Naujosios Kartos Chevy Bolt EV su CATL LFP Baterijomis: Įperkamas Elektrinio Automobilio Sprendimas | Pedal - Automobilių naujienos, apžvalgos ir technologijos Lietuvoje
Naujosios Kartos Chevy Bolt EV su CATL LFP Baterijomis: Įperkamas Elektrinio Automobilio Sprendimas

Naujosios Kartos Chevy Bolt EV su CATL LFP Baterijomis: Įperkamas Elektrinio Automobilio Sprendimas

2025-08-08
0 Komentarai Tadas Jankauskas

4 Minutės

Chevy Bolt EV naujoji karta: energiją gaus iš CATL LFP baterijų

Chevrolet ruošiasi reikšmingam žingsniui elektromobilių rinkoje – metų pabaigoje General Motors gamykloje Kanzase startuos atnaujinto Chevy Bolt EV gamyba. Šis modelis žada pasiūlyti amerikiečiams prieinamesnį, praktišką ir konkurencingą pilnai elektrinį automobilį. Viena iš pagrindinių priežasčių – GM sprendimas naudoti pigesnes ličio geležies fosfato (LFP) akumuliatorių baterijas, tiekiamas Kinijos milžinės CATL – bent jau pirmiesiems modeliams.

Kodėl pasirinktos CATL baterijos? GM strateginio bendradarbiavimo motyvai

Baterijos technologija yra lemiamas veiksnys tiek EV veikimui, tiek kainai. Šiai naujajai Bolt EV versijai GM laikinai pasirinko CATL – pasaulinį EV baterijų lyderį – kol GM didina savo baterijų gamybos apimtis JAV. Nors iš pradžių GM planavo šias baterijas gaminti vietoje, vėluojanti vietinė gamyba lėmė tokią laikiną strategiją.

Paskutinėje Wall Street Journal ataskaitoje patvirtinta, kad artimiausius dvejus metus GM remsis CATL LFP baterijų komplektais. Tai padeda išlaikyti patrauklią kainą ir užtikrina, kad naujasis Bolt EV taps vienu iš prieinamiausių elektromobilių JAV rinkoje.

Kuo išskirtinės LFP baterijos?

LFP baterijos pasižymi itin svarbiais pranašumais – geresniu šiluminiu stabilumu, didesniu saugumu ir ilgalaikiu tarnavimo laiku. Be to, jos pigesnės nei kitos ličio jonų baterijos. Šių savybių dėka Chevy Bolt EV gali pasiūlyti optimalų nuvažiuojamą atstumą ir našumą už patrauklią kainą – kas ypač aktualu taupantiems elektromobilių pirkėjams.

Dizaino ir veikimo patobulinimai

GM generalinė direktorė Mary Barra pabrėžė, kad atnaujintas Chevy Bolt EV pasižymės ne tik naujomis baterijomis, bet ir svarbiais patobulinimais:

  • Ilgesnis nuvažiuojamas atstumas: Tikimasi, kad naujas Bolt galės nuvažiuoti iki 480 km (apie 300 mylių) dėl efektyvesnių CATL LFP baterijų.
  • Greitesnis įkrovimas: Ultium platformos integracija ir NACS jungtis leis naudotis Tesla Supercharger tinklu, taip ženkliai sutrumpinant įkrovimo laiką ir užtikrinant patogias ilgesnes keliones.
  • Modernus dizainas: Stati ilgesni, šiuolaikiški automobilio bruožai užtikrina, kad Bolt EV išsiskirs tiek miesto gatvėse, tiek greitkeliuose.

Pagrindinės specifikacijos

  • Pradinė kaina: apie 30 000 JAV dol.
  • Numatomas atstumas: apie 300 mylių su vienu įkrovimu
  • Įkrovimo jungtis: NACS (suderinama su Tesla Supercharger rygomis)

Gamyba prasidės šių metų pabaigoje, o JAV salonuose naujoji Bolt EV pasirodys 2026 m.

Chevy Bolt EV konkurencija JAV elektromobilių rinkoje

Dėl konkurencingos kainos ir didesnio nuvažiuojamo atstumo, naujasis Chevy Bolt EV taps vienu pigiausių elektromobilių Amerikoje. GM biudžetinis elektromobilis Chevrolet Equinox EV jau yra tarp trijų perkamiausių EV JAV, nusileisdamas tik Tesla Model Y ir Model 3. Equinox EV vadinamas „Amerikos prieinamiausiu 315 mylių atstumo EV“ – kainuoja mažiau nei 35 000 dol.

Naujas Bolt EV siekia pratęsti ar net pranokti šį paveldą, padarydamas elektromobilius dar prieinamesnius platesniam vairuotojų ratui.

Pasaulinės EV baterijų lenktynės: CATL rinkos lyderystė

CATL ir kita Kinijos bendrovė BYD kartu kontroliuoja beveik 56% pasaulinės EV baterijų rinkos, rodo SNE Research 2025 m. ataskaita. Tuo tarpu Pietų Korėjos gamintojų, tokių kaip LG Energy Solution, SK On ir Samsung SDI, rinkos dalis mažėja – tai iliustruoja kinų technologinius ir kainos pranašumus.

Ši tendencija ženkliai veikia JAV automobilių pramonę. Automobilių gamintojai, tarp jų GM ir Ford, laikinai importuoja LFP baterijas arba licencijuoja technologiją, kol startuos vietinių baterijų gamybos projektai vėliau šį dešimtmetį.

Rinkos įtaka ir perspektyvos

Nepaisant naujų importo muitų ir prekybos įtampos su Kinija, GM laikinas CATL baterijų naudojimas laikomas strategiškai pagrįstu pasirinkimu – tai leidžia Bolt EV išlikti įperkamu ir suteikia laiko GM bendrai baterijų gamyklai su LG Energy Solution startuoti. Ekspertai prognozuoja, kad su kitomis taupymo priemonėmis naujasis Bolt EV bus pelningas arba bent jau padengs savikainą net ir su šiek tiek brangesnėmis importinėmis baterijomis.

Ar naujasis Chevy Bolt EV taps toks pat sėkmingas kaip pirmtakas?

Rinkos stebėtojai nekantriai laukia, kaip naujosios kartos Bolt EV pasirodys prekyboje. Kaina apie 30 tūkst. USD padaro šį modelį vienu iš pigiausių elektrinių automobilių JAV – tai vilioja vairuotojus, ieškančius įperkamos elektromobilumo alternatyvos.

Apibendrinant, naujasis Chevy Bolt EV su CATL LFP baterijomis yra racionalus sprendimas, siūlantis prieinamą elektromobilį su šiuolaikišku dizainu ir konkurencingu nuvažiuojamu atstumu sparčiai besikeičiančioje automobilių rinkoje.

Šaltinis: electrek

Labas! Aš Tadas – automobilių bandymai man yra tikra gyvenimo dalis. Nuo mažens svajojau vairuoti ir vertinti įvairius modelius. Kiekvienas mano testas yra nuoširdus ir paremtas tikrais įspūdžiais – k

Komentarai

Palikite komentarą