8 Minutės
Alfa Romeo atideda pereitį į elektrinę — Giulia ir Stelvio lieka
Alfa Romeo atidėjo planus visiškai pereiti prie elektromobilių, pranešdama, kad vidaus degimo variklių versijos modelių Giulia ir Stelvio bus gaminamos iki 2027 metų. Per Tonale atnaujinimo pristatymą generalinis direktorius Santo Ficili patvirtino sprendimą: 2027 metų terminas visiškam perėjimui buvo per ambicingas, atsižvelgiant į rinkos paklausą ir prekės ženklo finansinę padėtį.
Šis žingsnis atspindi platesnį Stellantis strategijos persvarstymą. Vietoje to, kad dabartines Giorgio platformos Giulia ir Stelvio modelius būtų nutraukta per anksti, Alfa Romeo tęs pardavimus su šiomis vidaus degimo versijomis, tuo pačiu planuodama kitos kartos automobilius, kuriuose bus siūlomi tiek tradiciniai benzininiai/dyzeliniai, tiek bateriniai elektriniai variantai.
Sprendimas dėl atidėjimo taip pat atspindi realias gamyklų pajėgumų ir tiekimo grandinės galimybes – pereinamuoju laikotarpiu būtina subalansuoti investicijas, gamybos planus ir klientų lūkesčius. Dėl to Alfa Romeo laikinai tęsis dabartinę gamybos liniją, suteikdama sau laiko technologiniams sprendimams ir STLA platformos integracijai užbaigti.
Ko tikėtis iš pratęstų modelių
Nereikėtų tikėtis radikalios pertvarkos nuo nulio. Tiek Giulia (952 serija), tiek Stelvio išliks gaminami iš esmės nepakitę iki 2027 metų, numatomi tik nedideli atnaujinimai. Matomiausias pakeitimas bus lengvai perdaryta priekio dalis: nauji saugumo reikalavimai, įsigaliosiantys 2026 m. liepą, panaikins Alfos offset numerio plokštelės montavimą, todėl reikės nedidelio buferio (bamperio) dizaino pakeitimo.

Pagrindinės gairės ir punktai:
- Abiejų modelių gamyba liks FCA istoriniame Cassino fabrike Italijoje.
- Tikėtina, kad bus leidžiamos specialios serijos ir riboto kiekio leidimai, kurie palaikys susidomėjimą prekės ženklu.
- Šiai Giorgio platformai grįstiems modeliams hibridinės modifikacijos neplanuojamos; jie išliks su vidaus degimo varikliais iki įpėdinių pasirodymo.
Be minėtų pakeitimų, Alfa Romeo greičiausiai investuos į estetinius atnaujinimus (spalvų paletė, salono apdaila, technologiniai paketai) ir ribotų leidimų marketingą, siekiant išlaikyti prekės ženklo patrauklumą entuziastų akyse ir užtikrinti patrauklią pasiūlą tiems pirkėjams, kurie dar nėra pasirengę pereiti prie elektromobilių.
Cassino, Giorgio platforma ir tolimesnis kelias
Giulia 2015 m. pristatė Giorgio platformą — vairavimo dinamikai orientuotą konstrukciją, kuriai būdingas variklis priekyje ir galinę ašį labiau apkraunantis svorio paskirstymas. Šią architektūrą naudoja ir Stelvio. Giorgio šaknis matomos ne tik Alfai: jos dariniai sudaro pamatą keliems kitiems Stellantis modeliams, įskaitant Maserati Grecale, GranTurismo ir Jeep Grand Cherokee.

Ilgainiui šios konstrukcijos bazės bus perkelti į Stellantis STLA Large architektūrą, kuri yra dalis grupės plataus masto platformų portfelio. STLA Large leidžia skirtingas konfigūracijas, o Alfa Romeo sieks išsaugoti savo tradicinį priekinio variklio, galinių ratų arba tolygaus sukimo momentų paskirstymo charakterį, kuris svarbus prekės ženklo vairavimo pojūčiui.
Cassino gamykla, turinti ilgą FCA/Stellantis gamybos istoriją, išlieka strateginiu tašku. Tai ne tik gamybos vieta — Cassino turi techninį personalą ir procesus, pritaikytus aukštos kokybės sportinių sedanų bei SUV gamybai. Laikydama Giulia ir Stelvio Cassino linijose, Alfa Romeo išlaiko gamybos įgūdžius ir žaliavų tiekimo grandines, kurios vėliau padės pereiti prie naujos kartos modelių integracijos.
Perėjimas prie STLA Large architektūros numato dvi pagrindines jos orientacijas: transverse (skersinė) konfigūracija naudojama modeliams kaip Jeep Wagoneer S ir Recon, o longitudinal (išilginė) konfigūracija tinka automobiliams, panašiems į Dodge Charger. Alfa Romeo ateities Giulia ir Stelvio įpėdiniai, tikėtina, naudos išilginę STLA Large architektūrą, kad išsaugotų tradicines savybes: svorio balansą, vairavimo charakterį ir dinamišką valdymą.
Varikliai ir galimos charakteristikos
Alfa svarsto šešių cilindrų sprendimus kitos kartos modeliams, bet galutinis kelias dar neapspręstas. Kandidatai variklio pasirinkimui apima keletą technologinių variantų, kurie turi skirtingas privalumus tiek našumo, tiek emisijų valdymo kontekste:
- Atnaujinta dabartinio Ferrari kilmės 2,9 l V6 versija, jeigu ją pavyktų pritaikyti Euro 7 emisijų standartams.
- Maserati Nettuno kilmės V6 — variantas, suteikiantis aukštos klasės sportinį palikimą ir pažangias įsiurbimo bei degimo technologijas.
- Dodge Charger‘io dvigubo turbokompresoriaus eilinis šešių cilindrų variklis (inline-six), kuris dabartine modifikacija gali siekti apie 550 AG ir 720 Nm sukimo momentą.

Kontekste: Quadrifoglio 690T, montuotas limituotuose Giulia GTA ir GTAm modeliuose, generavo apie 533 AG ir 600 Nm (443 lb-ft). Šie specialūs Quadrifoglio leidimai buvo riboti iki 500 vienetų ir po 2024 metų modelio sezono pašalinti iš JAV pasiūlos, nors Europoje jie vis dar prieinami — Giulia Quadrifoglio kaina prasideda virš 89 000 eurų, o AWD Stelvio Quadrifoglio siekia beveik 97 000 eurų.
Techniniu požiūriu sprendžiant variklio pasirinkimą, Alfa Romeo turi suderinti kelis veiksnius: emisijų reikalavimus (Euro 7), kuro sąnaudų optimizavimą, svorio paskirstymo išlaikymą ir automobilio vairavimo charakterį. Šešių cilindrų varikliai gali suteikti norimą sklandų galios vystymąsi ir vibracijų kontrolę, tačiau juos sunkiau pritaikyti griežtesniems emisijų standartams be papildomų išmetamųjų sistemų ar hibridinio palaikymo.
Tuo pačiu metu Alfa gali naudoti galutinį sprendimą, kurio tikslas — suderinti tradicinį „Alfa“ vairavimo pojūtį su ateities reglamentais ir elektrifikacijos lūkesčiais: tai gali būti lengvos hibridinės pagalbinės sistemos arba naujesnės emisijų valdymo technologijos, kurios leis išsaugoti aukšto našumo variklių charakteristikas.
Rinkos pozicionavimas ir strategija
Alfa Romeo sprendimas pratęsti Giulia ir Stelvio gamybą yra tiek taktinis, tiek finansinis. Giulia ir Stelvio pardavimai atsilikdavo nuo priekinių ratų ir priekine ašimi orientuotų modelių, tokių kaip Tonale bei Junior krosoveriai. Vietoje didelių investicijų į visiškai naują modelį, kuris gali neatsipirkti esant dabartinei paklausai, Alfa Romeo renkasi inkrementinius atnaujinimus, ribotas serijas ir strateginį Cassino gamyklos panaudojimą, kad išlaikytų prekės ženklo matomumą ir pelningumą.
Atstovas spaudai pažymėjo, kad prekės ženklui reikia subalansuoti entuziastų lūkesčius — ypač tuos, kurie vertina vairavimo dinamiką ir aukštą našumą — su reguliacinėmis realijomis, tokiomis kaip Euro 7 emisijų standartas ir naujos saugumo direktyvos. Toks balansas tiesiogiai paveiks variklių pasirinkimus ir visiškų elektromobilių diegimo grafiką.
Strateginiu požiūriu, Alfa Romeo taip pat vertina prekės ženklo identitetą: išlaikyti „drąsų ir sportišką“ įvaizdį reiškia neprarasti gerbėjų lojalumo net per pereinamąjį periodą. Specialios serijos, riboti leidimai ir technologiniai paketai veikia kaip priemonės išlaikyti aukštą kainą ir pageidaujamumą rinkoje, tuo pačiu skleidžiant žinią apie būsimą techninį atsinaujinimą bei elektrifikacijos planus.

Be to, Alfa turi įvertinti rinkos segmentus: premium kompaktinių sedánų ir sportinių SUV pirkėjai dažnai nori išskirtinumo ir geros vairavimo dinaminių savybių. Jei Alfa per anksti visiškai pereis prie elektromobilio versijų, ji rizikuoja prarasti tuos klientus, kurie vertina tradicinės jėgainės pojūtį. Todėl laipsniškas perkėlimas ir hibridinių sprendimų galimybės yra svarbūs tolimesnei pozicijai rinkoje išlaikyti.
Išvados ir reikšmė entuziastams
Alfa Romeo sprendimas pratęsti Giulia ir Stelvio gamybą yra pragmatiškas žingsnis. Tai suteikia prekės ženklui laiko išvystyti kitos kartos automobilius, kurie kombinuos vidaus degimo technologijas ir elektrifikaciją bei užtikrins atitiktį griežtesniems reglamentams. Entuziastams tai reiškia dar dvi metas mėgautis dabartine Giorgio platforma bei Alfai būdinga galinių ratų ar svorio balansui orientuota dinamika.
Per tą laiką galima tikėtis specialių leidimų, vizualinių atnaujinimų ir technologinių paketų, kurie palaikys modelių aktualumą rinkoje. Alfa Romeo taip pat galės lanksčiau reaguoti į pasaulines energetikos ir rinkos tendencijas, integruoti STLA Large sprendimus ir pasirinkti variklių derinius, kurie užtikrins ir prestižą, ir atitiktį Europos reglamentams.
Galutinė žinia: prekės ženklas sulėtina tempą, kad galėtų užtikrinti kokybę ir tvarų perėjimą. Tiems pirkėjams ir gerbėjams, kurie vertina tradicinę Alfą — jos skambesį, dinamiką ir dizainą — tai reiškia papildomas galimybes įsigyti išbaigtą produkto versiją, kol bus paruošti nauji hibridiniai ar elektromobiliniai sprendimai.
Techninė, gamybinė ir rinkodaros perspektyva rodo, kad Alfa Romeo stengsis išlaikyti savo poziciją aukščiausiame sportinių premium segmentų sluoksnyje, tuo pačiu laipsniškai priartėdama prie platesnės elektromobilių strategijos, kuri bus paremta STLA architektūros galimybėmis bei klientų poreikių įvertinimu.
Šaltinis: autoevolution
Palikite komentarą