9 Minutės
Volkswagen Group of America paskelbė saugos atšaukimą, apimantį tam tikrus 2025 ir 2026 metų Volkswagen bei Audi automobilius — priežastis susijusios su tiekimo grandinės problema, galėjusia pažeisti priekinio saugos diržo susitraukimo mechanizmo torsiono strypus. Šis tekstas padės suprasti, kuriuos modelius liečia atšaukimas, kas nutiko gamyboje, ir ką turėtų daryti savininkai dabar.
Trumpa problema: tiekimo gedimas ir jo pasekmės
Problemos šerdis — tiekėjo subkomponentas: kamuoliukų tiekimo (ball feeder) mechanizmas užstrigo ir tai galėjo sukelti torsiono strypo (torsion bar) pažeidimą priekinio saugos diržo susitraukimo mekanizme (retractor). Gamybos defektą rugsėjo 5 d., 2025 m., pranešė saugos sistemų tiekėjas Autoliv. Vėlesnis vidinis peržiūros procesas identifikavo iki 1 042 automobilių, kuriuose gali būti pakitę arba pažeisti retractor‘iai.
Ką reiškia „pažeistas torsiono strypas“?
Torsiono strypas yra metalo elementas, esantis saugos diržo susitraukimo mechanizmo viduje. Jo uždavinys — kontroliuoti ir grąžinti ritinėlį tam tikru momentu, užtikrinant, kad diržas per trumpą akimirką susitrauktų ir stabilizuotų keleivį ar vairuotoją kritinio stabdymo ar susidūrimo metu. Jei strypas įtrūkęs arba deformuotas, išsitraukimo/snaužimo trajektorija gali būti pakeista ir, per didelės apkrovos atveju, retractor gali veikti ne taip, kaip numatyta. Tai galėtų sumažinti prispaudimo efektyvumą, didinant traumų riziką priekyje sėdinčių asmenų.
Kurie modeliai ir gamybos langai įtraukti?
- Volkswagen: 2025 Golf GTI ir Golf R (pagaminti Volfsburge tarp 2025-06-25 ir 2025-07-11)
- Audi (2025): A5, A6 Sportback e-tron, S5, S6 Sportback e-tron
- Audi (2026): Q4 e-tron ir Q4 Sportback e-tron
Šie modeliai pastatyti ant keturių pagrindinių architektūrų: MQB (Golf GTI, Golf R), MLB (A5/S5) ir Audi elektrinėms platformoms MEB ir PPE. Skirtingos platformos reiškia, kad komponento tiekimas ir surinkimas vykdytas per skirtingus linijų procesus, tačiau identiškas subkomponentas galėjo būti naudojamas kelioms modelių eilėms — todėl ir kilo tarpplatforminis atšaukimas.

Kodėl tai svarbu jums ir saugumui?
Jei priekinio saugos diržo retractor mechanizmas neveikia tinkamai, tai gali tiesiogiai paveikti žmogaus prispaudimą avarijos metu. Gerai sureguliuotas ir sveikas retractor leidžia diržui susitraukti optimaliai, sumažina sužalojimų tikimybę ir dirba kartu su oro pagalvėmis. Bet ir nedidelis mechaninis pažeidimas gali pakeisti įtampos taškus arba sukelti netikėtą mechanizmo užstrigimą. Volkswagen Group of America teigia, kad iki šiol nebuvo pranešta apie sužalojimus, susijusius su šia problema — visgi prevencija ir greitas remontas yra būtini.
Kokios rizikos lieka?
Rizika priklauso nuo to, ar retractor yra pažeistas ir ar pažeidimas reikšmingas. Galimos situacijos:
- Mechanizmas veikia, bet yra silpnesnis — reaguoja lėčiau, prastesnė apsauga per smūgį;
- Mechanizmas užstringa — diržas negali susitraukti arba atgal suvynioti normaliai;
- Mechanizmas visiškai sugenda — ekstremalus atvejis, kuriame diržas neveikia tinkamai.
Remontas, terminai ir savininkų informacija
Autoliv ir susijęs sub-tiekėjas rugsėjo 2025 m. ištaisė gamybos klaidą. Tačiau tiekimo ciklai reiškė, kad galutinės įtariamos surinkimo dalys dar buvo sumontuotos į automobilius rugsėjo mėnesį. Volkswagen ir Audi atstovai pavedė salonams pakeisti bet kuriuos įtartinus priekinio saugos diržo retractor’us tinkamai pagamintais vienetais, ir šis pakeitimas klientui nekainuos.
- Įtariami transporto priemonių VIN numeriai buvo įkelti į Volkswagen ir Audi vartotojų atšaukimo puslapius 2025-09-26.
- Savininkai ir nuomininkai planuojami informuoti pirmosios klasės paštu maždaug 2025-11-21.
- Jei norite tikrinti dabar: įveskite VIN numerį atitinkamame prekės ženklo puslapyje (Volkswagen arba Audi) ir sužinokite ar jūsų automobilis yra įtrauktas.

Ką daryti, jei jūsų automobilis paženklintas?
Veiksmai yra paprasti, bet svarbūs:
- Patikrinkite VIN internete arba susisiekite su savo artimiausiu autorizuotu Volkswagen arba Audi salonu.
- Jei VIN rodo, kad automobilis įtrauktas, užsirašykite dėl nemokamo serviso ir pakeitimo — salonas pakeis priekinio saugos diržo retractor’į.
- Neatidėliokite remonto: nors procedūra yra greita, saugumas neturėtų laukti.
- Išlaikykite dokumentus: serviso kvitas gali būti svarbus ateityje, jei kiltų papildomų draudimo ar techninių klausimų.
Modelių kontekstas ir techniniai akcentai
Nors atšauktų automobilių skaičius (iki 1 042) yra menkas palyginti su bendru gamybos mastu, tai apima tiek vidaus degimo, tiek visiškai elektrinius modelius — pabrėžiant, kad tiekimo grandinės problemos neatskiria platformų. Štai keletas modelių ir jų pagrindinių techninių duomenų, kurie padės susidaryti vaizdą apie liečiamus variantus ir kodėl tai svarbu platų spektrą turintiems pirkėjams:
Volkswagen Golf GTI ir Golf R
Golf GTI (2025) dažnai vertinamas kaip sportiškas hečbekas su geru kainos ir našumo balansu. JAV rinkos kaina prasideda maždaug nuo 32 445 USD, ir jis įprastai naudoja EA888 keturių cilindrų variklį su geležine bloku dalinai nurodytas 241 AG ir 370 Nm sukimo momentu. Golf R — agresyvesnė versija su 4MOTION visų ratų pavara, sportišku pakabos deriniu ir apie 328 AG (US spec) jėga, kainuojanti arti 47 100 USD. Abu modeliai turi aktyvią vairuotojų bazę, o saugos sistemos patikimumas čia kritiškai svarbus dėl didesnių greičių ir sportinio naudojimo galimybių.
Audi pasirinkimas: nuo hibridų iki elektrinių vairavimo
Audi S6 Sportback e-tron (Premium quattro) yra našus įkraunamas hibridas, kurio kaina JAV prasideda maždaug nuo 78 700 USD. Gamintojas teigia, kad S6 Sportback e-tron gali pasiekti 0–60 mph greitį per maždaug 3,7 sekundės, pabrėžiant našumo ir technologijų koncentraciją šiame segmente. Taip pat atšaukimas apima A5, S5, A6 Sportback e-tron bei Q4 e-tron ir Q4 Sportback e-tron — tai reiškia, kad tiek tradiciniai sportiški modeliai, tiek nauji elektriniai architektūros atstovai įtraukti į veiksmus.

Regulatorinis ir kokybės užtikrinimo kontekstas
Atšaukimai veikia kaip kritinis kokybės kontrolės mechanizmas automobilių pramonėje. Kai tiekėjas aptinka potencialų defektą, pagarbiai patikima praktika yra pranešti užsakovui (šiuo atveju — Autoliv pranešė Volkswagen/Audi), atlikti vidinius tyrimus, identifikuoti paveiktus VIN numerius ir inicijuoti taisymo programą. Tokie veiksmai ne tik mažina saugumo rizikas, bet ir padeda gamintojams išlaikyti reputaciją bei atitikti nacionalinius saugos reikalavimus.
Atšaukimo praktika taip pat parodo tiekimo grandinės trūkumus: vienas sub-tiekėjo mechanizmo užstrigimas gali paveikti kelių gamyklų surinkimo linijas ir daugybę modelių. Tai kodėl tiekimo grandinės valdymas, tiek tiekėjo auditai ir automatizuotos kokybės kontrolės sistemos yra kritiškai svarbios moderniam automobilių gamybos procesui.
Kas toliau gamintojams ir tiekėjams?
Gamintojai, tokie kaip Volkswagen Group, dažnai reikalauja griežtesnių auditų ir pakeitimo procesų iš savo tiekėjų, kai atsiranda tokie įvykiai. Tai gali apimti:
- Įrangos ir proceso peržiūras pas tiekėją;
- Grąžinimo arba pakeitimo procedūrų optimizavimą;
- Papildomus testavimo etapus prieš masinę surinkimą;
- Informacijos skaidrumą tarp tiekimo grandinės partnerių.
Praktiniai patarimai automobilių savininkams
Keletas paprastų, bet veiksmingų žingsnių, kuriuos rekomenduojama atlikti:
- Reguliariai tikrinkite savo VIN atšaukimų puslapiuose (Volkswagen/Audi).
- Užsirašykite pas saloną neatidėliotinais atvejais, jei VIN pažymėtas.
- Saugojimo dokumentus atidžiai saugokite, ypač jei automobilis nuomojamas ar perduodamas kitiems asmenims.
- Kreipkitės į oficialų atstovą dėl bet kokių klausimų apie remontą, apimtį ir laiką — dažniausiai pakeitimas atliekamas per trumpą laiką ir nemokamai.
Ar verta vengti vairavimo?
Gamintojas neįvardija itakos ekstremaliai avaringumo rizikai ir teigia, kad dar nėra gauta pranešimų apie sužalojimus. Vis dėlto, jei žinote, kad jūsų automobilis įtrauktas — rekomenduojama kuo greičiau užsirašyti į servisą. Jei susirūpinote, apsvarstykite alternatyvų transportą kol bus atliktas pakeitimas.
Kaip tai veikia platesniame kontekste: pamoka tiekimo grandinėms
Šis atšaukimas yra priminimas: net ir aukštos kokybės gamintojai priklauso nuo didelės ir kompleksiškos tiekimo grandinės. Vienas smulkus komponentas, pavyzdžiui, kamuoliukų tiektuvas, gali turėti įtakos keliems modeliams ir net platformoms. Moderni automobilių pramonė naudoja vienodus komponentus daugelyje modelių dėl masto ekonomijos, bet tuo pačiu ir didėja rizika, kad klaida taps plataus masto problema. Todėl investicijos į tiekimo grandinės atsparumą — tiek automatizuotas matavimo sistemas, tiek nepriklausomus auditų, tiek greitą informacijos srautų valdymą — tampa strategine būtinybe.
Jei domitės techniniais niuansais: retractor konstrukcija turi kelis kritinius elementus — pagrindinį ritinėlį, pavasarį, įtempimo mechanizmą, stabdymo sistemą (locking mechanism) ir torsiono strypą. Daugelis šių detalių yra pagamintos be priėjimo prie masinės gamybos klaidų, tačiau jei kamuoliukų tiekimo sistema darbo metu užstringa, tai gali sukelti atskirų dalių netinkamą montavimą arba mikro-deformacijas, kurios prasmejusios nevisu metu matomos vizualiai, bet gali reikšmingai pakeisti mechanikos elgseną ekstremaliomis sąlygomis.
„Salonai pakeis įtariamus retractor‘ius be mokėjimo; VIN patikros jau prieinamos oficialiuose puslapiuose,“ – sakė įmonės atstovas.
Automobilių entuziastams ir kritišką saugumą vertinantiems vairuotojams šis atšaukimas yra vertinga pamoka: net ir mažas komponentas gali turėti didelį poveikį. Jei norite būti tikri, ar jūsų automobilis saugus — patikrinkite VIN, užsirašykite į servisą ir neleiskite, kad smulki problema taptų rimtu saugumo klausimu.
Jei reikia pagalbos VIN patikroje arba norite daugiau detalių apie atšaukimo procesą, kreipkitės į savo vietinį Volkswagen arba Audi atstovą — jie turi oficialią informaciją, pakeitimo laikus ir galimus papildomus paaiškinimus apie konkrečias transporto priemones.
Šaltinis: autoevolution
Palikite komentarą