Elektrinis Land Rover Defender Sport 2028: šnipų nuotraukos

Komentarai
Elektrinis Land Rover Defender Sport 2028: šnipų nuotraukos

7 Minutės

Elektrinis Defender laukinėje aplinkoje: šnipų nuotraukos iš Gaydon

Stipriai užmaskuotas prototipas, kurį daug kas laiko būsimos Land Rover Defender Sport versijos — pirmojo pilnai elektrinio Defender — pavyzdžiu, neseniai buvo nufotografuotas bandymų metu netoli Jaguar Land Rover vystymo centro Gaydon. Šis testinis automobilis važiavo kartu su Discovery, todėl fotografams atsivėrė aiškus atskaitos taškas ir atsiskleidė detalės, patvirtinančios, kad tai ne vien koncepcija: tai beveik serijinei gamybai paruoštas bandomasis egzempliorius, kuriam planuojama gamyba 2027 m. ir pardavimai kaip 2028 modelio metams.

Nors Defender Sport atrodo šiek tiek mažesnis už Discovery, jis vis tiek didesnis už dabartinį Discovery Sport — tai reiškia, kad jis siekia pusiausvyros tarp kompaktiško SUV judrumo ir stiprios Defender šeimos buvimo. Net po gausiu kamufliažu matoma vertikali priekis, stipriai nuolydinis priekinis stiklas ir plokščias dugnas — tokie dizaino elementai jau rodo kryptį link aerodinamiškesnio profilio. Padangos šonuose matomas purvas byloja, kad automobilis buvo tikrinamas realiomis bekelės sąlygomis, o ne tik asfalto testuose.

Ką atskleidžia šnipų nuotraukos

  • Dvi ryklio nugaros tipo antenos ir, tikėtina, tarp jų sumontuota atgal nukreipta kamera.
  • Kampuotas, funkcionalus bagažinės dangtis su išorine rankena, šalia kairiojo žibinto — praktiškas sprendimas kasdienai.
  • Nėra išorinio atsarginio rato ar akivaizdžių tvirtinimo elementų, kas rodo modernesnį elektromobilio pakavimo (packaging) požiūrį.
  • Nepriklausoma galinė pakaba ir mažos purvo apsaugos kiekvienam ratui — tai rodo dėmesį važiuoklės komfortui ir bekelės gebėjimams.

Atidžiau pažvelgus matyti ploni žibintų blokai ir „clamshell“ tipo variklio gaubtas po kamufliažu — tokie sprendimai dar nėra galutiniai, bet jie linkę rodyti švaresnę, aerodinamiškesnę siluetą palyginti su vidaus degimo varikliu varomais Defender modeliais. Tai gali pagerinti efektyvumą, sumažinti triukšmą ir padėti pasiekti geresnę elektrinio nuvažiuojamąją trasą realiomis sąlygomis.

Be estetinių niuansų, nuotraukos suteikia ir techninių spėlionių apie matomas įrangos vietas — pvz., antenų išdėstymas ir kameros pozicija gali parodyti, kaip bus integruotos pagalbinės vairuotojo sistemos ir 360 laipsnių matomumo sprendimai.

Platforma ir jėgainė: EMA bei 800 V įkrovimas

Defender Sport bus gaminamas Halewood gamykloje ir remsis Jaguar Land Rover Electric Motor Architecture (EMA). EMA sukurta mažesniems bateriniams elektromobiliams ir suteikia kelis esminius EV privalumus: 800 voltų elektros architektūrą greitam įkrovimui, pažangesnį šiluminio valdymo sprendimą ilgesniam nuolatinės apkrovos veikimui ir pakuotės (packaging) privalumus, kurie leidžia geriau išnaudoti vidaus erdvę keleiviams bei bagažui.

EMA architektūra taip pat palengvina modulinių elektrinių agregatų diegimą: nuo vieno variklio variantų iki dvikampių (dual-motor) visų ratų pavara (AWD). Atsižvelgiant į Defender ženklą ir Land Rover pozicionavimą rinkoje, labiau tikėtina dvikerio (dual-motor) sistema nei vieno variklio sprendimas — tai užtikrintų geresnį traukos pasiskirstymą ir bekelės galimybes.

Nors gamintojas oficialiai dar nepaskelbė Defender Sport galios, verta pažvelgti į JLR Range Rover Electric projektą, kuriame tikslinami maždaug 542 AG ir 850 Nm (627 lb-ft) rodikliai. Tai suteikia aiškų orientyrą, ko galima tikėtis iš aukštesnės klasės, našumo linkusio elektrinio Defender varianto: tokie skaičiai atitiktų premium SUV segmentą, kur klientai tikisi ir komforto, ir gebėjimų bekelėje.

Baterija ir nuvažiuojamoji rida

Range Rover Electric naudojama apie 117 kWh baterija, sudaryta iš 344 dvigubai sutalpintų prizmatiškų elementų, ir WLTP nuvažiuojamoji rida yra apytiksliai apie 531 km (330 mylių). Defender Sport, tikėtina, bus lengvesnis ir geriau įgilintas aerodinamiškai gale nei jo vidaus degimo variantai, todėl reali nuvažiuojamoji rida gali būti konkurencinga — bet galutiniai skaičiai priklausys nuo komplektacijos, ratlankių dydžio ir nuo specifinių bekelės konfiguracijų, kurios dažnai sumažina efektyvumą.

Reali rida taip pat priklausys nuo valdymo programinės įrangos optimizacijos, šiluminio valdymo sprendimų efektyvumo ir aerodinamikos. EMA suteikia galimybes greitai įkrauti 800 V įtampa, o tai reiškia reikšmingai trumpesnį įkrovimo laiką palyginti su tradicinėmis 400 V sistemomis, ypač naudojant aukštos galios viešosios įkrovimo stotis.

Praktinis patarimas būsimiems pirkėjams: jei planuojate dažnai vykti ilgus maršrutus ir naudojate greito įkrovimo tinklus, 800 V architektūra gali suteikti realų kasdienės eksploatacijos pranašumą ir mažinti su sustojimais susijusį laiką.

Hibridinė galimybė ir rinkos strategija

Jaguar Land Rover atidžiai stebi rinkos paklausą. Kai kuriose segmento dalyse aukštos kainos pilnai elektrinių automobilių paklausa yra nenuosekli, todėl JLR yra užsiminusi, kad EMA platforma gali būti pritaikyta ir hibridinėms pavaraMs. Tai palieka galimybę Defender Sport modelio linijoje turėti ne tik grynai elektrinę versiją, bet ir įkišamą hibridą (PHEV), kuris kai kuriems klientams gali būti patrauklesnis dėl lankstumo ir mažesnės „range anxiety“ rizikos.

Vadovybės pasikeitimai — besitraukiantis generalinis direktorius Adrian Mardell ir naujas vadovas P.B. Balaji — sutapo su didesniu akcentu plug-in hibridams. Jei JLR pasiūlys PHEV Defender Sport, tikėtina, kad vidinis degimo variklis bus Ingenium šešių cilindrų linijinis agregatas, suteikiantis sklandų galingumą ir gerą sinergiją su elektrine sistema: tai leis pasiekti aukštesnį bendrai prieinamą arba tempimo sugebėjimą, kartu išlaikant dalinę elektrinio važiavimo pranašumus.

Pramonės viduje sklinda nuomonė: „Mes ruošiame mišrią ateitį — inžinerija orientuota į EV, bet su lankstumu į elektros reikalingumą turinčius vidaus degimo sprendimus“. Tai pragmatiškas požiūris į prabangos SUV rinkos kaitą, leidžiantis gamintojui reaguoti į įvairiapusę paklausą ir reguliacinius reikalavimus regioneose, kuriuose elektrifikacija vystosi nevienodai.

Pozicionavimas rinkoje ir konkurencija

Defender Sport konkuruos su kompaktiškais prabangių elektrinių SUV ir bekelės gebėjimus turinčiais krosoveriais. Defender prekės ženklas suteikia jam stiprų reputacijos kapitalą — klientai tikisi tvirtumo ir bekelės pajėgumo, tuo tarpu EMA ir 800 V įkrovimo architektūra siekia pasiūlyti šiuolaikinį EV našumą ir patogumą. Pirkėjai lygins jį su panašiais modeliais iš Mercedes, BMW bei naujų, EV-orientuotų konkurentų, tačiau nedaug transporto priemonių gali pasigirti Defender vardu ir su tuo susijusia bekelės patikimumo pažyma.

Svarbios savybės:

  • Platforma: EMA su 800 V įkrovimo galimybe
  • Greičiausiai: dvikampė (dual-motor) AWD sistema, nepriklausoma galinė pakaba
  • Galima baterijų technologija: prizmatiški elementai panašūs į Range Rover Electric
  • Gamyba: Halewood gamykla

Be to, JLR privalo subalansuoti bekelės tradicijas ir modernios EV ergonomiką — tai reiškia ne tik didesnę akumuliatoriaus talpą, bet ir šiluminio valdymo sprendimus, kurie užtikrintų nuoseklų našumą ilgose kelionėse ar ekstremaliomis sąlygomis.

Tikėkimės, kad JLR pateiks aiškesnes specifikacijas ir dizaino detales, kai gamybos planavimas intensyvės link 2027 metų. Entuziastams Defender Sport žada intriguojantį derinį tradicinio bekelės pajėgumo ir naujos kartos elektrinės technologijos, pritaikytos vairuotojams, kurie nori nuotykių ir mažesnių emisijų be kompromisų dėl gebėjimų.

Galutinė išvada: jei JLR sugebės išlaikyti ikoninio Defender pojūtį — tvirtą formą, bekelės charakterį ir aiškią tapatybę — kartu pridedant EMA platformos efektyvumą ir 800 V greito įkrovimo privalumus, Defender Sport gali tapti rimtu žaidėju prabangių elektrinių SUV segmente. Tai bus modelis, kurį verta stebėti tiek dėl technologinių sprendimų, tiek dėl to, kaip jis išsaugos ar adaptuos legendinį Defender braižą ateities elektriniams laikams.

Šaltinis: autoevolution

Palikite komentarą

Komentarai