F1 2025 m. vidurio reitingai: 21–15 pozicijų vairuotojų apžvalga | Pedal - Automobilių naujienos, apžvalgos ir technologijos Lietuvoje
F1 2025 m. vidurio reitingai: 21–15 pozicijų vairuotojų apžvalga

F1 2025 m. vidurio reitingai: 21–15 pozicijų vairuotojų apžvalga

2025-08-10
0 Komentarai Aistė Petrauskaitė

8 Minutės

F1 specialusis: 2025 metų klasė – vasaros pertraukos reitingai (21–15 vietos)

Formulei 1 pradėjus privalomą vasaros atostogų etapą, paddock‘as stabteli savirefleksijai. Pirmoji 2025 metų sezono pusė pateikė ir proveržių, ir nusivylimų: kai kurie pilotai įsitvirtino, kiti spaudimo fone klydo. Šioje tarpsezonio apžvalgoje įvertiname sportininkus nuo 21 iki 15 vietos, analizuodami ne tik jų rezultatus, bet ir kontekstą: bolido charakteristikas, patikimumą, lenktyninį meistriškumą, kvalifikacijos rezultatus ir sėdynės saugumą. Šis reitingas nei teisina komandų klaidų, nei ignoruoja pilotų nesklandumus – siekiame pateikti objektyvią, automobilių inžinerija ir rezultatais paremtą perspektyvą tiek aistruoliams, tiek F1 profesionalams.

Vertinimo kriterijai

Vairuotojai vertinami pagal balansą tarp „sausų“ rezultatų (aukščiausia vieta, čempionato pozicija), kvalifikacijos formą, lenktynių tempą, stabilumą, incidentus ir gebėjimą prisitaikyti prie skirtingų trasų bei oro sąlygų. Taip pat vertiname bolido konstrukciją: aerodinaminį balansą, jėgos agregato elgseną, važiuoklės ypatumus ir tai, kaip jie gali išryškinti ar paslėpti sportininko stipriąsias ir silpnąsias puses.

21) Jack Doohan — Alpine

Santrauka ir rezultatai

Geriausias finišas: 13 vieta — Čempionato pozicija: 21. Debiutinis Doohan sezonas „Alpine“ ekipoje prasidėjo sudėtingai – konkurentas Franco Colapinto jau prieš sezoną padidino spaudimą. Nors lietuvis demonstravo greitį (pateko į Q2 Australijoje, stiprus vieno rato tempas Bahreine), lenktynių incidentai ir didelė avarija Japonijoje sustabdė progresą. Daug ankstyvų susidūrimų ir kontaktas Majamyje vainikavo neramų startą.

Bolidų techninės savybės

2025 m. „Alpine“ bolidas – aerodinamškai jautrus ir reikalaujantis preciziško nustatymo bei kantraus padangų valdymo. DRS ir galinio sparno stabilumas vertė siekti operacijų nuoseklumo – sunkus uždavinys taisyklių naujokui, kovojančiam su F1 bolido mechaniniu sukibimu ir hibridinių jėgainių valdymu. Čia naudojamas 1,6 l turbo V6 hibridinis variklis, ERS sistemos, karboninė monokoko važiuoklė ir sudėtingos aerodinaminės formos, kurios atskleidžia vairuotojo bei nustatymų trūkumus.

Vairavimo analizė

Doohan parodydavo greitį kvalifikacijoje, tačiau sunkiai jį perkeldavo į lenktynes. Spaudimo akimirkomis darė brangiai kainuojančių klaidų – pavyzdžiui, DRS problema Japonijos treniruotėje sumažino komandos pasitikėjimą ir iššvaistė vystymo laiką. Šiuolaikinėje F1, kai svarbūs tiek kvalifikacijos startai, tiek pirmieji lenktynių ratai, klaidos dažnai užsiūta grandinę.

Rinkos galimybės ir perspektyvos

Per pirmą pusmetį Doohan sėdynės saugumas prarado tvirtumą. Nepaisant talento užuominų, avarijos ir Colapinto atvykimas privertė „Alpine“ galvoti apie ilgalaikę perspektyvą kitaip. Tolimesnė karjera priklausys nuo švarios atkarpos antroje sezono dalyje ir darbo simuliatoriuje bei bandymuose.

20) Franco Colapinto — Alpine

Santrauka ir rezultatai

Geriausias finišas: 13 vieta — Čempionato pozicija: 20. Po įspūdingo epizodo „Williams“ 2024 m., į „Alpine“ atvykęs Colapinto kėlė daug vilčių. Tačiau per septynis startus taškų dar nesurinko, o keli brangūs epizodai palaikė vadovybės nepasitenkinimą.

Bolido ir nustatymų aspektai

„Alpine“ aerodinamiškas bolidas reikalauja švelnių vairo ir akseleratoriaus judesių bei tikslaus padangų valdymo. Colapinto dažnai pervertindavo galimybes – pavyzdžiui, avarija Q1 Imoloje ar incidentai lenktynėse besiduodant ratą. Šiuolaikinis F1 bolidas stipriai reaguoja į kiekvieną piloto judesį.

Vairavimo analizė

Colapinto sugebėjimai akivaizdūs – Monrealyje lenktynėse pranoko komandos draugą, trumpai laikėsi taškų zonoje, kas rodo potencialą. Tačiau spaudimo situacijose per dažnai persistengia, o smulkios klaidos brangiai kainuoja. Gamyklinei komandai svarbios vystymo mylios ir rezultatai, todėl galimybės ribotos, jei klaidos kartojasi.

Perspektyvos

Vis dar laikomas perspektyviu talentu, Colapinto ateitis priklauso nuo lenktynių drausmės ir ramybės kvalifikacijoje. Jei sugebės paversti tempą į taškus, „Alpine“ ir kiti F1 komandos toliau tikės jo potencialu.

19) Yuki Tsunoda — Racing Bulls / Red Bull Racing

Santrauka ir rezultatai

Geriausias finišas: 9 vieta — Čempionato pozicija: 18. Tsunoda sezoną pradėjo užtikrintai: du kartus pateko į Q3 ir sulaukė kvietimo į „Red Bull Racing“ Suzukoje. Tačiau perėjimas į pagrindinę ekipą atnešė problemų: kvalifikacijos sunkumai, incidentai ir nestabilus lenktynių tempas pradėjo persekioti antrąją sezono pusę.

Bolido ir techninė aplinka

„Red Bull RB21“ ir jo įpėdiniai – aukšto prispaudimo, jautrūs bolidai, kurių elgsena reikalauja agresyvaus, bet tikslaus vairavimo. Tsunoda susidūrė su sunkumais dirbant su siauru bolido nustatymų langu ir ERS sistema, kas lėmė blogus savaitgalius ir incidentus.

Vairavimo analizė

Visose bendrose kvalifikacijose Tsunoda nusileido Verstappenui. Paskutiniuose septyniuose etapuose tik kartą pateko į Q3. Darė grįžtančias klaidas ir dažnai įsiveldavo į incidentus – ženklas, kad pažeistas pasitikėjimas savimi. Patyrusių inžinierių pagalba galėtų padėti, tačiau jo perspektyvos lieka miglotos be aiškaus stabilumo grįžimo.

Rinkos situacija

Anksčiau laikytas racionaliu kandidatu pagrindinėms ekipoms, Tsunoda dabar yra kryžkelėje. Be progreso rizikuoja prarasti vietą sekančiam sezone; tačiau sėkminga antroji dalis galėtų atstatyti reputaciją tiek „Red Bull“ struktūroje, tiek kituose vidurio komandų pasiūlymuose.

18) Carlos Sainz — Williams

Santrauka ir rezultatai

Geriausias finišas: 8 vieta — Čempionato pozicija: 16. Sainz atvykimas į „Williams“ sulaukė daug dėmesio – tikėtasi, kad jis bus vidurio komandų lyderis. Tačiau prisitaikymo problemos lėmė pralaimėjimus Albonui. Po pozityvios sezono pradžios (penki iš septynių pirmųjų etapų Q3), Sainz smuko: vėliau nei sykį nepateko į Q3 ir per septynis ratus pelnė tik penkis taškus.

Bolido ir inžineriniai ypatumai

2025-ųjų „Williams“ labiau tinka vairuotojams, gebantiems panaudoti stabilią aerodinaminę platformą ir idealų padangų pašildymą. Sainz labiau mėgsta vidutinio greičio posūkiuose suktis didesniu greičiu, kas gali nesutapti su „Williams“ balanso filosofija – tai paaiškina prisitaikymo sunkumus.

Vairavimo analizė

Sainzo forma – prasčiausia nuo 2016 m. Nepasisekė ne tik dėl nesėkmių, bet ir todėl, kad stabiliai pralaimi Albonui greičiu ir lenktynių valdyme. Tačiau patyrę pilotai gali adaptuotis: Sainz žinomas geru atsiliepimu inžinieriams ir pozityviu lenktynių meistriškumu, o komandos pagalba prie bolido nustatymų gali pakeisti situaciją.

Rinkos situacija

Anksčiau važiavęs „Ferrari“, Sainz reputacija patyrė nuosmukį, tačiau tai nereiškia karjeros pabaigos. Jo patirtį ir vardo svorį stebi daugelis ekipų – geresni rezultatai antroje pusėje gali padėti atsistatyti kaip lyderiui vidurio komandose.

17) Oliver Bearman — Haas

Santrauka ir rezultatai

Geriausias finišas: 8 vieta — Čempionato pozicija: 19. Bearman pradėjo savo pirmąjį visą sezoną F1 po kelių puikių pasirodymų 2024 m. Išsiskyrė drąsiais lenkimais Kinijoje ir Japonijoje, sėkmingu kilimu iš paskutinės vietos į dešimtuką Bahreine. Vis dėlto sezoną lydėjo klaidos ir baudos taškai už drausmės pažeidimus.

Bolido ypatybės

„Haas“ 2025 m. bolidas – orientuotas į mechaninį sukibimą ir padangų valdymą, verčia rinktis apgalvotus lenkimus bei gynybą. Bearman agresyvus stilius lėmė puikių manevrų, bet ir teisėjų nemalonę (lenkimas ar viršytas greitis po raudonomis vėliavomis). Procedūrinės klaidos kainavo startines pozicijas ir taškus.

Vairavimo analizė

Bearman talentas akivaizdus: moka lenkti, gintis ir ištraukti tempą iš srauto. Laikui bėgant reikalinga daugiau brandos – tvarkingas lenktyniavimas ir procedūrų laikymasis atvers kelią į nuolatinius taškus. Paskutiniai etapai nuteikia optimistiškai – „Spa“ sprinto septinta vieta rodo bręstantį potencialą.

Perspektyvos

Bearman – ilgalaikė „Haas“ investicija. Su tinkamu vadovų palaikymu ir didesniu dėmesiu lenktynių drausmei, jis gali tapti nuosekliu taškų rinkėju. Ekipos vidurio pozicija leidžia jam augti be skubaus išlaikymo spaudimo.

16) Lance Stroll — Aston Martin

Santrauka ir rezultatai

Geriausias finišas: 6 vieta — Čempionato pozicija: 12. Po sunkios 2024 m. pabaigos Stroll pradėjo 2025 m. sėkmingai: šešta vieta Melburne, pasinaudojo „Ferrari“ diskvalifikacijomis Kinijoje. Tačiau riešo trauma pavasarį mažino formą, lėmė net pasitraukimą iš Ispanijos GP. Vis tik grįžimas „Silverstone“ per lietų ir geriausias sezone savaitgalis Vengrijoje (šešta kvalifikacijoje) nuteikia pozityviai.

Bolido dinamika

„Aston Martin“ važiuoklė 2025 m. konkurencinga įvairiomis sąlygomis – reikia gebėti susidoroti su agresyvių aerodinaminių pokyčių valdymu ir padangų pašildymu nevienodomis oro sąlygomis. Stroll stiprus lietingomis dienomis ir miesto trasose, tačiau per sausas lenktynes trūksta nuoseklumo lyginant su Alonso.

Vairavimo analizė

Stroll dažnai pakliūva į taškų zoną, tačiau sunkiai stabiliai kartoja gerus rezultatus. Lietaus trasose matomas stiprumas, tačiau traumos ir svyruojanti forma sausomis sąlygomis mažina jo įtaką komandai.

Rinkos situacija

Kol kas Stroll sėdynė saugi, bet norint panaikinti „antro piloto“ įvaizdį reikės daugiau stabilumo sausomis sąlygomis. Sėkmingi finišai antroje sezono dalyje sustiprins jo pozicijas, bet nesėkmės užkurs kalbas apie komandos hierarchiją ir galimą naują vaidmenį.

15) Liam Lawson — Racing Bulls

Santrauka ir rezultatai

Geriausi finišai: 6 ir 8 vietos — Čempionato pozicija: tarp 15 geriausiųjų. Lawson pradėjo 2025 m. pakilime, gavęs pilną vietą „Red Bull Racing“. Tačiau dvi prastos lenktynės balandį lėmė sugrįžimą į „Racing Bulls“. Šis etapas tapo atgaiva: Monake – aštunta vieta, Austrijoje – stulbinamas savaitgalis su Verstappeno pranokimu kvalifikacijoje ir šešta vieta, o „Spa“ ir Vengrijos etapai dar labiau nuteikė pozityviai.

Bolidų savybės ir lenktynių valdymas

„Racing Bulls“ bolidas ir „Red Bull“ jaunimo programa reikalauja universalumo ir agresyvumo – Lawson atitinka šiuos reikalavimus. Komandos važiuoklė užtikrina tvirtą prispaudimą ir padangų valdymą, kas tinka pilotams, gebantiems stabdyti vėlai ir gintis dideliu greičiu.

Vairavimo analizė

Lawson vidurio sezono demotavimas iš pagrindinės ekipos veikė kaip naudingas atokvėpis: mažesnis spaudimas leido atstatyti pasitikėjimą savimi. Rezultatai po perėjimo rodo brandą ir stabilumą. Verstappeno pranokimas Austrijoje (skirtingose sąlygose) tik patvirtino jo greitį, kai viskas susiklosto palankiai.

Perspektyvos

Lawson situacija šviesi: demotavimas nesužlugdė F1 vilčių – atvirkščiai, pasirodė stabilumas. Jei toliau demonstruos brandą ir lenktyniaus greitai prieš tokius kolegas kaip Isack Hadjar, išliks nuolatinis taškų kandidatas ir išlaikys dėmesį visame paddock‘e.

Palyginimai, bolidų našumas ir inžinerinė perspektyva

Tarp šių septynių pilotų išryškėja tendencijos. Šiuolaikiniai F1 bolidai – itin sudėtingi technologijų prasme: aerodinaminio jautrumo, hibridinio energijos valdymo ir siaurų padangų darbo langų, todėl vairuotojo prisitaikymas ir drausmė tampa lygiai tiek pat svarbūs, kiek ir greitis. Be to, vidurio komandų bolidai skirtingi – vienos (pvz., Haas, Williams) remiasi mechaniniu sukibimu, kitos (Red Bull, Alpine) – aerodinaminiu efektyvumu. Tai išryškina atitikties ar neatitikties tarp sportininko stiliaus ir bolido ypatybių įtaką rezultatams.

Kalbant apie rinką ir komerciją, patyrę pilotai (pvz., Sainz) vertinami pagal greitus rezultatus ir lyderio savybes, o jaunieji talentai (Bearman, Colapinto, Doohan) – pagal mokymosi tempą ir incidentų profilį. Komandoms svarbūs ir vairuotojo prekės ženklo tinkamumas bei rėmėjų potencialas – nuoseklūs taškai ir aiškus ryšys su inžinieriais didina piloto vertę tiek sportiniuose, tiek komerciniuose sumetimuose.

Pagrindinės išvados – kas turi keisti kryptį?

Spaudimą jaučiantys (Doohan, Colapinto, Tsunoda) turi siekti tvarkingų savaitgalių, geresnių kvalifikacijų ir mažiau kontaktų. Kiti (Sainz, Stroll) – koreguoti taktikas, kad išnaudotų bolido galimybes įvairiomis oro sąlygomis. Jaunieji (Bearman, Lawson) turi geras perspektyvas – disciplinuotas ir brandus važiavimas gali juos paversti nuolatiniais vidurio lyderiais.

Kol paddock‘as vėsinasi per vasaros pertrauką, ekipos analizuoja duomenis, tobulina aerodinaminius paketus ir peržiūri pilotų vystymo planus. Šiems septyniems sportininkams antra 2025 m. pusė bus lemiama: ji gali nulemti karjeros atsigavimą, įsitvirtinimą arba išsiskyrimą su dabartine komanda.

Nesvarbu, ar domitės pilotų istorijomis, bolidų technika ar čempionato taktika, vasaros pauzė – puikus metas pažvelgti, kaip važiuoklės dizainas, jėgos agregato elgsena ir psichologinis pasirengimas lemia rezultatą. Tikėtina, kad atnaujinta forma po vasaros pradės naujas rokiruotes F1 rikiuotėje.

Šaltinis: autoevolution

Sveiki! Esu Aistė ir automobiliai – mano kasdienė aistra. Seku naujausias automobilių naujienas, modelių premjeras ir džiaugiuosi galėdama dalytis jomis su jumis. Tikiu, kad gera informacija padeda pa

Komentarai

Palikite komentarą