6 Minutės
BYD pristato reikšmingai patobulintą Atto 3
Kinų automobilių gamintojas BYD oficialiai pristatė atnaujintą savo kompaktinį elektrinį SUV Atto 3, Kinijoje žinomą kaip Yuan Plus. Naujoji versija žymi aiškų kartos žingsnį — padidintas nuvažiuojamas atstumas, galingesnis elektrinis variklis ir eilė praktiškų patobulinimų, kurie daro šį miesto krosoverį konkurencingesnį tarptautinėje elektromobilių rinkoje. Šis modelis tampa labiau orientuotas į pirkėją, ieškantį sąlyginai kompaktiško, bet ilgo nuotolio galinčio elektromobilio, kuriame derėtų moderni akumuliatoriaus technologija, vairavimo dinamika ir pažangios pagalbinės sistemos.
Svarbiausi punktai
- Nauja Blade LFP baterija: 74.88 kWh
- CLTC nuvažiuojamas atstumas: iki 650 km
- Elektrinis variklis: 230 kW (apie 308 AG)
- Didžiausias greitis: 180 km/h
Baterija ir nuvažiuojamas atstumas
Pagrindinis ir akivaizdus pasikeitimas — didesnės talpos Blade LFP tipo akumuliatoriaus paketė, kurios nominali talpa siekia 74,88 kWh. Pagal Kinijos Pramonės ir Informatikos ministerijai pateiktus duomenis, būtent šis paketė leidžia pagal CLTC testavimo ciklą pasiekti iki 650 km nuvažiuojamo atstumo, kas yra reikšmingas šuolis palyginus su ankstesnėmis Atto 3 versijomis. Ankstesni modeliai naudojo 49,92 kWh arba 60,48 kWh baterijas, kurių oficialūs CLTC rodikliai buvo maždaug 430 km ir 510 km. Reali eksploatacija priklausys nuo važiavimo sąlygų, klimato, greičio, šildymo/klimatizacijos naudojimo ir greitojo krovimo profilio, tačiau tokio didelio energijos kiekio įdiegimas ženkliai praplečia šio kompaktiško SUV galimybes ilgesnėms kelionėms ir sumažina „range anxiety" jautimą vartotojų akyse.
Blade LFP (litio geležies fosfatas) technologija pasižymi saugumu, stabilumu ir ilgesniu cikliniu tarnavimo laiku lyginant su kai kuriomis kitomis chemijomis. BYD Blade baterijų koncepcija taip pat orientuota į efektyvų vietos panaudojimą ir geresnę terminio valdymo kontrolę, kas prisideda prie mažesnio degradacijos greičio per metus ir daugiau ciklų, kol akumuliatorius pasiekia ribines talpos nuostolio reikšmes. Be to, LFP chemija paprastai geriau toleruoja aukštesnę temperatūrą ir reikalauja mažiau retų žaliavų, kas turi įtakos tiek ilgaamžiškumui, tiek tiekimo grandinės aspektams.
Nors CLTC reiškia į Kinijos rinkai orientuotą bandymų ciklą ir dažnai duoda optimistiškesnius skaičius nei Europos WLTP ar JAV EPA metodikos, BYD didesnė energijos talpa realiai praverčia ir mišriame naudojime: magistralėje važiuojant palaikomu greičiu bei taikant regeneracinį stabdymą ir efektyvų šildymo/ventiliacijos valdymą, daugelis vairuotojų gali tikėtis reikšmingo padidėjimo kasdienio bei kelioninio nuotolio. Taip pat svarbu paminėti greito įkrovimo charakteristikas: nors gamintojo pateikta informacija apie maksimalų krovimo galingumą konkrečiai šiai 74,88 kWh versijai gali skirtis priklausomai nuo rinkos ir komplektacijos, didesnė baterija paprastai reiškia ir ilgesnį laiko tarpsnį iki pilno įkrovimo, tačiau modernesnis krovimo valdymas bei aukštesnio lygio DC greito krovimo galimybės leidžia pasiekti 20–80 % reikšmes pakankamai operatyviai, jeigu infrastruktūra tai leidžia.

Vairavimo charakteristikos ir dinamika
Po kapotu atnaujintas Atto 3 naudoja sinchroninį nuolatinio magneto elektrinį variklį, kurio nominali galia dabar siekia 230 kW — tai žymus šuolis lyginant su ankstesniu 150 kW agregatu. Tokia galia atitinka maždaug 308 arklio galių, kas praktikoje reiškia geresnį pagreitį, gyvesnį reakcijų tempo iš vietos ir patikimesnes persirikiavimo bei aplenkimo galimybes magistralėje. Didžiausias deklaruojamas greitis padidintas nuo 160 km/h iki 180 km/h, kas nurodo, jog modelis išlaiko savo miesto krosoverio charakterį, bet kartu siūlo ir patrauklesnę dinamiką tiems, kurie retkarčiais važiuoja ilgais atstumais.
Galia ir sukimo momentas yra subalansuoti taip, kad išlaikytų efektyvumą mieste — intensyvus srautas ir sustojimų dažnumas dažnai palankesni elektriniam varikliui dėl galimybės atgauti energiją regeneracijos metu. Viena vertus, didesnė galia gali šiek tiek padidinti energijos sąnaudas agresyvesnio važiavimo metu; kita vertus, konstrukciniai sprendimai ir valdymo programinė įranga leidžia optimizuoti arba „komforto" režimu prioritetizuoti efektyvumą, arba „sport"/„dynamic" režimu pabrėžti našumą. Tokie vairavimo režimo nustatymai suteikia lankstumo ir leidžia pirkėjui rinktis tarp didesnio nuotolio arba geresnės dinamikos pagal poreikį.
Matmenys ir dizaino pastabos
Išmatavimai iš esmės išliko tokie patys: automobilis yra apie 4455 mm ilgio, 1875 mm pločio ir 1615 mm aukščio, o ratų bazė sudaro 2720 mm. Tokie parametrai išlaiko vidaus erdvės efektyvumą ir patogumą keleiviams, ypač dėl santykinai ilgos ratų bazės, kuri gerina vietos kojos zoną gale ir stabilumą važiavimo metu. Vizualiniai atnaujinimai yra santūrūs, bet kryptingi į sportiškesnį įvaizdį: matomi nauji pilki 18 colių ratlankiai su dvigubo penkių stipinų raštu, o padangų pasirinkimas 215/55 ir 235/50 suteikia galimybę rinktis tarp komforto ir geresnio sukibimo ar platesnės estetikos varianto. Tokie ratlankių ir padangų variantai taip pat leidžia šiek tiek koreguoti važiuoklės charakteristikas ir triukšmo lygį važiuojant įvairiais kelio dangos tipais.
Praktiškas pakeitimas, pastebimas kasdieniam naudojimui, yra krovimo lizdo perkėlimas iš priekinio sparno į galinį sparną. Tokia pozicija paprastai yra patogesnė prie viešų krovimo stotelių arba stovėjimo vietų, kur automobilio priekinė dalis gali būti užblokuota arba pasukti. Perkėlus lizdą į galinę dalį, viešojo infrastruktūros naudojimas tampa lankstesnis ir dažnai patogesnis vairuotojui, ypač stovint vienas greta kito prie krovimo kolonos arba kai karterių ir kelkraščio kontekstas reikalauja manevrų. Be to, perkėlimas gali turėti įtakos kabelių ilgiui ir kištukų tvarkai, tačiau BYD inžinierių sprendimai greičiausiai orientuoti į praktiškumo ir ergonomikos balansą.
Įranga, svoris ir pozicionavimas
Atnaujintos komplektacijos privalumai apima standartinį panoraminį stoglangį, kuris padidina vidinę erdvės pojūtį ir prideda komforto jausmą keleiviams. Taip pat siūlomos papildomos opcijos: priekinių radarų paketas, šoninės ir galinės kamerų sistemos bei chromuotos stiklų apdailos detalės, kurios suteikia daugiau vizualinio prabangos efekto. Šios papildomos technologijos ir komforto sprendimai leidžia BYD pozicionuoti Atto 3 aukštesnėse rinkos pakopose, kur pirkėjai ieško gero kainos ir turinio balanso.
Sutvarkius akumuliatoriaus dydį ir pridėjus daugiau įrangos, atnaujintas Atto 3 sveria apie 1880 kg — tai reiškia, kad jis yra apie 190–255 kg sunkesnis už ankstesnę kartą. Dalis šio svorio padidėjimo tiesiogiai susijusi su didesne baterija ir papildomos izoliacijos ar konstrukciniais stiprinimais, o kita dalis — su papildoma elektronine įranga, kuri didina komfortą ir saugumą. Gamintojui tenka išlaikyti pusiausvyrą tarp svorio ir dinamikos, todėl važiuoklė, amortizacija ir stabdžių sistema dažnai koreguojamos atsižvelgiant į naują masę, kad būtų užtikrintas stabilus valdymas ir komfortas.

Kainos atnaujintam modeliui dar nebuvo oficialiai paskelbtos. Orientyrui pateikiant, dabartinės Atto 3 kainos Kinijoje svyruoja maždaug nuo 111 800 iki 141 800 juanių, priklausomai nuo komplektacijos ir papildomos įrangos. Modelis taip pat buvo siūlomas su pažangiu vairuotojo asistavimo paketu, vadinamu Gods Eye C, kuris integruoja net 29 jutiklius — tarp jų penki millimetrinio bangos radaro sensoriai, 12 aukštos raiškos kamerų ir 12 ultragarso jutiklių. Tokia jutiklių kombinacija leidžia siūlyti išplėstą eismo stebėjimą, išmanią parkavimo ir avarinio stabdymo funkciją, taip pat papildomas vairavimo pagalbininkų galimybes, kurios gali būti ypač vertingos užimtuose miesto koridoriuose ar greitkeliuose su intensyviu srautu.
Šis atnaujinimas signalizuoja BYD ketinimus pozicionuoti Atto 3 aukštesnėje rinkos dalyje ir stiprinti savo pozicijas pasaulinėje kompaktiškų elektrinių SUV segmente, kuriame vis labiau lemia nuotolis, technologijos ir suvokiama vertė. Dėl didesnės baterijos, aukštesnio variklio našumo ir papildomos saugumo bei komforto įrangos, Atto 3 gali tapti patrauklesne alternatyva vartotojams, siekiantiems ilgų kelionių galimybių be didelės kompromiso sąnaudų bei vertinančių modernias pagalbines sistemas. Tolimesnė sėkmė priklausys nuo galutinio kainodaros modelio, prieinamumo skirtingose rinkose, vietinės įkrovimo infrastruktūros vystymosi ir vartotojų pasitikėjimo BYD prekės ženklu per garantijas bei aptarnavimo tinklą.
Šaltinis: smarti
Palikite komentarą