Gdansko paplūdymyje debiutavo saulės energija varomas smėlio valymo robotas „BeBot“ – ar tiktų ir Lietuvos pakrantėms?

Komentarai
Gdansko paplūdymyje debiutavo saulės energija varomas smėlio valymo robotas „BeBot“ – ar tiktų ir Lietuvos pakrantėms?

3 Minutės

Gdansko paplūdimyje pasirodė naujas pagalbininkas – autonominis smėlio valymo robotas „BeBot“. Tai elektrinė, saulės energija papildoma sistema, kuri tyliai ir efektyviai išrenka smulkiąsias šiukšles: cigarečių nuorūkas, plastiką, stiklo šukes ir butelių kamštelius. Projektą finansavo „Baltic Hub“, o įrenginys perduotas Gdansko sporto centrui, prižiūrinčiam apie 17 km paplūdimių.

Kas tai per įrenginys ir kaip veikia?

Dizainas ir konstrukcija

„BeBot" – kompaktiška, elektrinė mašina su įmontuotomis fotovoltinėmis plokštėmis korpuse. Ji turi sijojimo mechanizmą, kuris sielia smėlį iki 10 cm gylio ir talpina surinktas atliekas į vidinį konteinerį. Išvaizda primena specializuotą komunalinę transporto priemonę, bet savo dydžiu ir triukšmo lygiu artimesnė mažesniam elektriniam įrenginiui nei tradiciniam traktoriui.

Galia, autonomija ir valdymas

Be emisijų veikiantis robotas naudoja elektrinį variklį ir papildomai kraunasi nuo saulės kolektorių. Jis gali veikti autonomiškai arba būti valdomas nuotoliniu būdu – operatorius gali valdyti įrenginį iš iki 300 metrų atstumo. Tokios funkcijos dažnai sutinkamos modernioje automobilių technologijoje, pvz., autonominio vairavimo ar nuotolinio stovėjimo sprendimuose.

Specifikacijos ir našumas

Efektyvumas ir talpa

Pagal bandymus Gdanske „BeBot“ per 10 minučių surinko apie 8,5 kg šiukšlių. Per valandą jis gali aptarnauti iki 3 000 m2 paplūdimio, o vieno sezono (apie 6 mėn.) prognozuojama surenkama masė siekia iki 27,5 tonos atliekų. Įrenginio kaina – apie 60 000 eurų, kurią finansavo „BalticHub“.

Nauda lyginant su tradicinėmis priemonėmis

Palyginimas su traktoriais ir rankiniu darbu

Palyginti su didelėmis mechaninėmis valymo mašinomis ar rankiniu surinkimu, „BeBot" pasižymi keliomis privalumų grandimis: mažesnės išmetamosios dujos (faktinės – jokios), mažesnis triukšmas, tikslus smulkių atliekų surinkimas ir mažesnis poveikis paplūdimio struktūrai. Jis tinka ten, kur reikalingas diskretiškas aptarnavimas – tinklinio aikštelėse, vaikų zonose ar populiariuose ruožuose, kur lankytojų daug.

Rinkos pozicionavimas ir panaudojimo galimybės Lietuvoje

„BeBot“ yra pirmasis tokio tipo įrenginys Lenkijoje ir gali tapti modeliu pajūrio savivaldybėms ir kurortams. Lietuvoje, kur vasarą paplūdimiuose susitelkia daug lankytojų, panašus robotas galėtų papildyti bendrą infrastruktūrą kartu su gelbėjimo valtimis, persirengimo kabinomis ir specializuotais šiukšlių konteineriais. Automobilių entuziastams šis projektas įdomus kaip dar vienas elektromobilumo ir autonominių technologijų panaudojimo pavyzdys – matyti, kaip elektrinė pavara, saulės baterijos ir nuotolinio valdymo sistemos veikia ne tik transporto priemonėse, bet ir komunalinėje technikoje.

Priežiūra, eksploatacija ir kaštai

Eksploatacija reikalauja panašaus priežiūros lygio kaip ir elektrinių transporto priemonių: reguliari baterijų ir variklio patikra, fotovoltinių elementų valymas ir mechaninių dalių aptarnavimas. Nors įsigijimo kaina nėra maža, ilgalaikėje perspektyvoje mažesnės degalų ir eksploatacijos išlaidos bei ekologinis pranašumas gali padaryti „BeBot“ patraukliu sprendimu miestams ir kurortams.

Išvados ir ar tinka Lietuvai?

„BeBot“ demonstruoja efektyvią, tyliai veikiančią ir ekologišką priemonę kovai su paplūdimių šiukšlėmis. Lietuvos pajūriui toks robotas galėtų būti naudinga investicija, ypač populiariausiose poilsio zonose. Tai taip pat pavyzdys, kaip elektromobilumo ir autonomijos technologijos plečiasi už automobilių ribų – į komunalinę ir pliažų priežiūros techniką.

Šaltinis: technologijos

Palikite komentarą

Komentarai