8 Minutės
Li Auto pristato D19 — pilno dydžio flagmaną, kuris nustebina rinką
Kinų automobilių gamintojas Li Auto, kuriame dalį akcijų valdo Stellantis, pristatė savo naują flagmanų SUV modelį D19. Šis automobilis pozicionuojamas pilno dydžio prabangių visureigių segmente ir yra maždaug 5,2 metrų ilgio — panašaus užimamumo kaip BMW X7 ar Mercedes‑Benz GLS. D19 pristatomas su agresyvia kainodara, kuri pritrauks dėmesį: pradinė kaina sieks apie 250–300 tūkst. RMB (maždaug 35–42 tūkst. USD), t. y. lygiavertė kainai, kokią JAV turi Toyota RAV4.
Kodėl D19 yra svarbus
D19 nėra tik dar vienas didelis visureigis. Tai Li Auto strateginis žingsnis, parodantis gamintojo ambicijas konkuruoti su pasaulinėmis prabangių automobilių markėmis, siūlant didelio formato saloną, pažangias technologijas ir ilgesnį nuvažiuojamą atstumą už visiems prieinamą kainą. Li Auto neseniai pažymėjo vieno milijono pagamintų automobilių ribą, ir D19 turėtų tapti modeliu, pritvirtinančiu įmonės pozicijas išmaniųjų elektromobilių rinkoje.
Šio modelio reikšmė yra kelių lygių. Pirma, tai produktas, kuris parodytų Li Auto galimybes kurti didelės erdvės, aukštos klasės interjerus ir pažangius variklio sprendimus. Antra, D19 gali pakeisti vartotojų lūkesčius dėl kainos ir pasiūlymos santykio prabangiame segmente — tradiciškai didesnes išlaidas turinčius prabangos elementus stengiantis siūlyti už santykinai žemesnę kainą. Trečia, D19 gali tapti eksporto veidu — jei Li Auto užtikrins homologaciją, garantijos servisą ir popierių suderinamumą, modelis turi potencialą pasiekti ir Europos ar Azijos rinkas, kur prabangus elektrinis visureigis su ilgu nuvažiuojamu atstumu sulauks susidomėjimo.
Konkurencinė aplinka Kinijoje ir tarptautiniu mastu yra intensyvi: vietiniai gamintojai, tokie kaip BYD, NIO, Xpeng, bei tarptautiniai prekiniai ženklai, plečia savo elektromobilių portfelius. Li Auto pozicionuoja D19 kaip alternatyvą — tiek savo technologiniu paketu (ypač hibridinių sprendimų ir EREV tipo koncepcijos srityje), tiek dizaino kalba. Bendrovės partnerystės ir investicijos, įskaitant Stellantis dalyvavimą, gali suteikti tiek technologinį, tiek gamybos pranašumą.

Varikliai ir nuvažiuojamas atstumas
Li Auto siūlys D19 su dviem variklių konfigūracijomis: visiškai elektriniu (BEV) variantu ir išplėstinio nuvažiuojamo atstumo hibridu (EREV arba išplėstinio nuotolio hibridinė sistema). Pagal įmonės pateiktus duomenis:
- Elektrinis variantas orientuojamas į daugiau nei 630 km nuvažiuojamą atstumą pagal CLTC ciklą.
- Išplėstinio nuotolio hibridas žada kombinuotą nuvažiuojamą atstumą, viršijantį 1 300 km vienu kuro baku ir viena baterijos įkrova.
Realybėje CLTC (China Light‑duty Vehicle Test Cycle) dažnai suteikia didesnius skaičius nei WLTP ar EPA ciklai, todėl tarptautiniams pirkėjams verta atsižvelgti į skirtumus. Visgi skaičiai, ypač hibridinio varianto atveju, yra orientuoti į ilgesnes keliones be sustojimų ir pritraukia žingsnį link praktiškumo rinkose, kur įkrovimo infrastruktūra dar nėra visiškai išvystyta.
Techniniai aspektai, kuriuos verta atkreipti dėmesį: BEV versijoje paslaptis lieka baterijos talpa (kWh), chemija (NMC ar LFP), įkrovimo galia (kW) ir temperatūros valdymo sistema. Hibridinis arba išplėstinio nuotolio sprendimas greičiausiai remsis mažesniu vidaus degimo varikliu ar generatoriumi, kuris papildomai krauna akumuliatorių, taip užtikrindamas itin didelį bendrą nuvažiuojamą atstumą. Tokia koncepcija jau buvo pritaikyta ankstesniuose Li Auto modeliuose, kur ji sulaukė teigiamo klientų atgarsio dėl praktiškumo ilgesnėse kelionėse.
Priklausomai nuo baterijos talpos, BEV variantas galėtų pasiūlyti greito įkrovimo galimybes 150–350 kW DC įkrovimo diapazone (tai yra rinkoje dažni lygiai aukštesniems modeliams), kas leistų 10–80 % įkrovą pasiekti per 20–35 minutes. Tačiau tai spėjimas — oficialios specifikacijos turėtų patikslinti krovimo charakteristikas. Hibridiniam variantui svarbu kurui būdingas efektyvumas, degalų bakas ir generavimo galia, kurie sprendžia bendrą kombinuotą nuvažiuojamą atstumą.
Taip pat reikėtų atsižvelgti į energijos vartojimo rodiklius (kWh/100 km), kurie priklausys nuo automobilio svorio, aerodinamikos, variklio efektyvumo ir padangų. Didesnis svoris ir didesnė frontal area typiškai mažina elektrinį nuvažiuojamumą, todėl gamintojai investuoja į efektyvų šilumos valdymą ir regeneracinį stabdymą.
Dizainas ir išorinės ypatybės
Eksterjero dizainu D19 akivaizdžiai remiasi ultra‑prabangių visureigių kalba — formų ir proporcijų sprendimai sukelia asociacijas su Rolls‑Royce Cullinan ir Mercedes‑Maybach GLS. Išskirtiniai dizaino elementai apima suskirstytus priekinio žibinto modulius, pilno pločio LED šviesų juostą gale, ryškiai išreikštą chromuotą D‑stulpelį ir didelius blizgius diskinius ratlankius, kurie sustiprina automobilio prabangos įspūdį.
Be estetinių sprendimų, verta atkreipti dėmesį į bendrą proporciją: 5,2 metrų ilgis suteikia erdvės trečios eilės sėdynėms arba dideliam bagažo skyriui, priklausomai nuo interjero konfigūracijos. Aukštas kapotas, ilgas variklio gaubtas ir trumpi priekiniai/peretiniai nuolydžiai sukuria solidų, bet modernų profilį.
Funkciškai D19 gali turėti adaptuotą oro srautų valdymą (aktyvūs grotelės), nepriekaištingą izoliaciją triukšmui ir vibracijoms, pakabos reguliavimą pagal kelio sąlygas (oro arba reguliuojama variklio pakaba) bei galimą galinės pakabos nepriklausomą valdymą komfortui ar sportiniam važiavimui. Kiti prabangos elementai gali apimti stumdomą panoraminį stoglangį, slankiojančias galines duris arba integruotus stogo bagažo laikiklius, kurie sukuria praktiškumo ir prestižo kombinaciją.

Interjeras, technologijos ir vairuotojo pagalbinės sistemos
Nors oficialių interjero nuotraukų dar nebuvo paskelbta, Li Auto teigia, kad D19 salonas bus aukštos technologijos: pažangi skaitmeninė prietaisų skydelis, atskiras keleivio ekranas ir stogo LiDAR modulis, skirtas sudėtingesniems vairuotojo pagalbiniams sistemų (ADAS) sprendimams. Tokia įranga rodo, kad Li Auto siekia ne tik estetikos, bet ir funkcionalumo bei saugumo lygio, kuris konkuruotų su aukštesnės klasės ženklais.
Du Qualcomm Snapdragon 8797 lustai numatomi valdyti tiek infotainment sistemą, tiek ADAS programinę įrangą. Tai reiškia didelį skaičiavimo pajėgumą, reikalingą realaus laiko vaizdo apdorojimui, sensorinių duomenų fuzijai ir over‑the‑air (OTA) atnaujinimams. Aukštas skaičiavimo pajėgumas leidžia įdiegti sudėtingesnes funkcijas: eismo juostų palaikymo, išlyginto autopiloto greičio ir kelių sąlygų pripažinimo, automatinio eismo adaptavimo ir galimų V2X ryšio sprendimų.
Salone galima tikėtis kelių eilučių sėdynių konfigūracijų (5, 6 arba 7 vietos), aukštos klasės medžiagų (natūrali oda, medžio intarpai, minkšti paviršiai), pritaikomo aplinkos apšvietimo, prabangios garso sistemos (galbūt bendradarbiavimas su žinomais audio gamintojais), kelių zonų klimato kontrolės su individualiai reguliuojamomis sėdynėmis ir ventiliacija. Tokios ypatybės yra svarbios prabangių SUV pirkėjams, kurie ne tik vertina technologijas, bet ir komfortą bei garso izoliaciją ilgesnėse kelionėse.
Kalbant apie ADAS lygį, LiDAR integracija ant stogo rodo troškimą pasiekti aukštesnį situacijos suvokimo lygį, palyginti su sistemomis, kurios remiasi tik kameromis ir radarais. Nors galutinė autonominio vairavimo klasė priklausys nuo programinės įrangos, duomenų apdorojimo, jutiklių išdėstymo ir teisinių ribojimų, LiDAR įtraukimas suteikia papildomą saugumo sluoksnį ir geresnį objekto aptikimą sudėtingose sąlygose vakare ar blogo matomumo metu.
Akcentai:
- Flagmaninė pozicija virš esamų Li Auto modelių.
- Prabangus dizainas prieinamoje kainos kategorijoje.
- Du pagrindiniai akcentai: visiškai elektrinė ir išplėstinio nuotolio hibridinė transmisijos galimybės.

Cituojama: „D19 žymi Li Auto ketinimą žaisti prabangiame lygyje be prabangios bilieto kainos,“ pastebi industrijos stebėtojai.
Ar D19 sutrikdys pasaulinę prabangių visureigių hierarchiją, paaiškės laikui bėgant. Visgi jo dydžio, technologijų komplekto ir agresyvios kainodaros derinys daro šį modelį vienu įdomiausių visureigių paleidimų, kurį verta stebėti artimiausiais mėnesiais. Svarbiausi stebėjimo taškai — realūs nuvažiuojamumo rezultatai pagal tarptautinius testų ciklus (WLTP, EPA), ADAS realaus pasaulio efektyvumas, patikimumas ir aptarnavimo tinklas tarptautinėse rinkose.
Taip pat svarbu paminėti gamybos mastą ir tiekimo grandinės iššūkius: didelis užsakymų skaičius reikalauja tvaraus komponentų tiekimo, baterijų tiekimo grandinės stabilumo ir kvalifikuoto servisų tinklo išplėtimo. Li Auto sėkmė ilgalaikėje perspektyvoje priklausys ne tik nuo modelio specifikacijų, bet ir nuo gebėjimo užtikrinti klientų aptarnavimą, aksesuarų prieinamumą, garantinio aptarnavimo sąlygas bei programinės įrangos palaikymą per OTA atnaujinimus.
Galiausiai, D19 parodo platesnį tendencijų kontekstą: automobilių rinka juda link didesnių, technologijų prisotintų visureigių su įvairiais hibridiniais ir elektriniais varikliais, kurių kaina vis labiau prieinama platesniam auditorijai. Jei Li Auto sugebės suderinti kokybę, patikimumą ir kainą, D19 gali tapti etaloniniu pavyzdžiu kitiems gamintojams, siekiantiems pasiūlyti prabangos jausmą neperkraunant pirkėjo biudžeto.
Šaltinis: smarti
Palikite komentarą