Lexus LFA atgimimas: elektrinė ikona su netikėtu posūkiu

Lexus atgaivino LFA vardą kaip elektrinį konceptą, pristatytą kartu su Toyota Gazoo Racing GR GT prototipais. Straipsnyje aptariama bendro aliuminio šasi DNR, dizainas, išmatavimai bei galimi našumo pasirinkimai ir rinkos strategija.

2 Komentarai
Lexus LFA atgimimas: elektrinė ikona su netikėtu posūkiu

5 Minutės

Elektrinis atgimimas: LFA vardas grįžta su posūkiu

Lexus atgaivino LFA ženklelį — tačiau šįkart šis halo automobilis pasirodo kaip baterijomis varomas konceptas, o ne riaumojantis V10, kuris pavertė originalą legenda. Pristatytas kartu su Toyota Gazoo Racing naujaisiais GR GT prototipais, Lexus LFA Concept žymi kitą kryptį Toyota Motor Corporation prestižiniam prekės ženklui: aukštos klasės visai elektrinei inžinerijai, apgaubtai pažįstamo LFA dramatiškumo.

Kur Lexus dera prie Toyota superautomobilių iniciatyvos

Gruodžio mėnesio produkto užuomina nebuvo vienadienis triukas. Toyota parodė tris aukšto lygio projektus: legalų gatvės GR GT sportinį automobilį, FIA GT3 specifikacijos GR GT3 lenktyninį automobilį ir trečią mašiną, kuri paaiškėjo esanti Lexus koncepcija. Toyota tyčia leido Gazoo Racing užimti sceną su GR GT pora — prototipais, kurie nešioja GR identitetą, o ne aiškius Toyota ženkliukus — tuo tarpu Lexus pateikia konceptą, moderniai atgaivinantį ikoninį vardą.

Techninė DNR ir bendra architektūra

Nors Lexus LFA Concept pakeičia originalaus LFA V10 elektrine pavara, jis dalijasi svarbia struktūrine DNR su GR GT šeima: nauju visiškai aliuminio šasi, ant kurio statoma Toyota naujausia performance programa. Technikos entuziastams Toyota taip pat atskleidė GR GT prototipų specifikacijas — lengvas aliuminio kėbulas, tikslinis masės riba apie 1 750 kg (3 858 lb) arba mažiau, priekinis variklis su galiniais varomaisiais ratais ir naujas 4,0 l dvigubo turbokompresoriaus V8 hibridas GR GT gatvės automobiliui. Tų GR GT galios skaičiai yra agresyvūs — maždaug 640 AG kartu su dideliu sukimo momentu — tačiau Lexus konceptas sąmoningai pasirenka kitą kelią: gryną elektrifikaciją ir elektromobilio charakterį.

Dizainas ir kabina — vairuotojui orientuotas požiūris

Vizualiai LFA Concept stipriai siejasi su Sport Concept, kurį Lexus demonstravo Monterey Car Week metu. Tikėkitės dramatiškų proporcijų: skulptūruotų šonų, žemo priekio ir plataus stovio. Salonas rodo konceptinio automobilio teatrališkumą: be įprastos centrinės multimedijos ekrano, apgaubiančios kabinos, orientuotos į vairuotoją, vairo valdymas primenantis „joką“ ir ekranų eilė vietoje tradicinės prietaisų skydelio. Tai aiškiai labiau šou automobilio nei parodų salono interjeras, bet jis nurodo būsimos dizaino kalbos kryptį, kur panardinimas ir vairuotojo fokusas yra svarbesni už įprastus salono sprendimus.

Išmatavimai ir išdėstymas

Lexus patvirtino koncepto išmatavimus, kurie akcentuoja buvimą kelyje ir žemai prilipusias proporcijas:

  • Ilgis: 185.6 in (4,690 mm)
  • Plotis: 80.3 in (2,040 mm)
  • Ratų bazė: 107.3 in (2,725 mm)

Šie skaičiai rodo, kad konceptas yra ir ilgesnis, ir platesnis už originalų LFA, kas gali reikšti daugiau vietos salone, didesnį akumuliatoriaus pakavimą arba tiesiog įspūdingesnę stovio vizualiką kelyje.

Našumas: nežinomybės ir lūkesčiai

Lexus sąmoningai neatskleidžia detalių apie pavarų agregatą, tik patvirtino, kad LFA Concept yra BEV (baterijomis varomas elektromobilis). Tai palieka vietos spėlionėms: ar Lexus sieks gerinti trasos laikus su specializuota baterijų sistema ir daugiavarikline sukimo momento vektorizacija, ar pozicionuos atgimusią LFA kaip prabangų performance GT, orientuotą į nuvažiuojamą atstumą ir komfortą? Atsižvelgiant į bendrą aliuminio platformą ir Toyota siekį plėtoti performance liniją, tikėtinas dviejų krypčių požiūris (aukštas našumas ir geras elektrinis nuvažiuojamas atstumas) — bet kol kas niekas nėra patvirtinta.

Pagrindiniai pastebėjimai:

  • LFA vardas grįžta kaip elektrinis konceptas, nukrypstantis nuo originalios V10 eros.
  • Konceptas dalijasi struktūriniais ryšiais su GR GT/GR GT3 aliuminio šasi.
  • Salonas yra avangardinis — prioritetas skiriamas kabinai ir vairuotojui, be centrinio multimedijos ekrano.
  • Oficialūs pavarų agregato skaičiai dar nepaskelbti.

„Originalus LFA buvo trumpa, bet šviesi Lexus istorijos akimirka. Šis konceptas klausia, ar tas pats dvasios pradas gali tęstis elektrinėje eroje.“

Kolekcionieriams ir puristams, vertinantiems Yamaha derintą V10 riksmo diapazoną 9 000–9 500 aps./min bei originalių 500 vienetų išskirtinumą, elektrinis LFA bus poliarizuojanti idėja. Tačiau stebint pramonės krypties pasikeitimą, Lexus konceptas yra reikšminga žinia: markė pasirengusi išlaikyti savo halo statusą net ir keičiantis variklių technologijoms.

Galima tikėtis, kad Lexus naudos konceptą rinkos reakcijai vertinti ir grįžtamajam ryšiui rinkti prieš galutinį sprendimą dėl gamybos. Ar galutinis automobilis išlaikys radikalų interjerą, ar priims visai elektrinį performance paketą, ar liks riboto leidimo halo modeliu — pamatysime vėliau. Kol kas LFA Concept aiškiai siunčia signalą — Lexus nori, kad diskusija apie aukštos klasės elektromobilius apimtų ir jų vėliavinį vardą.

Šaltinis: autoevolution

Palikite komentarą

Komentarai

MantasTech

LFA konceptas sustiprina LFA istoriją, bet skamba rizikingai. ar be V10 galima pasiekti tokį pat įspūdį? lauksiu išsamesnių techninių duomenų.

vilkas_x

Wow, elektrinis LFA skamba keistai, bet intriguojančiai. halo statusas išliks ar bus tik marketingas? įdomu, kaip baterijų sprendimas laikys trasoje.