Volvo EX60 – multi-adaptyvus saugos diržas ir inovacijos

Volvo pristato EX60 su multi-adaptyviu saugos diržu – programiškai valdomu, keleivius profiliuojančiu sprendimu, kuris dinamiškai koreguoja įtempimą ir mokosi per OTA atnaujinimus, siekiant gerinti automobilio saugą įvairiose eismo situacijose.

Komentarai
Volvo EX60 – multi-adaptyvus saugos diržas ir inovacijos

7 Minutės

Volvo kelia saugos diržų standartą su EX60

Volvo pristatė pasaulyje pirmą sprendimą keleivių apsaugai: multi-adaptyvų saugos diržą, kuris debiutuos naujajame visiškai elektriniame EX60 visureigyje. Ši sistema, jau pripažinta TIME kaip viena iš geriausių 2025 metų išradimų, iš naujo apmąsto paprastą saugos diržą – paversdama jį personalizuotu ir kontekstui jautriu apsaugos sprendimu.

Kaip veikia multi-adaptyvus diržas

Vietoje vieno bendro įtempimo režimo, Volvo sistema nuolat analizuoja duomenis iš automobilio viduje ir išorėje esančių jutiklių. Transporto priemonė profiliuoja kiekvieną keleivį atsižvelgdama į ūgį, svorį, kūno formą ir sėdėjimo padėtį, ir šiuos parametrus sujungia su realaus laiko informacija apie važiavimo sąlygas – greitį, vairavimą, stabdymą ir bet kokio artėjančio susidūrimo rimtumą.

Galiausiai diržas dinamiškai koreguoja apkrovą ir įtempimą, kad apsauga būtų tikslesnė. Didelis keleivis, esantis prieš aukštos energijos šoką, gali gauti stipresnį įtempimą, kad būtų sumažintas viršutinės kūno dalies judėjimas, o mažesnėms ar silpnesnioms fiziognomijoms pritaikytas švelnesnis fiksavimas sumažina šonkaulių ar krūtinės traumų riziką mažesnės energijos įvykiuose. Tai žingsnis nuo universalių sulaikymo priemonių prie to, ką Volvo apibrėžia kaip intelektualią, žmogų atitinkančią apsaugą.

Išsamiau apie jutiklių ir algoritmų sąveiką

Multi-adaptyvus diržas veikia kaip pažangi avarinės apsaugos dalis, integruota su kameros, radarų, ultragarso ir inercinių matavimo vienetų (IMU) sistema. Viduje sumontuotos kameros ir aukštos skiriamosios gebos jutikliai fiksuoja keleivių pozicijas, sėdynių užimančias zonas ir galimos kūno padėties kitimus. Išoriniai radarai ir LiDAR (kai kuriais atvejais) suteikia susidūrimo trajektorijos, kliūčių ir greičio prognozes. Šių duomenų sankaupa leidžia valdymo vienetui apskaičiuoti optimalią diržo tvirtinimo jėgą milisekundžių tikslumu.

Techniniai sprendimai apima kelis mechaninius ir elektroninius komponentus: elektrinius įtempimo ritinius, dinamiškai valdomus apkrovos ribotuvus ir greitą reagavimo valdiklį, kuris per trumpą laiką keičia diržo charakteristikas. Algoritmai įvertina ne tik keleivio fizinį profilį, bet ir susidūrimo kampą, amortizacijos galimybes, oro pagalvių įsijungimo seką bei transporto priemonės struktūrinę deformaciją prognozuojant. Tai suderina tradicinę pasyvią apsaugą su aktyvia adaptacija, kuri skirta sumažinti specifines sužalojimų priežastis.

Praktinis pavyzdys: priekyje esantis suaugęs keleivis ir šone sėdintis vaikas gali gauti skirtingą diržo valdymą tuo pačiu metu – priekinio keleivio sistema užtikrina mažesnį viršutinės kūno dalies smūgį, o vaiko zonoje papildomas švelnumas apsaugo nuo pernelyg didelio spaudimo krūtinės srityje. Tokia diferencijuota apsauga atitinka modernius traumos fiziologijos tyrimus ir keičia suvokimą apie tai, ką reiškia „saugos diržas“ 2020–2030 m. automobilių dizaino kontekste.

Išskirtinumas ir palyginimas su esamais sprendimais

Rinkoje yra keletas pažangių įtempimo mechanizmų ir priešavarinės fiksacijos sistemų, tačiau dauguma jų vis dar remiasi keletu fiksuotų scenarijų ir ribotomis profiliavimo galimybėmis. Volvo multi-adaptyvus diržas skiriasi tuo, kad jo centrinė vertė yra nuolatinis, daugiamatis profilavimas ir kontekstinė reakcija. Tai reiškia, kad sistema nėra vienkartinis sprendimas – ji nuolat prižiūri keleivio būklę ir važiavimo sąlygas, kad galėtų išvesti tikslesnę apsaugą kiekvienam atvejui.

Tokia adaptacija gali būti ypač vertinga mišriame eismo kontekste: miesto spūstyse, greitkeliuose, vingiuotuose keliuose ir užmiestyje, kur susidūrimų mechanika ir rizikos faktoriai drastiškai skiriasi. Be to, šis sprendimas suderina humaniškesnį požiūrį – mažina „over-protection“ (perdėtą fiksaciją) riziką mažesniems keleiviams ir padidina apsaugą potencialiai sunkesnėse situacijose.

Smart, mokanti sauga

Viena iš ryškių šios sistemos savybių – tai programinė orientacija. Kaip ir daugelis kitų Volvo kitų kartų saugos technologijų, multi-adaptyvus diržas bus atnaujinamas per orą (OTA). Tai reiškia, kad, surenkant anonimizuotus realaus pasaulio važiavimo duomenis ir vykdant pažangias avarijų simuliacijas, valdymo algoritmai bus tobulinami nuolat. Trumpai tariant, EX60 ne tik taikys apsaugą – jis mokysis geriau saugoti laikui bėgant.

Programinis požiūris suteikia keletą privalumų: greitesnį klaidų taisymą, naujų scenarijų įdiegimą be fizinių serviso vizitų, ir galimybę reaguoti į naujus saugos tyrimus bei teisinius reikalavimus. Taip pat tai sukuria platformą greitai integruoti papildomas funkcijas, pvz., adaptuotus avarijos scenarijų profilius skirtingoms rinkoms ar specialias versijas, skirtas komerciniams transporto sprendimams.

Duomenų privatumas ir saugumas yra esminiai: Volvo teigia, kad visi duomenys bus anonimizuojami, o telemetrijos perdavimas užtikrins saugius protokolus. Tokio tipo OTA strategija reikalauja tvirtos kibernetinės apsaugos, kad būtų išvengta nesankcionuotų įsibrovimų į valdymo sistemą ir saugos funkcijas.

Svarbios savybės:

  • Realiu laiku atliekamas keleivių profilavimas pagal ūgį, svorį ir sėdėjimo pozą
  • Dinaminis diržo įtempimas, pritaikytas susidūrimo energijai ir keleivio dydžiui
  • Integracija su automobilio jutiklių sistema situacinei suvokimo valdymui
  • OTA atnaujinimai, tobulinantys valdymo algoritmus pagal naujus duomenis

Vieta Volvo elektrinių modelių gamoje

EX60 užima poziciją tarp Volvo kompaktiško EX30 ir flagmaninio EX90 elektrinių visureigių, atspindėdamas prekės ženklo skandinaviškas prioritetų linijas: paprastumą, tvarumą ir saugą. Volvo ilgalaikis tikslas – nulinis susidūrimų skaičius ir nulinės aukos naujuose modeliuose, ir multi-adaptyvus saugos diržas yra konkreti priemonė, vedanti link šio tikslo.

Ši technologija statybinė ant neseniai įdiegtų pažangių saugos sprendimų serijos. Praėjusiais metais kompanija sulaukė pripažinimo už Driver Understanding System – dirbtiniu intelektu paremta funkcija, stebinti vairuotojo dėmesį ir savijautą, kuri šiuo metu prieinama EX90 ir ES90 modeliuose. Multi-adaptyvus diržas yra logiškas tęsinys – plečiantis saugos arsenalui nuo vairuotojo stebėjimo iki keleivių individualios apsaugos.

Be to, ši sistema gali turėti poveikį draudimo pramonės vertinimams: vairuotojai ir savininkai gali matyti mažesnes rizikas ir galimai palankesnes draudimo sąlygas, kai automobilis aktyviai mažina traumų tikimybę įvairiose eismo situacijose. Tai taip pat atveria naujas galimybes flotelėms ir komerciniams naudotojams, kuriems saugos rodikliai yra svarbus kaštų ir reputacijos veiksnys.

Dizainas ir technologijos, atsižvelgiant į praktiškumą

Nors multi-adaptyvus diržas yra pirmiausiai saugos naujiena, jo integracija į EX60 pabrėžia Volvo subalansuotą požiūrį į elektrinių automobilių dizainą. EX60 tikimasi pasiūlys rafinuotą skandinavišką estetiką, efektyvius elektrinius variklius ir funkcionalumą, kuris pozicionuos jį kaip aukštesnės klasės vidutinio dydžio elektrinį SUV. Nors tikslios variklio konfigūracijos ir nuvažiuojamo atstumo skaičiai dar nepatvirtinti, EX60 rolė tarp EX30 ir EX90 leidžia manyti, kad jis tikslins į pirkėjus, kurie ieško efektyvumo, komforto ir pažangios saugos.

Praktiškumo požiūriu, multi-adaptyvus diržas buvo projektuotas taip, kad netrikdytų kasdienio naudojimo patogumo: mechaniniai komponentai yra kompaktiški, o programinė dalis sukurta taip, kad reikalautų minimalios priežiūros. Interjero projektavimas ir sėdynių ergonomika taip pat derinama su diržo valdymu, kad būtų pasiektas optimalių apsaugos ir komforto balansas. Tai reiškia, kad dizainas ir inžinerija veikia kartu – nuo sėdynės formos iki saugos jutiklių išdėstymo.

Citata iš Volvo saugos komandos:

'Su šia technologija EX60 gali pritaikyti apsaugą tiek pagal žmogų, nešiojantį diržą, tiek pagal aplinkines sąlygas,' sako Åsa Haglund, Volvo Cars Safety Center vadovė. 'Tai personalizuota, tiksli ir nuolat tobulėjanti sistema.'

Kada galėsite ją išvysti

Volvo planuoja EX60 pasaulinę premjerą transliuoti internetu 2026 m. sausio 21 d. iš Stokholmo. Renginyje tikėtina bus pateikti išsamūs techniniai parametrai, kainodaros gairės pagrindinėms rinkoms ir daugiau demonstracijų, kaip multi-adaptyvus saugos diržas veikia kartu su kitomis pažangiomis vairuotojo pagalbos sistemomis (ADAS).

Ar jūs ieškote elektrinio automobilio, ar svarstote saugumo sprendimus – Volvo naujas saugos diržo koncepcija signalizuoja esminį poslinkį automobilių saugos srityje: nuo pasyvių sulaikymo įrenginių prie adaptuojamos, programiškai valdomos apsaugos, pritaikytos konkretiems keleiviams ir realioms situacijoms. Tai atveria naują etapo ribą tiek inžinerijos, tiek reguliacinės politikos srityse, ir tikėtina paskatins tolesnę saugos inovacijų bangą visame pramonės sektoriuje.

Šaltinis: autoevolution

Palikite komentarą

Komentarai