Naujas kompresoriumi varomas V8 riaumoja — Ford Mustang Shelby GT500 įpėdinis

Komentarai
Naujas kompresoriumi varomas V8 riaumoja — Ford Mustang Shelby GT500 įpėdinis

4 Minutės

Naujas, kompresoriumi varomas V8 riaumoja

Ford Mustang Shelby GT500 įpėdinis neseniai buvo užfiksuotas apsukantis variklį, ir garsas neduoda abejonių: tai kompresoriumi varomas V8, sureguliuotas aukštos klasės gatvei ir trasai. Ankstyvi duomenys rodo, kad nauja jėgainė yra Ford gerai žinomo Predator 5,2 litro kompresorinio V8 evoliucija — variklio, pažįstamo entuziastams iš S550 Shelby GT500 ir modifikuotų sprendimų, tokių kaip F-150 Raptor R paketas.

Gamyba ir jėgainės detalės

Variklio kilmė ir galia

Predator V8 gaminamas Ford Dearborno variklių gamykloje nuo 2023 m., o Multimatic surinktame Mustang GTD jis išvysto įspūdingus 815 arklio galių (hp) ir 664 lb-ft (900 Nm) sukimo momentą. Šie skaičiai reiškia įspūdingą pagreitį — GTD iki 0–60 mph pasiekia per mažiau nei 4,0 sekundės, o maksimalus greitis siekia apie 202 mph (325 km/h).

Transmisijos pasirinkimai

Nors Mustang GTD derina Predator su transakslenčio tipo dviejų sankabų pavarų dėže (Tremec TR-9080, pritaikyta šiai paskirčiai), S650 pagrindu kuriamas Shelby įpėdinis gali grįžti prie labiau tradicinės dviejų sankabų dėžės, panašios į TR-9070, naudotą ankstesniuose DCT Mustang (2020–2022 m.). Abu Tremec agregatai suprojektuoti atlaikyti didžiulį sukimo momentą, tačiau montavimo galimybės ir platformos architektūra greičiausiai nulems Ford galutinį sprendimą.

Dizainas ir surinkimas

Artėjantis modelis turi daug architektūrinių panašumų su S550 platforma, kas patvirtina hipotezę, kad Ford ir toliau naudos lengvas medžiagas bei našumui skirtą važiuoklės techniką. Naujausi UAW Local 600 darbo pranešimai rodo, kad Dearborno Niche surinkimo linija ruošiasi gaminti variklį pavadinimu "Legend" 2026 m. S650 Mustang Shelby GT500 — tai ženklas, kad gamyba ir debiutas yra netolimoje ateityje.

Vykdymas ir važiavimo charakteris

Laukti galima, kad įpėdinis pabrėš aukštų apsukų, kompresoriumi varyto V8 charakterį, su išmetimo garsais, panašiais į Mustang GTD ir ankstesnių Shelby GT500 modelių. Aukštos galios V8 ir greitai perjungiančios dviejų sankabų pavarų dėžės derinys greičiausiai suteiks aštrų akseleratoriaus atsaką, momentinį sukimo momento tiekimą ir trasinei naudai skirtas ratais pasiektas vertes, tuo pačiu išlikdamas tinkamas kasdieniam kelių naudojimui.

Rinkos pozicionavimas ir pavadinimo klausimai

Ford aktyviai plečia savo aukštos klasės subprekinį ženklą — pastaraisiais metais Dark Horse pavadinimas pakeitė Mach 1 — todėl Shelby GT500 ženklo ilgalaikė ateitis nėra garantuota. GT500 žymuo ir Shelby prekės ženklas buvo perkartoti JAV Patentų ir Prekių ženklų Biure 2025 m. gegužę Carroll Hall Shelby Trust patikėtinio iniciatyva, tačiau licencijavimo susitarimai su Carroll Shelby International iki 2025 m. rugpjūčio lieka neaiškūs. Ar Ford išlaikys Shelby GT500 pavadinimą, ar pristatys šį flagmaną po nauju vardu, orientuotu į jaunesnius pirkėjus, — šiandien dar neaišku.

Palyginimai ir konkurencinė aplinka

Palyginti su riboto leidimo Mustang GTD, kuris yra galingiausias iki šiol gamykliškai pagamintas Ford su vidaus degimo varikliu, S650 įpėdinis turėtų pasiūlyti panašų tiesinio greičio našumą, tačiau didesniais kiekiais ir su skirtingomis kalibracijomis kasdieniam naudojimui. Transmisijų variantai — TR-9070 DCT vs TR-9080 transakslenčio dėžė — sukurs subtilius skirtumus montavime ir važiavimo pojūtyje, o TR-9080 yra optimizuotas vidurio variklio/transakslenčio išdėstymui (randamas tokiose mašinose kaip C8 Corvette ir Maserati MC20).

Ką tai reiškia pirkėjams

Entuziastai gali tikėtis gamybinei serijai paruošto aukštos klasės Mustang, kuris pasirodys 2026 m. modelių sezone su kompresoriumi varomu V8, turinčiu Predator genetiką, greita dviejų sankabų pavarų dėže ir trasinei eksploatacijai pritaikytomis savybėmis. Galutinis pavadinimas, tikslios arklių galios vertės gatvinei versijai ir pilnas įrangos sąrašas bus patvirtinti arčiau oficialaus debiuto, tačiau esami ženklai rodo raumeningą įpėdinį, kuris leis Ford išlikti konkurencingam aukštos klasės muscle car segmente.

Šaltinis: autoevolution

Palikite komentarą

Komentarai