9 Minutės
Nauja 2026 metais: Lexus stiprina atsparios prabangos pozicijas
2026 metų Lexus GX 550 atvyksta kaip aiškesnis ketinimų pareiškimas: tai Lexus, kuris sukurta tam, kad būtų išvesta už asfalto ribų. Pirmą kartą pristatytas kartu su trijų eilių modeliu TX per 2023 m. dvigubą pasaulinę premjerą, naujausias GX išaugo į tikrą vidutinio dydžio bekelės CUV/SUV — skirtą pirkėjams, kurie nori ir prabangos, ir realių galimybių bekelėje. Pastatytas ant Toyota TNGA‑F kopėčių rėmo architektūros, GX 550 jungia tradicinį body‑on‑frame tvirtumą su moderniu važiavimo komfortu ir vairavimo kultūra, siekdamas konkuruoti su gausia premium klasės priešininkų grupe.

Kas po gaubtu
Mechaninėmis savybėmis GX 550 aiškiai nutraukė ryšį su savo V8 praeitimi. Visi 2026 metų GX modeliai standartinėje komplektacijoje gauna naują 3,4 litro dvigubai turbintuotą V6 variklį ir 10 laipsnių automatinę pavarų dėžę. Variklio galios rodikliai siekia 349 AG ir solidžius 479 ft‑lb (apie 650 Nm) sukimo momentą — tai reikšmingas šuolis sukimo momentu lyginant su ankstesne karta ir pakankamas tempiamai masės ribai iki maždaug 9 096 svarų. TNGA‑F kopėčių rėmas, dvigubų svirtų priekinė pakaba ir daugiasvirtė galinė pakaba suteikia tvirtą platformą bekelės darbams, o pasirinktinė Adaptive Variable Suspension (AVS) ir standartinė elektroninė vairo stiprintuvo sistema (EPS) padeda išlaikyti subalansuotą ir komfortišką elgseną kelyje.
Tokio tipo rėmo ir ašies išdėstymo kombinacija užtikrina didelį patvarumą ir galimybę lengvai atlaikyti rimtesnę apkrovą — nuo vilkimo sunkesnių priekabų iki nuoseklaus bekelės naudojimo. Be to, naujieji agregatai orientuoti į geresnį sukimo momento pateikimą prie žemesnių sūkių, kas praktiškai pagerina trauką bekelėje ir tempiamumą kelionėse su priekaba ar nameliu ant ratų. Dėl modernių transmisijos valdymo strategijų GX 550 palaiko sklandų perjungimą nepriklausomai nuo apkrovos, kas svarbu tiek kelyje, tiek bekelėje.

Įrangos lygiai ir bekelės įranga
Lexus 2026 metams siūlo šešias konfigūracijas: Premium, Luxury ir Overtrail, kiekvieną iš jų galima pasirinkti su + versija, kuri prideda papildomos įrangos ir komforto sprendimų. Pilno laiko keturių varančiųjų ratų sistema, Torsen riboto slydimo centrinis diferencialas ir Overtrail modeliuose esantis elektroniniu būdu valdomas užrakinamas galinis diferencialas pabrėžia Lexus siekį išlaikyti GX autentišką kaip bekelės transporto priemonę.
Pridėtinė įranga ir konstrukciniai sprendimai susitelkia į realią bekelės naudą: nuo padidinto prošvaisčio prie specialių įrangos paketų, skirtų nuotykiams, kuriuose pabrėžiama praktiškumas ir patikimumas. Overtrail komplektacija skirta tiems, kurie aktyviai planuoja naudoti automobilį bekelėje — čia pagrindinis dėmesys skiriamas mechaniniams apribojimams, apsaugoms ir sklandžiai sąveikai su priedais, pvz., stogo bagažinėmis ar kempingo įranga.
Svarbiausi bekelės kampo parametrai:
- Priėjimo kampas (Approach angle): 26 laipsniai
- Pervažiavimo kampas (Breakover angle): 24 laipsniai
- Išvažiavimo kampas (Departure angle): 21 laipsnis
Šie skaičiai, kartu su užrakinamais diferencialais ir kopėčių rėmu, sudaro GX 550 kaip SUV, kurį galima ne tik stilizuoti bekelėje nuotraukose, bet ir tikrai imtis techninės reljefo įveikimo. Praktinė įtaka — geresnė galimybė įveikti stačius šlaitus, didesnius kliūtis ir smailesnius slenksčius be pavojaus dugno pažeidimui, taip pat išliekanti trauka, kai reikalinga maksimaliai išnaudoti variklio sukimo momentą žemais sūkiais.

Salonas, technologijos ir praktinė įranga
Salone Lexus derina prabangą ir paprastą utilitarizmą. Didelis 12,3 colių ekranas palaiko belaidį Apple CarPlay ir Android Auto, o interjero dizainas balansuoja aukštos kokybės medžiagas su praktiškais sprendimais, skirtais nuotykių mėgėjams. Sėdynės gali būti aptrauktos aukščiausios klasės oda, o daugelis paviršių yra apgalvoti taip, kad juos būtų lengviau valyti po ilgo važiavimo gamtoje ar šeimos kelionės su vaikais.
Praktiški sprendimai, orientuoti į overland ir nuotykių pirkėjus, apima 120 V AC invertorių, iš anksto paruoštus papildomų jungčių (aux) jungiklius ir integruotą oro kompresorių ant borto. Tokie sprendimai palengvina stovėjimo aikštelių ir stovyklavimo sąlygas (pvz., pripūsti padangas, valdyti papildomus elektrinius įrenginius), o jų buvimas atskiria GX nuo įprastų prabangių miesto SUV. Garso mylėtojai gali pasirinkti papildomą 21 garsiakalbio Mark Levinson garso sistemą, kuri suteikia aukštos klasės akustinį potyrį ilgose kelionėse.
Kainos už 2026 metų GX prasideda nuo 66 935 JAV dolerių (įskaitant 1 450 USD pristatymo, apdorojimo ir tvarkymo mokestį) ir kyla iki maždaug 83 400 USD už aukščiausios komplektacijos versijas prieš pasirenkamus priedus. Reali kaina priklausys nuo pasirinktos įrangos — papildomi paketai, techninės priemonės ir estetika gali reikšmingai padidinti galutinę sumą, todėl pirkėjams svarbu palyginti bazinę įrangą su poreikiais ir numatytais naudojimo scenarijais.
Kaip GX 550 atrodo lyginant su konkurentais
GX 550 dabar atsiduria kelių žinomų ir atgimstančių markių taikinyje. Toliau pateikiamas palyginimas su pagrindiniais konkurentais, atsižvelgiant į variklio charakteristikas, vilkimo galia, konstrukciją ir kainodaros pozicijas. Tokie palyginimai padeda atskleisti, kur GX pasižymi ir kur jam gali trūkti prieš tam tikrus varžovus.

Jeep Grand Wagoneer
Pilno dydžio Grand Wagoneer buvo pozicionuotas kaip sprendimas pirkėjams, norintiems body‑on‑frame mastelio ir prabangos už konkurencingą kainą. Pradinė kaina maždaug 62 145 USD ir standartinis 3,0 l Hurricane dvigubai turbintuotas eilinis šešių cilindrų variklis, generuojantis apie 420 AG ir 468 ft‑lb sukimo momento, suteikia Wagoneer pranašumą vilkimo srityje — gamintojas deklaruoja geriausią klasėje 10 000 svarų tempiamą galią. Daugeliui pirkėjų, kuriems svarbiausia maksimali tempiamoji galia ir erdvė salone, Wagoneer gali būti patrauklesnis pasiūlymas nei GX, ypač dėl palankesnės pradinės kainos ir atviros erdvės salone.
Tuo pačiu Wagoneer orientuojasi į skirtingą rinkos segmentą — tie, kuriems reikia milžiniškos erdvės, gali rinktis jį dėl interjero mastelio ir potencialaus galimybės pritaikyti įvairioms užduotims. Tačiau GX išlaiko savo konkurencingumą dėl geresnio manevringumo vidutinio dydžio bekelės SUV segmente ir Lexus markės reputacijos dėl saloninio komforto bei detalių apdirbimo.
Land Rover Defender 110
Defender 110 kainuoja nuo maždaug 63 500 USD ir pasižymi aiškia bekelės gebėjimų reputacija bei prestižu. Tačiau bazinė 2,0 l keturių cilindrų versija, montuojama į prieinamiausią komplektaciją, generuoja apie 296 AG ir sumažina vilkimo galimybes iki maždaug 7 715 svarų. Defender turi stiprų bekelės palikimą ir pažangių visureigio sistemų rinkinį, todėl jis išlieka rimtu kandidatu tiems, kuriems svarbiausia autentiškas bekelės charakteris.
Vis dėlto grynosios traukos ir tempiamos galios srityje GX dažnai turi aiškų pranašumą, ypač su savo stipriu V6 varikliu ir didesne nurodyta tempiamąja galia. Be to, Toyota/Lexus TNGA‑F architektūra suteikia GX daugiau universalumo ties ilgalaikiu naudojimu ir priežiūra bei priedų integracija.
Mercedes-Benz G 550
Mercedes‑Benz G 550 kainų ir prestižo prasme yra visiškai kitoje stratosferoje. Pradinė MSRP viršija 148 000 USD, o 3,0 l turbo eilinis šešių cilindrų su švelniu hibridiniu palaikymu (apie 443 AG) daro G‑Class labiau „halo“ produkcija nei tiesioginiu konkurentu. Pirkėjai, galintys pateisinti G kainą, dažnai siekia statuso tiek pat kiek ir techninių gebėjimų — tai segmentas, kuriame GX liesis tik iš dalies.
G‑klasė dažnai perkama dėl ikoninio dizaino, aukštos prabangos lygio ir išskirtinio prekės ženklo vertės, ir šie aspektai dažnai nusveria praktinius aspektus norintiems išlikti prestižui. GX siūlo panašų bekelės patvarumą ir prabangą, bet už ženkiai mažesnę kainą, todėl jis tampa labiau racionaliu pasirinkimu tiems, kam svarbiausias santykis tarp galimybių ir kainos.
Volvo XC90
Volvo XC90, prasidedantis maždaug nuo 62 345 USD, linksta į rafinuotą šeimos prabangą, o ne į gryną bekelę. Su atnaujintu priekiniu dizainu ir efektyviais varikliais, XC90 patrauklus pirkėjams, kurie prioritetą teikia važiavimo komfortui kelyje ir pažangiems saugumo sprendimams. Jis yra mažiausiai galingas šiame rate — bazinė versija turi apie 247 AG — ir unibody konstrukcija pozicionuoja jį kitaip nei GX, kuris orientuotas į rėmo konstrukcijos tvirtumą ir bekelės universalumą.
XC90 puikiai tinka tiems, kam reikia modernios šeimos mašinos su pažangiu saugumu bei efektyviomis variklių galimybėmis, tačiau tiems, kurie planuoja intensyvų bekelės naudojimą arba didelio masto tempiamąją apkrovą, geriau tinka GX ar kiti body‑on‑frame konkurentai.
Toyota Land Cruiser
Galbūt įdomiausias vidinis palyginimas yra pačios Toyota 2026 metų Land Cruiser. Dalindamasis TNGA‑F architektūra su GX, Land Cruiser siūlomas mažiau komplektacijų ir su aiškesniu praktiniu požiūriu. Kai kuriose apimtyse jis keičia GX dvigubai turbintą V6 į 4 cilindrų i‑Force Max turbo hibridinį agregatą, kuris išvysto apie 326 AG ir 465 ft‑lb sukimo momento. Tai šiek tiek efektyvesnis sprendimas popieriuje — EPA kombinuotas rodiklis Land Cruiser siekia apie 23 MPG prieš GX maždaug 21 MPG — ir jis prasideda žemesne kaina (57 200 USD arba 61 470 USD prieš 1 450 USD kelionės mokestį), todėl tampa viliojančiu, labiau utilitariniu broliu.
Land Cruiser istorija ir jo praktinis skonis neretai patraukia pirkėjus, kurie vertina patikimumą, ilgaamžiškumą ir paprastą priežiūrą. GX savo ruožtu siūlo aukštesnį saloninį komfortą ir Lexus prekės ženklo rafinuotumą, todėl pasirinkimas tarp jų daugeliu atvejų priklauso nuo to, ar prioritetas — praktiškumas ir ekonomiškumas, ar saloninė prabanga ir papildomi komforto sprendimai.
Pozicionavimas ir kam verta pirkti
2026 Lexus GX 550 yra orientuotas į pirkėjus, kurie nori premium klasės salono ir prekės ženklo prestižo, kartu neaukojant tikrų bekelės pajėgumų. Tai ieškomas derinys šeimoms ir nuotykių mėgėjams, kuriems reikalingas tempiamumas, gebėjimas įveikti įvairią reljefą ir patogus salono komfortas tiek kasdieniam naudojimui, tiek ilgesnėms kelionėms.
Cituojant: 'GX 550 yra retas Lexus rafinuotumo ir Toyota bekelės DNR derinys.' Ši frazė atspindi, kad modelis puikiai balansuoja tarp prabangos atributų bei tikros konstrukcinės universalumo — funkcijų, kurios svarbios pirkėjams, planuojantiems tiek šeimynines keliones, tiek rimtesnius bekelės maršrutus.
Kur GX susiduria su iššūkiais — tai grynasis vertės santykis lyginant su konkurentais kaip Grand Wagoneer ir Toyota Land Cruiser, kurie arba siūlo žemesnes pradines kainas, arba didesnę galios rezervą ar erdvę salone. Tuo tarpu aspiraciniai konkurentai, tokie kaip Mercedes G‑Class, žaidžia visiškai kitą žaidimą su žymiai aukštesnėmis kainomis ir prestižo ženklu, kurio dalį GX gali tik paliesti.
Pagrindinės savybės
- Galingas dvigubai turbintuotas V6: 349 AG ir 479 ft‑lb (apie 650 Nm)
- TNGA‑F kopėčių rėmas ir užrakinami diferencialai Overtrail paketui
- Praktiška nuotykių įranga: invertorius, kompresorius, papildomi jungikliai
- Pradinė kaina konkurencinga, tačiau opcijos ir paketai greitai padidina galutinę sumą
Paskutinis verdiktas
2026 metų Lexus GX 550 yra svarbus modelis Lexus gamai: jis iš naujo apibrėžia lūkesčius dėl to, ką gali būti Lexus bekelės automobilis. Jis atsisako senojo V8 ir žengia į modernų, gyvybingą dvigubai turbintą V6, padidina sukimo momentą ir tempiamumą, tuo pačiu išlaikydamas prekės ženklo salono prabangą. Konkurencinėje aplinkoje, kurioje yra Grand Wagoneer, Defender, G‑Class ir Volvo XC90, GX derinys — gebėjimas bekelėje, patikimumas ir prabanga — patenkins daugelį pirkėjų, nors jam teks pagrįsti savo aukštesnę kainą prieš kelis labai stiprius alternatyvius pasirinkimus.
Jeigu ieškote vidutinio dydžio SUV, kuris būtų patogus ilgam tempiamumui greitkelyje ir tuo pačiu pajėgus lipti akmenuotais takais, GX 550 verta įtraukti į savo bandomųjų važiavimų sąrašą. Renkantis tarp panašios klasės modelių, svarbu atsižvelgti į realų naudojimo scenarijų: ar svarbiausia tempiamoji galia ir plotis salone, ar bekelės galimybės ir saloninis komfortas. GX 550 stovi kaip kompromisas aukštos klasės komforto ir rimtesnių bekelės galimybių, todėl jis tiks tiems, kurie nori abu šiuos aspektus sujungti į vieną automobilį.
Šaltinis: autoevolution
Komentarai
blocktone
So GX550 is pricey but with nicer interior. But does that beat Wagoneer on price and space? Real value vs prestige maybe not clear yet.
citylane
GX550 seems to strike a real balance between rugged off-road chops and Lexus refinement. Not the cheapest, but comfort with real capability is appealing.
turbo_mk
Interesting move dropping the V8 for a turbo V6. Curious how the GX handles real mud vs showroom gloss. price looks steep but kit seems solid.
Palikite komentarą