Hyundai pristato naujos kartos NEXO: galia ir nuotolis

Išsamus 2026 metų Hyundai NEXO pristatymas: naujos kartos vandenilio kuro elementų visureigis su 252 AG galia, WLTP nuotoliu 826 km, ~5 min papildymu ir patobulintu efektyvumu bei žiemos našumu.

1 Komentarai
Hyundai pristato naujos kartos NEXO: galia ir nuotolis

5 Minutės

Hyundai pristato naujos kartos NEXO

Hyundai atvėrė uždangą ir pristatė 2026 metų NEXO — naujausią vandenilio kuro elementų (FCEV) visureigį, kuriuo siekiama dar labiau pagerinti našumą, nuvažiuojamą atstumą ir kasdienį naudojimą. Pasauliniu mastu jis pasirodys 2026 metų pradžioje. Naujas NEXO sujungia pertvarkytą kuro elementų bloką, patobulintą galios elektroniką ir vairuotojo komfortą bei saugumą gerinančių technologijų paketą, kad be emisijų ilgos kelionės būtų praktiškesnės ir patrauklesnės. Be techninių pagerinimų, gamintojas akcentuoja ir praktinį aspektą — kaip šis modelis derinamas su esama vandenilio infrastruktūra, aptarnavimo tinklu bei kasdienėmis vartotojo reikmėmis. Tai svarbu siekiant, kad vandenilio automobilis taptų įprasta alternatyva vidaus degimo varikliams ar akumuliatoriniams elektromobiliams (BEV), ypač regionuose, kur įkrovimo galimybių trūksta arba kur reikalingas greitas papildymas.

Pagrindiniai skaičiai, kurie svarbūs

Skaičiai įspūdingi: bendras sistemos galingumas 252 AG (190 kW), WLTP vertinamas nuvažiuojamas atstumas 514 mylių (826 km) ir vandenilio papildymo trukmė, kurią Hyundai teigia galinti būti vos apie penkias minutes. Šie patobulinimai gauti taikant kryptingus techninius pagerinimus, o ne keičiant visą architektūrą, ir jie paverčia NEXO praktiškesniu, universalesniu vandenilio visureigiu kasdieniniam naudojimui. Reikėtų pažymėti, kad WLTP vertinimai gali skirtis nuo realaus gyvenimo sąlygų, priklausomai nuo temperatūros, vairavimo stiliaus, krovinio, keleivių kiekio ir kelių sąlygų. Realus nuvažiuojamas atstumas taip pat priklausys nuo vandenilio infrastruktūros patikimumo — greitas papildymas per kelias minutes yra reikšmingas pranašumas palyginti su ilgesnėmis įkrovimo stotimis, tačiau tai priklauso nuo to, kiek ir kur yra įrengta vandenilio degalinių.

Variklio ir transmisijos patobulinimai bei realūs patobulinimai

Patobulinimo šerdis yra perdarytas kuro elementų blokas, sujungtas su sustiprinta galios elektronikos moduliu. Hyundai padvigubino akumuliatoriaus maksimalią galią iki 107 AG (80 kW), o kuro elementų blokas dabar generuoja iki 148 AG (110 kW) bruto. Sistemos grynasis galingumas žymiai išaugo, o elektrinis variklis dabar duoda 201 AG (150 kW), todėl 0–100 km/val. įsibėgėjimas sutrumpėjo iki 7,8 sekundės, palyginti su 9,2 sek. ankstesnėje kartoje. Šie techniniai sprendimai rodo, kad gamintojas orientuojasi į realius kasdienio naudojimo privalumus: didesnis momentas žemomis apsukomis, geresnė pereinamoji dinamika ir mažesnė priklausomybė nuo kuro elementų momentinių apkrovų. Taip pat verta paminėti, kad baterijos gebėjimas suteikti štampavimo galią trumpais periodais leidžia kuro elementų sistemai dirbti tolygiausiu efektyvumo režimu, taip sumažinant kuro elementų svyravimus ir ilginant jų tarnavimo laiką.

Šie pakeitimai orientuoti į praktišką našumą, o ne į didžiausią maksimalų greitį. Stipresnė baterija ir patobulinta elektronika pagerina akseleracijos reakciją ir vidutinį pagreitį, todėl lenkimai ir įvažiavimas į magistralę tampa saugesni ir užtikrintesni. Be to, geresnė elektrinės trajektorijos kontrolė reiškia mažesnį energijos švaistymą ir efektyvesnį regeneracinį stabdymą, ypač mišriame mieste/autostrados režime. Gamintojas taip pat atkreipia dėmesį į valdymo patirtį: patobulinti valdymo algoritmai ir didesni srovės rezervai leidžia išlaikyti stabilų vairavimo pojūtį visose situacijose — nuo miesto spūsčių iki kalnų serpantinų.

Pagrindiniai techniniai akcentai:

  • Bendras sistemos galingumas: 252 AG (190 kW)
  • EV variklio galia: 201 AG (150 kW)
  • WLTP nuvažiuojamas atstumas (vertinimas): 514 mylių (826 km)
  • Vandenilio talpa: 6,69 kg, padidinta nuo 6,33 kg
  • Papildymo laikas: apie penkias minutes

Šie skaičiai leidžia daryti prielaidas apie kasdienį naudojimą: didesnė vandenilio talpa kartu su efektyvumo patobulinimais reiškia mažiau sustojimų ilgesnėms kelionėms. Gamintojas taip pat nurodo, kad sistemos plėtros prioritetas buvo ne tik galingumas, bet ir komponentų patikimumas bei priežiūros intervalų ilginimas — svarbūs faktoriai verslo klientams ir nuolatiniams keliautojams. Saugumas išlieka prioritetas: vandenilio talpos konstrukcija, apsauga nuo pažeidimų ir integruotos saugos sistemos atitinka griežtus pramonės standartus.

Efektyvumas, valdymas ir atsparumas žemai temperatūrai

Hyundai nepamiršo efektyvumo ir vairavimo savybių. Aerodinaminiai patobulinimai, įskaitant naujas apatinio kėbulo plokštes ir optimizuotą oro srauto valdymą, sumažina pasipriešinimą ir padeda pailginti nuvažiuojamą atstumą. Triukšmo, vibracijos ir šiurkštumo (NVH) klausimai sprendžiami aktyvia triukšmo slopinimo (Active Noise Control-Road) technologija ir garso sugeriančiomis padangomis, kad salonas išliktų tylus net važiavus nelygia danga. Tokie sprendimai ne tik pagerina komfortą — jie taip pat prisideda prie suvokiamo kokybės pojūčio, kuris yra svarbus klientams, lyginantiems FCEV su aukščiausios klasės hibridiniais ar elektriniais modeliais.

NEXO taip pat pagerina eksploatavimą žemuose temperatūrose. Užšalimo prevencinė „Wake Up“ funkcija ir kiti šiluminio valdymo atnaujinimai reiškia, kad kuro elementas ir šalutinės sistemos įsijungia greičiau esant žemai temperatūrai, kas padeda išsaugoti nuvažiuojamą atstumą ir patikimumą žiemos sąlygomis. Be to, efektyvus šilumos valdymas sumažina energijos nuostolius šildant saloną ir temperatūros reguliavime, todėl vandenilio FCEV tampa kur kas praktiškesnis šaltuoju metų laiku. Hyundai taip pat optimizavo programinę įrangą, kad šildymo ir klimatechnikos sistemos naudotų mažiau elektros energijos, skiriant prioritetą kuro elementų ir baterijos efektyvumui esant ekstremalioms sąlygoms.

Praktinė žiemos eksploatavimo patirtis taip pat priklauso nuo vairuotojo įpročių ir išankstinio planavimo: galimybė nuotoliniu būdu paruošti automobilį važiavimui (preconditioning), naudoti šilumos atgavimą ir planuoti maršrutą su vandenilio degalinėmis yra papildomi elementai, kuriuos Hyundai integruoja į savo ekosistemą. Tai rodo, kad ne tik techniniai parametrai, bet ir programinės įrangos bei paslaugų tinklo sprendimai yra svarbūs siekiant realios FCEV naudos kasdienėje praktikoje.

Išmanios vairavimo sistemos

Hyundai įdiegė kelias programiškai valdomas funkcijas, skirtas pagerinti tiek efektyvumą, tiek valdymą. e-Handling sistema aktyviai paskirsto sukimo momentą, kad pagerintų sukibimą, vairo pojūtį ir stabilumą, tuo tarpu Smart Regenerative System naudoja navigacijos duomenis, kad automatiškai pritaikytų regeneracinį stabdymą. Tai sumažina vairuotojo apkrovą ir padidina energijos atgavimo efektyvumą mišriame maršrute. Tokios sistemos taip pat gali prisidėti prie saugumo: sklandus sukimo momento paskirstymas sumažina slydimo riziką, o adaptyvus regeneracinis stabdymas padeda palaikyti pastovų atstumą iki priešais važiuojančio transporto priemonių bei sumažina staigių manevrų poreikį.

Europos pirkėjams dar vienas praktiškas atnaujinimas yra traukos galimybė: NEXO dabar gali tempti iki 1 000 kg, o tai pirmas kartas, kai Hyundai siūlo tempimą FCEV modeliui. Tai praplečia automobilio naudingumą savininkams, kuriems retkarčiais reikia gabenimo ar papildomos talpos, pavyzdžiui, mažesnės priekabos ar dviračių laikikliui. Traukos paketo įdiegimas reikalauja ne tik mechaninių modifikacijų, bet ir programinių bei šiluminio valdymo pertvarkymų, kad sistema saugiai galėtų atlaikyti papildomą krūvį ir kartu išlaikyti stabilų nuvažiuojamą atstumą bei valdymo charakteristikas.

Galutinė nauda vartotojui — platesnė praktiška nauda ir mažesnė priklausomybė nuo specifinių energijos tiekimo sprendimų. Hyundai taip pat pabrėžia, kad NEXO atnaujinimai yra suderinami su jų paslaugų ekosistema: programinės įrangos atnaujinimai per orą (OTA), diagnostikos įrankiai ir pagrindinės aptarnavimo procedūros buvo pritaikytos vandenilio kuro elementų technologijai, kad sumažintų bendras eksploatavimo išlaidas ir padidintų patikimumą.

Šaltinis: autoevolution

Palikite komentarą

Komentarai

driveline

Wow 5 min papildymas ir 826 km, šaunu. bet realybė gali būti kitokia. ar vandenilis vis dar pigesnis, o infrastruktūra plėsis taip greitai?