4 populiarūs visureigiai akistatoje: Netikėti rezultatai, kurie privers jus abejoti savo favoritu

2 Komentarai
4 populiarūs visureigiai akistatoje: Netikėti rezultatai, kurie privers jus abejoti savo favoritu

5 Minutės

Ieškant tobulo kompaktinio visureigio (SUV), pirkėjus dažnai pasitinka tikras iššūkis – milžiniška pasiūla ir, iš pirmo žvilgsnio, labai panašios techninės specifikacijos. Visi modeliai žada erdvę, saugumą ir ekonomiškumą, tačiau realybė dažnai būna kur kas sudėtingesnė.

Ši apžvalga gilinasi ne tik į sausus techninius duomenis. Joje atskleidžiami netikėti ir intuicijai prieštaraujantys faktai apie keturis populiariausius rinkos žaidėjus: Mazda CX-50, VW Tiguan, Honda CR-V ir Toyota RAV4. Straipsnyje sužinosite, kaip šie automobiliai iš tiesų jaučiasi kasdieniame gyvenime, kokių kompromisų reikalauja ir kokią vertę siūlo ilgalaikėje perspektyvoje. Pasiruoškite pervertinti savo favoritus.

--------------------------------------------------------------------------------

1. Mazda CX-50: Vairuotojo pasirinkimas, bet komforto kaina

Mazda CX-50 yra akivaizdus pasirinkimas tiems, kurie vertina vairavimo malonumą ir tiesioginį ryšį su keliu. Tai automobilis, sukurtas žmogui, kuris dėl šeimos turėjo atsisakyti savo sportinio „Miata“, bet vis dar trokšta jausti vairavimo aistrą. Šį įspūdį sustiprina ir tai, kad „Mazda“ vienintelė šiame segmente entuziastams siūlo galingą turbobenzininį variklį su tradicine automatine pavarų dėže, o ne CVT variatoriumi. Tačiau šis malonumas turi savo kainą.

Už išskirtines valdymo savybes tenka aukoti kelis esminius dalykus:

  • Prastas komfortas: CX-50 yra vienintelis modelis šiame palyginime be nepriklausomos galinės pakabos – jame naudojama torsioninė sija. Dėl to važiavimas nelygiu keliu yra kietas, varginantis ir nuolat juntamas salone.
  • Pasenusi technologija: Saugumo asistentų sistema, pavyzdžiui, juostos palaikymo funkcija, ir informacinė sistema jaučiasi vienos ar net dviejų kartų senumo, palyginti su konkurentais.
  • Ankštas salonas: Tiek keleiviams, tiek kroviniams CX-50 yra mažiausias ir labiausiai klaustrofobiškas iš visų keturių automobilių.

Važiavimo kokybės problema yra tokia akivaizdi, kad geriausiai ją apibūdina tiesioginė citata iš bandytojų lūpų:

Užtenka užvažiuoti ant menkiausio, žemo dažnio nelygumo, ir jį pajunti visu automobiliu. Po sėdyne jauti tarsi „tarkos“ efektą – subtilų virpėjimą ar vibraciją, kuri nuolat tave veikia. Situacijos negerina ir tai, kad sėdynių apatinės pagalvėlės yra bene nepatogiausios iš visų, ir tai jauti visu kūnu... tiesiog nemalonus jausmas.

--------------------------------------------------------------------------------

2. VW Tiguan: Prabangos jausmas su paslėpta kaina

VW Tiguan šiame segmente siūlo prabangiausio ir kokybiškiausio automobilio pojūtį. Tai stulbinanti transformacija prekės ženklui, kuris dar visai neseniai buvo kritikuojamas dėl nuobodžių interjerų. Naujasis „Tiguan“ yra tikras gaivaus oro gūsis – jo dizainas ir medžiagų kokybė sukuria aukštesnės klasės įspūdį, kurio stokoja japoniški konkurentai. Tokios detalės kaip natūralaus medžio apdaila ir masažuojančios sėdynės sukuria solidumo ir komforto jausmą.

Tačiau po šiuo patraukliu paviršiumi slypi du esminiai trūkumai, susiję su ilgalaikės nuosavybės kaina:

  • Didelės degalų sąnaudos: Tai vienintelis automobilis teste be hibridinės pavaros. Dėl to jo degalų sąnaudos yra ženkliai didesnės – realiomis sąlygomis jos sunkiai nukrenta žemiau 10 l/100 km, kai hibridiniai konkurentai lengvai pasiekia 6-7 l/100 km rodiklius.
  • Blogiausia išliekamoji vertė: Iš visų keturių modelių „Tiguan“ išliekamoji vertė yra mažiausia. Tai reiškia, kad per 3-5 metus šis automobilis nuvertės labiausiai, o tai yra tiesioginis finansinis praradimas.

Apibendrinant, „Tiguan“ yra „širdies, o ne proto“ pasirinkimas. Jis emociškai patrauklus dėl savo išskirtinio interjero ir kokybės pojūčio, tačiau finansiškai yra mažiausiai racionalus sprendimas.

--------------------------------------------------------------------------------

3. Honda CR-V: Netikėtas rafinuotumo karalius

Nors „Toyota“ yra tapusi hibridų sinonimu, didžiausią staigmeną pateikia būtent „Honda“. Pasirodo, kad Honda CR-V hibridinė sistema yra gerokai rafinuotesnė. Jos veikimo principas paaiškina, kodėl: automobilį beveik visada varo elektros motorai, o benzininis variklis veikia tyliai fone, tarsi generatorius, įsijungdamas nepastebimai. Dėl to važiavimo pojūtis primena elektromobilį – jis yra išskirtinai sklandus ir tylus.

CR-V dominuoja ir komforto srityje:

  • Geriausia važiavimo kokybė: Jis geriausiai sugeria kelio nelygumus, nesukeldamas nemalonaus galvos siūbavimo į šonus („head toss“), kuris būdingas RAV4.
  • Didžiausia erdvė: Tai absoliutus lyderis tiek keleivių, tiek krovinių erdvės atžvilgiu. Be to, plačiai, beveik 90 laipsnių kampu, atsiveriančios galinės durys ypač patogios tėvams, montuojantiems vaikiškas kėdutes.
  • Praktiškumas: Gausybė fizinių mygtukų ir jungiklių leidžia valdyti svarbiausias funkcijas neliečiant ekrano, o tai didina saugumą ir patogumą vairuojant.

Žinoma, CR-V nėra tobulas. Jo interjeras yra vizualiai nuobodus ir monotoniškas, o vairavimo dinamika – mažiausiai įkvepianti. Posūkiuose automobilis linkęs į nepakankamą pasukamumą ir nesuteikia jokio sportiškumo pojūčio.

--------------------------------------------------------------------------------

4. Toyota RAV4: Objektyviai geriausias, bet ne pats maloniausias

Toyota RAV4 įkūnija paradoksą: tai automobilis, kurį apžvalgininkai dažniausiai rekomenduoja draugams ir šeimai, tačiau patys mažiausiai norėtų jį vairuoti kasdien. Priežastis slypi jo objektyviuose privalumuose:

  • Geriausios degalų sąnaudos grupėje.
  • Pažangiausia ir patikimiausiai veikianti technologijų bei saugumo sistemų visuma.
  • Geriausiai apgalvotos daiktadėžės ir vietos daiktams visame salone.
  • Milžiniškas ilgalaikis patikimumas ir dalių prieinamumas dėl masinės gamybos.

Tačiau, nepaisant šių privalumų, yra ir neigiama pusė, kurią pajusite kiekvieną dieną:

  • Važiavimo komforto trūkumas: Važiuojant per nelygumus nuolat jaučiamas galvos siūbavimas į šonus.
  • Mažesnis rafinuotumas: Palyginti su CR-V, jis yra triukšmingesnis ir prasčiau izoliuoja nuo kelio garsų.
  • Jokio vairavimo malumo: Vairavimas yra maksimaliai palengvintas ir atpalaiduotas – jausmas toks, lyg automobilį galėtum vairuoti vienu mažuoju pirštu. Tai itin nuspėjama, tačiau be jokio charakterio ar vairuotojo įtraukimo.

Vis dėlto pagrindinis RAV4 pirkimo argumentas yra jo ilgalaikė vertė ir ramybė dėl ateities:

Platforma ir hibridinė sistema, kuri dabar yra standartinė, parduodama milijonais vienetų. Tai reiškia, kad ilgalaikėje perspektyvoje dalių tiekimo grandinė bus milžiniška. Taigi, jei turėsite šį automobilį 15 metų ir pasibaigs garantija, galėsite jį susitaisyti įprastame servise.

--------------------------------------------------------------------------------

Išvados: Nėra vieno nugalėtojo, tik jūsų prioritetai

Prieš gilinantis į pagrindinius pretendentus, aišku, kurioje vietoje atsiduria kiti du modeliai. Mazda CX-50, dėl kietos pakabos ir pasenusių technologijų likusi ketvirtoje vietoje, išlieka pasirinkimu tikram vairavimo entuziastui, kuriam pojūtis svarbesnis už komfortą. VW Tiguan užima trečią vietą, siūlydamas prabangos pojūtį ir malonų valdymą, tačiau už tai tenka mokėti didesnėmis degalų sąnaudomis ir prasta išliekamąja verte.

Galiausiai apžvalgininkų nuomonės išsiskyrė – vieni pirmąją vietą skyrė RAV4, kiti – CR-V. Tai nėra silpnumas, o atspindys, kad „geriausias“ automobilis priklauso tik nuo jūsų asmeninių prioritetų. Iš esmės pasirinkimas susiveda į du profilius:

  • Toyota RAV4: Racionalus, protingas ir saugus ilgalaikis pasirinkimas. Jis skirtas tiems, kam svarbiausia ekonomija, pažangios technologijos ir ramybė dėl ateities išlaidų bei patikimumo.
  • Honda CR-V: Emocinis ir kasdienio komforto pasirinkimas. Sukurtas tiems, kuriems svarbiausia erdvi, patogi ir rafinuota aplinka kiekvieną dieną, net jei tai reiškia nuobodesnį interjerą ir mažiau įtraukiantį valdymą.

Taigi, kas svarbiau Jums: protingas pasirinkimas ilgam laikui ar maksimalus komfortas kasdien?

Palikite komentarą

Komentarai

CityLane

Geras balansas: RAV4 skelbia racionalumą, CR-V kasdieninį komfortą. Degalai ir remontai priklauso nuo to, ką prioritetu darai.

turbo_mk

Oi, įdomu! Čia tie argumentai tikrai skirtingi, RAV4 racionalus, CR-V emocinis. Realiai, nieko vienareikšmiško nėra.