3 Minutės
Lėtas džiaugsmas: naujojo 500 Hybrid silpnoji vieta
2026 metų Fiat 500 Hybrid yra sukurtas ant 500e platformos, tačiau neverta tikėtis elektrinio katapultavimo. Fiat naujausias miesto klasės hibridas prioritetą teikia ekonomijai, o važiuoklės ir variklio pasirinkimai tai akivaizdžiai parodo. Po gaubtu tūno kuklus 1,0 litro FireFly trijų cilindrų variklis su 12 V diržine integruota starto generatoriaus pagalba (mild-hybrid), o hečbekui iki 100 km/h reikia 16,2 sekundės. Kabrioletas dar lėtesnis – 17,3 sek.
Kas po kapotu
Šis kompaktiškas jėgos agregatas yra ilgakampis 999 cm3 trijų cilindrų variklis su po dvi vožtuvus cilindrui ir daugiataškio įpurškimo sistema vietoje tiesioginio įpurškimo. Galia nurodoma kaip 65 cavalli vapore (64 mechaniniai AG) ir 92 Nm (68 lb-ft) sukimo momentas. Maksimali galia pasiekiama aukštose sūkių ribose – Fiat pateikia 6 000 aps./min. kaip maksimalią galią ir 3 500 aps./min. kaip didžiausią sukimo momentą, todėl norint pajusti dinamizmą vairuotojui tenka palaikyti aukštesnius variklio sūkius.

Vidaus degimo variklis dera su šešių pavarų mechanine pavarų dėže iš C514 šeimos. Ketvirta pavara turi 1,121:1 perdavimo santykį, o penkta ir šešta yra overdrive, kas dar kartą pabrėžia automobilio orientaciją į efektyvumą. 12 V diržine integruotas starto generatorius suteikia iki 3,6 kW (apie 4,8 AG) pagalbą, atgauna energiją stabdymo metu ir gali užgesinti variklį laisvo riedėjimo metu neutraliame pavara esant mažiems greičiams.
Performance ir ekonomijos rodikliai
- 0–100 km/h: 16,2 s (hečbekas) / 17,3 s (kabrioletas)
- Maksimalus greitis: 155 km/h (hečbekas)
- Mišrus kuro sąnaudos: 5,2 L/100 km (apie 45,2 mpg)
- Kuro bakas: 37 L (9,8 gal)
Šie skaičiai pozicionuoja 500 Hybrid aiškiai kaip miesto automobilį, orientuotą į ekonomiškumą, o ne kaip sportišką mikromobilį. Jei ieškote gyvybingesnio įsibėgėjimo, 500e elektrinė versija arba konkurentai su mažais turbokompresoriniais varikliais jausis ženkliai greičiau.

Pakaba, ratlankiai ir apdaila
Pagrindinės komplektacijos modeliai važiuoja ant 185/65 R15 padangų, su nepriklausoma priekinę pakabą ir torsion-beam tipo galine ašimi — įprasta konstrukcija prieinamam miesto automobiliui. Apipavidalinimo lygiai Italijoje prasideda nuo Pop ir kyla per Torino, Icon iki La Prima. Pop versijoje standartinė įranga yra gana gausi: adaptyvus kruizas, be raktelio įjungimas ir startas bei skaitmeninis prietaisų skydelis.
La Prima stovi viršutinėje gamos dalyje ir prideda estetinius bei technologinius patobulinimus: dvispalviai lengvojo lydinio ratai su 205/45 R17 padangomis, LED galiniai žibintai, aukštos raiškos atbulinės eigos kamera ir Uconnect 5 multimedijos sistema su integruota navigacija 10,25 colio jutikliniame ekrane.
Rinkos pozicionavimas ir gamyba
Fiat gamina 2026 metų 500 Hybrid Mirafiori gamykloje Turine — istorinėje 500 vardinės serijos gimtinėje. Naujoji hibridinė versija nebus siūloma Jungtinėse Valstijose; jos pagrindinė rinka yra Europa, kur svarbu kompaktiškos matmenys, mažos eksploatacijos sąnaudos ir prieinama kainos skalė. Italijoje hečbekas prasideda nuo €19 900 (maždaug $21 920 pagal dabartinį valiutų kursą).

Išvada: efektyvus miesto automobilis, bet ne vairuotojo palaima
2026 Fiat 500 Hybrid yra klasikinis kompromisų pavyzdys: lengvas svoris, mažos emisijos ir gera kuro ekonomija pasiekiama aukojant greitėjimą ir vidutinio diapazono trauką. Miesto pirkėjams, kuriems svarbu eksploatacijos kaštai, patogus parkavimas ir retro-modernus dizainas, naujasis 500 Hybrid yra racionalus pasirinkimas. Tiems, kurie nori geresnės reakcijos ar sportinio charakterio mažame automobilyje, mild-hybrid sistema ir 64 AG gali kelti nusivylimą.

„Fiat sukūrė naująjį 500 Hybrid taupymui, ne greičiui,“ sako atstovas. „Jei siekiate efektyvumo kompaktiškame pakete, tai yra patrauklus pasirinkimas.“
Santrauka:
- Miesto orientuota kuro ekonomija ir kompaktiškos matmenys
- Mild-hybrid sistema su energijos atgavimu ir variklio išjungimu riedant
- Konservatyvi 64 AG galia lemia lėtą 0–100 km/h įsibėgėjimą
Ar laikysite 2026 Fiat 500 Hybrid protingu miesto kompaktiu ar nepakankamai galingu reliktu, priklauso nuo prioritetų: čia laimi biudžetas ir efektyvumas; varžymasis dėl našumo — ne.
Šaltinis: autoevolution
Palikite komentarą