Vienintelis naujas superautomobilis Lietuvoje: „Maserati MC20“ | Pedal - Automobilių naujienos, apžvalgos ir technologijos Lietuvoje
Vienintelis naujas superautomobilis Lietuvoje: „Maserati MC20“

Vienintelis naujas superautomobilis Lietuvoje: „Maserati MC20“

2025-08-05
0 Komentarai

5 Minutės

Egzotiški automobiliai natūraliai traukia dėmesį – juos išgirstame dar prieš pamatydami, o į gatvę išvažiuojančios galingos jėgainės garsas sukelia nejaukią tylą visoje aplinkoje. Būtent dėl šių savybių superautomobiliai užima išskirtinę vietą tarp kitų transporto priemonių, o Lietuvoje šioje kategorijoje galima sutikti tik vieną naują superautomobilį – „Maserati MC20“. Daugelis jį laiko italų gamintojo kertiniu modeliu, pradėjusiu visai naują erą. Kuo šis automobilis toks ypatingas ir kodėl jis vienintelis naujas superautomobilis mūsų šalyje?

Superautomobilio prigimtis

Nuo pat pirmųjų galingų sportinių automobilių atsiradimo Italijoje šeštajame dešimtmetyje, terminas „superautomobilis“ tapo tarsi atskira kategorija, reiškianti daug daugiau nei tiesiog greitą ar brangų modelį. Tai visada buvo dvi sėdimos vietos, tarp ašių sumontuotas variklis, galios rodikliai, prasilenkiantys su įprastomis normomis (bent jau 400 AG), ir inžineriniai sprendimai, dažnai atkeliavę tiesiai iš lenktynių trasos. Tokie automobiliai – retenybė, todėl kiekvienas naujas superautomobilio debiutas sulaukia išskirtinio dėmesio. Lietuvoje šiandien naujų superautomobilių nerasime daug, o „Maserati MC20“ – šiuo metu unikalus pasiūlymas šalyje.

Kuo pasižymi superautomobilis?

Samprotaujant apie tai, kokie bruožai lemia „superauto“ statusą, labai svarbu pabrėžti inžinerinę pažangą. Kėbulas dažniausiai konstruojamas pasiūlant kuo mažiau kompromisų komforto naudai ir kuo daugiau pastangų skiriant aerodinamikai, svorio paskirstymui bei standumui. „Maserati MC20“ pateisina visus šiuos kriterijus – jis atrodo kaip iš kosminio filmo atvykęs svečias, o kiekviena detalė sukurta dėl vienos priežasties: užtikrinti kvapą gniaužiančio lygio dinamiką.

Nauja era „Maserati“ gamintojui

„Maserati MC20“ pristatomas kaip visiškai naujas etapas didžiulį lenktynių paveldą turinčiam italų prekės ženklui. Tai pabrėžia ir oficialaus atstovo „Maserati Vilnius“ marketingo vadovas Vaidotas Kviklys: pasak jo, pamatyti MC20 gyvai ir pastebėti, kaip smarkiai jis skiriasi nuo vidutinio klasės automobilio, yra ypatinga proga. Toks pasirodymas – didelis įvykis ne tik „Maserati“ gerbėjams, bet ir visiems, kurie domisi superautomobilių evoliucija.

Įspūdingai baltas kėbulas, pastebimas net iš tolo, suteikia automobiliui unikalų vizualinį paveikslą. Įlipus į vidų galima pasijusti lyg erdvėlaivyje: išplanavimas yra skirtas maksimaliam vairuotojo dėmesio sutelkimui į kelią, tad interjere nerasime detalių, neturinčių praktiškos funkcijos. V. Kviklys priduria, kad šis automobilis praktiškai neturi konkurentų naujų automobilių rinkoje Lietuvoje, todėl kiekvienam automobilių mylėtojui atsiveria reta galimybė iš arti susipažinti su modernios italų inžinerijos šedevru.

Nettuno – absoliučiai nauja superautomobilio širdis

Viena iš labiausiai MC20 išskiriančių ypatybių – jo variklis „Nettuno“. Tai visiškai nauja „Maserati“ jėgainė, pirmoji sukurta nuo nulio per pastaruosius 20 metų. Pavadintas Romos jūrų dievo vardu, šis V6 motoras demonstruoja, kad net ir nedidelės kubatūros variklis gali generuoti stebėtinai didelę galią, jei inžinerija pritaikoma tinkamai. Daug dėmesio sulaukė dvigubos degimo kameros technologija, kai virš pagrindinio cilindro talpinama papildoma maža degimo kamera su atskira žvake. Tokio išskirtinio degimo principo šiandien galima rasti Formulės 1 boliduose, todėl nenuostabu, kad MC20 pasiekia net 630 AG ir 730 Nm sukimo momentą.

Svarbu paminėti, jog šios technologijos pažangumas leidžia užtikrinti įspūdingą dinamiką plačiame sūkių diapazone. Be to, gamintojas pademonstravo, jog inžinerijos laboratorijoje šis variklis buvo bandomas, viršijant 1000 AG ribą, taip atskleidžiant, kiek potencialo gali slypėti po MC20 variklio dangčiu. Rezultatas – įsibėgėjimas iki 100 km/val. vos per 2,9 sekundės, o maksimalus greitis siekia apie 325 km/val.

Dizainas, pripažintas Europoje

Daugybė žmonių, net ir neturinčių didelio supratimo apie sportinius automobilius, iš karto atpažįsta superautomobilį jį pamatę. „Maserati MC20“ neabejotinai patenka į išskirtiniausių modelių gretas – to įrodymas yra ne tik galybė sužavėtų vairuotojų žvilgsnių, bet ir laimėjimas prestižiniuose Europos gaminių dizaino apdovanojimuose (European Product Design Award). Įvertinimas už dizainą, pripažinus jį geriausiu automobilių kategorijoje, sustiprino MC20, kaip novatoriškos estetikos pavyzdžio, reputaciją.

„Maserati“ nenutolo nuo savo senųjų itališko stiliaus tradicijų, tačiau joms suteikė naują kryptį, pirmiausia sukurdami virtualų MC20 modelį. Virtualus kūrimas leido inžinieriams testuoti skaitmeninius prototipus dar prieš surenkant realų automobilį. Po to kėbulas pateko į žinomos italų sportinių automobilių dirbtuvės „Dallara“ vėjo tunelį, kur atlikta daugiau nei 2000 valandų bandymų. Naudodamiesi kompiuterinėmis simuliacijomis, specialistai tobulino aerodinamines savybes, kol buvo pasiektas optimalus rezultatas.

Konstrukcija ir durų sprendimai

Dažnas superautomobilis atpažįstamas ir iš būdingo, lenktynių pasaulyje išbandyto kėbulo, kuriame dominuoja lengvas, tačiau itin tvirtas anglies pluošto monokokas. Jis užtikrina, kad dėl maksimalaus tvirtumo būtų galima išgauti geriausius valdymo bei saugumo parametrus. Tačiau taip pat nulemia ir aukštus slenksčius, dėl kurių tradicinės durys netinka. Štai kodėl MC20 vairuotoją pasitinka į viršų atveriamos durys – jos ne tik išlaiko visą orginalų superautomobilio įvaizdį, bet ir praktiškai gelbėja įlipant į žemą, sportišką kabiną.

Minimali, bet funkcionali vidinė erdvė

Uždarame lenktynių kontekste žinoma, kad pastangos sukurti lengvą automobilį neapsiriboja vien išorės sprendimais. Viduje netruks pastebėti, jog MC20 siūlo itin minimalistinę aplinką, kur nėra jokių nereikalingų estetinių triukų. Svorio mažinimas čia suvokiamas rimtai: visos medžiagos, komponentai ir išdėstymas orientuoti į vairuotojo patogumą bei reakcijos greitį. Papildomi komforto aksesuarai čia leistųsi sunkiau, o tai nereikalingas balastas siekiant sportinių rodiklių.

Todėl svarbiausios valdymo funkcijos išdėstytos taip, kad vairuotojui nereikėtų atitraukti rankų nuo vairo ar žvilgsnio nuo kelio. Net starto kontrolę bei variklio užvedimo mygtuką rasime ant paties vairo. Tokie sprendimai būdingi aukščiausio lygio sportiniams automobiliams.

Vieta Lietuvos automobilių rinkoje

Kalbant apie Lietuvą, superautomobilių rinka čia išties kukli. Retas vairuotojas pasiryžta ne tik investuoti į tokią transporto priemonę, bet ir prisiimti atsakomybę, kad tokio automobilio išlaikymas bei priežiūra yra itin specifiniai. Visgi tie, kurie tikrai dairėsi išskirtinio automobilio, turėtų žinoti, kad „Maserati MC20“ kol kas yra reta galimybė mūsų šalies rinkoje. Kaip teigia „Maserati Vilnius“ marketingo vadovas Vaidotas Kviklys, nesuklysime teigdami, jog kito panašaus naujo superautomobilio salone Lietuvoje šiandien nerasime.

Savo kaina ir pozicionavimu MC20 varžosi su tokiais žinomais superautomobilių gamintojais kaip „Ferrari“, „Lamborghini“ ar „McLaren“. Tačiau būtent spektakliškas itališkas stilius, aukšto lygio naujovių integracija ir palyginti retas pamatymas mūsų gatvėse suteikia „Maserati MC20“ išskirtinę vertę.

Kviečiame susipažinti iš arčiau

Visus, kurie nori pamatyti, kaip atrodo naujos eros „Maserati“ kūrinys, kviečiame apsilankyti „Maserati“ atstovybėje Vilniuje. Čia galima išvysti automobilį, kuris ne tik įkūnija visą septyniasdešimties metų superautomobilių istoriją, bet ir verčia naują puslapį visame „Maserati“ prekių ženklo pasaulyje. Tai neabejotinai vienas įdomiausių, karštų ir greitų automobilių, kuriuos galima sutikti mūsų keliuose.

Šaltinis: autobild

Komentarai

Palikite komentarą