Hyundai Ioniq 3 prototipai: aiški naujo EV peržiūra

Gamybai paruošti Hyundai Ioniq 3 prototipai atskleidžia kupė-krosovero siluetą, PLEOS infotainment sistemą ir E-GMP Lite platformą su 58/81 kWh baterijų parinktimis. Straipsnyje aptariami dizainas, vidus, techninės specifikacijos ir rinkos pozicija.

1 Komentarai
Hyundai Ioniq 3 prototipai: aiški naujo EV peržiūra

6 Minutės

Gamybai paruošti Ioniq 3 prototipai pateikia aiškų Hyundai kito elektromobilio vaizdą

Fotografai pagavo, ką greičiausiai galima laikyti gamybai paruoštais Hyundai Ioniq 3 prototipais, kuriuose matyti daug dizaino elementų, paimtų iš IAA Miunchene pristatyto Concept THREE. Du prototipai — vienas apdengtas aerodinaminio kamufliažo juostomis, kitas uždengtas juodu audiniu — atskleidžia sportišką kupė-krosovero siluetą, kuris, nors ir konservatyvesnis už koncepto variantą, gali būti labiau prieinamas pirkėjams ir lengviau įgyvendinamas masinei gamybai.

Hyundai naujasis krosoveris atrodo kaip sąmoninga Concept THREE perinterpretacija, o ne tiesioginis klonas. Ryškiausias išorės bruožas yra pastebimas lango linijos supjaustymas prie stogo, kuris vizualiai atrodo atskirtas nuo stogo linijos — tai stiliaus triukas, kartojamas abiejuose prototipuose ir tikėtina išliksiantis serijinėje versijoje. Šis dizaino elementas suteikia automobilio profiliui įdomų vizualinį akcentą ir padeda išsiskirti iš rinkos vidurkio.

Dizainas: Veloster dvasia, bet labiau parengta salonui

Ioniq 3 skolinasi Veloster žaismingas proporcijas ir adaptuoja jas į kompaktiško elektrinio krosoverio formato kalbą. Lyginant su savo platformos broliu Kia EV3 — labiau kampuotu, tradiciniu SUV — Ioniq 3 renkasi dinamiškesnį požiūrį: smailėjantis stogas, hečbeko tipo galinė dalis ir subtilus spoilerio lūžis, kuris užuomina apie sportinę prigimtį. Nors galinė matomybė gali būti ribota dėl silueto, Hyundai įtraukė atbulinės eigos kamerą į bagažinės dangčio sritį, kas yra praktiškas sprendimas kasdienei eksploatacijai.

Tokio tipo dizainas balansuoja tarp estetikos ir praktiškumo: mažesnis oro pasipriešinimas, kompaktiškesnės išmatavimų proporcijos ir estetiškai integruoti sprendimai, tokie kaip uždengtos rankenos ar aerodinaminiai ratlankiai, padeda pasiekti tiek vizualinį patrauklumą, tiek efektyvumą. Automobilio išorės sprendimai taip pat gali turėti įtakos garso izoliacijai ir bagažo erdvei — konstrukcinės kompromisų analizės rezultatas, kurį Hyundai, atrodo, priėmė sąmoningai.

„Gamybinis modelis atrodo nuslūgęs teisinga prasme — labiau praktiškas ir, tikėtina, pigesnis gaminti, kartu išlaikant vizualinį patrauklumą,“ – sakė vienas pramonės stebėtojas. Tokia pozicija gali padėti Ioniq 3 konkuruoti vidutinės klasės elektrinių krosoverių segmente, kur pirkėjai tikisi kompromisų tarp dizaino, kainos ir praktiškumo.

Salonas: PLEOS infotainment sistema, primenanti Tesla sprendimus

Pirmą kartą matome kabiną be didelio kamufliažo. Centre dominuoja didelis jutiklinis ekranas, kuriame veikia Hyundai naujoji PLEOS infotainment sistema. Vartotojo sąsaja aiškiai rodo įkvėpimą iš Tesla sprendimų: kairėje pusėje matomas transporto priemonės grafikas, o dešinėje — skydelis žemėlapiams ir meniu elementams. Šiuose šnipų nuotraukose dešinysis skydelis buvo tuščias, tačiau struktūra ir išdėstymas yra lengvai atpažįstami.

Hyundai sistematiškai balansuoja skaitmeninį prietaisų skyrių su fiziniais valdikliais: paliekami taktiliniai ratukai ir mygtukai dažnai naudojamoms funkcijoms, taip išvengiant visiškai jutiklinio valdymo trūkumų. Skirtingai nei kai kurie konkurentai, Ioniq 3 taip pat išlaikys tradicinį prietaisų skydelį už vairo, siūlydamas hibridinę skaitmeninę kokpitą, kuri turėtų patikti tiek technologijų entuziastams, tiek vairuotojams, kurie vertina klasikinį informacijos pateikimą.

PLEOS sistema, tikėtina, turės įvairias funkcijas: integruotą navigaciją su eismo informacija realiu laiku, mobiliųjų programėlių sinchronizaciją, balso valdymą ir programinį atnaujinimą („OTA“), leidžiantį palaipsniui gerinti funkcionalumą po automobilio pateikimo į rinką. Taip pat galima tikėtis pagrindinių saugumo ir vairuotojo pagalbinių sistemų atvaizdavimo ekrane su aiškiomis vizualinėmis instrukcijomis.

Platforma, baterijos ir nuotolis

Ioniq 3 pagrindas yra supaprastinta E-GMP Lite platforma — ta pati 400 V architektūra, kurią naudoja Kia EV3. Tai ekonomiškesnis sprendimas, palyginti su 800 V sistemomis, naudojamomis didesnėse karkasuose, pavyzdžiui, Ioniq 5 ar Kia EV6, tačiau E-GMP Lite išlieka veiksminga kasdieniams nuvažiuojamo atstumo poreikiams ir greitam įkrovimui daugelyje rinkų. Platformos supaprastinimas leidžia sumažinti gamybos kaštus, optimizuoti komponentų tiekimą ir sutrumpinti pristatymo grandines.

Numatomi techniniai akcentai:

  • Du baterijų variantai: apie 58 kWh ir apie 81 kWh. Tokios baterijų parinktys suteikia pirkėjams galimybę pasirinkti tarp mažesnės kainos/mažesnio svorio ir ilgesnio nuotolio turinčio varianto. Baterijų chemija greičiausiai bus modernizuota ličio jonų ląstelių sistema su didesniu energijos tankiu ir geresniu temperatūros valdymu.
  • Numatomas didžiausias WLTP nuotolis: iki maždaug 610 km (380 mylių) su didesne baterija. Realiam nuotoliui įtakos turės vairavimo stilius, oro sąlygos, krovinių svoris ir oro kondicionavimo naudojimas, tačiau šis skaičius pozicionuoja Ioniq 3 tarp konkurentų, siekiančių ilgų nuotolių per vieną įkrovimą.
  • Variklio agregatas: vienas variklis, pritvirtintas prie priekinių ratų, generuojantis apie 150 kW (maždaug 210 AG). Tokia variklio konfigūracija suteiks padorų dinamizmą kasdieniame mieste ir greitkelyje, kartu išlaikant žemesnes gamybos ir priežiūros sąnaudas, palyginti su visų varančiųjų ratų versijomis.

Šie skaičiai pozicionuoja Ioniq 3 vidutinio lygio elektrinių krosoverių segmente, orientuotame į pirkėjus, kurie tikisi derinio tarp nuotolio, praktiškumo ir konkurencingos kainos. E-GMP Lite platforma taip pat suteiks interoperatyvumo pranašumą tarp Hyundai ir Kia modelių bei palengvins atsarginių dalių tiekimą ir remonto paslaugas servisuose.

Rinkos pozicionavimas ir konkurencija

Hyundai ir Kia toliau dalijasi platformomis, tačiau formuoja skirtingas prekės ženklo asmenybes: Hyundai pozicionuoja save kaip šiek tiek konservatyvesnį ir brandesnį, o Kia linksta jaunatviškesnio ir drąsesnio dizaino kryptimi. Ioniq 3, regis, yra Hyundai atsakymas vidutinio segmento elektrinių krosoverių rinkoje — jis drąsesnis dizaino prasme nei kai kurie esami Hyundai EV modeliai, bet vis tiek orientuotas į plačią auditoriją ir masinę patrauklumą.

Lyginant su Kia EV3, Ioniq 3 žada elegantiškesnę, kupė panašią alternatyvą pirkėjams, kurie vertina dizainą, bet nenori aukoti hečbeko tipo krosoverio funkcionalumo. Kainodara, komplektacijų strategija ir galutinių nuotolio bei įkrovimo charakteristikų paskelbimas nulems, kaip jis konkuruos tiek Europoje, tiek Azijoje ir JAV. Svarbūs konkurentai bus tiek vietiniai Europos gamintojai, tiek tarptautiniai žaidėjai, siūlantys panašaus dydžio elektrinius modelius su panašiu nuotoliu ir technologijomis.

Ką tikėtis toliau

Gamyba, kaip pranešama, yra vėlyvos stadijos testavimo fazėje, ir tikimasi, kad Hyundai pristatys Ioniq 3 salonuose kitais metais. Pastarieji šnipų kadrai suteikia aiškų suvokimą apie automobilio galutinį išvaizdos sprendimą ir vidaus technologijas, ir rodo, kad Hyundai yra pasiruošęs paversti Concept THREE charakterį masinės rinkos elektromobiliu. Testavimo etape greičiausiai bus tobulinami smulkūs aerodinaminiai elementai, programinės įrangos sąsajos ir važiuoklės derinimas, siekiant pasiekti geriausią kompromisą tarp komforto ir dinaminių charakteristikų.

Pagrindiniai akcentai:

  • Pritraukiantis akį kupė-krosovero stilius, įkvėptas Concept THREE, suteikiantis Ioniq 3 išskirtinį pozicionavimą rinkoje;
  • PLEOS infotainment sistema su Tesla primenančia sąsaja, papildyta fiziniais valdikliais, leidžiančiais patogiai valdyti dažniausiai naudojamas funkcijas;
  • E-GMP Lite 400 V platforma su 58/81 kWh baterijų parinktimis ir iki maždaug ~610 km WLTP nuotoliu didesniu įpakavimu, derinanti efektyvumą ir sąnaudų kontrolę;

Pirkėjams, ieškantiems išsiskiriančio, gerai subalansuoto elektrinio hečbeko-krosovero su modernia multimedijos sistema ir konkurencingu nuotoliu, Ioniq 3 turėtų tapti vienu iš įdomiausių kitų metų naujokų EV segmente. Be to, modelio sėkmė priklausys nuo regioninių rinkos strategijų, įkrovimo infrastruktūros plėtros ir kainos parinkimo, kurie visi kartu nulems, ar Ioniq 3 užims stabilią poziciją tarp konkurentų Europoje, Šiaurės Amerikoje ir Azijoje.

Šaltinis: autoevolution

Palikite komentarą

Komentarai

skyline

I’m digging the coupe-SUV vibe, looks bold, yet practical. If that ~610 km WLTP holds up in real world, it could shake mid-size EVs.