7 Minutės
Audi kompaktiškas elektrinis grįžta į trasą
Audi pradėjo Nürburgringo bandymus su 2027 metų A2 e-tron — visiškai elektrine kompaktiško A2 versija, kuri bando savo gamybai skirtas kėbulo detales tiek greito važiavimo, tiek ilgaamžiškumo testuose. Pirmuosiuose pastebėjimuose automobilis buvo maskuojamas po Volkswagen ID.3 GTX apdaila, tačiau naujausi prototipai aiškiau perteikia Audi tapatybę: priekinio grotelių lipdukas, įkvėptas Q4 e-tron, galinio spoilerio profilio ir langų kontūras primenantys A2 elementai, priekiniai pixelizuotos formos žibintai bei per visą priekabą einanti galinė šviesų juosta.

Dizaino palikimas: pažįstama, bet savita
Iš galo naujasis A2 e-tron aiškiai atspindi originalaus vidaus degimo A2 proporcijas ir bendrą nuotaiką, tačiau artimesnė apžiūra atskleidžia daug komponentų, perimtų iš Volkswagen kompaktiškų elektrinių modelių šeimos. Priekiniai ketvirčių langai ir santykinai trumpas galinis užsikėlimas primena ID.3, o priekiniai statramsčiai turi panašias proporcijas. Audi tai balansuoja tikslingais stilistiniais sprendimais: juodi durelių apdangalai, išraiškingas galinio lango bei spoilerio sprendimas ir būdinga Audi šviesų grafika, kuri suteikia mažajam EV savarankišką charakterį ir prekinį ženklą, matomą iš atstumo.
Bandymų automobilių priekiniai ir galiniai stiklai pažymėti geltonomis aukštos įtampos lipdukais, o galinėje ašyje pastebimos būgninės stabdžių detalės — neįprastas, bet svarbus pasirinkimas, kuris leidžia nuspėti VW Group ilgalaikį MEB architektūros pritaikymą žemesnės kainos Audi modelyje. Salono viduje tikimasi rasti mišrų sprendimą: interjeras greičiausiai derins Q6 e-tron elementus su ankstesnio dizaino Q4 e-tron sprendimais, siekiant sukurti modernų vairuotojo aplinką, tačiau išlaikyti konkurencingas gamybos sąnaudas ir prieinamumo lygį. Toks sprendimas rodo, kad Audi orientuojasi į ilgaamžiškumą, ergonomiką ir praktiškumą mažoje klasėje.

Platforma, įkrovimas ir našumo lūkesčiai
Po kėbulu A2 e-tron, tikėtina, naudos galiniu varančiuoju ratu orientuotą MEB konfigūraciją, apribotą 400 voltų elektros architektūra. Tai reiškia, kad automobilis greičiausiai nepalaikys 800 V įkrovimo top technologijos, kurią siūlo kai kurie konkurentai, tačiau Audi inžinieriai siekia, kad realūs įkrovimo laikai būtų konkurencingi ir funkciškai patogūs kasdieniam naudojimui. Ankstyvos prognozės rodo, kad 10–80 % įkrovimas gali užtrukti mažiau nei 30 minučių, kas atitinka kompaktiškų elektromobilių lygį, o Audi of America ankstesniais duomenimis nurodė, kad Q4 e-tron DC greituoju įkrovimu pasiekė maždaug 28 minučių įkrovimo laiką, todėl A2 e-tron tikrai orientuotas į realų praktinį našumą.
Galiausiai, tikėtina, kad važiuoklės parinktys apims vieno variklio, galinių varomųjų ratų konfigūraciją bei dviem varikliais aprūpintą visų ratų pavara kaip opcijas. Maksimalūs greičiai greičiausiai svyruos tarp maždaug 160 ir 180 km/val., o pagreitis bus sureguliuotas kasdieniam naudojimui ir komfortui, o ne išimtinai sportiniam charakteriui. Atsižvelgiant į dabartinius Audi elektrinių modelių pardavimo rodiklius Europoje ir Šiaurės Amerikoje, didelio našumo S arba RS flagmano startas kartu su baziniu A2 e-tron atrodo mažai tikėtinas — bent jau pradiniuose gamybos etapuose.
Kaip A2 e-tron pateks į rinką
A2 e-tron yra skirtas pirkėjams, kurie ieško „premium“ lygio kompaktiško elektromobilio su Audi ženklu, funkcionaliu vidaus erdvės išdėstymu ir efektyviu krovimo sprendimu. Jis tiesiogiai konkuruos su kitais aukštesnės klasės kompaktiniais modeliais bei atnaujintais segmentais, kuriuose dabar matome tokius žaidėjus kaip Mercedes-Benz CLA Sedan ir jų Shooting Brake versijas, kuriems kai kuriais atvejais suteikta naujesnė elektros architektūra. Nepaisant to, A2 derinys — atpažįstamas Audi dizainas, konkurencingi įkrovimo laikai ir prieinamas kainos taškas — gali padėti modeliui susikurti savo nišą rinkoje, ypač tarp pirkėjų, vertinančių prekinį ženklą, dizaino tapatumą ir praktinį kasdienio naudojimo patogumą.

Trumpi akcentai ir pagrindiniai parametrai bei lūkesčiai:
- Platforma: VW Group MEB (400V), leidžianti naudoti patikrintas elektrines komponentes ir pasinaudoti masto ekonomija gamyboje;
- Įkrovimas: tikslas — ~10–80 % per mažiau nei 30 minučių DC greituoju įkrovimu (priklauso nuo stotelės ir akumuliatoriaus talpos);
- Variklio parinktys: tikėtinos vieno variklio galios versijos ir dvikryptės visų ratų pavaros su dviem varikliais;
- Maksimalus greitis: apie 160–180 km/val., akcentuojant kasdienį praktiškumą, o ne sportinį charakterį.
Q4 e-tron kontekstas ir kainodara
Norint palyginti kontekstą: vieno variklio Q4 40 e-tron Vokietijoje pradžioje kainuoja maždaug nuo 46 150 eurų, siūlo iki maždaug 411 km WLTP nuvažiuojamą atstumą (priklausomai nuo komplektacijos ir sąlygų) ir 0–100 km/val. per apie 8,1 sekundės. Aukščiausios klasės Q4 55 quattro su dvikryptės variklio konfigūracija yra našiausias modelis, pasiekiantis 0–100 km/val. per maždaug 5,4 sekundės (JAV variantuose apie 5,0 sekundės iki 62 mylių/val.) ir gali turėti iki apie 335 AG maksimalios galios konfigūracijose. JAV rinkoje Q4 serija prasideda maždaug nuo 50 600 USD, tačiau kainos skiriasi priklausomai nuo mokesčių, dotacijų ir vietinės rinkos sąlygų. A2 e-tron, kaip padidintos vertės kompaktiškas modelis, turėtų būti pozicionuojamas žemiau kai kurių Q4 lygių, tačiau su aiškiu Audi prekės ženklo rodikliu, kuris pabrėžia kokybę ir charakterį mažesnio automobilio segmente.
„Nürburgringo testai skirti sistemų įtempių patikrinimui ir važiuoklės pusiausvyros tobulinimui,“ — sakė vienas su prototipinių programų praktika susipažinęs inžinierius. „Kompaktiškam elektromobiliui, tokiam kaip A2 e-tron, tai yra ta vieta, kur ilgaamžiškumas susijungia su realaus pasaulio valdymo savybėmis.“ Šis komentaras pabrėžia, kad Audi ne tik tikrina variklio ar akumuliatoriaus parametrus, bet ir tvirtina surinkimo kokybę, termoreguliaciją, šilumos valdymą, galinių ir priekinės dalies balansą įvairiomis sąlygomis.
Audi bandymai Nordschleife rodo prekės ženklo įsipareigojimą užtikrinti, kad A2 e-tron atitiktų vairavimo ir kokybės standartus iki pateikimo į salonus. Pirkėjams tai turėtų reikšti mažą „premium“ hečbeką su autentišku Audi charakteriu, praktišku įkrovimo pajėgumu, gerai subalansuotomis vairavimo savybėmis ir pažįstamomis MEB kaštų pranašumais, kurie leido Volkswagen Group spartinti elektrinių modelių gamybą ir pasiekti konkurencingas kainas masinėje gamyboje. Be to, MEB architektūra suteikia galimybes platformos pritaikymui skirtingoms korpusų konfigūracijoms, tad A2 e-tron galėtų tapti pagrindu ir kitiems variantams arba specialioms versijoms ateityje.
Technologijų lygmenyje A2 e-tron gali gauti pažangesnius pagalbinius vairavimo sprendimus, tokius kaip adaptacinis kruizinis valdymas, eismo juostos pagalba, 360 laipsnių vaizdai ir hibridiniai vairuotojo pagalbos paketai, kurie šiuo metu yra standartas daugelyje Audi modelių. Akumuliatoriaus valdymo sistemos (BMS) tobulinimas, terminė kontrolė ir programinės įrangos optimizacijos bus svarbios sritys, siekiant užtikrinti ne tik efektyvumą, bet ir akumuliatoriaus ilgaamžiškumą per visą eksploatacijos laikotarpį.
Rinkodaros kampanijoje Audi tikėtina pabrėš A2 e-tron kaip miesto ir priemiesčio mobilumo sprendimą, kuris tuo pačiu suteikia prekinio ženklo prestižą. Tuo pačiu metu gamintojas greičiausiai akcentuos mažą eksploatavimo kainą, prieinamumą įkrovimo infrastruktūrai ir paprastą kasdienį naudojimą. Tokia pozicija leidžia A2 e-tron konkuruoti su kitais kompaktiškais EV bei pritraukti tuos pirkėjus, kurie nori Audi kokybės, bet ieško mažesnio automobilio su mažesnėmis eksploatavimo sąnaudomis.
Galiausiai, A2 e-tron pasirodymas rinkoje gali būti svarbus Volkswagen Group strateginiam tikslui išlaikyti ir išplėsti pirkėjų bazę elektromobilių segmente: pasiūlyti įvairių kainų lygių produktus, kurie remiasi bendromis platformomis, bet skiriasi dizaino ir prekinio ženklo patrauklumu. Tokiu būdu Audi gali išlaikyti savo poziciją kaip premium gamintojas, tuo pačiu naudojant grupės masto ekonomiją, kad pasiūlytų prieinamesnius elektrinius modelius platesniam auditorijos ratui.
Šaltinis: autoevolution
Palikite komentarą