7 Minutės
Lamborghini lieka ištikimas vidaus degimo varikliams — kol kas
Lamborghini vadovas teigia, kad Sant'Agata Bolognese prekinis ženklas ir toliau vystys benzinu varomus plug-in hibridus ir artimiausiu laikotarpiu išlaikys vidaus degimo variklius (VDV) savo gamoje. Kalbėdamas Londono parodoje, Stephan Winkelmann BBC sakė, jog klientai vis dar trokšta „garso ir jaudulio“, kurį suteikia degimo varikliai, todėl šie jėgainės tipai išliks esminiu Lamborghini identiteto elementu bent jau per ateinančius dešimt metų. Šis pareiškimas pabrėžia markės prioritetą derinti auditorijos lūkesčius su technologinėmis ir reguliacinėmis permainomis automobilio pramonėje.
Kodėl hibridai, o ne visiškai elektriniai automobiliai — bent kol kas
Winkelmann atkreipė dėmesį į visuomenės susidomėjimo poslinkį: pradinė entuziazmo banga dėl elektromobilių aprimo, o tai atvėrė strateginę galimybę daugiau dėmesio skirti hibridinei technologijai. Lamborghini planuoja netrukus apsispręsti dėl savo flagmanų ateities — įskaitant klausimą, ar kitas Lanzador modelis bus visiškai elektrinis, ar siūlomas kaip plug-in hibridas. Tokie sprendimai apima ne tik techninę galimybių analizę, bet ir rinkos prognozių, reguliavimo spaudimo bei klientų lūkesčių balansavimą.
„Turime apsispręsti, ar pereisime prie visiškai elektrinių modelių, ar, atsižvelgdami į naujas sąlygas, pasirinksime hibridinį kelią,“ sakė Winkelmann. „Vidaus degimo variklių išlaikymas per artimiausius dešimt metų yra svarbus mūsų sekmei.“ Bendrovė taip pat pabrėžia korporatyvinę atsakomybę, tačiau pažymi, kad Lamborghini mažos gamybos apimtys riboja jos bendrą poveikį aplinkai, palyginti su masinės gamybos automobilių gamintojais. Ši pastaba atspindi įmonės poziciją dėl emisijų mažinimo kompromisų — aukštos klasės sportinių automobilių gamyba savaime yra žymiai mažesnė pagal kiekį, tačiau vieneto CO2 emisija gali būti didesnė, todėl sprendimus lemia tiek prestižas, tiek technologiniai sprendimai.

Gaminių linija, našumas ir rinkos pozicionavimas
Būdama Volkswagen grupės dalimi, Lamborghini šiuo metu siūlo siaurą, bet kryptingą portfelį, kuriame tradicinis superautomobilio spektaklis dera su elektrifikacijos elementais. Toks portfelis leidžia markei išlaikyti savo aukštosios klasės statusą, tuo pačiu eksperimentuojant su technologiniais sprendimais, kurie užtikrina techniškai įdomų vairavimo charakterį. Lamborghini pozicionavimas rinkoje grindžiamas ekskliuzyvumu, aukštais našumo rodikliais ir aiškia prekinio ženklo tapatybe, tad bet koks žingsnis į elektrifikaciją vertinamas per šią prizmę.
- Revuelto (hibridinis superautomobilis) — V12 variklis su elektros pagalba, galintis trumpai važiuoti tik elektrine pavara, tačiau su ribotu EV nuotoliu. Revuelto pavyzdys rodo, kaip lyginami aukštos galios V12 sprendimai su elektrinės traukos momentu, leidžiančiu gerinti akceleraciją ir momentinį atsaką, tačiau baterijų masė ir talpa riboja tik elektrinį nuvažiuojamą atstumą.
- Kiti flagmanų hibridiniai superautomobiliai, jungiantys benzininį ir elektrinį varymą — tokiuose modeliuose derinami aukštos kvalifikacijos vidaus degimo varikliai su elektrinėmis pavardėmis, kurios suteikia tiek papildomą galios rezervą, tiek momentinį prieinamumą. Tokios konfigūracijos asketizuoja našumą lenktynių sąlygomis, bet taip pat kelia klausimus dėl svorio optimizavimo ir šilumos valdymo.
- Urus SUV — siūlomas tiek tradicinėje, tiek hibridinėje versijose ir sudaro daugiau nei pusę Lamborghini pardavimų. Urus yra svarbus modelis markės komercinei sėkmei: tai praktiškesnis ir platesnės auditorijos prietaisas, leidžiantis Lamborghini finansuoti itin ribotos apimties, bet labai brangius superautomobilius.
Be to, prekinis ženklas neseniai pristatė itin ribotą modelį — Fenomeno, kurio kiekis apribotas vos 30 egzempliorių, su deklaruojamu maksimalios greičio rodikliu virš 345 km/h ir pradinė kaina apie 3,5 mln. USD. Toks modelis akivaizdžiai pabrėžia Lamborghini dėmesį ekstremaliam našumui, dizaino teatralumui ir kolekcinio lygio išskirtinumui. Fenomeno įvedimas į katalogą atliepia strategiją, kai riboto leidimo automobiliai padeda išlaikyti aurą ir suteikia finansinę lankstumą tolesniems technologiniams sprendimams.
Elektrinių planų atidėjimas, bet ne nutraukimas
Anksčiau Lamborghini skelbė apie ketinimus turėti elektrinį Urus palikuonį nuo 2029 m., tačiau tas projektas buvo atidėtas. Pramonės šaltiniai dabar mano, kad visiškai elektrinis Urus greičiausiai nepasirodys anksčiau nei 2035 m. Elektromobilio ateitis Lanzador superautomobilio atžvilgiu lieka neaiški, kadangi kompanija vertina klientų paklausą, reguliacinį spaudimą ir technologinius kompromisus. Tarp svarstomų klausimų yra baterijų tankis ir masė, aušinimo efektyvumas aukštos apkrovos sąlygomis, taip pat įkrovimo infrastruktūros parengta padėtis didelės galios segmentui.
Atidėjimas nereiškia, kad elektriniai variantai yra pamiršti: techninės plėtros tempai, tokių komponentų kaip kietojo kūno baterijos (solid-state) arba aukštesnės energijos tankio ličio chemijos sprendimai, gali reikšmingai pakeisti sprendimą per artimiausią dešimtmetį. Be to, gamintojai svarsto tarp nuolatinio vidaus degimo variklių tobulinimo (įskaitant sintetinį kurą ir efektyvesnius degimo procesus) ir hibridizacijos, kuri leidžia mažinti emisijas be visiško tranzito į elektrą.
Kaip Lamborghini atrodo palyginus su konkurentais
Lamborghini atsargus požiūris kontrastuoja su Ferrari, kuri ketina kitais metais pristatyti pirmą visiškai elektrinį modelį „Elettrica“, tuo pačiu tęsdama benzininio ir hibridinio asortimento pardavimą. Ferrari pasirinkimas yra viena iš kelių strategijų aukšto našumo segmente, kur tradicija ir įvaizdis tampa viena iš pagrindinių konkurencinių priemonių. Tuo tarpu platesnė reguliacinė panorama taip pat daro įtaką: ES ir JK planuoja uždrausti naujų benzinu ir dyzelinu varomų automobilių pardavimą nuo 2035 metų, įskaitant daugelį hibridinių modelių — tai terminas, kuris privers aukštos galios prekinio ženklo gamintojus spartinti elektrifikacijos planus arba rasti išimtis ir techninius sprendimus suderinimui su naujais reglamentais.
Winkelmann pacitavo: „Mūsų klientams svarbus garsas ir emocija — todėl hibridai atliks centrinį vaidmenį.“ Ši citata atskleidžia markės prioritetą išlaikyti vairavimo patirties autentiškumą kartu su emisijų mažinimo tikslais. Klausimas, ar Lamborghini strategija patenkins tiek puristus, tiek reguliatorius, lieka atviras, tačiau kol kas ženklas statys ant hibridinio tilto tarp riaumojančios praeities ir elektrinės ateities.
Analizuojant konkurencinę aplinką, verta pažymėti kelis techninius ir rinkos elementus, kurie lemia pasirinkimus. Visų pirma, aukštos klasės sportinių automobilių pirkėjai dažnai vertina ne tik greitį, bet ir garso charakterį, variklio reakciją, kraštutinį manevringumą ir autoekskluzyvumą. Antra, elektrifikacijos mastai ir būdas priklauso nuo baterijų energijos tankio, šilumos valdymo technologijų, pavarų dėžių sprendimų ir krovimo infrastruktūros, ypač jei kalbame apie didelės galios automobilius, kurie kartais reikalauja itin greito įkrovimo po intensyvių važiavimų. Trečia, logistiniai sprendimai ir tiekimo grandinės jautrumas, ypač su retųjų žaliavų komponentais, paveikia laiką, per kurį visiškai elektriniai projektai gali tapti ekonomiškai prasmingi ir technologiškai įgyvendinami.
Be to, rinkos dalies ir maržų perspektyvos turi reikšmės: Urus modelio sėkmė rodo, kad SUV segmentas suteikia stabilų pajamų šaltinį, leidžiantį finansuoti inovacijas superautomobilių srityje. Jei visiškai elektrinis Urus užims panašiai svarbią vietą per ateinančius dešimt metų, tai reikš reikšmingą žingsnį link pilnos markės elektrifikacijos, tačiau kol kas atidėliojimai rodo, kad technologiniai ir rinkos veiksniai dar nėra vienareikšmiškai palankūs skubiam perėjimui.
Galiausiai, reikėtų paminėti ir energinio neapibrėžtumo aspektą: kuro tiekimo ir energijos kainų svyravimai, taip pat politiniai sprendimai skirtingose rinkose gali paveikti, kada ir kaip greitai superautomobilių gamintojai priims galutinį žingsnį į elektrą. Lamborghini taktika — lanksčiai reagoti, išlaikant savo tapatybę, bet ruošiant technologinį pagrindą pokyčiams — atrodo kaip bandymas suderinti trumpalaikes komercines realijas su ilgalaikiais pramonės pokyčiais.
Šaltinis: smarti
Palikite komentarą