 dizaino kalbos kuriant modernų kompaktišką elektromobilį miestams ir priemiesčiams.
Gamybos planai ir rinkos pozicionavimas
Audi vadovybė jau patvirtino strategiją: A1 ir Q2 modeliai bus nutraukti 2026 metais, o naujojo mažo elektromobilio gamyba bus vykdoma Ingolštate. Tokiu būdu Audi įsiterps į konkurencingą Europos A segmento BEV rinką, naudodama gerai pažįstamą Volkswagen Group architektūrą — galinėje ašyje orientuotą MEB platformą — ir tuo pačiu pasiūlys Audi specifinį interjero ir eksterjero apdirbimą, kuris pagrįstų prabangos ženkliuko pasirinkimą.

Pirkėjams svarbiausia bus tai, ar šis kompaktiškas EV gebės subalansuoti kainą, realų nuvažiuojamą atstumą ir įkrovimo galimybes prieš konkurentus — ypač tuos, kurie jau siūlo pažangias 800 voltų sistemas. Taip pat aktualu, kaip Audi pozicionuos A2 e-tron kainos ir įrangos santykį: ar jis taps tikru „žingsniu į Audi“ miesto pirkėjams, ar liks labai artimas Volkswagen grupės broliams tiek technologiškai, tiek kainodara.
Paklotai, stabdžiai ir ką atskleidžia šnipinėjimo nuotraukos
Vienas iš aiškiausių prototipo požymių — galinės būgninės stabdžių sistemos, kuri yra įprastas sprendimas MEB pagrindu kurtiems automobiliams, optimizuotiems masinei, ekonomiškai orientuotai gamybai. Priekinė automobilio dalis naudoja lipduką vietoje veikiančių grotelių, greičiausiai slėpdama tikruosius jutiklius ir oro išsiurbimo angas. Išbandymo modelio detalės taip pat atskleidžia kelis svarbius elementus ir užuominas apie galutinį produktą:
- ID.3 stiliaus priekinės ketvirtinės stiklo formos ir bendros ketvirčio bei korpuso proporcijos, kurios suteikia erdvės pojūtį salone ir gerina aerodinamiką.
- Šoninė apdaila, primenanti Q4 e-tron krosoverį, kuri gali būti praktinis apsaugos elementas miesto važinėjimui ir estetinis akcentas.
- Padalintų priekinio apšvietimo modulių išdėstymas ir ant ratų montuojami jutikliai, rodomi bandymo metu, liudija apie modernių ADAS sistemų integraciją ir pažangesnę diagnostiką.
- Kompaktiška, aerodinaminė galinė dalis, kuri atkuria originalaus A2 lašo formos siluetą — sprendimas, kuris prisideda prie mažesnio oro pasipriešinimo ir didesnio nuvažiuojamo atstumo.
Šie vizualiniai požymiai patvirtina pranešimus, kad Audi planuoja modelį pozicionuoti kaip praktišką penkių durų hečbeką arba šiek tiek pakeltą, krosoverišką variantą. Toks dualus požiūris leistų pakeisti du vidaus degimo variklius turinčius modelius vienu architektūriškai ekonomišku sprendimu ir tuo pačiu pritraukti skirtingų poreikių pirkėjų — nuo miesto gyventojų iki nedidelių šeimų priemiesčiuose.

Galia ir akumuliatoriaus lūkesčiai
Kai prototipas atrodo glaudžiai susijęs su Volkswagen ID.3, realistiškos pavarų agregatų specifikacijos jau sklinda rinkoje. Šaltiniai teigia, kad sportiškesnėse versijose galėtų būti siūlomas galinis elektrinis variklis, generuojantis iki maždaug 240 kW (apytiksliai 322 AG) ir 545 Nm sukimo momento. Tai būtų adekvatus sprendimas pirkėjams, kurie vertina greitesnį įsibėgėjimą ir dinamiškesnį charakterį mažame segmente. Tačiau realistiškas kasdienis variantas greičiausiai naudos apie 79 kWh talpos ličio jonų bateriją, gebančią trumpalaikiu pikiniu režimu priimti maždaug 185 kW DC įkrovimo greitį.
Nuvažiuojamas atstumas bus lemiamas parametras. Volkswagen Group MEB platforma šiuo metu veikia 400 voltų sistemoje, kuri koncepciniu požiūriu atsilieka nuo kai kurių konkurentų, siūlančių 800 voltų architektūras C segmento modeliuose. Vis dėlto optimizuotas baterijos ir vidaus komponentų išdėstymas, kartu su efektyvia aerodinamika ir energijos regeneracijos sistemomis, gali užtikrinti konkurencingą WLTP arba EPA nuvažiuojamą atstumą, ypač pirkėjams, kurių daugiausia naudojimo scenarijus yra miestas arba trumpi tarpmiestiniai maršrutai. Svarbu atkreipti dėmesį į realius testų rezultatus, temperatūros valdymo efektyvumą ir programinės įrangos optimizacijas, kurios turi didelę įtaką baterijos eksploatacijai ir ilgaamžiškumui.
Prisiminus: Audi A2 istorija ir kodėl tai svarbu
Audi prieš daugiau nei dešimtmetį demonstravo elektrinį A2 koncepcinį modelį; 2011 metų studija žadėjo apie 114 AG ir maždaug 270 Nm, su ribotu nuvažiuojamu atstumu — apie 200 km (124 mylios). Tais laikais technologijos ir baterijų tankis dar nebuvo pakankami, kad projektas taptų gamybiniu modeliu ekonomiškai pagrįstai. Šiuolaikinis A2 e-tron turėtų išnaudoti žymiai pažangesnę baterijų energijos tankio raidą, geresnį terminį valdymą ir spartesnį įkrovimą — tai leis automobilį pateikti kaip kur kas tikroviškesnį, kasdieniam naudojimui tinkantį elektromobilį nei ankstesnė koncepcija.
Pagrindiniai akcentai, kuriuos verta atsiminti:
- Numatomas gamybos startas: 2026 m., Ingolštate — tai reiškia, kad tiek tiekimo grandinės, tiek gamybos pajėgumų planavimas jau yra pažengęs etapas.
- Platforma: Volkswagen Group MEB (galinės ašies orientacija) — suteikianti modulinumą ir masto ekonomiją, kartu leidžiančią Audi sukurti savo asmenybę per apdailą ir programinės įrangos nustatymus.
- Galima baterija: apie 79 kWh su maždaug 185 kW DC įkrovimo galimybe — kompromisas tarp kainos, talpos ir įkrovimo greičio.
- Galimas viršutinis galingumas: apie 240 kW sportinėje versijoje, kas leistų A2 e-tron konkuruoti su dinamiškesnėmis kompaktiškų EV versijomis rinkoje.

"Jei Audi sugebės pristatyti nuoširdų kompaktišką elektromobilį su stipria surinkimo kokybe ir protinga kaina, A2 e-tron gali tapti markės vartais miestų pirkėjams", — teigia vienas pramonės analitikas. Šis požiūris pabrėžia, kad ne tik techninės charakteristikos, bet ir kainodara, prekinis ženklas, aptarnavimo tinklas bei programinės įrangos palaikymas yra lemiami veiksniai sėkmei mažojo EV segmente.
Nepriklausomai nuo to, ar Audi pavadins jį A2 e-tron ar Q2 e-tron, naujokas sieks konsoliduoti Audi įvadinį asortimentą į vieną elektrinį produktą — praktišką, stilingą ir geriau atitinkantį šiuolaikines elektromobilių lūkesčius nei ankstyvasis A2 bandymas. Ateinančiais mėnesiais ir per 2025 metus tikėtina matyti dar labiau patobulintus prototipus, aiškesnes specifikacijas ir galimus techninius variantus — nuo bazinių miesto versijų iki gerokai galingesnių komforto ir sportinių paketų. Taip pat svarbu stebėti, kaip Audi spręs kainodarą bei papildomas paslaugas, pvz., programinės įrangos atnaujinimus per orą (OTA), garantinę politiką baterijai ir vietinį aptarnavimą, kurie vis labiau tampa pirkimo kriterijais EV segmente.
Šaltinis: autoevolution
Palikite komentarą