Neįtikėtinas radinys: „Lamborghini Miura S“ – superautomobilis, dešimtmečius slėptas svetainėje | Pedal - Automobilių naujienos, apžvalgos ir technologijos Lietuvoje
Neįtikėtinas radinys: „Lamborghini Miura S“ – superautomobilis, dešimtmečius slėptas svetainėje

Neįtikėtinas radinys: „Lamborghini Miura S“ – superautomobilis, dešimtmečius slėptas svetainėje

2025-08-08
0 Komentarai Aistė Petrauskaitė

4 Minutės

Neįtikėtinas atradimas: superautomobilio slėptuvė paprasčiausioje svetainėje

Ar galite įsivaizduoti, kad vienas iš rečiausių klasikinių superautomobilių rastas ne apleistame svirne, o išstatytas svetainėje? Būtent taip nutiko Long Ailende, Niujorke, kai 1970-ųjų „Lamborghini Miura S“ net keturis dešimtmečius ramiai stovėjo šeimininko namuose, apsaugotas nuo aplinkos poveikio, paslėptas už namo sienų.

Viskas prasidėjo nuo netikėto skambučio automobilių detaliavimo ekspertui ir „YouTube“ kūrėjui Larry Kosilla. Jam paskambino egzotinių automobilių tarpininkas Barrett, pranešęs apie rasto „Lamborghini Miura S“ vietą – ne garaže, o pačioje svetainės širdyje. Tai pradėjo įspūdingą išlaisvinimo operaciją, puikiai iliustruojančią, kodėl „Lamborghini Miura“ šiandien yra viena geidžiamiausių kolekcinių klasikinių automobilių pasaulyje.

Lamborghini istorijos dalis: „Miura S“ legenda

Pagamintas 1970-ųjų liepą legendinėje Lamborghini gamykloje Sant’Agata Bolognese, Italijoje, šis „Miura S“ žymi automobilių dizaino aukštumas. Tarp 1966 ir 1973 metų buvo sukurti tik 764 Miura modeliai, o iš jų tik 338 buvo patobulinti P400S, žinomi kaip „Miura S“. Su viduryje sumontuotu 3,0 litrų „V12“ atmosferiniu varikliu ir radikalia išvaizda šis modelis yra laikomas pirmuoju tikruoju superautomobiliu pasaulyje.

Automobilių entuziastams ir kolekcininkams nuosavas „numbers-matching“ (su originaliais numeriais) „Lamborghini Miura S“ – tai tikras retumas, prilygstantis vienaragio radiniui. Šis automobilis įkūnija 7-ojo dešimtmečio italų dizaino ir inžinerijos dvasią ir žymi svarbų etapą aukštos klasės sportinių automobilių raidoje.

Automobilio specifikacijos: galia, dinamika, inovacijos

Pagrindinė žvaigždė – V12 galingumas

Pagrindinis „Miura S“ akcentas – 3,0 l V12 variklis, išvystantis 365 AG (370 metrinės) ir 387 Nm sukimo momentą. Šioje S versijoje buvo patobulintos karbiuratoriai ir paskirstymo velenai, padidėjo akceleracijos dinamika ir reakcija. Tuo metu sportiniai automobiliai dažnai sunkiai pasiekdavo 100 km/h greitį per 6 sek., tačiau Miura S tai padarydavo vos per 5,5 sek. Didžiausias greitis – net 280 km/h (174 mph), išlikęs nepralenkiamu savo epochoje.

Nors galingas, Miura S išliko itin lengvas – sveria tik 1293 kg (2850 svarų). Kompaktiška konstrukcija užtikrino manevringumą, o penkių pavarų mechaninė dėžė perdavė galią galiniams ratams, suteikdama klasikinių superautomobilių pojūtį, kurio šiandien ieško kolekcininkai.

Klasikinio dizaino etalonas

Miura dailus, žemas siluetas, kurį sukūrė ikoniškas dizaineris Marcello Gandini (Bertone), yra lengvai atpažįstamas tarp klasikinių superautomobilių. Ši išskirtinė Miura S vis dar turi originalią Luci di Bosco (Miško šviesos) dažų spalvą ir autentišką odinį interjerą. Automobilio „matching numbers“ statusas garantuoja, jog važiuoklės ir variklio numeriai atitinka gamyklinius įrašus. Salonas išlaikė autentiškus bruožus ir subtilų patinos sluoksnį, liudijantį apie kruopščią priežiūrą.

Nuo svetainės iki kolekcionierių aukciono

Nors automobilis buvo retai važiuojamas, jis išliko puikios būklės, 40 metų laikomas klimato kontroliuojamoje patalpoje, apsaugotas nuo atmosferos poveikio. Tik sėdynių apsiuvimas buvo nežymiai pažeistas graužikų, tačiau specialistai vis tiek laiko jį puikios būklės pavyzdžiu. Automobilis parduodamas su originaliu savininko vadovu, detalių katalogu ir dokumentais su visa jo istorija.

Kaip superautomobilis atsidūrė namo viduje? Savininkas Paul juokavo, kad jam padėjo draugas su sraigtasparniu, tačiau tikrovė paprastesnė: įvažiavęs Miura per garažą į svetainę, Paul pastatė sieną, nenorėdamas kada nors automobilio išvežti. Tačiau laikui bėgant nusprendė pasidalinti šia brangenybe su pasauliu ir išleisti ją į kolekcininkų rinką.

Netipiškas gelbėjimas: Miura išlaisvinimas

Kad išvestų Miura S iš namų, Larry ir Barrett surengė unikalią „Lamborghini“ gelbėjimo operaciją. Pirmiausia jie išmontavo oro kondicionierių, tada nuplėšė sieną tarp garažo ir gyvenamosios zonos. Atlaisvinus praėjimą, atsargiai išstūmė 40 metų nematytą saulės šviesos Miura S į lauką.

Vėliau automobilį pervežė į saugią saugyklą, o Barrett pradėjo ieškoti naujo laimingo savininko. Norintiems žinoti apie kainas – 2024 m. Pebble Beach aukcione „Gooding & Company“ analogiškas 1970 m. „Lamborghini Miura S“ buvo parduotas už įspūdingą 2,04 mln. JAV dolerių, patvirtinantį itališkų superautomobilių patrauklumą.

Miura S vertė ir kolekcinis statusas

Lamborghini Miura S užima ypatingą vietą automobilių istorijoje. Jo retumas, išskirtinė būklė ir visi dokumentai paverčia šį klasiką vienu geidžiamiausių istorinių automobilių. Lyginant su Ferrari Daytona ar Aston Martin DB5, Miura S lenkia daugumą pagal stilių, našumą ir paveldą.

Šių modelių kainos toliau auga, originalūs, nesuklastoti Miura S su „matching numbers“ pasiekia rekordines sumas tarptautiniuose aukcionuose. Istorija apie šio SS slėpimą ir atradimą suteikia jam dar daugiau paslapties, įkvepia kolekcininkų susidomėjimą visame pasaulyje.

Lamborghini Miura – ištverminga legenda

Retas kuris klasikinis automobilis įkvepia tiek aistros kaip Miura. Italų meistrystės, lenktyninės inžinerijos ir nesenstančio dizaino derinys šį superautomobilį pavertė Lamborghini ir viso egzotiškų sportinių automobilių pasaulio simboliu. Tokių paslėptų lobių, nekasdienio gelbėjimo ir įspūdingų aukcionų istorijos primena, kodėl „Lamborghini Miura“ išlieka amžinu automobilių tobulumo ir geismo simboliu.

Laurio Kosillos, Barreto ir visų šio įvykio liudininkų akimis, išlaisvinti Miura S iš netikėtos slėptuvės reiškė ne tik užduotį, bet ir tikrą automobilių istorijos šventę. Stebėkite, kaip ši legendinė supermašina vėl sugrįžta į šviesą – pasirengusi naujam nuotykiui atvirame kelyje ar išskirtiniame kolekcininko garaže.

Šaltinis: autoevolution

Sveiki! Esu Aistė ir automobiliai – mano kasdienė aistra. Seku naujausias automobilių naujienas, modelių premjeras ir džiaugiuosi galėdama dalytis jomis su jumis. Tikiu, kad gera informacija padeda pa

Komentarai

Palikite komentarą