Ford pradeda dar vieną hibridinių automobilių atšaukimą

Ford paskelbė naują atšaukimą, apimantį ribotą Maverick ir Escape hibridinių modelių grupę dėl nevisiškai atliktų programinės įrangos atnaujinimų; savininkams rekomenduojama pasitikrinti VIN ir užsiregistruoti nemokamam HPCM atnaujinimui.

2 Komentarai
Ford pradeda dar vieną hibridinių automobilių atšaukimą

7 Minutės

Ford pradeda dar vieną hibridinių automobilių atšaukimą po nevisiškų programinės įrangos pataisų

Ford paskelbė naują atšaukimą, kuris paliečia ribotą skaičių Maverick ir Escape hibridinių modelių, po to, kai gamintojas nustatė, jog kai kurios transporto priemonės ankstesnių kampanijų metu nebuvo tinkamai atnaujintos. Automobilininkystės bendrovė teigia, kad problema yra susijusi su programine įranga ir gali — retai, tačiau įmanoma — leisti automobiliui pereiti į neutralią pavarą važiuojant, todėl remonto priemonė apima prekybininko atliktą hibridinės pavaros valdymo modulio (HPCM) kalibracijos atnaujinimą.

Kas vyksta ir kas yra paveikta

Šis 2025 m. gruodžio atšaukimas seka dviems ankstesnėms kampanijoms: 2024 m. gegužės atšaukimui, kuriame buvo įtraukti 8 727 hibridiniai automobiliai, ir 2025 m. vasario tęsinio operacijai. Pagal Nacionalinės kelių eismo saugos administracijos (NHTSA) pateiktus dokumentus, nedidelis krosoverių ir pikapų skaičius buvo pažymėtas kaip sutaisytas, nors taisomasis programinis paketas iš tikrųjų nebuvo įdiegtas.

Dėl paskutinio veiksmo Ford nurodo, jog netyčia praleido ribotą VIN sąrašą ankstesniuose atšaukimuose. Naujas identifikuotas automobilių rinkinys apima modelius ir vienetus, kurie anksčiau nebuvo įtraukti dokumentuose, tačiau pagal gamybos ir registracijos duomenis privalo gauti pataisą. Tikslesnis išskaidymas pateiktas žemiau ir padeda savininkams suprasti, ar jų transporto priemonė yra paveikta.

  • 1 vienetas: 2020 Escape Hybrid
  • 86 vienetai: Maverick Hybrid (modelių metai 2022–2024; gamybos datos 2021 m. kovo 11 d. iki 2024 m. balandžio 4 d.)

Ford paskelbs visą paveiktų VIN sąrašą savo vartotojų tinklalapyje 2026 m. sausio 15 d. Tais pačiais terminais tikimasi, kad dilerių tinklas gaus elektroninį pranešimą, o vartotojų laiškai bus išsiųsti tarp 2026 m. sausio 26–30 d. Šis laiko scenarijus leidžia savininkams patikrinti savo transporto priemonės statusą ir užsiregistruoti techniniam vizitui. Reikia atkreipti dėmesį į tai, kad laiku atlikti programinės įrangos atnaujinimai yra svarbus saugumo elementas, o gamintojas privalo užtikrinti skaidrumą ir prieinamumą.

Techninė priežastis ir saugumo rizika

Problemos pagrindas yra hibridinės pavaros valdymo modulis (HPCM). HPCM nuolat stebi įvairius jutiklius ir signalus, tarp jų ir stovėjimo (park) variklio padėties jutiklį. Jei HPCM aptinka triukšmą ar netipinį signalą park motor padėties jutiklyje, jis gali užregistruoti neteisingą diagnostinį gedimo kodą (diagnostic trouble code, DTC). Toks klaidingas kodas gali priversti transmisijos vidinį parkavimo modulį interpretuoti padėtį neteisingai ir, retais atvejais, suaktyvinti neutralios pavaros padėtį, kol automobilis yra judesio būsenoje — tai aiškiai kelia avarinę pavojų eismo saugumui.

Techniniu požiūriu šis scenarijus kyla ne dėl mechaninio pavaros bloko gedimo, bet dėl programinės kalibracijos jautrumo ir signalų filtravimo logikos. Galimos priežastys, kodą sukėlusios anksčiau, apima laikiną elektros triukšmą, jutiklio tolerancijos skirtumus, programinės įrangos versijų nesuderinamumą arba duomenų sinchronizacijos klaidas diegimo metu. Ford pabrėžia, kad sprendimas yra programinis — nemokamas HPCM programinės įrangos atnaujinimas, kurį atlieka įgalioti dileriai. Šis atnaujinimas keičia diagnostinių ribų slenksčius, filtravimo algoritmus ir jutiklio patikimumo patikras, sumažindamas klaidingų DTC generavimo riziką.

Kodėl tai svarbu

  • Sauga: netikėtas perejimas į neutralią pavarą gali sumažinti vairavimo kontrolę, sutrikdyti greičio valdymą ir padidinti susidūrimo riziką, ypač autostradoje ar intensyvaus eismo sąlygomis. Ši rizika ypač aktuali tiems atvejams, kai vairuotojas nesitiki jokio variklio traukos praradimo.
  • Savininkų atsakomybė: paveikti savininkai gaus raštiškus pranešimus ir turės suplanuoti trumpą vizitą pas įgaliotą Ford dilerį dėl programinės įrangos atnaujinimo. Šis vizitas paprastai trunka trumpai, tačiau yra būtinas siekiant išvengti potencialiai pavojingų situacijų kelyje.
  • Skaidrumas ir prieinamumas: Ford patvirtino, kad paskelbs paveiktų VIN numerių sąrašą, todėl savininkai galės patys patikrinti, ar jų transporto priemonė yra įtraukta. Tokia vieša informacijos skelbimo praktika stiprina atskaitomybę ir mažina neapibrėžtumą vartotojų akyse.

„Mes pranešame klientams ir dileriams kiek galima greičiau ir atliksime reikiamą programinės įrangos atnaujinimą nemokamai,“ – teigiama Ford atšaukimo dokumentuose. Šis viešas pareiškimas atspindi gamintojo įsipareigojimą spręsti saugumo problemas ir koordinuoti veiksmus su reguliavimo institucijomis bei serviso tinklu.

Gamybos ir platformos kontekstas

Maverick ir Escape modeliai dalijasi technine ir inžinerine architektūra Ford C2 platformoje, kuri taip pat yra naudojama Lincoln Corsair ir Bronco Sport modeliams. Platformos dalijimasis reiškia, kad tam tikri programinės įrangos moduliai, valdymo logika ir komponentų sąsajos gali būti panašios tarp skirtingų modelių, todėl programinės įrangos atnaujinimai ir kalibracijos dažnai taikomos keletui modelių vienu metu. Tai palengvina techninę priežiūrą, bet taip pat reiškia, kad vieno modulio problemos gali paveikti kelias modelių grupes.

Meksikoje surenkama Mustang Mach-E naudoja C2 platformos derivatyvą, tuo tarpu pilnai elektrinė Mach-E yra surenkama Ford Cuautitlan gamykloje. Maverick ir Bronco Sport gamyba vyksta Hermosillo Stamping and Assembly gamykloje Meksikoje. Tokia gamybos ir platformų įvairovė apibrėžia tiek logistikos, tiek programinių sprendimų kontekstą: vienoda architektūra pagreitina modulių kūrimą, tačiau reikalauja griežtų versijų valdymo procedūrų, kad vienareikšmiškai būtų garantuotas atnaujinimų įdiegimas.

2025 m. pabaigoje Ford nutraukė Escape ir Lincoln Corsair gamybą Louisville surinkimo gamykloje (Louisville Assembly Plant, LAP) Kentukyje. LAP yra vykdomas didelio masto perdarymas, ruošiantis gaminti dar nepristatomą elektrinį pikapą, paremtą Ford naująja Universal EV architektūra. Šis vidutinio dydžio elektrinis pikapas, planuojamas debiutuoti 2027 m., siekia maždaug 30 000 JAV dolerių pradinę kainą ir naudos ličio geležies fosfato (LFP) prizmatiškas baterijų ląsteles. LFP chemija pasižymi didesniu cikliniu ilgaamžiškumu ir mažesne kaina, nors energijos tankis yra mažesnis nei NMC tipų baterijų. Ford prognozuoja, kad šis pikapas pasieks šiek tiek daugiau nei 300 mylių EPA nuotolio rodiklį ir 0–60 mph pagreitinimo parametrus, palyginamus su Mustang EcoBoost, kas rodo, jog naujasis modelis bus orientuotas į kompromisą tarp našumo, nuotolio ir kainos.

Rinkos perspektyva

Programine įranga valdomi atšaukimai tampa vis dažnesni dėl to, kad šiuolaikiniai automobiliai stipriai remiasi elektroniniais valdymo moduliais, jutikliais ir sudėtingais programiniais algoritmais. Kai programinė įranga valdo pagrindines funkcijas — nuo transmisijos elgsenos iki saugos sistemų integracijos — klaidos ar neteisingos kalibracijos gali turėti tiesioginį poveikį saugumui. Nors pakartotiniai atšaukimai gali mažinti vartotojų pasitikėjimą, greita ir skaidri atsako politika yra pagrindinis būdas atstatyti pasitikėjimą: identifikuoti praleidus VIN numerius, juos skelbti viešai ir suteikti nemokamą pataisą yra normalus ir pageidautinas veiksmas.

Automobilio savininkui taisymas turėtų būti paprastas: trumpas vizitas į įgaliotą dilerį, kurio metu atliekama HPCM kalibracija. Skirtingai nuo kai kurių atnaujinimų, kuriuos galima įdiegti naudotojo nuotoliniu būdu per programinę įrangą „per radiją“ (OTA — over-the-air), šiuo atveju gamintojas nurodo, kad atnaujinimas bus atliekamas per dilerio įrangą, siekiant užtikrinti, kad visi diagnostiniai įrašai būtų patvirtinti ir kad atnaujinimas būtų tinkamai pritaikytas konkrečiai VIN konfigūracijai.

Svarbiausi pastebėjimai:

  • Atšaukimas yra riboto masto, tačiau susijęs su saugumu.
  • Ford informuos dilerius (2026-01-15) ir savininkus (2026-01-26–30).
  • Ištaisymas yra nemokamas HPCM programinės įrangos atnaujinimas; paveikti VIN numeriai bus paskelbti Ford svetainėje 2026-01-15.

Hibridinių automobilių savininkams programinės įrangos atnaujinimas yra toks pat svarbus kaip ir mechaninė priežiūra: nusidėvėję komponentai yra akivaizdūs, bet programinės įrangos spragos taip pat gali turėti kritinį poveikį eksploatacijos saugumui. Jei vairuojate Maverick arba Escape hibridą, pagamintą nurodytame laikotarpyje, patikrinkite Ford VIN sąrašą 2026 m. sausio 15 d. ir, jei jūsų transporto priemonė yra įtraukta, kuo skubiau suplanuokite atnaujinimą. Tai greitas ir paprastas žingsnis, kuris gali užkirsti kelią potencialiai pavojingai situacijai kelyje.

Šaltinis: autoevolution

Palikite komentarą

Komentarai

v8rider

Ar tikrai viskas bus paprasta? VIN patikrinimas, vizitas į dilerį ir kalibracija, gerai. Tik įdomu, kodėl negalima OTA? Jei saugumo sumetimais OK, bet laukiame skaidrumos.

turbo_mk

Wow, važiuoji Maverick ar Escape hibridu ir gali būti kad padėtis neutrali be įspėjimo? Gera žinia, kad atnaujinimas nemokamas ir atliekamas per dilerio įrangą, o VIN viešai skelbs.