6 Minutės
Įžanga: Koncepcija, sujungusi praeitį ir ateitį
MINI Concept Frankfurt, pristatyta 2005 metų Frankfurto automobilių parodoje, pažymėjo dvi svarbias sukaktis: 45-ąsias originalaus 1960 m. Mini Traveller metines ir šiuolaikinio MINI prekės ženklo atkūrimą Frankfurte 1997 m. Tai buvo ne vien paprastas retro stiliaus eksperimentas – šis koncepcinis modelis žvelgė į priekį, šiuolaikiškai interpretuodamas Traveller kompaktiško universalo proporcijas, siūlydamas inovatyvią inžineriją bei sumanius sprendimus. Koncepcijos idėjos vėliau atsispindėjo gamybiniuose modeliuose, pavyzdžiui, MINI Clubman.
Dizaino apžvalga: Atpažįstami MINI bruožai su naujomis proporcijomis
Išorės dizainas ir erdvės formavimas
Iš priekinės pusės Concept Frankfurt iškart buvo atpažįstamas kaip MINI – šešiakampė radiatoriaus grotelė, apvalūs žibintai ir trumpos iškyšos. Tačiau proporcijos buvo naujoviškos: ilgesnė ratų bazė, platesnė vėžė ir prailgintas kėbulas suteikė tikro kompaktiško universalo įvaizdį ir funkcionalumą. Laisvai kylanti pečių linija suteikė modernumo, bet tuo pačiu išlaikė istorinį Traveller charakterį. Trumpi atstumai tarp ratų, ryškūs arkų išplatėjimai ir vientisas variklio dangtis su įmontuotais žibintais akcentavo sportiškumą.

Medžiagos, apdaila ir detalės
Modelis nudažytas specialia Satellite Silver spalva, kuri keitėsi nuo ryškaus metalo iki prislopintos pilkos, priklausomai nuo apšvietimo. Juostos iš juodo neopreno aplink ratų arkas ir kėbulo apačią atliko ne tik estetines, bet ir praktines funkcijas, užtikrindamos paviršių atsparumą kasdieniam naudojimui. Šlifuoto aliuminio C statramsčiai ir grotelės priminė apie Traveller paveldą, o berėmiai stiklai ir fiksuotų B statramsčių atsisakymas sukūrė vientisą stiklinį saloną.
Prieinamumas ir funkcionalumas: Durų, langų ir stogo sprendimai
Visos keturios šoninės durys buvo sumontuotos ant paralelograminių lankstų, leidžiančių jas atidaryti į šoną ir į priekį vienu judesiu. Tai sumažino atvėrimo erdvę ankštose vietose ir palengvino įlipimą bei išlipimą. Priekinės kupė tipo durys buvo neįprastai ilgos, sudarydamos plačią šoninę angą atvėrus abi duris. Galiniai langai priminė Traveller skaidytus stiklus: priekinė dalis buvo elektriškai nuleidžiama po galine, sudarant beveik kabrioleto pojūtį.
Gale buvo įrengtos simetriškos, į šonus atveriamos dvigubos durys, leidžiančios patogiai krauti iš bet kurios pusės. Visą kėbulo ilgį dengianti stiklinė stogo dalis galėjo būti visiškai pakeliama gale, tad buvo patogu įkelti ilgesnius daiktus iš viršaus.

Krovos inovacijos: Cargobox ir modulinė bagažinė
Vienas iš įdomiausių Concept Frankfurt sprendimų buvo Cargobox – iš bagažinės ištraukiama pakrovimo platforma, palengvinanti pakrovimą. Ji taip pat galėjo būti pasukama ir veikė kaip pertvara tarp salono ir bagažo zonos. Net neišlankius galinių sėdynių, žema įkrovimo aikštelė ir didelė anga užtikrino patogumą. Nulenkus 40/60 dalimis skirstomas galines sėdynes, susidarydavo visiškai lygi krovinių grindų erdvė – idealiai tinka bagažui, sporto inventoriui ar smulkiam verslui.
Kitos išmanios detalės: galinių durų berėmiai langai, leidžiantys greitai pasiekti bagažinę, bei iš oro angų išlendantys chromuoti puodelių laikikliai su klimato kontrole gėrimui atvėsinti arba pašildyti.

Interjeras ir ergonomika: Plūduriuojančios sėdynės ir erdvumo pojūtis
Salone tęsiama MINI apvalių formų dizaino kalba, išryškinanti erdvės jausmą. Priekinės sėdynės buvo montuojamos ne ant grindų bėgelių, bet ant centrinės konsolės, tad atrodė lyg plūduriuojančios, padidino vietą kojoms tiek priekyje, tiek gale. Elektrinė Easy-Entry sistema automatiškai pastumdavo sėdynes į priekį bei pasukdavo jas vidaus link, kad būtų lengviau įlipti į galą, vėliau grąžindama į vairuotojo padėtį. Saugos diržai buvo integruoti į sėdynių rėmą, tad nereikėjo fiksuotų B statramsčių, o saugumas išliko.
Salono apdailai panaudota balta oda su įvairiais raštais, šlifuotas aliuminis, chromuotos detalės bei stiklo pluošto akcentai. Lubos aptrauktos Alcantara, o grindys – metalinės anglies tekstūros apdaila, suteikiančia solidumo ir sportiškumo.
Dinaminės savybės ir techninė struktūra
Po variklio gaubtu Concept Frankfurt buvo įdiegta MINI Cooper S R53 1,6 l kompresorinis variklis, išvystantis apie 160–170 AG. Ilgesnė važiuoklė, platesnė vėžė ir ratų išstūmimas į kampus leido išlaikyti legendinį MINI valdymą, nors ir su didesniu universalo kėbulu. Dvigubi išmetimo vamzdžiai ir oro paėmimo anga liudijo sportines ambicijas, o važiuoklės geometrija ir svorio paskirstymas buvo optimizuoti reakcijoms ir posūkių stabilumui.
Techninės charakteristikos (koncepcijos ypatybės)
- Variklis: MINI Cooper S R53 1.6 l kompresorinis keturių cilindrų (apie 160–170 AG)
 - Grandinė: Variklis priekyje, priekiniai varomieji ratai
 - Ratų bazė: Ilgesnė negu tuo metu gaminto MINI hečbeko
 - Vėžė: Platesnė tiek priekyje, tiek gale, didesniam stabilumui
 - Durys: Ketverios šoninės durys su paralelograminiais lankstais, berėmiai langai
 - Stogas: Visas stiklinis stogas su atverčiama galine dalimi
 - Bagažinė: Ištraukiama Cargobox pakrovimo grindų sistema, nulenkiamos galinės sėdynės
 
Pastaba: Kadangi tai buvo koncepcinis automobilis, tikslios gamybinės dimensijos ir svoris nebuvo patvirtinti.

Rinkos pozicionavimas ir įtaka
Nors Concept Frankfurt taip ir nebuvo pradėtas gaminti tokia forma, kokia buvo parodytas, jis tapo svarbiu žingsniu, atskleidusiu MINI plėtros į kompaktiškų premium universalių segmentą galimybes. Daug praktinių ir dizaino sprendimų vėliau buvo realizuoti realiuose modeliuose, ypač MINI Clubman. Koncepcinis modelis tik dar kartą pabrėžė, kad MINI yra nedidelių premium automobilių markė, sugebanti suderinti išskirtinį stilių, išmanų dizainą ir kasdienį patogumą.
Palyginimas: Concept Frankfurt ir MINI Clubman gamybinė versija
MINI Clubman perėmė universalo koncepciją su dvigubomis galinėmis durimis ir didesniu universalumu, tačiau Concept Frankfurt buvo dar drąsesnis – berėmiai stiklai, ilgos kupė tipo durys be B statramsčio, visas stiklinis stogas bei Cargobox liko tik prototipo išskirtinumas. Gamybiniuose modeliuose buvo naudojamos labiau standartizuotos MINI variklių technologijos ir konstrukciniai sprendimai dėl gamybos sąnaudų bei aptarnavimo, o koncepcinis modelis parodė, kuo galėtų tapti MINI, jei pirmenybė būtų teikiama kūrybiškumui ir funkcionalumui.
Išvada: Proveržio dizaino studija
MINI Concept Frankfurt buvo daugiau nei tik nostalgijos objektas – tai funkcionalus eksperimentas, kaip mažas automobilis gali būti pritaikytas šiuolaikiam gyvenimui. Apjungęs klasikinio Traveller elementus su inovatyviais prieinamumo, krovimo ir valdymo sprendimais, šis koncepcinis automobilis įrodė, kad kompaktiškas universalas gali būti ne tik išskirtinės išvaizdos, bet ir praktiškai naudingas kasdien. Automobilių entuziastams ir dizaineriams tai – puikus pavyzdys, kaip konceptiniai modeliai daro tikrą įtaką būsimai gamybai.
Šaltinis: bmwblog
            
                
Palikite komentarą